Coil-over sarjoista..

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Coil-over sarjoista..

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 16. 0:30:38 2006

Nyt kun olen tässä monena yönä miettinyt näitä asioita olen tullut siihen tulokseen että coil-overit hommataan tohon nelikkoon niin ajattelin kysellä kokemuksia AVO:n ja GAZ:n sarjoista. Avolla on suora sarja xr4x4:seen mutta GAZ:lla on ainoastaan 4wd cosaan. Itse olen vahvasti kallistumassa AVO:n puoleen mutta ei GAZ:it ole pois suljettu vaihtoehto.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ti Toukokuu 16. 0:32:20 2006

käykös cosan sarja suoraan tohon sinun kiesiin vai joutuuko osia muuttamaan
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 16. 0:36:56 2006

caddy kirjoitti:käykös cosan sarja suoraan tohon sinun kiesiin vai joutuuko osia muuttamaan
Sama sarja on mutta jouset on tod.näk erilaiset ainakin keulassa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Kiesi
Viestit: 51
Liittynyt: Ti Tammikuu 20. 11:56:11 2004
Paikkakunta: Vesanto

Viesti Kirjoittaja Kiesi » Ti Toukokuu 16. 13:13:30 2006

Eikös cossun etuiskari ole hieman erilainen kuin muissa malleissa? Näin tietääkseni ainakin 2wd.
86´ Ford Sierra 2.0iS
79´ Mercury Grand Marquis 351M
76´ Ford Mustang 351W
65´ Ford Cortina 1500

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 16. 15:19:27 2006

Kiesi kirjoitti:Eikös cossun etuiskari ole hieman erilainen kuin muissa malleissa? Näin tietääkseni ainakin 2wd.
Xr4x4:ssa on samat iskarit kun 4wd cosassa (PISTE). 2wd cosassa on 1" lyhyempi iskari verrattuna normisierraan johtuen olka-akselin erilaisuudesta. Konit ilmoitetaan samalla koodilla xr:ään ja 4wd cosaan,jouset on tod.näk erilaiset johtuen v6:sen painavammasta keulasta..?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ti Toukokuu 16. 17:25:39 2006

Onhan noilla AVOilla tullut pari kesää ja talvea ajeltua. Ihan tyytyväinen olen ollut, hain sarjaa joka olisi jämäkkä mutta ei kivireki ja aika hyvin vastaa odotuksia. Tosta saattaisi saada paremman jos pääsisi kokeilemaan toisia jousia, mutta siihen ei oikein kohtuuhinnalla ole mahdollisuuksia. Enklannin pojilla voi olla jotain kokemusta siitäkin, mutta en ole sieltä keskusteluja seuraillut.

GAZeihin olisi kiva päästä vertailemaan, tietäisi kuinka paljon eroaa toisistaan ajossa, jos eroaa.

Kyllähän tohon pääsee tuntumaa ottamaan koeajon muodossa vaikka Keimolassa jos haluat.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ti Toukokuu 16. 23:29:58 2006

Turbo_IS kirjoitti:Onhan noilla AVOilla tullut pari kesää ja talvea ajeltua. Ihan tyytyväinen olen ollut, hain sarjaa joka olisi jämäkkä mutta ei kivireki ja aika hyvin vastaa odotuksia. Tosta saattaisi saada paremman jos pääsisi kokeilemaan toisia jousia, mutta siihen ei oikein kohtuuhinnalla ole mahdollisuuksia. Enklannin pojilla voi olla jotain kokemusta siitäkin, mutta en ole sieltä keskusteluja seuraillut.

GAZeihin olisi kiva päästä vertailemaan, tietäisi kuinka paljon eroaa toisistaan ajossa, jos eroaa.

Kyllähän tohon pääsee tuntumaa ottamaan koeajon muodossa vaikka Keimolassa jos haluat.
Kuullostaa hyvältä. Mites toi suolan kesto,onko hapettunut yms.?Itsekkään en halua mitää kivirekeä vaan jäykän. Täytynee katsoa tossa jossain vaiheessa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Toukokuu 17. 8:28:24 2006

jesus48 kirjoitti:
Turbo_IS kirjoitti:Onhan noilla AVOilla tullut pari kesää ja talvea ajeltua. Ihan tyytyväinen olen ollut, hain sarjaa joka olisi jämäkkä mutta ei kivireki ja aika hyvin vastaa odotuksia. Tosta saattaisi saada paremman jos pääsisi kokeilemaan toisia jousia, mutta siihen ei oikein kohtuuhinnalla ole mahdollisuuksia. Enklannin pojilla voi olla jotain kokemusta siitäkin, mutta en ole sieltä keskusteluja seuraillut.

GAZeihin olisi kiva päästä vertailemaan, tietäisi kuinka paljon eroaa toisistaan ajossa, jos eroaa.

Kyllähän tohon pääsee tuntumaa ottamaan koeajon muodossa vaikka Keimolassa jos haluat.
Kuullostaa hyvältä. Mites toi suolan kesto,onko hapettunut yms.?Itsekkään en halua mitää kivirekeä vaan jäykän. Täytynee katsoa tossa jossain vaiheessa.
Samalla tavalla kestää tai ei kestä kuin tavallisetkin iskarit. Taakse laitoin sopivasta prätkän sisärenkaasta suojat koko tolpan ympärille. Jäykkyssäädön nuppihan on siellä aika arassa paikassa. Tiedä sitten onko GAZ tässä suhteessa kestävämpi, eiköhän ne ole keltapassivoitu. Huomiota kannattaa kiinnittää myös jousen halkaisijaan, takana on kori aika lähellä. AVOissa kannattaa varautua myös hankkimaan helpperijouset, GAZista en tiedä.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ke Toukokuu 17. 9:02:33 2006

Gazeissa tulee muistaakseni helpperijouset mukaan jos ne ostaa RR:stä,muista puljuista en tiedä. Gazit on käsittääkseni keltapassivoitu. Täytyy ajan kanssa miettiä että mitä tässä tekee, tyytyykö sit kuitenkin koni+madallusjousi linjalle vai ostaako ne kynät. Unettomia öitä siis tiedossa. :roll: :-s
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ke Toukokuu 17. 17:03:06 2006

Mulla on omat GAZ ainakin keltapassivoitu. Rally-Racesta ostin. Ei tullut apujousia eteen eikä taakse.
Jonku verran joutuu antamaan lekaa takatolppien kohdalta, koska ottaa runkoon kiinni. Kyllä ne sinne menis, mutta saattaa pitää ääntä ajossa.
Etupäähän ei istunut enää vakiorenkaat. Kumin reuna otti jouseen kiinni. Tämän saa korjattua jos säätää auton tosi ylös tai laittaa eri vanteet..
Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta toivottavasti niitä sais jo pian 8)

Oletteko tehneet vahvistehitsauksia takatolppien yläpään kuppeihin? Vai onko teillä kestänyt alkuperäiset "liimaus" saumat?

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » Ke Toukokuu 17. 20:24:42 2006

magelius kirjoitti:Mulla on omat GAZ ainakin keltapassivoitu. Rally-Racesta ostin. Ei tullut apujousia eteen eikä taakse.
Jonku verran joutuu antamaan lekaa takatolppien kohdalta, koska ottaa runkoon kiinni. Kyllä ne sinne menis, mutta saattaa pitää ääntä ajossa.
Etupäähän ei istunut enää vakiorenkaat. Kumin reuna otti jouseen kiinni. Tämän saa korjattua jos säätää auton tosi ylös tai laittaa eri vanteet..
Käyttökokemuksia ei vielä ole, mutta toivottavasti niitä sais jo pian 8)

Oletteko tehneet vahvistehitsauksia takatolppien yläpään kuppeihin? Vai onko teillä kestänyt alkuperäiset "liimaus" saumat?
GAZeissa on muistaakseni isompi jousen halkaisija kuin AVOissa. Se on ihan millistä parista kiinni ottaako koriin kiinni. Mulla ei etupäässä ollut mitään ongelmaa, ei kesärenkailla eikä talvirenkailla. Talvirenkaat 15" ja kesärenkaat 17" ET 35-37. Oliskohan AVOissa tehty enemmän sovitustöitä?

Takana mulla on vahvistuksena ainoastaan poikkituki.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

Markki
Viestit: 177
Liittynyt: Ke Joulukuu 12. 17:31:37 2001

Viesti Kirjoittaja Markki » Ke Toukokuu 17. 21:58:06 2006

Gazzin kynistä pelkkiä hyviä kokemuksia. Alustaan kun löysin vihdoin ja viimein hyvät asetukset (ei kivireki, vaan jäykkä). Tosiaan mullakaan ei tullut apujousia sarjan mukana. Takapäähän kuitenkin jouduin tilaamaan, mutta eivät olleet mitkään kalliit, n.30€. Omasta koslasta en vahvistellu noita takapään "turretteja" ja hyvin näyttää liimaukset kestävän.

Poikkituki kyllä löytyy...
Escort Cosworth
Jäsen 33

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 8. 11:39:38 2006

Nostetaas vähän tätä aihetta. Tässä tullut pähkäiltyä vaikka ja mitä ja mietiskelin että mitä jos tekis itte eteen kynät. Ainut ongelma taitaa olla se että mitä patruunaa kannattais käyttää. Pylvis tais tehdä joskus aikoinaan sierraansa semmoset ja esillä oli ihan kuviakin,onkos jollaan kuvia omatekele kynistä? Joku kenties tehny 4x4 sierraan?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » To Kesäkuu 8. 12:44:53 2006

Patruunat kittelältä sellaisilla arvoilla kun haluaa. Eikö ainakin jossain vaiheessa noiden helppareiden käyttö ollu kiellettyä katuliikenteessä, miten tänäpäivänä :?: .
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Kesäkuu 8. 13:27:13 2006

sprint kirjoitti:Patruunat kittelältä sellaisilla arvoilla kun haluaa. Eikö ainakin jossain vaiheessa noiden helppareiden käyttö ollu kiellettyä katuliikenteessä, miten tänäpäivänä :?: .
helppareiden??? apukuskivai?
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Kesäkuu 8. 14:06:27 2006

sierra friikki kirjoitti:
sprint kirjoitti:Patruunat kittelältä sellaisilla arvoilla kun haluaa. Eikö ainakin jossain vaiheessa noiden helppareiden käyttö ollu kiellettyä katuliikenteessä, miten tänäpäivänä :?: .
helppareiden??? apukuskivai?
Helpperijousista on kyse.
Oon kyllä käsittänyt että apujouset olis ihan lailliset tänäpäivänä kadulla.

edit: pitänee varmaan soittaa Kittelälle ja kysellä vähän lisää.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » To Kesäkuu 8. 15:27:39 2006

jesus48 kirjoitti:
edit: pitänee varmaan soittaa Kittelälle ja kysellä vähän lisää.
Pari kertaa soitellut tuonne kittelälle noista bda:n tolpista mitkä esessä oli, aina kun alettiin hinnasta puhua niin, köh köh... ei oikein kuuluu... tuut tuut....
Edullista oli, tai siis ei ne kalliit olleet , mulla oli vaan vähän rahaa. :)
(700€ nurkka)
Mutta Kittelä kyllä tietää mitä tekee, eli laatu on kohdallaan. Käyty tuota kaverin kilpurin alustaa duunaamassa kitellä, ja vaikutus näkyi tuloksissa asti.
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Kesäkuu 9. 9:30:36 2006. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#6
Escort -75

Turbo_IS
Viestit: 1509
Liittynyt: To Joulukuu 20. 15:04:41 2001

Viesti Kirjoittaja Turbo_IS » To Kesäkuu 8. 17:33:37 2006

jesus48 kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti:
sprint kirjoitti:Patruunat kittelältä sellaisilla arvoilla kun haluaa. Eikö ainakin jossain vaiheessa noiden helppareiden käyttö ollu kiellettyä katuliikenteessä, miten tänäpäivänä :?: .
helppareiden??? apukuskivai?
Helpperijousista on kyse.
Oon kyllä käsittänyt että apujouset olis ihan lailliset tänäpäivänä kadulla.

edit: pitänee varmaan soittaa Kittelälle ja kysellä vähän lisää.
Ei ole ainakaan mulle sanottu helppareista mitään. Kerran olen vuosikatsastanut muutoskatsastuksen lisäksi.
#85
MB SLK 230 kompressor
Volvo V40 T4
Yamaha FZS 600 "Fazer"
Ford Transit Matkaaja "nakkikioski"

sprint
Viestit: 592
Liittynyt: Ke Maaliskuu 6. 13:04:29 2002

Viesti Kirjoittaja sprint » Pe Kesäkuu 9. 7:24:05 2006

Ilkka_H kirjoitti:
jesus48 kirjoitti:
sierra friikki kirjoitti: Pari kertaa soitellut tuonne kittelälle noista bda:n tolpista mitkä esessä oli, aina kun alettiin hinnasta puhua niin, köh köh... ei oikein kuuluu... tuut tuut....
Edullista oli, tai siis ei ne kalliit olleet , mulla oli vaan vähän rahaa. :)
(700€ nurkka)
Mutta Kittelä kyllä tietää mitä tekee, eli laatu on kohdallaan. Käyty tuota kaverin kilpurin alustaa duunaamassa kitellä, ja vaikutus näkyi tuloksissa asti.
Mulla on juuri tilaus sisällä paikallisesta puljusta. Tilaus kattaa bilstein etutolpat joiden pituuden ja jäykkyyden olen saanut itse valita (tulee tehtaalta), lisäksi sisältää jousijalat ja holkit eli ei jousia. Hintaa tulee kahdelle tolpalle noin rapiat 600€.

sierra friikki: :wink:
#736

escort mk1 4x4 cosworth 440hv, 510Nm, 1.5Bar

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Pe Kesäkuu 9. 8:31:57 2006

luulen kyllä että apujouset ovat sallittuja.
ongelmana on kautta aikojen ollut jousten päätepisteiden muutos autossa.
jos esim sierraan rakennetaan perinteiset kynätolpat taakse niin ongelmana on että iskarin yläpään kiinnitys ei tehtaalla ole suunniteltu kantamaan koko auton kulman kuormaa.
Tämä on monesti syynä että katsastus konttori ei anna lupaa muutokselle koska on aika hankalaa näyttää mitä rakenne muutoksia pitää runkoon tehdä että kori kestää koko jousen kuorman.He eivät halua ottaa vastuuta mahdollisista vääristä päätöksistä ja vaurioista.
"vaunujousia" on myyty kautta aikojen ja niitä ei ole koskaan kielletty.
tyypillisin auto 80 luvulla on volvo mihin niitä sai.
Ne olivat iskarin ympäri asennettu ja kuorman pitoa niillä ei ollut kuin muutama kymmenen kiloa.
tarvittaessa voin ottaa kuvan tällaisesta iskari paketista, löytyy yksi sellainen hyllystä.
CE hyväksytyt autot ovat sitten ihan oma maailma.
Sprint : :D :D
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Ma Maaliskuu 19. 20:48:16 2007

Etsin haulla kokemuksia Fk:n säädettävistä alustoista,mutta ei taida olla hirveesti niitä täällä käytössä? http://autovaruste.net/alusta.htm lähinnä Königsport mallista.

hinta suht kova mutta miten lienee laatu verrattuna esim avo:n tolppiin?
Onhan nämä Fkoot sentään sakun tekemiä :wink:

jos jollain on myös noita avo:n kynätolppia fiestassa tai escossa niin kokemuksia kehiin!

Avo käyttää varmaan jousta joka on sisältä sen 57mm :?:
#295

Rstf
Xr2i

Vastaa Viestiin