EEC-IV 1.6 EFI CVH seoksista

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

EEC-IV 1.6 EFI CVH seoksista

Viesti Kirjoittaja Axeman » To Elokuu 24. 10:32:41 2006

Kyseessä siis otsikon mukainen kone. Aamulla(keli viileä) kun käynnistää ja ajelee töihin nii seokset kestää hyvin nätisti vihreellä alueella, mutta iltapäivällä auton seisottua koko päivän auringossa, kun täräyttää käyntiin, niin seokset alkaa rullata laihasta optimaaliseen minuutin sisällä käynnistyksestä, eikä tasaannu vaan rullaa jatkuvasti.

Täyskaasulla kuitenkin kestää nätisti vihreellä alueella sekä viileellä että kuumalla kelillä.

Vinkkejä kaivataan mistä kannattas ettiä.


Alkaa tuo "rotopressin" asennus olla loppuvaiheillaan ja pitäs saaha seokset kestämään hyvästi optimialueella.
#764

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » To Elokuu 24. 10:34:19 2006

Tähän mennessä síis jo kokeiltua:

Boksin nollaus(yön yli akku irti) ei vaikutusta

Anturien liittimet tarkistettu ja laitettu kontaktisuihketta, mutta ei auttanu sekään.


Olisko joku anturi hajalla?
#764

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Elokuu 29. 8:33:45 2006

Taas teki tuota samaa, vähä kosteutta ilmassa nii kestää nätisti vihreellä alueella seokset.

Mut mitä on arvon raati mieltä. Pitäskö vaihtaa suoraan isommat suuttimet kun tuohon pannuun tupataan ilmaa vai riittäskö 1 lisärikastussuutin.

Ei olis tuo lisäsuuttimen istukka paha tehä samalla kun tuon vesiruiskusuuttimen istuttaa tuohon "imutorveen".
#764

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 29. 8:45:12 2006

Tuo koko ensimmäinen viesti kuvaa mielestäni juuri miten vakion lambdaohjatun ruiskun pitäisikin toimia. Ja et kai nyt helvetti ole samaa ruiskua pitämässä jos ahdinta olet laittamassa?!?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Elokuu 29. 11:15:09 2006

JesseT kirjoitti: Ja et kai nyt helvetti ole samaa ruiskua pitämässä jos ahdinta olet laittamassa?!?
:oops: sehän tuossa olis tarkotuksena. Tosin tuo mun ahdin on sellanen remmipatentti, vanha kuorma-auton turbon pakopuoli joka saa hihnalla voiman ja planeettapyörästöllä lisätään kierroksia ja käännetään hihnapyörän suunta.

Tietty seosmittari on jo paikallaan että näkee noitten seosten kehityksen.

Ja toiminnasta riippumatta ja huolimatta paineita en tuolle koneelle anna kun korkeintaan 3 barin kymmenystä.
Viimeksi muokannut Axeman, Ti Elokuu 29. 11:44:04 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#764

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ti Elokuu 29. 11:39:16 2006

Mekaanisesti kampiakselilta yhdistetty pakopuoli onkin uutta henkilöautoissa :) Eli pakokaasut pyörittää pakopuolta josta syntynyt akseliteho välitetään hihnalla kampiakselihevosiksi :lol:
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ke Elokuu 30. 12:07:59 2006

JesseT kirjoitti:Mekaanisesti kampiakselilta yhdistetty pakopuoli onkin uutta henkilöautoissa :) Eli pakokaasut pyörittää pakopuolta josta syntynyt akseliteho välitetään hihnalla kampiakselihevosiksi :lol:

:wink: kyllä sillä on ihan tarkotus siirtää raitista ilmaa poltettavaks.


Taitaa olla ihan sama laittaako lisärikastussuuttimen vai vaihtaako isommat suuttimet tukkiin, kun ei mitään kommentteja satele. Kaiken kukkuraks olis yks 2litrasen suutinsarja joutilaana. Mut pitänee katella mihin suuntaan nuo seokset muuttuu.
#764

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 30. 14:36:15 2006

Joka tapauksessa joudut jonkun uuden purkin laittamaan/vaihtamaan jos meinaat tuon toimimaan saada.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Jari S
Viestit: 228
Liittynyt: Ke Syyskuu 29. 18:35:58 2004

Viesti Kirjoittaja Jari S » Ke Elokuu 30. 14:44:09 2006

Axeman kirjoitti:
JesseT kirjoitti: Ja et kai nyt helvetti ole samaa ruiskua pitämässä jos ahdinta olet laittamassa?!?
:oops: sehän tuossa olis tarkotuksena. Tosin tuo mun ahdin on sellanen remmipatentti, vanha kuorma-auton turbon pakopuoli joka saa hihnalla voiman ja planeettapyörästöllä lisätään kierroksia ja käännetään hihnapyörän suunta.

Tietty seosmittari on jo paikallaan että näkee noitten seosten kehityksen.

Ja toiminnasta riippumatta ja huolimatta paineita en tuolle koneelle anna kun korkeintaan 3 barin kymmenystä.
Saisko siitä ahtimesta kuvan nähtäväksi?

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ke Elokuu 30. 15:31:30 2006

Jari S kirjoitti:
Saisko siitä ahtimesta kuvan nähtäväksi?

Kyllä saa, tyrkkää mailiosote mun yv:iin nii laitan tulemaa, ei tuo niin suuri salaisuus ole :green:


JesseT perustelisitko, kiitos! Sitä tässä just kartotan että mikä tuossa ei tule toimimaan.
#764

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ke Elokuu 30. 16:34:23 2006

Jos purkin softa ja kartat on tehty ~170cc suuttimille, 1 bar mapille, niin suuttimet loppuu kesken heti kättelyssä ja boksi ei juuri paineista mitään ymmärrä. Toki ruisku perustuu lähinnä ilmamäärämittariin joka vielä voikin toimia. Mutta jos suuttimia lähdetään suurentamaan, niin silloin taas menee aivan koko skaala tasaisesti rikkaalle. Jos näin saadaan täyskaasu+yläpää yhdistelmä toimimaan, niin kaikki muut kartan alueet menee rajusti pieleen.
Sytkäennakot on sitten asia vielä erikseen joka on mikä on ja sen muuttaminen on senkin hankalampaa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » To Elokuu 31. 9:21:19 2006

JesseT kirjoitti:Jos purkin softa ja kartat on tehty ~170cc suuttimille, 1 bar mapille, niin suuttimet loppuu kesken heti kättelyssä ja boksi ei juuri paineista mitään ymmärrä. Toki ruisku perustuu lähinnä ilmamäärämittariin joka vielä voikin toimia. Mutta jos suuttimia lähdetään suurentamaan, niin silloin taas menee aivan koko skaala tasaisesti rikkaalle. Jos näin saadaan täyskaasu+yläpää yhdistelmä toimimaan, niin kaikki muut kartan alueet menee rajusti pieleen.
Sytkäennakot on sitten asia vielä erikseen joka on mikä on ja sen muuttaminen on senkin hankalampaa.


Ei tuossa mun mielstä ilmamäärämittaria oo. Lambda putkessa. Ja sytkä on edis 4, mutta sitä vähä uumoilinki että tuo sytkä ei ylipaineesta ymmärrä.

Mutta tuo boksi ei siis osaa hakea asetuksia uudestaan jos vaihtais isommat suuttimet ja akunkenkä yöks irti, liekö tuo edes nollautuvaa mallia?

Mutta tattis noista, joutuu vähä vielä pähkäilemään. Tosin kaikki putket ja letkut vielä puuttuuja mammutticuuleri että ei tässä mikään kiire oo tuon kanssa :wink:
#764

Vastaa Viestiin