Lootan/moottorin välipellit?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Lootan/moottorin välipellit?

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Pe Joulukuu 8. 19:12:08 2006

Mikähän mahtanee olla näitten lootan ja moottorin välipeltien tarkoitus :?:

Pitäisi saada laatikkoa lähemmäs konetta, joten kysytään ensin ja tehdään sitten...
#295

Rstf
Xr2i

Rahtinalle
Viestit: 1618
Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
Paikkakunta: harjavalta

Viesti Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Joulukuu 8. 19:48:52 2006

yks ainaki on etteis sinne jää välejä mistä vois mennä vaikka kivi vauhtipyörän väliin.
#712

"hei, onks sen verran yhdyssana"

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Pe Joulukuu 8. 20:13:16 2006

Jepulis! Luulen et viskaan ne takaviistoon, startti sattunee hammaskehälle muuta en epäile :roll:
#295

Rstf
Xr2i

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Pe Joulukuu 8. 20:17:17 2006

Ainakin täälläpäin tullut hylky leimalta jos "räkäpeltiä" ei ole ollut paikallaan, kun joku voi työntää kätensä sinne moottorin pyöriessä :roll:
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Joulukuu 8. 20:28:39 2006

No ihan ymmärrettävää että pitää olla paikallaan mutta että joku työntää kätensä sinne ??

Mitäs tapahtuu kun työnnät kätesi vaikka nokkaremmin väliin muuta kuin todennäköisesti jako hyppää, entäs kiinteät (etenkin peltiset) jäähdyttimen ropelit/laturin hihna ??

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Pe Joulukuu 8. 20:34:52 2006

Saahan sinne tehtyä korvaavan pellin joka ei ole välissä vaan ulkoa kiinni.

Pisteet sille joka ryömii alle ja tunkee kätöset väliin :lol:
#295

Rstf
Xr2i

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » Pe Joulukuu 8. 20:34:59 2006

No täällä tulee leimalta hylky jos autossa ei ole paikallaan etupuskuria tai repsottaa osittain irti. Perustelu jalankulkija voi satuttaa itsensä johonkin terävään kulmaan jos jää auton alle
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 8. 20:40:59 2006

Voortikari kirjoitti:No täällä tulee leimalta hylky jos autossa ei ole paikallaan etupuskuria tai repsottaa osittain irti. Perustelu jalankulkija voi satuttaa itsensä johonkin terävään kulmaan jos jää auton alle
:lol: :lol:
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 8. 23:03:06 2006

Eiköhän se ainut tarkoitus ole juuri estää toi lian/kuran pääsy tonne kytkinkopan sisälle.

Itse olen nähnyt kerran elämässäni yhden 2,0 OHC granadan, josta toi välipelti puuttui, mutta ei siinä mitään ongelmia ollut.

Ja kuten fiffe jo totesit, niin hyvähän sinne on joku suoja sitten rakentaa alareunaan, jos tolla pellillä yrittää heittää vesilintua :wink:

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 8. 23:26:05 2006

Voortikari kirjoitti:No täällä tulee leimalta hylky jos autossa ei ole paikallaan etupuskuria tai repsottaa osittain irti. Perustelu jalankulkija voi satuttaa itsensä johonkin terävään kulmaan jos jää auton alle
tuo on ihan järkeen käypä juttu.. mietippä mitä terävät reunat tekevät jalankulkijalle jos menee läheltä?

tuota koneen/loodan välisen pellin puuttumista ei kyllä meillä päin katsastuksella kytätä; vain idiootti ajaa ilman sitä maantiellä.. :-)

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Joulukuu 9. 1:47:34 2006

[; vain idiootti ajaa ilman sitä maantiellä.. :-)[/quote]

Joo ei tässä vauhtipyörää olla hiekalla/oravilla hiomassa, viskaan pellit mäkeen jos on tarvis ja teen sitten suojat erikseen. Eikä herrojen tarvitse sitten konttorilla käydä vikisemään,voivat vielä nimitellä :roll:
#295

Rstf
Xr2i

soppa
Viestit: 211
Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja soppa » La Joulukuu 9. 9:45:42 2006

Ei ole välikopassa tuosta peltiä, eikä pitkään aikaan ennen paketin välikoppaan istuttamista.
Ei myöskään Oldsmobiilissa, jossa näkyy melkein puoli vetolevyä ja turbiinia auton alla paljaana myös taaksepäin (TH400 laatikkossahan on alhaalta avoin koppa).

Eikä taida kumpaankaan tullakaan.

Jos joku tuonne alle päättää päänsä/kätensä työntää, niin turvallista matkaa vaan. Sattaa noutaja ainakin olssissa tulla jo vajaat 2m ennen tuota vetolevyä.

Autoilla ei kylläkään ajeta kuin kesäisin...
Mm. 8 litran alumiini Ford FE

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Joulukuu 9. 10:43:55 2006

Tuosta pellistä senverran kokemusta dohc-sierrasta et siinä pellissä on puolikuun muotonen kolo startin vieressä mistä on suora reikä vauhtipyörän taakse. Sitten kun ajelee paljon hiekkateitä niin startti täyttyy pikkuhiljaa hiekasta, yks startti paskaks ja uus vaihtostarttikin melkein.

Muuta reikää en kyllä keksiny mistä sitä hiekkaa sinne olis päässy ja kun sattuneista syistä piti kone nostaa pois ni hitsasin sit pellinpalan siihen koloon.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 10. 13:56:38 2006

Kytkinasetelma kerää paskaa sinne jousen väliin, jos mitään suojaa ei ole. Ajan mittaan se kalvojousen ja asetelman väli on niin tiukassa, että kytkin jää löysälle ja luistaa. Empiirisillä testeillä todistettu juttu.
Jäsen #606

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Joulukuu 11. 14:36:23 2006

Kylläpä tuo pelti on yleensä jäänyt laittamatta oharin väliin.

Oikeastaan ainoa mitä on tullut huomattua et kun jäärata kalustolla vedätteli piikit alla lumisella pohjalla sai kytkimen silloin tällöin luistaan kun pöllyytti lunta pirusti sinne koppaan.

Mutta sitten taas mahdollinen hyöty on väistämättäkin se et jähtyy kytkin paremmin kun saa ilmaa sinne koppaan.

... ja eipähän jää se orava kitumaan kun alle jää. :wink:
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Vastaa Viestiin