liimalla kiinni

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

liimalla kiinni

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Pe Toukokuu 18. 10:16:59 2007

onko kokemuksia noista koriliimoista. itsellä tossa sierrassa meinaa takakaarissa olla pehmeyttä niin pitäs laitella kuntoon. nim (huovinen81) tuumaili eilenillalla että laitetaan liimalla kaaret kiinni. jos on tommosista kokemusta niin mielipiteitä kehiin.

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Toukokuu 18. 21:55:27 2007

Käyttääkö tuo huovinen kenties liikaa alkoholia, joskus se aiheuttaa... :D

Jos nyt kuitenkin ajatellaan, että saumat tehdään liimaamalla, niin ihan samalla tavalla ne pitää mitata ja leikata oikeaan muotoon, auto sekä uusi kaari. Samanlaiset kittaukset ja hionnat tarvitaan. Miksi siis ei hitsattaisi? Hitsaaminen on jopa helpompi tapa kuin rakennella sopivat lestit ja puristussysteemit millä liimasauma saadaan puristettua kiinni.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Toukokuu 18. 22:03:18 2007

liimaamalla joo mutta käyttäkää kempin liimaa.
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

latez
Viestit: 1606
Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja latez » Pe Toukokuu 18. 22:10:39 2007

Jos kotikonstein pitää kaaria vaihtaa niin ehkäpä se kempaaminen on helpointa.. kunnon koripajoilla taas liimaamimen on yleistynyt hyvin paljon.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com

Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..

Esa
Viestit: 393
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 20:39:21 2002

liima

Viesti Kirjoittaja Esa » Pe Toukokuu 18. 22:19:23 2007

ei siinä liimaamisessa mitään ihmeellistä ole. sovitetaan vain palikka paikoilleen ja ruuvataan kiinni.
vetelee paljon vähemmän kuin hitsatessa.
liima ja puristin on vaikeampi hankkia ja kalliinpi.

Ville K
Viestit: 9082
Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Ville K » Pe Toukokuu 18. 22:21:41 2007

Yleensä liimalla laitetaan jos vaihdetaan koko takakylki esim. jostain pokkauksesta alaspäin. Silloin siihen kylkeen tehdään paineilmatyökalulla pieni porras, johon liimalla uusi pelti kiinni. Silloin ei kitattavaakaan jää kuin millin tai korkeintaan kahden ura, eikä taatusti ole vedellyt pelti mihinkään suuntaan. Jos ihan kaaria vaihtaa, kannattaa hitsata, ja vaihtaa läheltä jotain pokkausta, jolloin ei tule paljoa kitattavaa, eikä kannata käyttää koko korjauspalaa sen ulkoreunoja myöten... :lol:
Pedal tu tö metal!

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Pe Toukokuu 18. 23:00:39 2007

Tuon portaan tekoon on olemassa myös pihdit. Samoilla pihdeillä saa naksuteltua pistehitseille reiät, ja kun kääntää leuat toisinpäin se painaa kanttia. Kätevä vehje millä saa korvattua puskusaumat tietyissä tilanteissa, vetely vähenee ja on helpompi hitsata. Vielä kun tekee pokkauksen niin päin että peltien takapuolelle suihkutettava koteloöljy pääsee valumaan sauman peltien väliin niin korjauksesta tulee pitkäikäinen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » La Toukokuu 19. 10:41:45 2007

no se tuo huovinen on kyllä vehon peltiseppä :D (rapulassa sohvalla makaa). niin hitsaamalla olen yleensä itse laittanut ja kokemusta noista autojen (ford) :roll: :lol: hitsaamisesta on kyllä ei enää kehtais. kulemma kun sillä liimalla laitetaan pellinpalat kiinni ei niitä repimällä irti saa toisistaan..
Viimeksi muokannut mylordisford, La Toukokuu 19. 10:49:50 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » La Toukokuu 19. 10:42:06 2007

Arska kirjoitti:Tuon portaan tekoon on olemassa myös pihdit. Samoilla pihdeillä saa naksuteltua pistehitseille reiät, ja kun kääntää leuat toisinpäin se painaa kanttia. Kätevä vehje millä saa korvattua puskusaumat tietyissä tilanteissa, vetely vähenee ja on helpompi hitsata. Vielä kun tekee pokkauksen niin päin että peltien takapuolelle suihkutettava koteloöljy pääsee valumaan sauman peltien väliin niin korjauksesta tulee pitkäikäinen.
Biltsu myy noita arskan mainitsemia pihtejä ( 12-092) ovat tosi laatu kamaa tais joku kallis merkkikin myydä samoja pihtejä eri hintaan!
pokkaus tulee kevyesti ja reikä napsahtaa myös siististi, käytin näitä volvon kylkipellin vaihdossa ja retro miehenä tinaa liiman paikalla.


pari kuvaa: http://i39.photobucket.com/albums/e174/ ... lia002.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e174/ ... lia006.jpg
#295

Rstf
Xr2i

mylordisford
Viestit: 295
Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
Paikkakunta: Vaala

Viesti Kirjoittaja mylordisford » Ti Kesäkuu 5. 15:30:21 2007

oli tuolla juttua noista liimoista.http://wwwold.sealco.fi/duramix-tuotteet.htm

no kokeillaan jotain uutta :lol:

Vastaa Viestiin