Tehokkaampi bensapumppu
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4228
- Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002
Tehokkaampi bensapumppu
Minkälainen olisi sopiva escoon ? englannissa suositellaan vihreiden vaihdon yhteydessä tehokkaampaa , group A pumppua , mikähän se on ? Tehoja tulee olemaan n.350hv .
ex Jäsen #10
-
- Viestit: 748
- Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002
MSD 500hv max pumppu
MSD ruiskupumppu on tarkoitettu moottoreihin, jotka tuottavat enintään 500 hv. Tämä kevyt ja pienikokoinen pumppu asennetaan polttoainelinjaan tankin ulkopuolelle mukana toimitettavilla kiinnikkeillä. MSD ruiskupumppu tuottaa 3,4 Bar paineella noin 180 litraa tunnissa ja 4,8 Bar paineella noin 150 litraa tunnissa.
alle 200e
kerholaiselle edullisemmin
MSD ruiskupumppu on tarkoitettu moottoreihin, jotka tuottavat enintään 500 hv. Tämä kevyt ja pienikokoinen pumppu asennetaan polttoainelinjaan tankin ulkopuolelle mukana toimitettavilla kiinnikkeillä. MSD ruiskupumppu tuottaa 3,4 Bar paineella noin 180 litraa tunnissa ja 4,8 Bar paineella noin 150 litraa tunnissa.
alle 200e
kerholaiselle edullisemmin
Viimeksi muokannut prostreet, Pe Tammikuu 2. 21:41:33 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Tuo MSD tai esim. Sierran pumppu, ja alkuperäisen voi jättää nostopumpuksi tankkiin.
Näyttävät tosiaan Escoon myyvän tankin sisäistä "Motorsport"-pumppua, mutta tuskin pärjää hinnassa ulkopuolisille pumpuille.
Edit: Niin ja minkä vaan sinne sovitettua saa, eipä tuo montaa liitintä tarvitse. Virransyöttöön kannattaa vetää oma piuha, rele väliin ja heräte Eculta.
Näyttävät tosiaan Escoon myyvän tankin sisäistä "Motorsport"-pumppua, mutta tuskin pärjää hinnassa ulkopuolisille pumpuille.
Edit: Niin ja minkä vaan sinne sovitettua saa, eipä tuo montaa liitintä tarvitse. Virransyöttöön kannattaa vetää oma piuha, rele väliin ja heräte Eculta.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Itse hommasin graham goodelta tämmöisen:
GGR 1012 Uprated Fuel Pump (Escort Cosworth)
Up to 400 bhp, 253 ltrs/hr @ 3.0 BAR pressure
230 ltrs/hr @ 4.0 BAR pressure
206 ltrs/hr @ 5.0 BAR pressure
Käy suoraan heittämällä paikalleen.
http://www.grahamgoode.com/cosworth/frparts.htm ja valikosta water/fuel pumps. Hinnat pyörii 110-145£
GGR 1012 Uprated Fuel Pump (Escort Cosworth)
Up to 400 bhp, 253 ltrs/hr @ 3.0 BAR pressure
230 ltrs/hr @ 4.0 BAR pressure
206 ltrs/hr @ 5.0 BAR pressure
Käy suoraan heittämällä paikalleen.
http://www.grahamgoode.com/cosworth/frparts.htm ja valikosta water/fuel pumps. Hinnat pyörii 110-145£
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Eli pumput pitäisi kytkeä(letkut) peräkkäin,sarjaan?kestääkö uusi pumppuSiipiCozzu kirjoitti:Tuo MSD tai esim. Sierran pumppu, ja alkuperäisen voi jättää nostopumpuksi tankkiin.
Näyttävät tosiaan Escoon myyvän tankin sisäistä "Motorsport"-pumppua, mutta tuskin pärjää hinnassa ulkopuolisille pumpuille.
Edit: Niin ja minkä vaan sinne sovitettua saa, eipä tuo montaa liitintä tarvitse. Virransyöttöön kannattaa vetää oma piuha, rele väliin ja heräte Eculta.
imupuolella painetta ja kannattaisiko laittaa jonkinlainen kerääjäsäiliö
jos pumppujen tehot ovat erilaiset.
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92
Escort RS Cosworth -92
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Ruiskujen pumput lienee keskipakopumppuja joten ei se pulttia ota paineesta, jota ei itseasiassa edes siihen muodostu, kun paineensäädin joka rajoittaa virtausta ja nostaa painetta on vasta konehuoneessa.Peltsi kirjoitti:Eli pumput pitäisi kytkeä(letkut) peräkkäin,sarjaan?kestääkö uusi pumppuSiipiCozzu kirjoitti:Tuo MSD tai esim. Sierran pumppu, ja alkuperäisen voi jättää nostopumpuksi tankkiin.
Näyttävät tosiaan Escoon myyvän tankin sisäistä "Motorsport"-pumppua, mutta tuskin pärjää hinnassa ulkopuolisille pumpuille.
Edit: Niin ja minkä vaan sinne sovitettua saa, eipä tuo montaa liitintä tarvitse. Virransyöttöön kannattaa vetää oma piuha, rele väliin ja heräte Eculta.
imupuolella painetta ja kannattaisiko laittaa jonkinlainen kerääjäsäiliö
jos pumppujen tehot ovat erilaiset.
-
- Viestit: 618
- Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
- Paikkakunta: Satakunta
Juuri näin. Koska ulkopuoliset pumput ei toimi imevinä, pitää se bensa syöttää sille vanhalla pumpulla. Toinen (ja hankalampi) vaihtoehto on muuttaa tankin lähtöputki alareunaan.
Esim. BMW:n neloskoneisissa malleissa (ei M3) on vain tankin sisäinen pieni pumppu, kuutoskoneissa lisäksi ulkopuolinen. Ja sama juttu Turbo Volvoissa. Ja kaverin Peugeot 205 "16V Turbo" ritsassa on juuri tuo MSD, jota syöttää alkup. pumppu, ja hyvin naukuu...
Esim. BMW:n neloskoneisissa malleissa (ei M3) on vain tankin sisäinen pieni pumppu, kuutoskoneissa lisäksi ulkopuolinen. Ja sama juttu Turbo Volvoissa. Ja kaverin Peugeot 205 "16V Turbo" ritsassa on juuri tuo MSD, jota syöttää alkup. pumppu, ja hyvin naukuu...
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Cossuissa lähtö on jo valmiiksi tankin alareunassa ja pumppu siinä vieressä niin helppo vaihtaa tehokkaampi pumppu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
Joo, mutta escortissa pumppu on tankin sisällä ja lähtö tankin päällä ja kaiken lisäksi taitaa vakiopumppu lainattu jostain 1,3L vehkeestä, elikkä surkea. Jake, tankin sisällä on myös jännitteenalennin vai miksi sitä sanotaan joten se pois. Tuossa on huono kuva: pumppu
-
- Ylläpitäjä
Mä aattelin hoitaa homman näin, eli nykyinen tankissa oleva pumppu suorittaa siirtopumpun virkaa kerääjäsäiliöön, ja siitä isot Boschit siirtää sopan koneelle...Kaikki bensalinjat menee kyllä uusiksi, mutta eipähän lopu soppa kesken...
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 37198.jpeg

http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 37198.jpeg
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Mistäs ostit noin hienon kerääjä säiliön?riittääkö keräilijäsäiliölle pumpuksilaakkius kirjoitti:Mä aattelin hoitaa homman näin, eli nykyinen tankissa oleva pumppu suorittaa siirtopumpun virkaa kerääjäsäiliöön, ja siitä isot Boschit siirtää sopan koneelle...Kaikki bensalinjat menee kyllä uusiksi, mutta eipähän lopu soppa kesken...![]()
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 37198.jpeg
tavallinen facet.Autossa on ATL:n turvatankki( joka on sijoitettu varapyöräkoteloon)josta 2 lähtöö 2 pumpulle
ja lähdöt on ylä puolella,siirsin pumput nyt tankin alapinnan tasolle mutta letkut tulee yläkautta eli toimiiko ns."lappopaineella" vai pitäiskö laittaa
niinkuin sulla.
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92
Escort RS Cosworth -92
-
- Ylläpitäjä
-
- Viestit: 59
- Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
- Paikkakunta: Tammisaari
- Viesti:
Pumppujen lähtö on alareunassa ,mutta tankin lähdöt on tankin päällä ,joten toi kerääjäsäiliö ja siirtopumppu olis varmaan paras vaihtoehto.Hieno toi sun säiliölaakkius kirjoitti:Jaa-a, parempi olis kyllä että pumppujen lähdöt olis säiliön alareunassa...
Ton kerääjäsäiliön tein itse, tilavuus on noin 3L ja siirtopumppunakin toimii Bosch jonka tuotto riittää noin 400hv:n....Siirtopumpuksi riittäs pienempikin kun sen ei tartte tuottaa painetta, vain siirtää polttoainetta...
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92
Escort RS Cosworth -92
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Onko ne DOCH ja Esco Cossun johdoissa olevat mötikät vastuksia?cossuesco kirjoitti:Joo, mutta escortissa pumppu on tankin sisällä ja lähtö tankin päällä ja kaiken lisäksi taitaa vakiopumppu lainattu jostain 1,3L vehkeestä, elikkä surkea. Jake, tankin sisällä on myös jännitteenalennin vai miksi sitä sanotaan joten se pois. Tuossa on huono kuva: pumppu
Raksin ne pois ja mittailin resistanssia, mutta ei mittarini sitä löytänyt vaikkka ei Billtema malli ollutkaan. Pötiköiden sisältä löytyi myös niin paksua kuparilankaa ettei siitä muutamien senttien pätkästä paljon vastusta synny, verrattuna autojen yleensä sangen ohkasiin johtoihin.
Cossueskon pumppu näyttää samanlaiselta kuin DOCH ei taida sentään 1.3L koneesta olla. Oli mikä oli, mutta jos se Cosassa riittää STG1 asti niin kyllä se riittää siirtopumpuksi ruokkimaan isompaa pääpumppua, kun ei tarvitse painetta tuottaa.
-
- Viestit: 1289
- Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002
No olisko ne lämpövastuksetSLEI kirjoitti:Onko ne DOCH ja Esco Cossun johdoissa olevat mötikät vastuksia?cossuesco kirjoitti:Joo, mutta escortissa pumppu on tankin sisällä ja lähtö tankin päällä ja kaiken lisäksi taitaa vakiopumppu lainattu jostain 1,3L vehkeestä, elikkä surkea. Jake, tankin sisällä on myös jännitteenalennin vai miksi sitä sanotaan joten se pois. Tuossa on huono kuva: pumppu
Raksin ne pois ja mittailin resistanssia, mutta ei mittarini sitä löytänyt vaikkka ei Billtema malli ollutkaan. Pötiköiden sisältä löytyi myös niin paksua kuparilankaa ettei siitä muutamien senttien pätkästä paljon vastusta synny, verrattuna autojen yleensä sangen ohkasiin johtoihin.
Cossueskon pumppu näyttää samanlaiselta kuin DOCH ei taida sentään 1.3L koneesta olla. Oli mikä oli, mutta jos se Cosassa riittää STG1 asti niin kyllä se riittää siirtopumpuksi ruokkimaan isompaa pääpumppua, kun ei tarvitse painetta tuottaa.

-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Cossuescortin pumppu on sama kuin esim 91 1,6i cvh mk5:ssa; siksi -se on ensimmäinen vaihtokohde viritettäessä- ja ei riitä varmuudella edes "stage 1" -virityksessä. Ko. kommentin sanoi G. Goode puhelimessa joku vuosi sitten; olivat kuulemma opetelleet muutaman asiakasauton kanssaSLEI kirjoitti: Cossueskon pumppu näyttää samanlaiselta kuin DOCH ei taida sentään 1.3L koneesta olla. Oli mikä oli, mutta jos se Cosassa riittää STG1 asti niin kyllä se riittää siirtopumpuksi ruokkimaan isompaa pääpumppua, kun ei tarvitse painetta tuottaa.

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Onkos jengillä kokemuksia tosta msd:n pumpusta?? -> http://www.msdignition.com/fuel_7.htm
Tarttis saada ohari turboon joku järkevä pumppu.
Tarttis saada ohari turboon joku järkevä pumppu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
Väittäisin että sieltä MSD-tarran alta löytyy teksti Walbro eli kyseessä on se 255L pumppu jota monessa paikassa myydään ihan Walbronakin.Hesus kirjoitti:Onkos jengillä kokemuksia tosta msd:n pumpusta?? -> http://www.msdignition.com/fuel_7.htm
Tarttis saada ohari turboon joku järkevä pumppu.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi
-
- Viestit: 7350
- Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
- Paikkakunta: Siuntio
Mahdollisesti. Toi olis kans järkevän hintanen pumppu.SLEI kirjoitti:Väittäisin että sieltä MSD-tarran alta löytyy teksti Walbro eli kyseessä on se 255L pumppu jota monessa paikassa myydään ihan Walbronakin.Hesus kirjoitti:Onkos jengillä kokemuksia tosta msd:n pumpusta?? -> http://www.msdignition.com/fuel_7.htm
Tarttis saada ohari turboon joku järkevä pumppu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler