dump valven säätö

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

FrOZi
Viestit: 90
Liittynyt: To Elokuu 4. 12:47:34 2005
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja FrOZi » La Maaliskuu 31. 14:48:30 2007

Racehard kirjoitti:onkos kukaan tehny tuota dumppia mihin on piirustukset tuolla asennus ja viritys ohjeet kohdassa?? Näkyy olevan noissa kuvissa vähän virheitä mutta ei pahoja. Mistähän saisi tuon jousen siihen?
Mä laitoin aamupäivästä paikalleen tuollaisen jonka kaverini teki. Hän oli nämä "virheet" korjannut ja mäntä on tehty hiilikuitukomposiitista ettei käy samalla tavalla mitä hänelle itselleen kävi ja dumppi nalkkas kiinni. Oma jousi on muistaakseni n.90nm puristusvoimalla.
Skorppi kirjoitti:Tuolta saa ihan mitä jousia vaan, en ole 100% varma myyvätkö yksityisille suoraan mutta soitto tuonne selvittää.


Lesjöfors Springs OY
Hallimestarinkatu 19
FI-20780 KAARINA

Puhelin:
+358 22 761 400
Myyvät myös suoraan kuluttajille. Kävin eilen itse sieltä hakemassa. Dumppiin sopivat jouset ovat n.5e/kpl. Saa myös mukaan jousikirjan jos haluaa, siitä löytyy kaikki jouset mitä heillä on valikoimassa.

yesde
Viestit: 10
Liittynyt: Ma Maaliskuu 26. 18:32:00 2007

Viesti Kirjoittaja yesde » Pe Elokuu 10. 17:27:21 2007

mikähän ihme mahtaa olla vikana, kun kurluttaa ennenkuin ahtotomittari näyttää nollaa? vaikka dumpin säätää niin, että se aukeaa 0.1-0.2 ahdoilla niin sitä ennen kumminkin kurluttaa ja dumppi oli paten. coolerin tänään kattonu eikä siellä mitään ylimääräistä ole näkynyt. Kello -31 ja vakio turbo.Tällähetkellä dumppi aukeaa nollassa, niin säästyy edes vähän siltä kurlutukselta. T: Jesse

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Pe Elokuu 10. 23:56:30 2007

Mitenkäs semmonen juttu tos kaasaripelis ton dumpin säätö että haittaako jos mäntä liikkuu tyhjäkäynnillä edestakas? Silloin sen saa sopivasti suhahtaan eikä silti vuoda paineilla. Mutta jos säädän sen sillain et se ei liiku tyhjkäynnillä, niin silloin ei myöskään pihahda ollenkaan.... ahdot 1.0 bar ja alipaineen ottaa imusarjasta. Vai mikä mättää.. liian tiukka jousi??
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Su Elokuu 12. 12:48:54 2007

Osaisko joku sanoo?
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Su Elokuu 12. 16:56:06 2007

Riittääkö alipaine?
Miten kaasaripelissä se on järjestetty?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Su Elokuu 12. 21:29:36 2007

Alipaine tulee yhdeltä pytyltä, imusarjasta (tuplat). Mitenkä muilla toiminu/toteutettu kaasari peleissä? Eikö yhen pytyn alipaine sit riitä?
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

cruiseri
Viestit: 2457
Liittynyt: Su Joulukuu 7. 14:26:15 2003
Paikkakunta: Vaajakoski

Viesti Kirjoittaja cruiseri » Su Elokuu 12. 22:58:45 2007

Kaverilla ei toyotan virikoneessa riittäny alipaine yheltä kurkulta, päätti sitten ottaa varman päälle imusarjan irrottaessaan, nyt tulee joka kurkulta alipaina T-liittimillä, ja hyvin suhisee Pate rääsinki...
Ja tuossa kyseessä siis tuplat...

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Su Elokuu 12. 23:21:25 2007

Aijaa, no eli tarvii koittaa jos kahesta riittäs alipaine... Tai sit tarvii talvel tehä jokaiseen kierteet ja ottaa kaikista alipaine. :roll:
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ma Elokuu 13. 0:52:36 2007

ossi kirjoitti:Mitenkäs semmonen juttu tos kaasaripelis ton dumpin säätö että haittaako jos mäntä liikkuu tyhjäkäynnillä edestakas? Silloin sen saa sopivasti suhahtaan eikä silti vuoda paineilla. Mutta jos säädän sen sillain et se ei liiku tyhjkäynnillä, niin silloin ei myöskään pihahda ollenkaan....
No onko tosta männän seilaamisesta mitään haittaa esim. tyhjäkäyntiin tai johonkin muuhun?
Mulla oli samaa ongelmaa cossussa, että mäntä oli niin löysällä, että heijas välillä tyhjäkäynnillä, mutta en välittänyt siitä, koska en usko sen imevän siitä liiaksi asti epäpuhtauksia koneeseen. Muuten kyllä toimi ihan normaalisti.

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Ma Elokuu 13. 8:59:31 2007

Ei siitä ainakaan käyntiin mitään haittaa ollu, sitä vähä aattelin jos sieltä jotai epäpuhtauksia menee mutta aika epätodennäköstä taitaa sekin olla. Mutta sillä vähän tiedustelin että jos joku muu osaisi sanoa :?
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ma Elokuu 13. 10:32:59 2007

MikkoT kirjoitti:
ossi kirjoitti:Mitenkäs semmonen juttu tos kaasaripelis ton dumpin säätö että haittaako jos mäntä liikkuu tyhjäkäynnillä edestakas? Silloin sen saa sopivasti suhahtaan eikä silti vuoda paineilla. Mutta jos säädän sen sillain et se ei liiku tyhjkäynnillä, niin silloin ei myöskään pihahda ollenkaan....
No onko tosta männän seilaamisesta mitään haittaa esim. tyhjäkäyntiin tai johonkin muuhun?
Mulla oli samaa ongelmaa cossussa, että mäntä oli niin löysällä, että heijas välillä tyhjäkäynnillä, mutta en välittänyt siitä, koska en usko sen imevän siitä liiaksi asti epäpuhtauksia koneeseen. Muuten kyllä toimi ihan normaalisti.
Ei se haittaa Cossussa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

ossi
Viestit: 55
Liittynyt: Su Toukokuu 28. 10:13:57 2006
Paikkakunta: Hauho

Viesti Kirjoittaja ossi » Ma Elokuu 13. 13:52:54 2007

Eli ei taida sit välikopassakaan haitata :? ???
Escort Mk2 TIC (kentti) edis+ms
Ford cortina 1600 Deluxe `68
Ford Fiesta MK1 1.0 tykki!
Ford Escort 1.8 TD STW -98

Vastaa Viestiin