1.6 CVH Viritys (ruisku) ?

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

1.6 CVH Viritys (ruisku) ?

Viesti Kirjoittaja Jeba » Pe Tammikuu 26. 18:36:56 2007

Elikkäs,

Kun tollasta konetta olen omaan escoon laittamassa, niin miten sitä kannattas "virittää"? Käykö jonkin muun koneen kansi jonka sais paremmin virtaavaksi? Oisko tupla kaasareista paljonkaan hyötyä? Tietysti peltisarja ja putkisto ois tulossa. Ja jokin jyrkempi nokka ja sääd.nokka pyörä. Paljon tollasesta vois saada tehoa ilman puhallinta?

Onko muuten olemassa tehokkaampaa kaasari konetta kuin toi CVH?

Ja kone on tulossa allekirjoituksen autoon, eli Ford Escort -89 MK4.
Viimeksi muokannut Jeba, La Tammikuu 27. 8:51:10 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1575

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 26. 19:47:21 2007

Siinä se ilta rattosasti menee kun hakutuloksista luet.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » Pe Tammikuu 26. 19:50:49 2007

Arska kirjoitti:Siinä se ilta rattosasti menee kun hakutuloksista luet.
Haulla yritin etsiä, mutta en niistä neljästä sivusta mitään apua saanut.
#1575


Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » Pe Tammikuu 26. 20:13:58 2007

no toi nokka juttu ei oo se tärkein tietää, vaan se että käykö tohon jokin muu kansi? Siällään turhia noi sun neuvomat linkit, mutta kiitos kumminkin :wink:
#1575

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 26. 20:20:41 2007

Käytännössä on vaan tuo oma kansi mikä siihe soveltuu.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

jushi69
Viestit: 1143
Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 » Pe Tammikuu 26. 20:25:17 2007

Mondeo 2.0 TDCI TitS -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-

#1290

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 26. 20:27:43 2007

TURPO! :burn

razorass
CRSC jäsen 2014
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
Paikkakunta: Masku

Viesti Kirjoittaja razorass » Pe Tammikuu 26. 20:28:03 2007

Käy 1.6cvh kannet. pre-efi-koneisissa on tietääkseni "hemi" palotila, ja EHKÄ parempi lähtökohta viritykselle.

Tuplat, järkevä katunokka+sille sopiva puristus, peltisarja+putkisto, kannen siistiminen kanavien osalta(vakiot=kamalat) ja perusremppa koneeseen kevennyksineen+painotuksineen niin puhutaan varmasti vähintään 120-130hp iloisesti kiertävästä ja vääntävästä koneesta. Teho riippuu pitkälti kannesta. Hyvin penkissä portatulla kannella lienee 140hp melkolailla saavutettavissa katumoottorissa jos kaikki palaset on kohdallaan.

Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » Pe Tammikuu 26. 20:52:35 2007

razorass kirjoitti:Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Heh, sitä kyllä vähän itse ihmettelinkin..
Käy 1.6cvh kannet. pre-efi-koneisissa on tietääkseni "hemi" palotila, ja EHKÄ parempi lähtökohta viritykselle.

Tuplat, järkevä katunokka+sille sopiva puristus, peltisarja+putkisto, kannen siistiminen kanavien osalta(vakiot=kamalat) ja perusremppa koneeseen kevennyksineen+painotuksineen niin puhutaan varmasti vähintään 120-130hp iloisesti kiertävästä ja vääntävästä koneesta. Teho riippuu pitkälti kannesta. Hyvin penkissä portatulla kannella lienee 140hp melkolailla saavutettavissa katumoottorissa jos kaikki palaset on kohdallaan.

Joo noi tehot kuulostaa jo ihan hyviltä! :) Mitään älytöntä kisa autoa tästä ei kumminkaan tehdä, niin siksi toi puhallin ei vieä ainakaan kiinnosta, ehkä tulevaisuudessa..?

Mutta kiitos näistä tiedoista, taas ollaan astetta viisaampia :wink:
#1575

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Tammikuu 26. 21:05:20 2007

Siinä vähän tavoitteita.
moar .nfo

Noilla pääsee alkuun ja hakemalla saa lisää kun tietää mitä hakee :). Sitten kun megasquirttiin tutustut niin mulla olis sulle DRLA-kaasareista tehdyt läppärungot ja imusarja CVH:lle ;).

Vitone
Viestit: 82
Liittynyt: Ma Joulukuu 4. 0:17:56 2006
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Vitone » Pe Tammikuu 26. 21:35:12 2007

razorass kirjoitti: Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Ei muuta kuin foorumi lukkoon, sillä tottakai täältä kaikki jo löytyy haulla. Ja jossei löydy täältä, niin google auttaa.
Ja jossei sieltäkään, niin esson kahviosta saa viimeset vinkit.

Ja kyllä tässä on muutaman kerran topickia tehty ja lähettämättä jätetty, kun eihän täällä uskalla mitään kysyä kun vastaukseksi saa "käytä hakua".
Ehkä olen vaan niin h******in tyhmä, etten osaa aina juuri sitä oikeaa sanaa siihen hakukenttään kirjoittaa.

Jatkakaa :?

tupu
Viestit: 769
Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
Paikkakunta: E-P

Viesti Kirjoittaja tupu » Pe Tammikuu 26. 21:52:04 2007

Vitone kirjoitti:
razorass kirjoitti: Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Ei muuta kuin foorumi lukkoon, sillä tottakai täältä kaikki jo löytyy haulla. Ja jossei löydy täältä, niin google auttaa.
Ja jossei sieltäkään, niin esson kahviosta saa viimeset vinkit.

Ja kyllä tässä on muutaman kerran topickia tehty ja lähettämättä jätetty, kun eihän täällä uskalla mitään kysyä kun vastaukseksi saa "käytä hakua".
Ehkä olen vaan niin h******in tyhmä, etten osaa aina juuri sitä oikeaa sanaa siihen hakukenttään kirjoittaa.

Jatkakaa :?
kun käyttää hakusanan perässä * merkkiä niin löytyy paremmin, vai löytyykö nkw? :roll:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Tammikuu 26. 21:57:15 2007

Älä älä Tupu siitä hakemisesta enää, ollaan kohta molemmat saman kuopan reunalla...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » La Tammikuu 27. 8:58:01 2007

No eikait tämä nyt näin vakavaa ole? :roll:

Mutta asiaan, tossa tuli funtsittua, että ois se ruisku kyllä kivempi kun onhan siinä jo vakiona 25hp enemmän. Ja olis taloudellisempi yms..

Sen verran olen itse selvitellyt, että siinä operaatiossa pitäs vaihtaa ainakin:
tankki, bensapumppu ja bensalinjat..? Ja tietysti jarrut.
Liekkö tuossa muuta on?
#1575

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Tammikuu 27. 9:21:53 2007

Jeba kirjoitti:No eikait tämä nyt näin vakavaa ole? :roll:

Mutta asiaan, tossa tuli funtsittua, että ois se ruisku kyllä kivempi kun onhan siinä jo vakiona 25hp enemmän. Ja olis taloudellisempi yms..

Sen verran olen itse selvitellyt, että siinä operaatiossa pitäs vaihtaa ainakin:
tankki, bensapumppu ja bensalinjat..? Ja tietysti jarrut.
Liekkö tuossa muuta on?

Kaikkein parhaimmat ja oikeat vastaukset saat katsastuskonttorilta.
Mutta eipä kait tuohon muuta vaihtaa tarvii kun noi ja sitten saada johonkin päin mahtumaan se ruiskun ohjainboxi.
Älä sitten mitään "korvike kaasaria" vaan laita... :lol: :green:
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » La Tammikuu 27. 9:31:38 2007

Dokki-90 kirjoitti:
Jeba kirjoitti:No eikait tämä nyt näin vakavaa ole? :roll:

Mutta asiaan, tossa tuli funtsittua, että ois se ruisku kyllä kivempi kun onhan siinä jo vakiona 25hp enemmän. Ja olis taloudellisempi yms..

Sen verran olen itse selvitellyt, että siinä operaatiossa pitäs vaihtaa ainakin:
tankki, bensapumppu ja bensalinjat..? Ja tietysti jarrut.
Liekkö tuossa muuta on?

Kaikkein parhaimmat ja oikeat vastaukset saat katsastuskonttorilta.
Mutta eipä kait tuohon muuta vaihtaa tarvii kun noi ja sitten saada johonkin päin mahtumaan se ruiskun ohjainboxi.
Älä sitten mitään "korvike kaasaria" vaan laita... :lol: :green:
Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla" :?:
#1575

CosworthPower
Viestit: 1938
Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CosworthPower » La Tammikuu 27. 9:46:07 2007

Jeba kirjoitti:Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla" :?:
No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...:cry:
#1349

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » La Tammikuu 27. 10:46:51 2007

Dokki-90 kirjoitti:
Jeba kirjoitti:Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla" :?:
No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"
Niin justiinsa, sitä ihmettelinki, että ei se nyt niin iso voi olla, että ei se minnekkään mahtus :D Eikös tuo 115hp ole 2-pisteruisku?
#1575

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Tammikuu 27. 11:35:47 2007

Jeba kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti:
Jeba kirjoitti:Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla" :?:
No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"
Niin justiinsa, sitä ihmettelinki, että ei se nyt niin iso voi olla, että ei se minnekkään mahtus :D Eikös tuo 115hp ole 2-pisteruisku?
Eikös nuo 115hp versiot ole xr3i ja yleensä k-jetronicilla. Efit niissä harvinaisempia ja 4-pisteruiskuja ovat molemmat.
Efissä vaihtoon menee myös vauhtipyörä ja lisää tulee edis kilkkeet. Siinä vaiheessa kannattaa jo harkita megaa vakavasti, se kun menee suurinpiirtein samoilla vaivoilla paikoilleen kuin vakio efi.
K-jetronicia en edes harkitsisi.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » La Tammikuu 27. 11:57:55 2007

Minusta tämä on hienoa touhua Jebalta. Jätkä on vasta 16v ja ajokortti-ikä tulee "miehelle" mittariin vasta parin vuoden kuluttua :wink:

Annetaan pojan rakentaa rauhassa ensimmäistä projektiaan ja annetaan mahdollisimman hyviä vinkkejä, että kaveri saa auton iskuun silloin, kun kortti lämmittää kukkaronpohjaa.

Ja mitä Toni sanoit tosta K-jetistä niin harvemmin siinä on vikoja kuin efissä, koska on täysin mekaaninen ruisku ja pystyy jopa tienpäällä korjaamaan ilman minkäänlaista tietokonetta. Virityskin onnituu pienemällä vaivalla ja on huomattavasti edullisempaa.
Viimeksi muokannut Voortikari, La Tammikuu 27. 12:14:00 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » La Tammikuu 27. 12:12:39 2007

tony the tiger kirjoitti:
Jeba kirjoitti:
Dokki-90 kirjoitti: No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"
Niin justiinsa, sitä ihmettelinki, että ei se nyt niin iso voi olla, että ei se minnekkään mahtus :D Eikös tuo 115hp ole 2-pisteruisku?
Eikös nuo 115hp versiot ole xr3i ja yleensä k-jetronicilla. Efit niissä harvinaisempia ja 4-pisteruiskuja ovat molemmat.
Efissä vaihtoon menee myös vauhtipyörä ja lisää tulee edis kilkkeet. Siinä vaiheessa kannattaa jo harkita megaa vakavasti, se kun menee suurinpiirtein samoilla vaivoilla paikoilleen kuin vakio efi.
K-jetronicia en edes harkitsisi.

Öö.. nyt taisit ymmärtää väärin, en siis ole laittamassa ruiskua kaasari koneeseen, vaan hankkimassa koko ruiskukoneen (tai etsin koko auton niin on helpompi vaihtaa).

Minusta tämä on hienoa touhua Jebalta. Jätkä on vasta 16v ja ajokortti-ikä tulee "miehelle" mittariin vasta parin vuoden kuluttua Wink

Annetaan pojan rakentaa rauhassa ensimmäistä projektiaan ja annetaan mahdollisimman hyviä vinkkejä, että kaveri saa auton iskuun silloin, kun kortti lämmittää kukkaronpohjaa.

Ja kiitos näistä sanoista. Eka tällänen isompi Tekniikka juttu mulla menossa, onhan noita autoja mulla aina ollu, mutta tämä on tällänen isompi Projekti. Osaan kyllä tehdä, kunhan tiedän mitä tehdä :D
#1575

tony the tiger
Viestit: 1516
Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
Paikkakunta: Kontiolahti

Viesti Kirjoittaja tony the tiger » La Tammikuu 27. 12:14:22 2007

Voortikari kirjoitti:Ja mitä Toni sanoit tosta K-jetistä niin harvemmin siinä on vikoja kuin efissä, koska on täysin mekaaninen ruisku ja pystyy jopa tienpäällä korjaamaan ilman minkäänlaista tietokonetta. Virityskin onnituu pienemällä vaivalla ja on huomattavasti edullisempaa.
Totta, k-jetronic on varma toiminen. Mutta jos ajatellaan megalla höystettyä efiä, niin säädettävyys on ihan toista luokkaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99

Voortikari
Viestit: 1219
Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Voortikari » La Tammikuu 27. 12:17:27 2007

tony the tiger kirjoitti:
Voortikari kirjoitti:Ja mitä Toni sanoit tosta K-jetistä niin harvemmin siinä on vikoja kuin efissä, koska on täysin mekaaninen ruisku ja pystyy jopa tienpäällä korjaamaan ilman minkäänlaista tietokonetta. Virityskin onnituu pienemällä vaivalla ja on huomattavasti edullisempaa.
Totta, k-jetronic on varma toiminen. Mutta jos ajatellaan megalla höystettyä efiä, niin säädettävyys on ihan toista luokkaa.
Onhan se näinkin. K-jetissä on juuri se ongelma, että siinä on vain se yksi "ohjema" kerrallaan ja säätäminen on tietty vähän hanurista.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita

j.kangas
CRSC jäsen 2015
Viestit: 216
Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005

Viesti Kirjoittaja j.kangas » La Tammikuu 27. 13:19:39 2007

Täytynee hieman puolustella tota k-jetronic systeemiä, itselläni ollut joka päiväisessä käytössä ~ 10 vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia. Toimii myös hieman piristetyssä moottorissa yhtä hyvin kuin toi efi systeemi ainakin omasta mielestäni. Asennus oli huomattavasti helpompi kuin tuo efin laittaminen. Tosin niitä säätöjä ei ole niin paljon kuin efissä, mutta sehän on oikeastaan parempi koska jää enemmän aikaa itse autolla ajamiseen kuin säätämiseen.
ESCORT MK3/4

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » La Tammikuu 27. 15:16:05 2007

No ihampa sama toi mulle on, kun olen laittamassa koko konetta, en siis pelkkää ruiskua Kaasarin tilalle.
#1575

Sierra XR
Viestit: 7975
Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sierra XR » La Tammikuu 27. 19:50:59 2007

Jeba kirjoitti:No ihampa sama toi mulle on, kun olen laittamassa koko konetta, en siis pelkkää ruiskua Kaasarin tilalle.
ihan hyvä valinta,itse laitoin n.10vuotta sitten XR3i:n tekniikan tavallisen Escortiin(eli juurikin k-jetillä)ja mun mielestä toi tekniikka liikutti sellaisenaankin Escoa ihan mukavasti.ei mikään raketti mutta ihan sopiva kuitenkin ja sopii jokapäiväseen ajoonkin hyvin.

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » La Tammikuu 27. 21:10:40 2007

k-jet kansi. cvh 32 nokka kovatnostimet. kunnon tuplat(weber).peltisarja ja putkisto. noilla eväillä saa jo jotain. ja mukavasti piipaa :lol:

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » La Tammikuu 27. 21:11:48 2007

Tuo xr3i kone on lyhyesti sanottuna hyvä. Jos rahaa on käytössä rajallinen määrä niinkuin yleensä on, saa tuota hyvin pienellä sijoituksella parannettua mukavati.

Imupuolelta se vaatii imusarjan/välipalan kohdistuksen kanteen, alkuperäinen sovitus voi heittää useita millejä. Venttiileihin ylimääräiset viisteet kun kerran kansi irti on. Kanaviin ei kannata suuremmin puuttua jos ei ole tietoa, tai putjettia kansisepälle. Lastu pois tasosta, puristusta sinne 10.5-11. Nokan uudellen ajoitus ja se on siinä.

XR3i pakosarja on jo alkuperäisenä hyvä, peltisarjan vaihtaminen antaa vain psykologisen vaikutuksen ja on erittäin kallis hyötyyn nähden.

Ruiskupuoli kyllä seuraa mukana, onhan tässä vakionakin rosenteissa mitattuna reilusti isompi läppäkotelo kuin noissa efi vehkeissä.

Nokan saa vaihdettua jälkeenpäin jos tykkää, se ei vaadi kannen irroitusta. Todennäköisesti kokonaisuutena tarkasteltuna siinä mennään vain huonompaan päin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Jeba
Viestit: 35
Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006

Viesti Kirjoittaja Jeba » Su Tammikuu 28. 9:15:43 2007

Nyt tarviis, enää löytää kesäksi se auto, josta tekniikan sais vaihdettua tohon omaan kippoon. Kyllä noita aina välillä on myynnissä, mutta ei kumminkaan hirveästi.
#1575

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Tammikuu 28. 17:51:22 2007

Täältä myös ääni mekaanisella ruiskulla olevalle XR3i:lle. Minulla oli käyttöautona 2-3 vuotta sitten Orion 1.6i Ghia -88 eli konttiperä-Escort XR3i (tekniikka on 1:1 sama) ja ikinä en ruiskulle tehnyt mitään. No, bensansuodattimen vaihdoin ja matka taas jatkui, mutta itse ruiskussa ei ollut ikinä mitään vikaa, vaikka autolla oli ajettu jo n. 300 tkm. Tankki siihen oli ilmeisesti jossain vaiheessa vaihdettu vääräksi kaasari-mallin tankiksi (säästetty varmaan 10e). Jos tankkia oli jäljellä alle 1/4, niin mutkiin ei voinut ajaa kaasu pohjassa (ei vetänyt kunnolla). Kovin montaa sähköistä osaa siinä ei muistaakseni ollut, joten tekniikan vaihtaminen tuon ruiskutankin lisäksi ei ole kovin hankalaa. Möin auton kaverilleni ja hän on sillä nyt ajanut n. 45 tkm lisää. Kestotesti siis jatkuu...

Jos pelkkää tekniikkaa ajattelet, niin Orionit lähtevät halvemmalla kuin vastaava Escort. Jälkimmäisessä kun on "teinikerroin" korkeampi ja se nostaa hintaa :wink:

Tosin, tänään XR3i:n saa jo suht järkevään hintaan.

linkki

Vanhan auton kun myy pois, niin siitä yleensä saa hieman rahaa seuraavaa autoa varten ja jää kaikki se purkamisen ja kasaamisen kiroilu pois. Ainakin kuvissa tämä näyttää aika hyvältä. Kohtuullisen räpeltämättömän yksilö.

Tietty jos haluaa harrastaa ja ylimääräistä aikaa on, niin tekniikanvaihto menee hyvin opetteluna. Samalla oppii tuntemaan autonsa.

Tekemällä oppii!

_P_
Viestit: 409
Liittynyt: To Toukokuu 9. 15:57:46 2002

Viesti Kirjoittaja _P_ » Su Tammikuu 28. 18:49:44 2007

Arska kirjoitti:onhan tässä vakionakin rosenteissa mitattuna reilusti isompi läppäkotelo kuin noissa efi vehkeissä.
Kuinkas iso tuo on?

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Su Tammikuu 28. 19:19:16 2007

Xr3i läpän koko on 56mm, efissä puolestaan 52 ja rs turbossa 49. 52mm tuntuu olevan yleinen koko efi fordeissa, ohc ja dohc ruiskuissa on sama.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Su Tammikuu 28. 20:40:59 2007

Arska kirjoitti:52mm tuntuu olevan yleinen koko efi fordeissa, ohc ja dohc ruiskuissa on sama.
Näytti RS2000 escortissakin tuollainen olevan, että kyllä se sinne 170-180hp riittää. Ainakin saarilla.

Late^^^^
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Ma Helmikuu 5. 14:27:14 2007

Noista xr3i koneista sen verran että onko koneessa eroja tavalliseen kaasari versioon verrattuna?Itse ostin erään xr3i koneen ja kannen avauksen perusteella vaikutti melko samalta kuin kaasari kone.

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja AnttiR » Ma Helmikuu 5. 14:32:37 2007

Late^^^^ kirjoitti:Noista xr3i koneista sen verran että onko koneessa eroja tavalliseen kaasari versioon verrattuna?Itse ostin erään xr3i koneen ja kannen avauksen perusteella vaikutti melko samalta kuin kaasari kone.
Kannessa on erilaiset palotilat ja sen takia on sitten männissäkin isommat ne patit. Kaasarikoneen kannen palotilat on ne perseen muotoset ja XR3i:ssä puolipallot.
Jäsen #1112

Late^^^^
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Ma Helmikuu 5. 14:55:08 2007

Onhan vanhanmallin kaasari koneessakin hemi palotila.Tää kone on -86 ekkeristä eli olis jo mkIV,mutta hemi kansi siinä kuitenkin on,Vai onko siis kaikissa xr3i koneissa hemi kansi vuosimallista riippumatta?

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Ma Helmikuu 5. 18:18:33 2007

Kaikki etuvetojen cvh koneet on hemikannellla paitsi kaasarikoneet 86 lähtien.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Late^^^^
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Late^^^^ » Ma Helmikuu 5. 20:30:50 2007

Asia selvä,Mutta alkuperäisestä kysymyksestä eli mitä eroja xr3i koneessa on vrt vaikka vanhanmallin kaasarikone?äkkiseltään katsoen ei ihmeempiä.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Helmikuu 5. 20:50:34 2007

Nokka-akseli on hiukan erilainen ruiskukoneissa. Kanavien eroista minulla ei ole tietoa näiden kahden välillä.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

northwest
Viestit: 1322
Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja northwest » Ma Helmikuu 5. 21:02:02 2007

Joissain kansissa kuuleman mukaan pienemmät pakokanavat(vanhemmat 1300cc?),eli niissä muokkausmahdollisuutta paremmin.Muissa kansissa pakopuoli aika horo,eli turhan avara jolloin virtaus huononee.Näin totesi kansiseppä-kaveri kun katseli kisakanttani.Ton -perseenmuotoisella- palotilalla olevassa imupuoli ei niin hyvä kuin -hemi- kannessa,lievää kaartuvuutta jotta tulee pyörteilyä palotilaan ja puhtaammat pakojätteet(?)
Tälläisiä väitteitä oon kuullut parilta kansia tutkineelta.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.

johnlee5
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
Paikkakunta: Akaa

Viesti Kirjoittaja johnlee5 » Ma Helmikuu 5. 23:33:17 2007

Juu, olin ite saman ikäinen kuin Jeba kun alotin samanlaisen rojektin.

Ja itellä escortissa on 1.6 KE-Jetronic...tota K-Jetronic:ia en ole koskaan vielä nähnytkään. Tosiaan tulipeltiin tulee kaksi boksia ja kaikennäköistä muuta hilpettä tulee tietysti myös.

Ja se on hyvä aloittaa jo tossa vaiheessa rakentaminen, niin on aikasemmin valmiina. Kytkentäkaaviota on saatavilla ja henkilökohtaisesti autan aina kun on tarvis. On se hyvä, että voorttisukupolvi jatkuu :wink:
http://kuvake.net/user/johnlee5?image_id=5246781
Mondeo TDDi 2.0 vm. 2001
Jäsen #758

Vastaa Viestiin