Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » Pe Joulukuu 8. 19:12:08 2006
Mikähän mahtanee olla näitten lootan ja moottorin välipeltien tarkoitus
Pitäisi saada laatikkoa lähemmäs konetta, joten kysytään ensin ja tehdään sitten...
-
Rahtinalle
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
Viesti
Kirjoittaja Rahtinalle » Pe Joulukuu 8. 19:48:52 2006
yks ainaki on etteis sinne jää välejä mistä vois mennä vaikka kivi vauhtipyörän väliin.
#712
"hei, onks sen verran yhdyssana"
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » Pe Joulukuu 8. 20:13:16 2006
Jepulis! Luulen et viskaan ne takaviistoon, startti sattunee hammaskehälle muuta en epäile

-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Pe Joulukuu 8. 20:17:17 2006
Ainakin täälläpäin tullut hylky leimalta jos "räkäpeltiä" ei ole ollut paikallaan, kun joku voi työntää kätensä sinne moottorin pyöriessä

Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
VesQ
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Viesti
Kirjoittaja VesQ » Pe Joulukuu 8. 20:28:39 2006
No ihan ymmärrettävää että pitää olla paikallaan mutta että joku työntää kätensä sinne ??
Mitäs tapahtuu kun työnnät kätesi vaikka nokkaremmin väliin muuta kuin todennäköisesti jako hyppää, entäs kiinteät (etenkin peltiset) jäähdyttimen ropelit/laturin hihna ??
-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » Pe Joulukuu 8. 20:34:52 2006
Saahan sinne tehtyä korvaavan pellin joka ei ole välissä vaan ulkoa kiinni.
Pisteet sille joka ryömii alle ja tunkee kätöset väliin

-
Voortikari
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Viesti
Kirjoittaja Voortikari » Pe Joulukuu 8. 20:34:59 2006
No täällä tulee leimalta hylky jos autossa ei ole paikallaan etupuskuria tai repsottaa osittain irti. Perustelu jalankulkija voi satuttaa itsensä johonkin terävään kulmaan jos jää auton alle
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
Hesus
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Viesti
Kirjoittaja Hesus » Pe Joulukuu 8. 20:40:59 2006
Voortikari kirjoitti:No täällä tulee leimalta hylky jos autossa ei ole paikallaan etupuskuria tai repsottaa osittain irti. Perustelu jalankulkija voi satuttaa itsensä johonkin terävään kulmaan jos jää auton alle

EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Pe Joulukuu 8. 23:03:06 2006
Eiköhän se ainut tarkoitus ole juuri estää toi lian/kuran pääsy tonne kytkinkopan sisälle.
Itse olen nähnyt kerran elämässäni yhden 2,0 OHC granadan, josta toi välipelti puuttui, mutta ei siinä mitään ongelmia ollut.
Ja kuten fiffe jo totesit, niin hyvähän sinne on joku suoja sitten rakentaa alareunaan, jos tolla pellillä yrittää heittää vesilintua

-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja samiharju » Pe Joulukuu 8. 23:26:05 2006
Voortikari kirjoitti:No täällä tulee leimalta hylky jos autossa ei ole paikallaan etupuskuria tai repsottaa osittain irti. Perustelu jalankulkija voi satuttaa itsensä johonkin terävään kulmaan jos jää auton alle
tuo on ihan järkeen käypä juttu.. mietippä mitä terävät reunat tekevät jalankulkijalle jos menee läheltä?
tuota koneen/loodan välisen pellin puuttumista ei kyllä meillä päin katsastuksella kytätä; vain idiootti ajaa ilman sitä maantiellä..

-
Etuveto
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Viesti
Kirjoittaja Etuveto » La Joulukuu 9. 1:47:34 2006
[; vain idiootti ajaa ilman sitä maantiellä..

[/quote]
Joo ei tässä vauhtipyörää olla hiekalla/oravilla hiomassa, viskaan pellit mäkeen jos on tarvis ja teen sitten suojat erikseen. Eikä herrojen tarvitse sitten konttorilla käydä vikisemään,voivat vielä nimitellä

-
soppa
- Viestit: 211
- Liittynyt: To Lokakuu 13. 17:57:37 2005
- Paikkakunta: Espoo
Viesti
Kirjoittaja soppa » La Joulukuu 9. 9:45:42 2006
Ei ole välikopassa tuosta peltiä, eikä pitkään aikaan ennen paketin välikoppaan istuttamista.
Ei myöskään Oldsmobiilissa, jossa näkyy melkein puoli vetolevyä ja turbiinia auton alla paljaana myös taaksepäin (TH400 laatikkossahan on alhaalta avoin koppa).
Eikä taida kumpaankaan tullakaan.
Jos joku tuonne alle päättää päänsä/kätensä työntää, niin turvallista matkaa vaan. Sattaa noutaja ainakin olssissa tulla jo vajaat 2m ennen tuota vetolevyä.
Autoilla ei kylläkään ajeta kuin kesäisin...
Mm. 8 litran alumiini Ford FE
-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
Viesti
Kirjoittaja dexta » La Joulukuu 9. 10:43:55 2006
Tuosta pellistä senverran kokemusta dohc-sierrasta et siinä pellissä on puolikuun muotonen kolo startin vieressä mistä on suora reikä vauhtipyörän taakse. Sitten kun ajelee paljon hiekkateitä niin startti täyttyy pikkuhiljaa hiekasta, yks startti paskaks ja uus vaihtostarttikin melkein.
Muuta reikää en kyllä keksiny mistä sitä hiekkaa sinne olis päässy ja kun sattuneista syistä piti kone nostaa pois ni hitsasin sit pellinpalan siihen koloon.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 10. 13:56:38 2006
Kytkinasetelma kerää paskaa sinne jousen väliin, jos mitään suojaa ei ole. Ajan mittaan se kalvojousen ja asetelman väli on niin tiukassa, että kytkin jää löysälle ja luistaa. Empiirisillä testeillä todistettu juttu.
Jäsen #606
-
Eemeli
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Eemeli » Ma Joulukuu 11. 14:36:23 2006
Kylläpä tuo pelti on yleensä jäänyt laittamatta oharin väliin.
Oikeastaan ainoa mitä on tullut huomattua et kun jäärata kalustolla vedätteli piikit alla lumisella pohjalla sai kytkimen silloin tällöin luistaan kun pöllyytti lunta pirusti sinne koppaan.
Mutta sitten taas mahdollinen hyöty on väistämättäkin se et jähtyy kytkin paremmin kun saa ilmaa sinne koppaan.
... ja eipähän jää se orava kitumaan kun alle jää.

Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99