Tehokkaampi bensapumppu

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Tehokkaampi bensapumppu

Viesti Kirjoittaja Jake » La Joulukuu 27. 20:14:36 2003

Minkälainen olisi sopiva escoon ? englannissa suositellaan vihreiden vaihdon yhteydessä tehokkaampaa , group A pumppua , mikähän se on ? Tehoja tulee olemaan n.350hv .
ex Jäsen #10

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Joulukuu 29. 17:16:47 2003

MSD 500hv max pumppu

MSD ruiskupumppu on tarkoitettu moottoreihin, jotka tuottavat enintään 500 hv. Tämä kevyt ja pienikokoinen pumppu asennetaan polttoainelinjaan tankin ulkopuolelle mukana toimitettavilla kiinnikkeillä. MSD ruiskupumppu tuottaa 3,4 Bar paineella noin 180 litraa tunnissa ja 4,8 Bar paineella noin 150 litraa tunnissa.

alle 200e

kerholaiselle edullisemmin
Viimeksi muokannut prostreet, Pe Tammikuu 2. 21:41:33 2004. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Joulukuu 29. 17:50:01 2003

Tuo MSD tai esim. Sierran pumppu, ja alkuperäisen voi jättää nostopumpuksi tankkiin.
Näyttävät tosiaan Escoon myyvän tankin sisäistä "Motorsport"-pumppua, mutta tuskin pärjää hinnassa ulkopuolisille pumpuille.

Edit: Niin ja minkä vaan sinne sovitettua saa, eipä tuo montaa liitintä tarvitse. Virransyöttöön kannattaa vetää oma piuha, rele väliin ja heräte Eculta.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Joulukuu 29. 18:12:52 2003

Itse hommasin graham goodelta tämmöisen:
GGR 1012 Uprated Fuel Pump (Escort Cosworth)
Up to 400 bhp, 253 ltrs/hr @ 3.0 BAR pressure
230 ltrs/hr @ 4.0 BAR pressure
206 ltrs/hr @ 5.0 BAR pressure

Käy suoraan heittämällä paikalleen.
http://www.grahamgoode.com/cosworth/frparts.htm ja valikosta water/fuel pumps. Hinnat pyörii 110-145£

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ma Joulukuu 29. 18:19:17 2003

SiipiCozzu kirjoitti:Tuo MSD tai esim. Sierran pumppu, ja alkuperäisen voi jättää nostopumpuksi tankkiin.
Näyttävät tosiaan Escoon myyvän tankin sisäistä "Motorsport"-pumppua, mutta tuskin pärjää hinnassa ulkopuolisille pumpuille.

Edit: Niin ja minkä vaan sinne sovitettua saa, eipä tuo montaa liitintä tarvitse. Virransyöttöön kannattaa vetää oma piuha, rele väliin ja heräte Eculta.
Eli pumput pitäisi kytkeä(letkut) peräkkäin,sarjaan?kestääkö uusi pumppu
imupuolella painetta ja kannattaisiko laittaa jonkinlainen kerääjäsäiliö
jos pumppujen tehot ovat erilaiset.
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

prostreet
Viestit: 748
Liittynyt: To Elokuu 22. 18:53:13 2002

Viesti Kirjoittaja prostreet » Ma Joulukuu 29. 20:03:25 2003

alkup. pumppu tankin sisällä jää siirtopumpuksi

ulkopuolelle asennetaan "painepumppu"

kerääjäsäiliötä ei tarvita

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Joulukuu 29. 20:04:24 2003

Peltsi kirjoitti:
SiipiCozzu kirjoitti:Tuo MSD tai esim. Sierran pumppu, ja alkuperäisen voi jättää nostopumpuksi tankkiin.
Näyttävät tosiaan Escoon myyvän tankin sisäistä "Motorsport"-pumppua, mutta tuskin pärjää hinnassa ulkopuolisille pumpuille.

Edit: Niin ja minkä vaan sinne sovitettua saa, eipä tuo montaa liitintä tarvitse. Virransyöttöön kannattaa vetää oma piuha, rele väliin ja heräte Eculta.
Eli pumput pitäisi kytkeä(letkut) peräkkäin,sarjaan?kestääkö uusi pumppu
imupuolella painetta ja kannattaisiko laittaa jonkinlainen kerääjäsäiliö
jos pumppujen tehot ovat erilaiset.
Ruiskujen pumput lienee keskipakopumppuja joten ei se pulttia ota paineesta, jota ei itseasiassa edes siihen muodostu, kun paineensäädin joka rajoittaa virtausta ja nostaa painetta on vasta konehuoneessa.

SiipiCozzu
Viestit: 618
Liittynyt: Ma Joulukuu 17. 16:18:00 2001
Paikkakunta: Satakunta

Viesti Kirjoittaja SiipiCozzu » Ma Joulukuu 29. 20:20:15 2003

Juuri näin. Koska ulkopuoliset pumput ei toimi imevinä, pitää se bensa syöttää sille vanhalla pumpulla. Toinen (ja hankalampi) vaihtoehto on muuttaa tankin lähtöputki alareunaan.

Esim. BMW:n neloskoneisissa malleissa (ei M3) on vain tankin sisäinen pieni pumppu, kuutoskoneissa lisäksi ulkopuolinen. Ja sama juttu Turbo Volvoissa. Ja kaverin Peugeot 205 "16V Turbo" ritsassa on juuri tuo MSD, jota syöttää alkup. pumppu, ja hyvin naukuu...

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Joulukuu 29. 20:23:58 2003

Cossuissa lähtö on jo valmiiksi tankin alareunassa ja pumppu siinä vieressä niin helppo vaihtaa tehokkaampi pumppu.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ma Joulukuu 29. 20:30:37 2003

Joo, mutta escortissa pumppu on tankin sisällä ja lähtö tankin päällä ja kaiken lisäksi taitaa vakiopumppu lainattu jostain 1,3L vehkeestä, elikkä surkea. Jake, tankin sisällä on myös jännitteenalennin vai miksi sitä sanotaan joten se pois. Tuossa on huono kuva: pumppu

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ma Joulukuu 29. 21:47:44 2003

Mä aattelin hoitaa homman näin, eli nykyinen tankissa oleva pumppu suorittaa siirtopumpun virkaa kerääjäsäiliöön, ja siitä isot Boschit siirtää sopan koneelle...Kaikki bensalinjat menee kyllä uusiksi, mutta eipähän lopu soppa kesken... 8)
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 37198.jpeg

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ma Joulukuu 29. 21:59:38 2003

laakkius kirjoitti:Mä aattelin hoitaa homman näin, eli nykyinen tankissa oleva pumppu suorittaa siirtopumpun virkaa kerääjäsäiliöön, ja siitä isot Boschit siirtää sopan koneelle...Kaikki bensalinjat menee kyllä uusiksi, mutta eipähän lopu soppa kesken... 8)
http://photo.jippii.fi/fi/image//data/p ... 37198.jpeg
Mistäs ostit noin hienon kerääjä säiliön?riittääkö keräilijäsäiliölle pumpuksi
tavallinen facet.Autossa on ATL:n turvatankki( joka on sijoitettu varapyöräkoteloon)josta 2 lähtöö 2 pumpulle
ja lähdöt on ylä puolella,siirsin pumput nyt tankin alapinnan tasolle mutta letkut tulee yläkautta eli toimiiko ns."lappopaineella" vai pitäiskö laittaa
niinkuin sulla.
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

laakkius
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja laakkius » Ma Joulukuu 29. 22:14:24 2003

Jaa-a, parempi olis kyllä että pumppujen lähdöt olis säiliön alareunassa...
Ton kerääjäsäiliön tein itse, tilavuus on noin 3L ja siirtopumppunakin toimii Bosch jonka tuotto riittää noin 400hv:n....Siirtopumpuksi riittäs pienempikin kun sen ei tartte tuottaa painetta, vain siirtää polttoainetta...

Peltsi
Viestit: 59
Liittynyt: Su Maaliskuu 2. 11:33:29 2003
Paikkakunta: Tammisaari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Peltsi » Ma Joulukuu 29. 22:41:49 2003

laakkius kirjoitti:Jaa-a, parempi olis kyllä että pumppujen lähdöt olis säiliön alareunassa...
Ton kerääjäsäiliön tein itse, tilavuus on noin 3L ja siirtopumppunakin toimii Bosch jonka tuotto riittää noin 400hv:n....Siirtopumpuksi riittäs pienempikin kun sen ei tartte tuottaa painetta, vain siirtää polttoainetta...
Pumppujen lähtö on alareunassa ,mutta tankin lähdöt on tankin päällä ,joten toi kerääjäsäiliö ja siirtopumppu olis varmaan paras vaihtoehto.Hieno toi sun säiliö
Sierra Cosworth 4x4 -91 R.N/A
Escort RS Cosworth -92

Jake
Viestit: 4228
Liittynyt: La Tammikuu 19. 12:52:45 2002

Viesti Kirjoittaja Jake » Ma Joulukuu 29. 22:45:42 2003

kiitokset vastanneille 8)

cossuescolle laitoin privaa
ex Jäsen #10

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ti Joulukuu 30. 3:14:51 2003

cossuesco kirjoitti:Joo, mutta escortissa pumppu on tankin sisällä ja lähtö tankin päällä ja kaiken lisäksi taitaa vakiopumppu lainattu jostain 1,3L vehkeestä, elikkä surkea. Jake, tankin sisällä on myös jännitteenalennin vai miksi sitä sanotaan joten se pois. Tuossa on huono kuva: pumppu
Onko ne DOCH ja Esco Cossun johdoissa olevat mötikät vastuksia?
Raksin ne pois ja mittailin resistanssia, mutta ei mittarini sitä löytänyt vaikkka ei Billtema malli ollutkaan. Pötiköiden sisältä löytyi myös niin paksua kuparilankaa ettei siitä muutamien senttien pätkästä paljon vastusta synny, verrattuna autojen yleensä sangen ohkasiin johtoihin.
Cossueskon pumppu näyttää samanlaiselta kuin DOCH ei taida sentään 1.3L koneesta olla. Oli mikä oli, mutta jos se Cosassa riittää STG1 asti niin kyllä se riittää siirtopumpuksi ruokkimaan isompaa pääpumppua, kun ei tarvitse painetta tuottaa.

cossuesco
Viestit: 1289
Liittynyt: Su Kesäkuu 16. 23:00:46 2002

Viesti Kirjoittaja cossuesco » Ti Joulukuu 30. 10:21:56 2003

SLEI kirjoitti:
cossuesco kirjoitti:Joo, mutta escortissa pumppu on tankin sisällä ja lähtö tankin päällä ja kaiken lisäksi taitaa vakiopumppu lainattu jostain 1,3L vehkeestä, elikkä surkea. Jake, tankin sisällä on myös jännitteenalennin vai miksi sitä sanotaan joten se pois. Tuossa on huono kuva: pumppu
Onko ne DOCH ja Esco Cossun johdoissa olevat mötikät vastuksia?
Raksin ne pois ja mittailin resistanssia, mutta ei mittarini sitä löytänyt vaikkka ei Billtema malli ollutkaan. Pötiköiden sisältä löytyi myös niin paksua kuparilankaa ettei siitä muutamien senttien pätkästä paljon vastusta synny, verrattuna autojen yleensä sangen ohkasiin johtoihin.
Cossueskon pumppu näyttää samanlaiselta kuin DOCH ei taida sentään 1.3L koneesta olla. Oli mikä oli, mutta jos se Cosassa riittää STG1 asti niin kyllä se riittää siirtopumpuksi ruokkimaan isompaa pääpumppua, kun ei tarvitse painetta tuottaa.
No olisko ne lämpövastukset :wink: kai niillä joku merkitys on, kun semmoiset on asennettu. Siirtopumppuna toimii varmaan hienosti, ja kyllä hyvin riittää yksistään 300hv ja ehkä ylikin, muta varma on varmaa.

Vieras
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja Vieras » Ti Joulukuu 30. 10:56:24 2003

FSE:n TCPO20/1 pumpuksi ja riittää. 222€ hintaa moposportissa.

glue
Viestit: 660
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
Viesti:

Viesti Kirjoittaja glue » Pe Tammikuu 2. 19:06:40 2004

ckolli kirjoitti:FSE:n TCPO20/1 pumpuksi ja riittää. 222€ hintaa moposportissa.
Moposportissa lukee max.paine 9,5bar ja tuotto 280litraa/tunti. Mutta ilmeisesti tuo tuotto ei ole tuolla 9,5bar paineella vaan jollain pienemmällä? Olisi kiva tietää vähän että millä paineilla tuottaa mitäkin..

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Tammikuu 2. 22:55:26 2004

SLEI kirjoitti: Cossueskon pumppu näyttää samanlaiselta kuin DOCH ei taida sentään 1.3L koneesta olla. Oli mikä oli, mutta jos se Cosassa riittää STG1 asti niin kyllä se riittää siirtopumpuksi ruokkimaan isompaa pääpumppua, kun ei tarvitse painetta tuottaa.
Cossuescortin pumppu on sama kuin esim 91 1,6i cvh mk5:ssa; siksi -se on ensimmäinen vaihtokohde viritettäessä- ja ei riitä varmuudella edes "stage 1" -virityksessä. Ko. kommentin sanoi G. Goode puhelimessa joku vuosi sitten; olivat kuulemma opetelleet muutaman asiakasauton kanssa :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 16. 14:16:04 2007

Onkos jengillä kokemuksia tosta msd:n pumpusta?? -> http://www.msdignition.com/fuel_7.htm

Tarttis saada ohari turboon joku järkevä pumppu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

SLEI
Viestit: 2740
Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
Paikkakunta: Otalampi

Viesti Kirjoittaja SLEI » Ma Huhtikuu 16. 16:56:22 2007

Hesus kirjoitti:Onkos jengillä kokemuksia tosta msd:n pumpusta?? -> http://www.msdignition.com/fuel_7.htm

Tarttis saada ohari turboon joku järkevä pumppu.
Väittäisin että sieltä MSD-tarran alta löytyy teksti Walbro eli kyseessä on se 255L pumppu jota monessa paikassa myydään ihan Walbronakin.
4x4 -91 Cossu ikuisuus? projekti
Sierra STW 2.0 16-V Turbo
Sierra 4x4 -90 DOHC "Kossu"
Sierra 4x4 -90 DOHC STW
Sierra -92 DOHC Ghia
Sierra 1.3 GL -84 Stockmann turbo
SLEI ät netti.fi

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Ma Huhtikuu 16. 17:12:22 2007

SLEI kirjoitti:
Hesus kirjoitti:Onkos jengillä kokemuksia tosta msd:n pumpusta?? -> http://www.msdignition.com/fuel_7.htm

Tarttis saada ohari turboon joku järkevä pumppu.
Väittäisin että sieltä MSD-tarran alta löytyy teksti Walbro eli kyseessä on se 255L pumppu jota monessa paikassa myydään ihan Walbronakin.
Mahdollisesti. Toi olis kans järkevän hintanen pumppu.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

Vastaa Viestiin