liimalla kiinni
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
liimalla kiinni
onko kokemuksia noista koriliimoista. itsellä tossa sierrassa meinaa takakaarissa olla pehmeyttä niin pitäs laitella kuntoon. nim (huovinen81) tuumaili eilenillalla että laitetaan liimalla kaaret kiinni. jos on tommosista kokemusta niin mielipiteitä kehiin.
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Käyttääkö tuo huovinen kenties liikaa alkoholia, joskus se aiheuttaa...
Jos nyt kuitenkin ajatellaan, että saumat tehdään liimaamalla, niin ihan samalla tavalla ne pitää mitata ja leikata oikeaan muotoon, auto sekä uusi kaari. Samanlaiset kittaukset ja hionnat tarvitaan. Miksi siis ei hitsattaisi? Hitsaaminen on jopa helpompi tapa kuin rakennella sopivat lestit ja puristussysteemit millä liimasauma saadaan puristettua kiinni.

Jos nyt kuitenkin ajatellaan, että saumat tehdään liimaamalla, niin ihan samalla tavalla ne pitää mitata ja leikata oikeaan muotoon, auto sekä uusi kaari. Samanlaiset kittaukset ja hionnat tarvitaan. Miksi siis ei hitsattaisi? Hitsaaminen on jopa helpompi tapa kuin rakennella sopivat lestit ja puristussysteemit millä liimasauma saadaan puristettua kiinni.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1606
- Liittynyt: Ti Elokuu 13. 23:37:25 2002
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Jos kotikonstein pitää kaaria vaihtaa niin ehkäpä se kempaaminen on helpointa.. kunnon koripajoilla taas liimaamimen on yleistynyt hyvin paljon.
S2000
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
Sierra Rs Cosworth 90- 2WD?! 'leasing' - paskana
http://www.pojatviihtyy.com
Objects in the mirror are disappearing faster than they appear..
-
- Viestit: 9082
- Liittynyt: Su Lokakuu 27. 14:10:36 2002
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Yleensä liimalla laitetaan jos vaihdetaan koko takakylki esim. jostain pokkauksesta alaspäin. Silloin siihen kylkeen tehdään paineilmatyökalulla pieni porras, johon liimalla uusi pelti kiinni. Silloin ei kitattavaakaan jää kuin millin tai korkeintaan kahden ura, eikä taatusti ole vedellyt pelti mihinkään suuntaan. Jos ihan kaaria vaihtaa, kannattaa hitsata, ja vaihtaa läheltä jotain pokkausta, jolloin ei tule paljoa kitattavaa, eikä kannata käyttää koko korjauspalaa sen ulkoreunoja myöten... 

Pedal tu tö metal!
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Tuon portaan tekoon on olemassa myös pihdit. Samoilla pihdeillä saa naksuteltua pistehitseille reiät, ja kun kääntää leuat toisinpäin se painaa kanttia. Kätevä vehje millä saa korvattua puskusaumat tietyissä tilanteissa, vetely vähenee ja on helpompi hitsata. Vielä kun tekee pokkauksen niin päin että peltien takapuolelle suihkutettava koteloöljy pääsee valumaan sauman peltien väliin niin korjauksesta tulee pitkäikäinen.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
no se tuo huovinen on kyllä vehon peltiseppä
(rapulassa sohvalla makaa). niin hitsaamalla olen yleensä itse laittanut ja kokemusta noista autojen (ford)
hitsaamisesta on kyllä ei enää kehtais. kulemma kun sillä liimalla laitetaan pellinpalat kiinni ei niitä repimällä irti saa toisistaan..



Viimeksi muokannut mylordisford, La Toukokuu 19. 10:49:50 2007. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
Biltsu myy noita arskan mainitsemia pihtejä ( 12-092) ovat tosi laatu kamaa tais joku kallis merkkikin myydä samoja pihtejä eri hintaan!Arska kirjoitti:Tuon portaan tekoon on olemassa myös pihdit. Samoilla pihdeillä saa naksuteltua pistehitseille reiät, ja kun kääntää leuat toisinpäin se painaa kanttia. Kätevä vehje millä saa korvattua puskusaumat tietyissä tilanteissa, vetely vähenee ja on helpompi hitsata. Vielä kun tekee pokkauksen niin päin että peltien takapuolelle suihkutettava koteloöljy pääsee valumaan sauman peltien väliin niin korjauksesta tulee pitkäikäinen.
pokkaus tulee kevyesti ja reikä napsahtaa myös siististi, käytin näitä volvon kylkipellin vaihdossa ja retro miehenä tinaa liiman paikalla.
pari kuvaa: http://i39.photobucket.com/albums/e174/ ... lia002.jpg
http://i39.photobucket.com/albums/e174/ ... lia006.jpg
-
- Viestit: 295
- Liittynyt: Pe Syyskuu 24. 19:30:30 2004
- Paikkakunta: Vaala
oli tuolla juttua noista liimoista.http://wwwold.sealco.fi/duramix-tuotteet.htm
no kokeillaan jotain uutta
no kokeillaan jotain uutta
