Nelikkodokin piristys 2.3 DOHC koneella?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Zipi
Viestit: 761
Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
Paikkakunta: Imatra
Viesti:

Nelikkodokin piristys 2.3 DOHC koneella?

Viesti Kirjoittaja Zipi » To Syyskuu 28. 19:31:29 2006

Muistan joskus kuulleeni että netissä olisi projektisivuja 2.3 DOHC koneen istuttamisesta norminelikko dokin keulalle. Kun tämä projektini taas hieman ottaa huilia ennen seuraavaa työrupeamaa onkin hyvä ainakin haaveilla parannuksista...

Eli sattuuko kellään olemaan linkkejä jemmassa tälläisiin prokjektisivuihin, sillä Googlettamisella ei ainakaan mitään järkevää löytynyt. Myös jos jollain on tarjota omakohtaista tietoa mitä tälläinen operaatio vaatii niin kertokaa ihmeessä! Ilmeisesti jotain osia joutuu tekemään itse, mutta ei pitäisi olla paha nakki... Kait...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja

Tupi
Viestit: 1001
Liittynyt: La Heinäkuu 5. 9:07:56 2003
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tupi » Pe Syyskuu 29. 14:38:42 2006

En usko että tuottaa mitään pahempia ongelmia koska takavetoisen moottori se on tuo 2.3kin joten imu ja pakosarjat sopii varmasti lohko on ulkopuolisesti sama kuin siinä sinun sierrassa on nytkin joten moottori korvat sopii myös yms yms.ei muutako asentaan.
Turboukkona yrityksessä https://thturboservice.fi/

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Pe Syyskuu 29. 15:38:06 2006

Öljypohja menee tietenkin vaihtoon ja tasapainotusakselit häipyy, pitääkö kone sitten tasapainottaa uusiksi?
Öljypumpun pyöritys täytyy järjestää DOHC osilla.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Syyskuu 29. 18:19:49 2006

eikös nelikko dohcissa ole startti eri puolella kuin takaveto dohcissa?
Pedal tu tö metal!

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Syyskuu 29. 21:19:51 2006

SLEI kirjoitti:Öljypohja menee tietenkin vaihtoon ja tasapainotusakselit häipyy, pitääkö kone sitten tasapainottaa uusiksi?
Ei tarvitse.
Tasap.akseli ainoastaan "kompensoi" nelipyttyisen liikkuvien ominaisvärinöitä; varsinaiseen moottorin tasapainotukseen ei liity. Aina silloin tällöin joku tehdas vuorollaan (sama inssi kiertää työpaikasta toiseen? :wink: ) yrittää tehdä nelipyttyisestä edustusautoluokkaisen voimanlähteen...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Syyskuu 30. 9:44:56 2006

Ville K kirjoitti:eikös nelikko dohcissa ole startti eri puolella kuin takaveto dohcissa?
on, mutta se tuskin tuottaa ongelmia sillä se on kii loodassa, ei koneessa muistaakseni.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » La Syyskuu 30. 10:18:14 2006

Nii-i, muistelen vaan ,ettei nelikkodohciin pystynyt asentamaan suoraan takavetoisen lohkoa johtuen tuosta startista, mutta voin olla väärässäkin
Pedal tu tö metal!

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » La Syyskuu 30. 23:09:51 2006

Eikö siinä lohkon etupäässäkin ole jotain pieniä eroja, juurikin öljypohjan sopivuuden kannalta?

Ja lohkosta pitää joku öljyreikä pitää tukkia, joka on alunperin toimittanut öljyä tasapainoakseleille :!:

http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/2.3.htm <- tuosta saattaa olla apua, kannattaa lukea alusta loppuun.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin