1.6 CVH Viritys (ruisku) ?
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006
1.6 CVH Viritys (ruisku) ?
Elikkäs,
Kun tollasta konetta olen omaan escoon laittamassa, niin miten sitä kannattas "virittää"? Käykö jonkin muun koneen kansi jonka sais paremmin virtaavaksi? Oisko tupla kaasareista paljonkaan hyötyä? Tietysti peltisarja ja putkisto ois tulossa. Ja jokin jyrkempi nokka ja sääd.nokka pyörä. Paljon tollasesta vois saada tehoa ilman puhallinta?
Onko muuten olemassa tehokkaampaa kaasari konetta kuin toi CVH?
Ja kone on tulossa allekirjoituksen autoon, eli Ford Escort -89 MK4.
Kun tollasta konetta olen omaan escoon laittamassa, niin miten sitä kannattas "virittää"? Käykö jonkin muun koneen kansi jonka sais paremmin virtaavaksi? Oisko tupla kaasareista paljonkaan hyötyä? Tietysti peltisarja ja putkisto ois tulossa. Ja jokin jyrkempi nokka ja sääd.nokka pyörä. Paljon tollasesta vois saada tehoa ilman puhallinta?
Onko muuten olemassa tehokkaampaa kaasari konetta kuin toi CVH?
Ja kone on tulossa allekirjoituksen autoon, eli Ford Escort -89 MK4.
Viimeksi muokannut Jeba, La Tammikuu 27. 8:51:10 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
#1575
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tuplat
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tuplat
Aloitetaas tästä
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tuplat
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tuplat
Aloitetaas tästä
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006
no toi nokka juttu ei oo se tärkein tietää, vaan se että käykö tohon jokin muu kansi? Siällään turhia noi sun neuvomat linkit, mutta kiitos kumminkinArska kirjoitti:http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hlight=cvh
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tuplat
http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... ght=tuplat
Aloitetaas tästä

#1575
-
- Viestit: 1143
- Liittynyt: Su Huhtikuu 20. 14:02:09 2003
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... php?t=2089
naapuri klubin puolella tommosta
naapuri klubin puolella tommosta
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 1018
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 15. 22:30:32 2003
- Paikkakunta: Masku
Käy 1.6cvh kannet. pre-efi-koneisissa on tietääkseni "hemi" palotila, ja EHKÄ parempi lähtökohta viritykselle.
Tuplat, järkevä katunokka+sille sopiva puristus, peltisarja+putkisto, kannen siistiminen kanavien osalta(vakiot=kamalat) ja perusremppa koneeseen kevennyksineen+painotuksineen niin puhutaan varmasti vähintään 120-130hp iloisesti kiertävästä ja vääntävästä koneesta. Teho riippuu pitkälti kannesta. Hyvin penkissä portatulla kannella lienee 140hp melkolailla saavutettavissa katumoottorissa jos kaikki palaset on kohdallaan.
Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Tuplat, järkevä katunokka+sille sopiva puristus, peltisarja+putkisto, kannen siistiminen kanavien osalta(vakiot=kamalat) ja perusremppa koneeseen kevennyksineen+painotuksineen niin puhutaan varmasti vähintään 120-130hp iloisesti kiertävästä ja vääntävästä koneesta. Teho riippuu pitkälti kannesta. Hyvin penkissä portatulla kannella lienee 140hp melkolailla saavutettavissa katumoottorissa jos kaikki palaset on kohdallaan.
Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Jaguar Xj6 series 1 swb V8
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
Daimler Double Six 6.0 V12
Jaguar Xj6 Sovereign 4.0
Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 v8
Porsche 356 speedster replica
Ford sierra rs cosworth replica v8
Focus..
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006
Heh, sitä kyllä vähän itse ihmettelinkin..razorass kirjoitti:Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Käy 1.6cvh kannet. pre-efi-koneisissa on tietääkseni "hemi" palotila, ja EHKÄ parempi lähtökohta viritykselle.
Tuplat, järkevä katunokka+sille sopiva puristus, peltisarja+putkisto, kannen siistiminen kanavien osalta(vakiot=kamalat) ja perusremppa koneeseen kevennyksineen+painotuksineen niin puhutaan varmasti vähintään 120-130hp iloisesti kiertävästä ja vääntävästä koneesta. Teho riippuu pitkälti kannesta. Hyvin penkissä portatulla kannella lienee 140hp melkolailla saavutettavissa katumoottorissa jos kaikki palaset on kohdallaan.
Joo noi tehot kuulostaa jo ihan hyviltä!

Mutta kiitos näistä tiedoista, taas ollaan astetta viisaampia

#1575
-
- Viestit: 2565
- Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
- Paikkakunta: Kurikka
Siinä vähän tavoitteita.
moar .nfo
Noilla pääsee alkuun ja hakemalla saa lisää kun tietää mitä hakee
. Sitten kun megasquirttiin tutustut niin mulla olis sulle DRLA-kaasareista tehdyt läppärungot ja imusarja CVH:lle
.
moar .nfo
Noilla pääsee alkuun ja hakemalla saa lisää kun tietää mitä hakee


-
- Viestit: 82
- Liittynyt: Ma Joulukuu 4. 0:17:56 2006
- Paikkakunta: Imatra
Ei muuta kuin foorumi lukkoon, sillä tottakai täältä kaikki jo löytyy haulla. Ja jossei löydy täältä, niin google auttaa.razorass kirjoitti: Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Ja jossei sieltäkään, niin esson kahviosta saa viimeset vinkit.
Ja kyllä tässä on muutaman kerran topickia tehty ja lähettämättä jätetty, kun eihän täällä uskalla mitään kysyä kun vastaukseksi saa "käytä hakua".
Ehkä olen vaan niin h******in tyhmä, etten osaa aina juuri sitä oikeaa sanaa siihen hakukenttään kirjoittaa.
Jatkakaa

-
- Viestit: 769
- Liittynyt: To Maaliskuu 2. 20:45:25 2006
- Paikkakunta: E-P
kun käyttää hakusanan perässä * merkkiä niin löytyy paremmin, vai löytyykö nkw?Vitone kirjoitti:Ei muuta kuin foorumi lukkoon, sillä tottakai täältä kaikki jo löytyy haulla. Ja jossei löydy täältä, niin google auttaa.razorass kirjoitti: Mitä touhua tämä on? Kaveri maksaa jäsenmaksun ja heti vittuillaan että käytä hakua vaikka sama kaveri kertoo sitä jo koettaneensa. ???
Ja jossei sieltäkään, niin esson kahviosta saa viimeset vinkit.
Ja kyllä tässä on muutaman kerran topickia tehty ja lähettämättä jätetty, kun eihän täällä uskalla mitään kysyä kun vastaukseksi saa "käytä hakua".
Ehkä olen vaan niin h******in tyhmä, etten osaa aina juuri sitä oikeaa sanaa siihen hakukenttään kirjoittaa.
Jatkakaa

-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006
No eikait tämä nyt näin vakavaa ole?
Mutta asiaan, tossa tuli funtsittua, että ois se ruisku kyllä kivempi kun onhan siinä jo vakiona 25hp enemmän. Ja olis taloudellisempi yms..
Sen verran olen itse selvitellyt, että siinä operaatiossa pitäs vaihtaa ainakin:
tankki, bensapumppu ja bensalinjat..? Ja tietysti jarrut.
Liekkö tuossa muuta on?

Mutta asiaan, tossa tuli funtsittua, että ois se ruisku kyllä kivempi kun onhan siinä jo vakiona 25hp enemmän. Ja olis taloudellisempi yms..
Sen verran olen itse selvitellyt, että siinä operaatiossa pitäs vaihtaa ainakin:
tankki, bensapumppu ja bensalinjat..? Ja tietysti jarrut.
Liekkö tuossa muuta on?
#1575
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
Jeba kirjoitti:No eikait tämä nyt näin vakavaa ole?![]()
Mutta asiaan, tossa tuli funtsittua, että ois se ruisku kyllä kivempi kun onhan siinä jo vakiona 25hp enemmän. Ja olis taloudellisempi yms..
Sen verran olen itse selvitellyt, että siinä operaatiossa pitäs vaihtaa ainakin:
tankki, bensapumppu ja bensalinjat..? Ja tietysti jarrut.
Liekkö tuossa muuta on?
Kaikkein parhaimmat ja oikeat vastaukset saat katsastuskonttorilta.
Mutta eipä kait tuohon muuta vaihtaa tarvii kun noi ja sitten saada johonkin päin mahtumaan se ruiskun ohjainboxi.
Älä sitten mitään "korvike kaasaria" vaan laita...


Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006
Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla"Dokki-90 kirjoitti:Jeba kirjoitti:No eikait tämä nyt näin vakavaa ole?![]()
Mutta asiaan, tossa tuli funtsittua, että ois se ruisku kyllä kivempi kun onhan siinä jo vakiona 25hp enemmän. Ja olis taloudellisempi yms..
Sen verran olen itse selvitellyt, että siinä operaatiossa pitäs vaihtaa ainakin:
tankki, bensapumppu ja bensalinjat..? Ja tietysti jarrut.
Liekkö tuossa muuta on?
Kaikkein parhaimmat ja oikeat vastaukset saat katsastuskonttorilta.
Mutta eipä kait tuohon muuta vaihtaa tarvii kun noi ja sitten saada johonkin päin mahtumaan se ruiskun ohjainboxi.
Älä sitten mitään "korvike kaasaria" vaan laita...![]()

#1575
-
- Viestit: 1938
- Liittynyt: Ma Tammikuu 30. 8:04:01 2006
- Paikkakunta: Siinä se on turun ja salon välissä...
- Viesti:
No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.Jeba kirjoitti:Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla"
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"
Johan sen sanoi Henry Ford:"Se vaatii vain oikean asenteen." No multa puuttuu nyt asenne ja aika, eikä näin ollen ole Fordeja talossa...
#1349

#1349
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006
Niin justiinsa, sitä ihmettelinki, että ei se nyt niin iso voi olla, että ei se minnekkään mahtusDokki-90 kirjoitti:No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.Jeba kirjoitti:Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla"
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"

#1575
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Eikös nuo 115hp versiot ole xr3i ja yleensä k-jetronicilla. Efit niissä harvinaisempia ja 4-pisteruiskuja ovat molemmat.Jeba kirjoitti:Niin justiinsa, sitä ihmettelinki, että ei se nyt niin iso voi olla, että ei se minnekkään mahtusDokki-90 kirjoitti:No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.Jeba kirjoitti:Mitenkäs iso se ohjainboksi sitten on? Ja mitä tarkoitat tolla "Korvike kaasarilla"
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"Eikös tuo 115hp ole 2-pisteruisku?
Efissä vaihtoon menee myös vauhtipyörä ja lisää tulee edis kilkkeet. Siinä vaiheessa kannattaa jo harkita megaa vakavasti, se kun menee suurinpiirtein samoilla vaivoilla paikoilleen kuin vakio efi.
K-jetronicia en edes harkitsisi.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Minusta tämä on hienoa touhua Jebalta. Jätkä on vasta 16v ja ajokortti-ikä tulee "miehelle" mittariin vasta parin vuoden kuluttua
Annetaan pojan rakentaa rauhassa ensimmäistä projektiaan ja annetaan mahdollisimman hyviä vinkkejä, että kaveri saa auton iskuun silloin, kun kortti lämmittää kukkaronpohjaa.
Ja mitä Toni sanoit tosta K-jetistä niin harvemmin siinä on vikoja kuin efissä, koska on täysin mekaaninen ruisku ja pystyy jopa tienpäällä korjaamaan ilman minkäänlaista tietokonetta. Virityskin onnituu pienemällä vaivalla ja on huomattavasti edullisempaa.

Annetaan pojan rakentaa rauhassa ensimmäistä projektiaan ja annetaan mahdollisimman hyviä vinkkejä, että kaveri saa auton iskuun silloin, kun kortti lämmittää kukkaronpohjaa.
Ja mitä Toni sanoit tosta K-jetistä niin harvemmin siinä on vikoja kuin efissä, koska on täysin mekaaninen ruisku ja pystyy jopa tienpäällä korjaamaan ilman minkäänlaista tietokonetta. Virityskin onnituu pienemällä vaivalla ja on huomattavasti edullisempaa.
Viimeksi muokannut Voortikari, La Tammikuu 27. 12:14:00 2007. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- Viestit: 35
- Liittynyt: Ti Joulukuu 12. 16:20:56 2006
tony the tiger kirjoitti:Eikös nuo 115hp versiot ole xr3i ja yleensä k-jetronicilla. Efit niissä harvinaisempia ja 4-pisteruiskuja ovat molemmat.Jeba kirjoitti:Niin justiinsa, sitä ihmettelinki, että ei se nyt niin iso voi olla, että ei se minnekkään mahtusDokki-90 kirjoitti: No eipä se ohjainboxi nyt mikään iso ole, mutta kumminkin se johonkin tarttis saada mahtuun, eli vaan sitä tarkoitin.
Niin eli 1-piste ruiskua tarkoitin tuolla "korvike kaasarilla"Eikös tuo 115hp ole 2-pisteruisku?
Efissä vaihtoon menee myös vauhtipyörä ja lisää tulee edis kilkkeet. Siinä vaiheessa kannattaa jo harkita megaa vakavasti, se kun menee suurinpiirtein samoilla vaivoilla paikoilleen kuin vakio efi.
K-jetronicia en edes harkitsisi.
Öö.. nyt taisit ymmärtää väärin, en siis ole laittamassa ruiskua kaasari koneeseen, vaan hankkimassa koko ruiskukoneen (tai etsin koko auton niin on helpompi vaihtaa).
Minusta tämä on hienoa touhua Jebalta. Jätkä on vasta 16v ja ajokortti-ikä tulee "miehelle" mittariin vasta parin vuoden kuluttua Wink
Annetaan pojan rakentaa rauhassa ensimmäistä projektiaan ja annetaan mahdollisimman hyviä vinkkejä, että kaveri saa auton iskuun silloin, kun kortti lämmittää kukkaronpohjaa.
Ja kiitos näistä sanoista. Eka tällänen isompi Tekniikka juttu mulla menossa, onhan noita autoja mulla aina ollu, mutta tämä on tällänen isompi Projekti. Osaan kyllä tehdä, kunhan tiedän mitä tehdä

#1575
-
- Viestit: 1516
- Liittynyt: Ke Toukokuu 18. 23:16:11 2005
- Paikkakunta: Kontiolahti
Totta, k-jetronic on varma toiminen. Mutta jos ajatellaan megalla höystettyä efiä, niin säädettävyys on ihan toista luokkaa.Voortikari kirjoitti:Ja mitä Toni sanoit tosta K-jetistä niin harvemmin siinä on vikoja kuin efissä, koska on täysin mekaaninen ruisku ja pystyy jopa tienpäällä korjaamaan ilman minkäänlaista tietokonetta. Virityskin onnituu pienemällä vaivalla ja on huomattavasti edullisempaa.
Escort RS Cosworth -93
Mondeo STW -99
Mondeo STW -99
-
- Viestit: 1219
- Liittynyt: Ma Helmikuu 21. 14:11:29 2005
- Paikkakunta: Kuopio
Onhan se näinkin. K-jetissä on juuri se ongelma, että siinä on vain se yksi "ohjema" kerrallaan ja säätäminen on tietty vähän hanurista.tony the tiger kirjoitti:Totta, k-jetronic on varma toiminen. Mutta jos ajatellaan megalla höystettyä efiä, niin säädettävyys on ihan toista luokkaa.Voortikari kirjoitti:Ja mitä Toni sanoit tosta K-jetistä niin harvemmin siinä on vikoja kuin efissä, koska on täysin mekaaninen ruisku ja pystyy jopa tienpäällä korjaamaan ilman minkäänlaista tietokonetta. Virityskin onnituu pienemällä vaivalla ja on huomattavasti edullisempaa.
Ainut auto on ford. Kaikki muut on halpoja kopioita
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 216
- Liittynyt: Ti Syyskuu 6. 9:47:13 2005
Täytynee hieman puolustella tota k-jetronic systeemiä, itselläni ollut joka päiväisessä käytössä ~ 10 vuotta ilman minkäänlaisia ongelmia. Toimii myös hieman piristetyssä moottorissa yhtä hyvin kuin toi efi systeemi ainakin omasta mielestäni. Asennus oli huomattavasti helpompi kuin tuo efin laittaminen. Tosin niitä säätöjä ei ole niin paljon kuin efissä, mutta sehän on oikeastaan parempi koska jää enemmän aikaa itse autolla ajamiseen kuin säätämiseen.
ESCORT MK3/4
-
- Viestit: 7975
- Liittynyt: To Tammikuu 22. 21:07:18 2004
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
ihan hyvä valinta,itse laitoin n.10vuotta sitten XR3i:n tekniikan tavallisen Escortiin(eli juurikin k-jetillä)ja mun mielestä toi tekniikka liikutti sellaisenaankin Escoa ihan mukavasti.ei mikään raketti mutta ihan sopiva kuitenkin ja sopii jokapäiväseen ajoonkin hyvin.Jeba kirjoitti:No ihampa sama toi mulle on, kun olen laittamassa koko konetta, en siis pelkkää ruiskua Kaasarin tilalle.
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Tuo xr3i kone on lyhyesti sanottuna hyvä. Jos rahaa on käytössä rajallinen määrä niinkuin yleensä on, saa tuota hyvin pienellä sijoituksella parannettua mukavati.
Imupuolelta se vaatii imusarjan/välipalan kohdistuksen kanteen, alkuperäinen sovitus voi heittää useita millejä. Venttiileihin ylimääräiset viisteet kun kerran kansi irti on. Kanaviin ei kannata suuremmin puuttua jos ei ole tietoa, tai putjettia kansisepälle. Lastu pois tasosta, puristusta sinne 10.5-11. Nokan uudellen ajoitus ja se on siinä.
XR3i pakosarja on jo alkuperäisenä hyvä, peltisarjan vaihtaminen antaa vain psykologisen vaikutuksen ja on erittäin kallis hyötyyn nähden.
Ruiskupuoli kyllä seuraa mukana, onhan tässä vakionakin rosenteissa mitattuna reilusti isompi läppäkotelo kuin noissa efi vehkeissä.
Nokan saa vaihdettua jälkeenpäin jos tykkää, se ei vaadi kannen irroitusta. Todennäköisesti kokonaisuutena tarkasteltuna siinä mennään vain huonompaan päin.
Imupuolelta se vaatii imusarjan/välipalan kohdistuksen kanteen, alkuperäinen sovitus voi heittää useita millejä. Venttiileihin ylimääräiset viisteet kun kerran kansi irti on. Kanaviin ei kannata suuremmin puuttua jos ei ole tietoa, tai putjettia kansisepälle. Lastu pois tasosta, puristusta sinne 10.5-11. Nokan uudellen ajoitus ja se on siinä.
XR3i pakosarja on jo alkuperäisenä hyvä, peltisarjan vaihtaminen antaa vain psykologisen vaikutuksen ja on erittäin kallis hyötyyn nähden.
Ruiskupuoli kyllä seuraa mukana, onhan tässä vakionakin rosenteissa mitattuna reilusti isompi läppäkotelo kuin noissa efi vehkeissä.
Nokan saa vaihdettua jälkeenpäin jos tykkää, se ei vaadi kannen irroitusta. Todennäköisesti kokonaisuutena tarkasteltuna siinä mennään vain huonompaan päin.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Täältä myös ääni mekaanisella ruiskulla olevalle XR3i:lle. Minulla oli käyttöautona 2-3 vuotta sitten Orion 1.6i Ghia -88 eli konttiperä-Escort XR3i (tekniikka on 1:1 sama) ja ikinä en ruiskulle tehnyt mitään. No, bensansuodattimen vaihdoin ja matka taas jatkui, mutta itse ruiskussa ei ollut ikinä mitään vikaa, vaikka autolla oli ajettu jo n. 300 tkm. Tankki siihen oli ilmeisesti jossain vaiheessa vaihdettu vääräksi kaasari-mallin tankiksi (säästetty varmaan 10e). Jos tankkia oli jäljellä alle 1/4, niin mutkiin ei voinut ajaa kaasu pohjassa (ei vetänyt kunnolla). Kovin montaa sähköistä osaa siinä ei muistaakseni ollut, joten tekniikan vaihtaminen tuon ruiskutankin lisäksi ei ole kovin hankalaa. Möin auton kaverilleni ja hän on sillä nyt ajanut n. 45 tkm lisää. Kestotesti siis jatkuu...
Jos pelkkää tekniikkaa ajattelet, niin Orionit lähtevät halvemmalla kuin vastaava Escort. Jälkimmäisessä kun on "teinikerroin" korkeampi ja se nostaa hintaa
Tosin, tänään XR3i:n saa jo suht järkevään hintaan.
linkki
Vanhan auton kun myy pois, niin siitä yleensä saa hieman rahaa seuraavaa autoa varten ja jää kaikki se purkamisen ja kasaamisen kiroilu pois. Ainakin kuvissa tämä näyttää aika hyvältä. Kohtuullisen räpeltämättömän yksilö.
Tietty jos haluaa harrastaa ja ylimääräistä aikaa on, niin tekniikanvaihto menee hyvin opetteluna. Samalla oppii tuntemaan autonsa.
Tekemällä oppii!
Jos pelkkää tekniikkaa ajattelet, niin Orionit lähtevät halvemmalla kuin vastaava Escort. Jälkimmäisessä kun on "teinikerroin" korkeampi ja se nostaa hintaa

Tosin, tänään XR3i:n saa jo suht järkevään hintaan.
linkki
Vanhan auton kun myy pois, niin siitä yleensä saa hieman rahaa seuraavaa autoa varten ja jää kaikki se purkamisen ja kasaamisen kiroilu pois. Ainakin kuvissa tämä näyttää aika hyvältä. Kohtuullisen räpeltämättömän yksilö.
Tietty jos haluaa harrastaa ja ylimääräistä aikaa on, niin tekniikanvaihto menee hyvin opetteluna. Samalla oppii tuntemaan autonsa.
Tekemällä oppii!
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
Kannessa on erilaiset palotilat ja sen takia on sitten männissäkin isommat ne patit. Kaasarikoneen kannen palotilat on ne perseen muotoset ja XR3i:ssä puolipallot.Late^^^^ kirjoitti:Noista xr3i koneista sen verran että onko koneessa eroja tavalliseen kaasari versioon verrattuna?Itse ostin erään xr3i koneen ja kannen avauksen perusteella vaikutti melko samalta kuin kaasari kone.
Jäsen #1112
-
- Ylläpitäjä
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 1322
- Liittynyt: Ke Marraskuu 27. 17:28:24 2002
- Paikkakunta: Tampere
Joissain kansissa kuuleman mukaan pienemmät pakokanavat(vanhemmat 1300cc?),eli niissä muokkausmahdollisuutta paremmin.Muissa kansissa pakopuoli aika horo,eli turhan avara jolloin virtaus huononee.Näin totesi kansiseppä-kaveri kun katseli kisakanttani.Ton -perseenmuotoisella- palotilalla olevassa imupuoli ei niin hyvä kuin -hemi- kannessa,lievää kaartuvuutta jotta tulee pyörteilyä palotilaan ja puhtaammat pakojätteet(?)
Tälläisiä väitteitä oon kuullut parilta kansia tutkineelta.
Tälläisiä väitteitä oon kuullut parilta kansia tutkineelta.
Jäsen 403
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
ford fiesta 1.6 rwd -77(kilpuri,toistaiseksi telakalla)
Mitsu L200 4wd Magnum-07(kärrynveturi)
-ford on ainoa kilpa-auto.
-
- Viestit: 168
- Liittynyt: Ma Syyskuu 1. 0:30:35 2003
- Paikkakunta: Akaa
Juu, olin ite saman ikäinen kuin Jeba kun alotin samanlaisen rojektin.
Ja itellä escortissa on 1.6 KE-Jetronic...tota K-Jetronic:ia en ole koskaan vielä nähnytkään. Tosiaan tulipeltiin tulee kaksi boksia ja kaikennäköistä muuta hilpettä tulee tietysti myös.
Ja se on hyvä aloittaa jo tossa vaiheessa rakentaminen, niin on aikasemmin valmiina. Kytkentäkaaviota on saatavilla ja henkilökohtaisesti autan aina kun on tarvis. On se hyvä, että voorttisukupolvi jatkuu
Ja itellä escortissa on 1.6 KE-Jetronic...tota K-Jetronic:ia en ole koskaan vielä nähnytkään. Tosiaan tulipeltiin tulee kaksi boksia ja kaikennäköistä muuta hilpettä tulee tietysti myös.
Ja se on hyvä aloittaa jo tossa vaiheessa rakentaminen, niin on aikasemmin valmiina. Kytkentäkaaviota on saatavilla ja henkilökohtaisesti autan aina kun on tarvis. On se hyvä, että voorttisukupolvi jatkuu
