Nelikkodokin piristys 2.3 DOHC koneella?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Nelikkodokin piristys 2.3 DOHC koneella?
Muistan joskus kuulleeni että netissä olisi projektisivuja 2.3 DOHC koneen istuttamisesta norminelikko dokin keulalle. Kun tämä projektini taas hieman ottaa huilia ennen seuraavaa työrupeamaa onkin hyvä ainakin haaveilla parannuksista...
Eli sattuuko kellään olemaan linkkejä jemmassa tälläisiin prokjektisivuihin, sillä Googlettamisella ei ainakaan mitään järkevää löytynyt. Myös jos jollain on tarjota omakohtaista tietoa mitä tälläinen operaatio vaatii niin kertokaa ihmeessä! Ilmeisesti jotain osia joutuu tekemään itse, mutta ei pitäisi olla paha nakki... Kait...
Eli sattuuko kellään olemaan linkkejä jemmassa tälläisiin prokjektisivuihin, sillä Googlettamisella ei ainakaan mitään järkevää löytynyt. Myös jos jollain on tarjota omakohtaista tietoa mitä tälläinen operaatio vaatii niin kertokaa ihmeessä! Ilmeisesti jotain osia joutuu tekemään itse, mutta ei pitäisi olla paha nakki... Kait...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
- Viestit: 1001
- Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
- Paikkakunta: Raahe
- Viesti:
En usko että tuottaa mitään pahempia ongelmia koska takavetoisen moottori se on tuo 2.3kin joten imu ja pakosarjat sopii varmasti lohko on ulkopuolisesti sama kuin siinä sinun sierrassa on nytkin joten moottori korvat sopii myös yms yms.ei muutako asentaan.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Öljypohja menee tietenkin vaihtoon ja tasapainotusakselit häipyy, pitääkö kone sitten tasapainottaa uusiksi?
Öljypumpun pyöritys täytyy järjestää DOHC osilla.
Öljypumpun pyöritys täytyy järjestää DOHC osilla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Ei tarvitse.SLEI kirjoitti:Öljypohja menee tietenkin vaihtoon ja tasapainotusakselit häipyy, pitääkö kone sitten tasapainottaa uusiksi?
Tasap.akseli ainoastaan "kompensoi" nelipyttyisen liikkuvien ominaisvärinöitä; varsinaiseen moottorin tasapainotukseen ei liity. Aina silloin tällöin joku tehdas vuorollaan (sama inssi kiertää työpaikasta toiseen?

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Eikö siinä lohkon etupäässäkin ole jotain pieniä eroja, juurikin öljypohjan sopivuuden kannalta?
Ja lohkosta pitää joku öljyreikä pitää tukkia, joka on alunperin toimittanut öljyä tasapainoakseleille
http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/2.3.htm <- tuosta saattaa olla apua, kannattaa lukea alusta loppuun.
Ja lohkosta pitää joku öljyreikä pitää tukkia, joka on alunperin toimittanut öljyä tasapainoakseleille

http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/2.3.htm <- tuosta saattaa olla apua, kannattaa lukea alusta loppuun.
Jäsen #606