Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
FrOZi
- Viestit: 90
- Liittynyt: To Elokuu 4. 12:47:34 2005
- Paikkakunta: Turku
Viesti
Kirjoittaja FrOZi » La Maaliskuu 31. 14:48:30 2007
Racehard kirjoitti:onkos kukaan tehny tuota dumppia mihin on piirustukset tuolla asennus ja viritys ohjeet kohdassa?? Näkyy olevan noissa kuvissa vähän virheitä mutta ei pahoja. Mistähän saisi tuon jousen siihen?
Mä laitoin aamupäivästä paikalleen tuollaisen jonka kaverini teki. Hän oli nämä "virheet" korjannut ja mäntä on tehty hiilikuitukomposiitista ettei käy samalla tavalla mitä hänelle itselleen kävi ja dumppi nalkkas kiinni. Oma jousi on muistaakseni n.90nm puristusvoimalla.
Skorppi kirjoitti:Tuolta saa ihan mitä jousia vaan, en ole 100% varma myyvätkö yksityisille suoraan mutta soitto tuonne selvittää.
Lesjöfors Springs OY
Hallimestarinkatu 19
FI-20780 KAARINA
Puhelin:
+358 22 761 400
Myyvät myös suoraan kuluttajille. Kävin eilen itse sieltä hakemassa. Dumppiin sopivat jouset ovat n.5e/kpl. Saa myös mukaan jousikirjan jos haluaa, siitä löytyy kaikki jouset mitä heillä on valikoimassa.
-
yesde
- Viestit: 10
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 18:32:00 2007
Viesti
Kirjoittaja yesde » Pe Elokuu 10. 17:27:21 2007
mikähän ihme mahtaa olla vikana, kun kurluttaa ennenkuin ahtotomittari näyttää nollaa? vaikka dumpin säätää niin, että se aukeaa 0.1-0.2 ahdoilla niin sitä ennen kumminkin kurluttaa ja dumppi oli paten. coolerin tänään kattonu eikä siellä mitään ylimääräistä ole näkynyt. Kello -31 ja vakio turbo.Tällähetkellä dumppi aukeaa nollassa, niin säästyy edes vähän siltä kurlutukselta. T: Jesse
-
ossi
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
- Paikkakunta: Hauho
Viesti
Kirjoittaja ossi » Pe Elokuu 10. 23:56:30 2007
Mitenkäs semmonen juttu tos kaasaripelis ton dumpin säätö että haittaako jos mäntä liikkuu tyhjäkäynnillä edestakas? Silloin sen saa sopivasti suhahtaan eikä silti vuoda paineilla. Mutta jos säädän sen sillain et se ei liiku tyhjkäynnillä, niin silloin ei myöskään pihahda ollenkaan.... ahdot 1.0 bar ja alipaineen ottaa imusarjasta. Vai mikä mättää.. liian tiukka jousi??
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98
-
ossi
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
- Paikkakunta: Hauho
Viesti
Kirjoittaja ossi » Su Elokuu 12. 12:48:54 2007
Osaisko joku sanoo?
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 12. 16:56:06 2007
Riittääkö alipaine?
Miten kaasaripelissä se on järjestetty?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ossi
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
- Paikkakunta: Hauho
Viesti
Kirjoittaja ossi » Su Elokuu 12. 21:29:36 2007
Alipaine tulee yhdeltä pytyltä, imusarjasta (tuplat). Mitenkä muilla toiminu/toteutettu kaasari peleissä? Eikö yhen pytyn alipaine sit riitä?
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98
-
cruiseri
- Viestit: 2457
- Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
- Paikkakunta: Vaajakoski
Viesti
Kirjoittaja cruiseri » Su Elokuu 12. 22:58:45 2007
Kaverilla ei toyotan virikoneessa riittäny alipaine yheltä kurkulta, päätti sitten ottaa varman päälle imusarjan irrottaessaan, nyt tulee joka kurkulta alipaina T-liittimillä, ja hyvin suhisee Pate rääsinki...
Ja tuossa kyseessä siis tuplat...
-
ossi
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
- Paikkakunta: Hauho
Viesti
Kirjoittaja ossi » Su Elokuu 12. 23:21:25 2007
Aijaa, no eli tarvii koittaa jos kahesta riittäs alipaine... Tai sit tarvii talvel tehä jokaiseen kierteet ja ottaa kaikista alipaine.

Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98
-
MikkoT
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Viesti
Kirjoittaja MikkoT » Ma Elokuu 13. 0:52:36 2007
ossi kirjoitti:Mitenkäs semmonen juttu tos kaasaripelis ton dumpin säätö että haittaako jos mäntä liikkuu tyhjäkäynnillä edestakas? Silloin sen saa sopivasti suhahtaan eikä silti vuoda paineilla. Mutta jos säädän sen sillain et se ei liiku tyhjkäynnillä, niin silloin ei myöskään pihahda ollenkaan....
No onko tosta männän seilaamisesta mitään haittaa esim. tyhjäkäyntiin tai johonkin muuhun?
Mulla oli samaa ongelmaa cossussa, että mäntä oli niin löysällä, että heijas välillä tyhjäkäynnillä, mutta en välittänyt siitä, koska en usko sen imevän siitä liiaksi asti epäpuhtauksia koneeseen. Muuten kyllä toimi ihan normaalisti.
-
ossi
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
- Paikkakunta: Hauho
Viesti
Kirjoittaja ossi » Ma Elokuu 13. 8:59:31 2007
Ei siitä ainakaan käyntiin mitään haittaa ollu, sitä vähä aattelin jos sieltä jotai epäpuhtauksia menee mutta aika epätodennäköstä taitaa sekin olla. Mutta sillä vähän tiedustelin että jos joku muu osaisi sanoa

Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98
-
siipicossu
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 13. 10:32:59 2007
MikkoT kirjoitti:ossi kirjoitti:Mitenkäs semmonen juttu tos kaasaripelis ton dumpin säätö että haittaako jos mäntä liikkuu tyhjäkäynnillä edestakas? Silloin sen saa sopivasti suhahtaan eikä silti vuoda paineilla. Mutta jos säädän sen sillain et se ei liiku tyhjkäynnillä, niin silloin ei myöskään pihahda ollenkaan....
No onko tosta männän seilaamisesta mitään haittaa esim. tyhjäkäyntiin tai johonkin muuhun?
Mulla oli samaa ongelmaa cossussa, että mäntä oli niin löysällä, että heijas välillä tyhjäkäynnillä, mutta en välittänyt siitä, koska en usko sen imevän siitä liiaksi asti epäpuhtauksia koneeseen. Muuten kyllä toimi ihan normaalisti.
Ei se haittaa Cossussa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
ossi
- Viestit: 55
- Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
- Paikkakunta: Hauho
Viesti
Kirjoittaja ossi » Ma Elokuu 13. 13:52:54 2007
Eli ei taida sit välikopassakaan haitata

???
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98