Coil-over sarjoista..
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Coil-over sarjoista..
Nyt kun olen tässä monena yönä miettinyt näitä asioita olen tullut siihen tulokseen että coil-overit hommataan tohon nelikkoon niin ajattelin kysellä kokemuksia AVO:n ja GAZ:n sarjoista. Avolla on suora sarja xr4x4:seen mutta GAZ:lla on ainoastaan 4wd cosaan. Itse olen vahvasti kallistumassa AVO:n puoleen mutta ei GAZ:it ole pois suljettu vaihtoehto.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Xr4x4:ssa on samat iskarit kun 4wd cosassa (PISTE). 2wd cosassa on 1" lyhyempi iskari verrattuna normisierraan johtuen olka-akselin erilaisuudesta. Konit ilmoitetaan samalla koodilla xr:ään ja 4wd cosaan,jouset on tod.näk erilaiset johtuen v6:sen painavammasta keulasta..?Kiesi kirjoitti:Eikös cossun etuiskari ole hieman erilainen kuin muissa malleissa? Näin tietääkseni ainakin 2wd.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Onhan noilla AVOilla tullut pari kesää ja talvea ajeltua. Ihan tyytyväinen olen ollut, hain sarjaa joka olisi jämäkkä mutta ei kivireki ja aika hyvin vastaa odotuksia. Tosta saattaisi saada paremman jos pääsisi kokeilemaan toisia jousia, mutta siihen ei oikein kohtuuhinnalla ole mahdollisuuksia. Enklannin pojilla voi olla jotain kokemusta siitäkin, mutta en ole sieltä keskusteluja seuraillut.
GAZeihin olisi kiva päästä vertailemaan, tietäisi kuinka paljon eroaa toisistaan ajossa, jos eroaa.
Kyllähän tohon pääsee tuntumaa ottamaan koeajon muodossa vaikka Keimolassa jos haluat.
GAZeihin olisi kiva päästä vertailemaan, tietäisi kuinka paljon eroaa toisistaan ajossa, jos eroaa.
Kyllähän tohon pääsee tuntumaa ottamaan koeajon muodossa vaikka Keimolassa jos haluat.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Kuullostaa hyvältä. Mites toi suolan kesto,onko hapettunut yms.?Itsekkään en halua mitää kivirekeä vaan jäykän. Täytynee katsoa tossa jossain vaiheessa.Turbo_IS kirjoitti:Onhan noilla AVOilla tullut pari kesää ja talvea ajeltua. Ihan tyytyväinen olen ollut, hain sarjaa joka olisi jämäkkä mutta ei kivireki ja aika hyvin vastaa odotuksia. Tosta saattaisi saada paremman jos pääsisi kokeilemaan toisia jousia, mutta siihen ei oikein kohtuuhinnalla ole mahdollisuuksia. Enklannin pojilla voi olla jotain kokemusta siitäkin, mutta en ole sieltä keskusteluja seuraillut.
GAZeihin olisi kiva päästä vertailemaan, tietäisi kuinka paljon eroaa toisistaan ajossa, jos eroaa.
Kyllähän tohon pääsee tuntumaa ottamaan koeajon muodossa vaikka Keimolassa jos haluat.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Samalla tavalla kestää tai ei kestä kuin tavallisetkin iskarit. Taakse laitoin sopivasta prätkän sisärenkaasta suojat koko tolpan ympärille. Jäykkyssäädön nuppihan on siellä aika arassa paikassa. Tiedä sitten onko GAZ tässä suhteessa kestävämpi, eiköhän ne ole keltapassivoitu. Huomiota kannattaa kiinnittää myös jousen halkaisijaan, takana on kori aika lähellä. AVOissa kannattaa varautua myös hankkimaan helpperijouset, GAZista en tiedä.jesus48 kirjoitti:Kuullostaa hyvältä. Mites toi suolan kesto,onko hapettunut yms.?Itsekkään en halua mitää kivirekeä vaan jäykän. Täytynee katsoa tossa jossain vaiheessa.Turbo_IS kirjoitti:Onhan noilla AVOilla tullut pari kesää ja talvea ajeltua. Ihan tyytyväinen olen ollut, hain sarjaa joka olisi jämäkkä mutta ei kivireki ja aika hyvin vastaa odotuksia. Tosta saattaisi saada paremman jos pääsisi kokeilemaan toisia jousia, mutta siihen ei oikein kohtuuhinnalla ole mahdollisuuksia. Enklannin pojilla voi olla jotain kokemusta siitäkin, mutta en ole sieltä keskusteluja seuraillut.
GAZeihin olisi kiva päästä vertailemaan, tietäisi kuinka paljon eroaa toisistaan ajossa, jos eroaa.
Kyllähän tohon pääsee tuntumaa ottamaan koeajon muodossa vaikka Keimolassa jos haluat.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Gazeissa tulee muistaakseni helpperijouset mukaan jos ne ostaa RR:stä,muista puljuista en tiedä. Gazit on käsittääkseni keltapassivoitu. Täytyy ajan kanssa miettiä että mitä tässä tekee, tyytyykö sit kuitenkin koni+madallusjousi linjalle vai ostaako ne kynät. Unettomia öitä siis tiedossa.



EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 783
- Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002
Mulla on omat GAZ ainakin keltapassivoitu. Rally-Racesta ostin. Ei tullut apujousia eteen eikä taakse.
Jonku verran joutuu antamaan lekaa takatolppien kohdalta, koska ottaa runkoon kiinni. Kyllä ne sinne menis, mutta saattaa pitää ääntä ajossa.
Etupäähän ei istunut enää vakiorenkaat. Kumin reuna otti jouseen kiinni. Tämän saa korjattua jos säätää auton tosi ylös tai laittaa eri vanteet..
Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta toivottavasti niitä sais jo pian
Oletteko tehneet vahvistehitsauksia takatolppien yläpään kuppeihin? Vai onko teillä kestänyt alkuperäiset "liimaus" saumat?
Jonku verran joutuu antamaan lekaa takatolppien kohdalta, koska ottaa runkoon kiinni. Kyllä ne sinne menis, mutta saattaa pitää ääntä ajossa.
Etupäähän ei istunut enää vakiorenkaat. Kumin reuna otti jouseen kiinni. Tämän saa korjattua jos säätää auton tosi ylös tai laittaa eri vanteet..
Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta toivottavasti niitä sais jo pian

Oletteko tehneet vahvistehitsauksia takatolppien yläpään kuppeihin? Vai onko teillä kestänyt alkuperäiset "liimaus" saumat?
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
GAZeissa on muistaakseni isompi jousen halkaisija kuin AVOissa. Se on ihan millistä parista kiinni ottaako koriin kiinni. Mulla ei etupäässä ollut mitään ongelmaa, ei kesärenkailla eikä talvirenkailla. Talvirenkaat 15" ja kesärenkaat 17" ET 35-37. Oliskohan AVOissa tehty enemmän sovitustöitä?magelius kirjoitti:Mulla on omat GAZ ainakin keltapassivoitu. Rally-Racesta ostin. Ei tullut apujousia eteen eikä taakse.
Jonku verran joutuu antamaan lekaa takatolppien kohdalta, koska ottaa runkoon kiinni. Kyllä ne sinne menis, mutta saattaa pitää ääntä ajossa.
Etupäähän ei istunut enää vakiorenkaat. Kumin reuna otti jouseen kiinni. Tämän saa korjattua jos säätää auton tosi ylös tai laittaa eri vanteet..
Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta toivottavasti niitä sais jo pian![]()
Oletteko tehneet vahvistehitsauksia takatolppien yläpään kuppeihin? Vai onko teillä kestänyt alkuperäiset "liimaus" saumat?
Takana mulla on vahvistuksena ainoastaan poikkituki.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001
Gazzin kynistä pelkkiä hyviä kokemuksia. Alustaan kun löysin vihdoin ja viimein hyvät asetukset (ei kivireki, vaan jäykkä). Tosiaan mullakaan ei tullut apujousia sarjan mukana. Takapäähän kuitenkin jouduin tilaamaan, mutta eivät olleet mitkään kalliit, n.30€. Omasta koslasta en vahvistellu noita takapään "turretteja" ja hyvin näyttää liimaukset kestävän.
Poikkituki kyllä löytyy...
Poikkituki kyllä löytyy...
Escort Cosworth
Jäsen 33
Jäsen 33
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Nostetaas vähän tätä aihetta. Tässä tullut pähkäiltyä vaikka ja mitä ja mietiskelin että mitä jos tekis itte eteen kynät. Ainut ongelma taitaa olla se että mitä patruunaa kannattais käyttää. Pylvis tais tehdä joskus aikoinaan sierraansa semmoset ja esillä oli ihan kuviakin,onkos jollaan kuvia omatekele kynistä? Joku kenties tehny 4x4 sierraan?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Helpperijousista on kyse.sierra friikki kirjoitti:helppareiden??? apukuskivai?sprint kirjoitti:Patruunat kittelältä sellaisilla arvoilla kun haluaa. Eikö ainakin jossain vaiheessa noiden helppareiden käyttö ollu kiellettyä katuliikenteessä, miten tänäpäivänä.
Oon kyllä käsittänyt että apujouset olis ihan lailliset tänäpäivänä kadulla.
edit: pitänee varmaan soittaa Kittelälle ja kysellä vähän lisää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Pari kertaa soitellut tuonne kittelälle noista bda:n tolpista mitkä esessä oli, aina kun alettiin hinnasta puhua niin, köh köh... ei oikein kuuluu... tuut tuut....jesus48 kirjoitti:
edit: pitänee varmaan soittaa Kittelälle ja kysellä vähän lisää.
Edullista oli, tai siis ei ne kalliit olleet , mulla oli vaan vähän rahaa.

(700€ nurkka)
Mutta Kittelä kyllä tietää mitä tekee, eli laatu on kohdallaan. Käyty tuota kaverin kilpurin alustaa duunaamassa kitellä, ja vaikutus näkyi tuloksissa asti.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Kesäkuu 9. 9:30:36 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1509
- Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001
Ei ole ainakaan mulle sanottu helppareista mitään. Kerran olen vuosikatsastanut muutoskatsastuksen lisäksi.jesus48 kirjoitti:Helpperijousista on kyse.sierra friikki kirjoitti:helppareiden??? apukuskivai?sprint kirjoitti:Patruunat kittelältä sellaisilla arvoilla kun haluaa. Eikö ainakin jossain vaiheessa noiden helppareiden käyttö ollu kiellettyä katuliikenteessä, miten tänäpäivänä.
Oon kyllä käsittänyt että apujouset olis ihan lailliset tänäpäivänä kadulla.
edit: pitänee varmaan soittaa Kittelälle ja kysellä vähän lisää.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"
-
- Viestit: 592
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002
Mulla on juuri tilaus sisällä paikallisesta puljusta. Tilaus kattaa bilstein etutolpat joiden pituuden ja jäykkyyden olen saanut itse valita (tulee tehtaalta), lisäksi sisältää jousijalat ja holkit eli ei jousia. Hintaa tulee kahdelle tolpalle noin rapiat 600€.Ilkka_H kirjoitti:jesus48 kirjoitti:sierra friikki kirjoitti: Pari kertaa soitellut tuonne kittelälle noista bda:n tolpista mitkä esessä oli, aina kun alettiin hinnasta puhua niin, köh köh... ei oikein kuuluu... tuut tuut....
Edullista oli, tai siis ei ne kalliit olleet , mulla oli vaan vähän rahaa.![]()
(700€ nurkka)
Mutta Kittelä kyllä tietää mitä tekee, eli laatu on kohdallaan. Käyty tuota kaverin kilpurin alustaa duunaamassa kitellä, ja vaikutus näkyi tuloksissa asti.
sierra friikki:

#736
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
luulen kyllä että apujouset ovat sallittuja.
ongelmana on kautta aikojen ollut jousten päätepisteiden muutos autossa.
jos esim sierraan rakennetaan perinteiset kynätolpat taakse niin ongelmana on että iskarin yläpään kiinnitys ei tehtaalla ole suunniteltu kantamaan koko auton kulman kuormaa.
Tämä on monesti syynä että katsastus konttori ei anna lupaa muutokselle koska on aika hankalaa näyttää mitä rakenne muutoksia pitää runkoon tehdä että kori kestää koko jousen kuorman.He eivät halua ottaa vastuuta mahdollisista vääristä päätöksistä ja vaurioista.
"vaunujousia" on myyty kautta aikojen ja niitä ei ole koskaan kielletty.
tyypillisin auto 80 luvulla on volvo mihin niitä sai.
Ne olivat iskarin ympäri asennettu ja kuorman pitoa niillä ei ollut kuin muutama kymmenen kiloa.
tarvittaessa voin ottaa kuvan tällaisesta iskari paketista, löytyy yksi sellainen hyllystä.
CE hyväksytyt autot ovat sitten ihan oma maailma.
Sprint :

ongelmana on kautta aikojen ollut jousten päätepisteiden muutos autossa.
jos esim sierraan rakennetaan perinteiset kynätolpat taakse niin ongelmana on että iskarin yläpään kiinnitys ei tehtaalla ole suunniteltu kantamaan koko auton kulman kuormaa.
Tämä on monesti syynä että katsastus konttori ei anna lupaa muutokselle koska on aika hankalaa näyttää mitä rakenne muutoksia pitää runkoon tehdä että kori kestää koko jousen kuorman.He eivät halua ottaa vastuuta mahdollisista vääristä päätöksistä ja vaurioista.
"vaunujousia" on myyty kautta aikojen ja niitä ei ole koskaan kielletty.
tyypillisin auto 80 luvulla on volvo mihin niitä sai.
Ne olivat iskarin ympäri asennettu ja kuorman pitoa niillä ei ollut kuin muutama kymmenen kiloa.
tarvittaessa voin ottaa kuvan tällaisesta iskari paketista, löytyy yksi sellainen hyllystä.
CE hyväksytyt autot ovat sitten ihan oma maailma.
Sprint :


Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Etsin haulla kokemuksia Fk:n säädettävistä alustoista,mutta ei taida olla hirveesti niitä täällä käytössä? http://autovaruste.net/alusta.htm lähinnä Königsport mallista.
hinta suht kova mutta miten lienee laatu verrattuna esim avo:n tolppiin?
Onhan nämä Fkoot sentään sakun tekemiä
jos jollain on myös noita avo:n kynätolppia fiestassa tai escossa niin kokemuksia kehiin!
Avo käyttää varmaan jousta joka on sisältä sen 57mm
hinta suht kova mutta miten lienee laatu verrattuna esim avo:n tolppiin?
Onhan nämä Fkoot sentään sakun tekemiä

jos jollain on myös noita avo:n kynätolppia fiestassa tai escossa niin kokemuksia kehiin!
Avo käyttää varmaan jousta joka on sisältä sen 57mm
