OHC vauhtipyöristä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
OHC vauhtipyöristä
Miten se nyt oli, onko kaikkien 2.0 ohc koneiden vauhtipyörät samanlaisia? Kun ainakin uudemmissa on pyörää, jonka takana on ulkokehällä iso lisäpuntti. Jotenkin muistelisin että esim. Taunuksien limpuissa ei tätä extrapainoa olisi, vaan pyörä näyttäisi perspuoleltaan samanlaiselta kuin cvh tai v6 pyörät. Miten on?
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Vanhemman mallin (20) on yleensä toi lisäpainouloke n. 3cm korkea ja uudemmissa (ainakin 205) toi uloke on n. 5cm korkea, kun pyörää katsotaan suoraan takaapäin. Painot on muistaakseni 8,5kg toi pienempi ja n. 10kg toi painavampi.
Kun ulokkeen sorvaa tasaiseksi muuhun takapintaan nähden tulee painoksi n. 6kg.
Kun ulokkeen sorvaa tasaiseksi muuhun takapintaan nähden tulee painoksi n. 6kg.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 160
- Liittynyt: La Lokakuu 8. 11:40:51 2005
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
mulla on tuo -89 2l ohc kaasari(toistaiseksi) tekniikka.paljonko kannattaisi vauhtipyörää keventää ?
-----
peltisarja
2,5 putkisto
kansi portattu
isommat pakoventtiilit pitäs olla
kentcamsin fr30 nokka
EDIT:
löysin paikan missä oli enemmän asiaa tästä asiasta mutta kai se tääläkin menee...
eli siis jos keventää vauhtipyörän niin kannattaa samalla tasapainottaa kampiakseli ?
-----
peltisarja
2,5 putkisto
kansi portattu
isommat pakoventtiilit pitäs olla
kentcamsin fr30 nokka
EDIT:
löysin paikan missä oli enemmän asiaa tästä asiasta mutta kai se tääläkin menee...

eli siis jos keventää vauhtipyörän niin kannattaa samalla tasapainottaa kampiakseli ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
- Viestit: 1618
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 13. 19:15:42 2003
- Paikkakunta: harjavalta
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Kyllä kannattaa kampiakselikin tasapainottaa samalla vauhtipyörän kanssa ja mukaan myös kampuran hihnapyörä ja paine-asetelma.Suh0 kirjoitti:mulla on tuo -89 2l ohc kaasari(toistaiseksi) tekniikka.paljonko kannattaisi vauhtipyörää keventää ?
-----
peltisarja
2,5 putkisto
kansi portattu
isommat pakoventtiilit pitäs olla
kentcamsin fr30 nokka
EDIT:
löysin paikan missä oli enemmän asiaa tästä asiasta mutta kai se tääläkin menee...![]()
eli siis jos keventää vauhtipyörän niin kannattaa samalla tasapainottaa kampiakseli ?
Tämä siis jos haluaa ettei alakerta heti muutamas viikos/kuukaudes hajoo.
Kokemuksesta voin sanoa että on aika pahoin epätasapainossa noi ohc kampurat tehtaan jäljiltä...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
mitenkäs tommonen kampura tasapainotetaan yleensäkkään ? mitä tommonen tasapainotus+kevennys hommat tulee maksamaan
ja nyt siis "specsit" mitkä tulee
:
efi ruisku
kentcams fr30 nokka
martelius xxl peltisarja
martelius 2,5" putkisto
kansi vielä auki?
1mm ylikoko männät josta sorvataan niin että tulee tatti päälle jolla puristus nousee kun lohkon yläreunasta otettu 2,5mm pois tavaraa
kaikki uudet laakerit
kytkin
sekä kaiken kruunaava vaapavirtaus kartiosuodatin
ja nyt siis "specsit" mitkä tulee

efi ruisku
kentcams fr30 nokka
martelius xxl peltisarja
martelius 2,5" putkisto
kansi vielä auki?
1mm ylikoko männät josta sorvataan niin että tulee tatti päälle jolla puristus nousee kun lohkon yläreunasta otettu 2,5mm pois tavaraa
kaikki uudet laakerit
kytkin
sekä kaiken kruunaava vaapavirtaus kartiosuodatin

Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Siihen on ihan oma tasapainotuskone, samalla laitteella taitaa onnistua kaikenlaisten muidenkin "tankomaisten" osien tasapainotus.Suh0 kirjoitti:mitenkäs tommonen kampura tasapainotetaan yleensäkkään ? mitä tommonen tasapainotus+kevennys hommat tulee maksamaan
Ite maksoin seinäjoella kampuran, vauhtipyörän, hihnapyörän ja paineasetelman painotuksesta jotain 100€, en nyt muista, mutta jossain saa kuulemma 30-40€.llakin...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 255
- Liittynyt: Pe Tammikuu 19. 23:36:54 2007
- Paikkakunta: URJALA
[quote="Suh0"]mitenkäs tommonen kampura tasapainotetaan yleensäkkään ? mitä tommonen tasapainotus+kevennys hommat tulee maksamaan
Itse hain tänään zvh:n k.akselin,vauhtipyörän ja asetelman tasapainotuksesta, hinta oli 65€ forssan mootorihiomossa. Tammerdielselissä oli jotain 60€ luokkaa, kun kyselin jokunen kuukausi sitten.Mutta sielä oli aika pitkä jono silloin!!!
Itse hain tänään zvh:n k.akselin,vauhtipyörän ja asetelman tasapainotuksesta, hinta oli 65€ forssan mootorihiomossa. Tammerdielselissä oli jotain 60€ luokkaa, kun kyselin jokunen kuukausi sitten.Mutta sielä oli aika pitkä jono silloin!!!
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Jokohan tuo minun ohc sitten kohta hajoaatumppe kirjoitti:
Kyllä kannattaa kampiakselikin tasapainottaa samalla vauhtipyörän kanssa ja mukaan myös kampuran hihnapyörä ja paine-asetelma.
Tämä siis jos haluaa ettei alakerta heti muutamas viikos/kuukaudes hajoo.
Kokemuksesta voin sanoa että on aika pahoin epätasapainossa noi ohc kampurat tehtaan jäljiltä...

Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Ei välttämättä, mutta nämä havainnot on mun henkilökohtaisia havaintoja Sierran ja Taunuksen täysin vakio kuntoisista ja rempatuista alakerroista, joihin on pultattu viri kansia yms., niin ovat "ravistaneet" aika kivasti, joka jossain vaiheessa syö laakerit, ku antaa kenkää sopivasti.Arska kirjoitti:Jokohan tuo minun ohc sitten kohta hajoaatumppe kirjoitti:
Kyllä kannattaa kampiakselikin tasapainottaa samalla vauhtipyörän kanssa ja mukaan myös kampuran hihnapyörä ja paine-asetelma.
Tämä siis jos haluaa ettei alakerta heti muutamas viikos/kuukaudes hajoo.
Kokemuksesta voin sanoa että on aika pahoin epätasapainossa noi ohc kampurat tehtaan jäljiltä...
Myös tasapainottajilta ym. ohc rakentelijoilta kuullut täysin samat tarinat.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Niin alkaa olemaan sylinterin ja vesitilan väliset kannakset melkolailla ohuet mutta kai ne vielä tuon verran kestää ottaa, samaten alkaa ne nystyrät olemaan aika lähellä pakosarjan laippojaSuh0 kirjoitti:kun lohkon yläreunasta otettu 2,5mm pois tavaraa
Lisäksi säädettävä nokka pyörä on aika pakollinen jo pelkästään tuon nokan takia niin myös kun lohkosta/kannesta ottaa tavaraa niin jako muuttuu ja tuuria saa olla että osuu kohdalleen vakiopyörillä
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
tuota jako juttua olen itsekkin miettinyt että pitää varmaan hommata säädettävä kun tulee alemmas kansi niin menee persiilleen....ensimmäistä auton konetta laittelen joten tieto ei ole vielä mitään kaikkein parasta mutta parhaani yritän
mutta nyt menee sormi suuhun ton säädön kanssa
miten tommosella säädettävällä nokkapyörällä säädetään se jako oikeaksi sitä en tajua 



Nissan Cedric -86 2,8l TD
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Eipä ole vielä itsellekkään tullut eteen mutta mitä olen ymmärtänyt niin käännetään kampura käännetään tietyn asteen verran ykk, sitten käännetään nokka niin että venttiilin nostoa on jonkun verran. Arvot sen mukaan mitä nokan valmistaja on ilmoittanut
Tai jotenkin sinne päin.
Tarvittavia työkaluja on ainakin heittokello ja astelevy
Tai jotenkin sinne päin.
Tarvittavia työkaluja on ainakin heittokello ja astelevy