CVH-kansi vuotaa öljyä

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

CVH-kansi vuotaa öljyä

Viesti Kirjoittaja Ari » La Toukokuu 19. 22:56:25 2007

Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.

Kaikki tuntui olevan hyvin kun tänään testailin, mutta nyt hieroin kaikki paikat jarruspraylla puhtaaksi ja eikö vielä löydy yksi vuoto kohta lisää. Öljyä pukkaa kannentiivisteen välistä koneen etupäästä jakopään puolelta. Täytyy kai ottaa ventiillikoppa pois ja kiristää kannenpultteja tuosta kulmasta vai pitäsikö suosiolla ottaa hattu pois ja plaanata siivu kannesta ja asentaa uusi kansi pahvi? Lohkolla on kilsoja 140000km ja kannella 60000, josta puolet ajettu lappu lattiassa. En ole turhan nipo eli ei haittaa öljyläikkä autohallin lattialla mutta toi katiska puhaltaa vanteen imusta kaikki öljyt jarrulevylle. Kyllähän nyt luulisi että vaparissa kansi pitää alkuperäisillä venyvillä pulteilla kun ei tossa nyt ole kuin 140hp ja ei ihan hirveet puristuksetkaan ja varsinkin kun tulee vain öljyä ulos ja puristuspaineet oli ihan OK. Ohivuoto mittaus harkinnassa.

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Su Toukokuu 20. 8:07:16 2007

Vähän ihmettelen että mistä sitä voisi tulla kansitiivisteen välistä koneen etupuolelta kun öljyn nousi ja laskukanavat on kaikki kannen takapuolella.

Yksi vaikeasti paikannettava yleinen cvh:n öljyvuotopaikka on nokka-akselin pultin reikä. Öljypohja ja venttiilikopan tiiviste on sitten aivan legendaarisia. Joskus on myös jotakin pinnapultinpaikkoja saatu puhki ja vuotamaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Su Toukokuu 20. 11:29:34 2007

JesseT kirjoitti:Vähän ihmettelen että mistä sitä voisi tulla kansitiivisteen välistä koneen etupuolelta kun öljyn nousi ja laskukanavat on kaikki kannen takapuolella.

Yksi vaikeasti paikannettava yleinen cvh:n öljyvuotopaikka on nokka-akselin pultin reikä. Öljypohja ja venttiilikopan tiiviste on sitten aivan legendaarisia. Joskus on myös jotakin pinnapultinpaikkoja saatu puhki ja vuotamaan.
Vuoto on siis pakosarjan puolella ja jakopään puolella eli jakopään oikeassa ylänurkassa ja öljykanavat ovat imusarjan puolella. Outoahan se sitten on jos öljy sinne kulkeutuu.
Uskaltaako noita venyviä pultteja jälkikäteen paljon kiristellä?

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Ari » Ma Toukokuu 21. 0:23:34 2007

Otin illalla venttiillikopan irti ja kiristin kahta apparin puolimmaista kannenpulttia noin 10-15 astetta. Ajoin testilenkin ja näytti että vuoto loppui mutta kunnolla kun antoi koneelle happea niin tuli sieltä kulmasta aivan pieni hikoilu. Mersuissa ja turbo-unoissa olen kullut vastavaa, mutta en CVH-koneissa.

Täytyy harkita jos työntäis koneeseen valvolinen stopleakia. Niin voisi pärjätä kesän yli. On toi vuoto nytkin jo niin pieni että tuskin enää jarrulevyä rasvaa.

En kyllä enää ikinä laita venttiilikopan väliin liimoja. Olin edellisellä kerralla laittanut ventiinkoppaan tiivisteen liimalla kiinni ja öljynnyt kannen tasopinnan että ei tartu siihen. Ketutti kuitenkin repiä venttiilinkopasta korkkitiivisteen paloja.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: CVH-kansi vuotaa öljyä

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Elokuu 31. 12:17:16 2007

Ari kirjoitti:Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

Etuveto
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1043
Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
Paikkakunta: Laukaa

Viesti Kirjoittaja Etuveto » Pe Elokuu 31. 12:39:54 2007

Joskus stefan vaihtoa aloitellessa huomasin öljykanavaan menevän tulpan välistä tulevan öljyä. Pistin tulpan kiinni hytikkaliiman kanssa ja siitä ne vuodot hävisi ilman tiivisteen vaihtoa.

Siin yksi tarkistus lisää cvh:n vuotoihin :wink:
#295

Rstf
Xr2i

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: CVH-kansi vuotaa öljyä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 31. 13:51:53 2007

Hartza kirjoitti:
Ari kirjoitti:Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?
Tämä Stefahan on siinä öljypumpussa ja se öljypumppu on toivottavasti keskitetty asennuksen yhteydessä kampuraan nähden, eikä siis öljypohjan tasopintaan nähden?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Ari
Viestit: 614
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
Paikkakunta: Helsinki

Re: CVH-kansi vuotaa öljyä

Viesti Kirjoittaja Ari » Pe Elokuu 31. 14:20:09 2007

Hartza kirjoitti:
Ari kirjoitti:Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?

Nyt en muista liiman nimeä, mutta samaa kamaa mitä voi laittaa öljypohjan tiivistämiseen. Hong Kongista ostin. Mulla oli stefan ulkoreuna löysä ölypumppuun joten laitoin varovasti liimaa stefan ulkoreunaan niin että ei tunkeudu öljypumpun reikiin. En sitten tiedä oisko vanha stefa pyörinyt pesäsään kun uusi oli siihen löysä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Re: CVH-kansi vuotaa öljyä

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Elokuu 31. 14:29:25 2007

JesseT kirjoitti:
Hartza kirjoitti: Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?
Tämä Stefahan on siinä öljypumpussa ja se öljypumppu on toivottavasti keskitetty asennuksen yhteydessä kampuraan nähden, eikä siis öljypohjan tasopintaan nähden?
No Haynesin ohjeen mukaan sen kasasin, ja siinä neuvottiin muistaakseni laittamaan pumppu öljypohjan tason mukaan tasan mittaamalla sama välys molemmille puolille. Tietty nyt sen voisi tarkistaa ja jos näyttää kanittavan niin löystää öljypumpun pultteja ja koittaa tönärillä mittailla akseli keskelle ja lyödä uusi akselitiiviste.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Re: CVH-kansi vuotaa öljyä

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 31. 14:42:45 2007

Hartza kirjoitti:
JesseT kirjoitti:
Hartza kirjoitti: Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?
Tämä Stefahan on siinä öljypumpussa ja se öljypumppu on toivottavasti keskitetty asennuksen yhteydessä kampuraan nähden, eikä siis öljypohjan tasopintaan nähden?
No Haynesin ohjeen mukaan sen kasasin, ja siinä neuvottiin muistaakseni laittamaan pumppu öljypohjan tason mukaan tasan mittaamalla sama välys molemmille puolille. Tietty nyt sen voisi tarkistaa ja jos näyttää kanittavan niin löystää öljypumpun pultteja ja koittaa tönärillä mittailla akseli keskelle ja lyödä uusi akselitiiviste.
Mulla on usein jäänyt yllättävänkin kauas pumpun ja öljypohjan tasot toisistaan kun olen pumpun akseliin kohdistanut, ja sama zetecin kanssa. Pumaracingin Dave tuosta myös aikoinaan varoitti, että tuolla saa pumpun myös äkkiä rikki jos laittaa tasot väkisin täsmäämään.
Ja missään nimessä se Stefa ei saa löysä olla koloonsa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1

Vastaa Viestiin