CVH-kansi vuotaa öljyä
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
CVH-kansi vuotaa öljyä
Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
Kaikki tuntui olevan hyvin kun tänään testailin, mutta nyt hieroin kaikki paikat jarruspraylla puhtaaksi ja eikö vielä löydy yksi vuoto kohta lisää. Öljyä pukkaa kannentiivisteen välistä koneen etupäästä jakopään puolelta. Täytyy kai ottaa ventiillikoppa pois ja kiristää kannenpultteja tuosta kulmasta vai pitäsikö suosiolla ottaa hattu pois ja plaanata siivu kannesta ja asentaa uusi kansi pahvi? Lohkolla on kilsoja 140000km ja kannella 60000, josta puolet ajettu lappu lattiassa. En ole turhan nipo eli ei haittaa öljyläikkä autohallin lattialla mutta toi katiska puhaltaa vanteen imusta kaikki öljyt jarrulevylle. Kyllähän nyt luulisi että vaparissa kansi pitää alkuperäisillä venyvillä pulteilla kun ei tossa nyt ole kuin 140hp ja ei ihan hirveet puristuksetkaan ja varsinkin kun tulee vain öljyä ulos ja puristuspaineet oli ihan OK. Ohivuoto mittaus harkinnassa.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
Kaikki tuntui olevan hyvin kun tänään testailin, mutta nyt hieroin kaikki paikat jarruspraylla puhtaaksi ja eikö vielä löydy yksi vuoto kohta lisää. Öljyä pukkaa kannentiivisteen välistä koneen etupäästä jakopään puolelta. Täytyy kai ottaa ventiillikoppa pois ja kiristää kannenpultteja tuosta kulmasta vai pitäsikö suosiolla ottaa hattu pois ja plaanata siivu kannesta ja asentaa uusi kansi pahvi? Lohkolla on kilsoja 140000km ja kannella 60000, josta puolet ajettu lappu lattiassa. En ole turhan nipo eli ei haittaa öljyläikkä autohallin lattialla mutta toi katiska puhaltaa vanteen imusta kaikki öljyt jarrulevylle. Kyllähän nyt luulisi että vaparissa kansi pitää alkuperäisillä venyvillä pulteilla kun ei tossa nyt ole kuin 140hp ja ei ihan hirveet puristuksetkaan ja varsinkin kun tulee vain öljyä ulos ja puristuspaineet oli ihan OK. Ohivuoto mittaus harkinnassa.
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Vähän ihmettelen että mistä sitä voisi tulla kansitiivisteen välistä koneen etupuolelta kun öljyn nousi ja laskukanavat on kaikki kannen takapuolella.
Yksi vaikeasti paikannettava yleinen cvh:n öljyvuotopaikka on nokka-akselin pultin reikä. Öljypohja ja venttiilikopan tiiviste on sitten aivan legendaarisia. Joskus on myös jotakin pinnapultinpaikkoja saatu puhki ja vuotamaan.
Yksi vaikeasti paikannettava yleinen cvh:n öljyvuotopaikka on nokka-akselin pultin reikä. Öljypohja ja venttiilikopan tiiviste on sitten aivan legendaarisia. Joskus on myös jotakin pinnapultinpaikkoja saatu puhki ja vuotamaan.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Vuoto on siis pakosarjan puolella ja jakopään puolella eli jakopään oikeassa ylänurkassa ja öljykanavat ovat imusarjan puolella. Outoahan se sitten on jos öljy sinne kulkeutuu.JesseT kirjoitti:Vähän ihmettelen että mistä sitä voisi tulla kansitiivisteen välistä koneen etupuolelta kun öljyn nousi ja laskukanavat on kaikki kannen takapuolella.
Yksi vaikeasti paikannettava yleinen cvh:n öljyvuotopaikka on nokka-akselin pultin reikä. Öljypohja ja venttiilikopan tiiviste on sitten aivan legendaarisia. Joskus on myös jotakin pinnapultinpaikkoja saatu puhki ja vuotamaan.
Uskaltaako noita venyviä pultteja jälkikäteen paljon kiristellä?
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Otin illalla venttiillikopan irti ja kiristin kahta apparin puolimmaista kannenpulttia noin 10-15 astetta. Ajoin testilenkin ja näytti että vuoto loppui mutta kunnolla kun antoi koneelle happea niin tuli sieltä kulmasta aivan pieni hikoilu. Mersuissa ja turbo-unoissa olen kullut vastavaa, mutta en CVH-koneissa.
Täytyy harkita jos työntäis koneeseen valvolinen stopleakia. Niin voisi pärjätä kesän yli. On toi vuoto nytkin jo niin pieni että tuskin enää jarrulevyä rasvaa.
En kyllä enää ikinä laita venttiilikopan väliin liimoja. Olin edellisellä kerralla laittanut ventiinkoppaan tiivisteen liimalla kiinni ja öljynnyt kannen tasopinnan että ei tartu siihen. Ketutti kuitenkin repiä venttiilinkopasta korkkitiivisteen paloja.
Täytyy harkita jos työntäis koneeseen valvolinen stopleakia. Niin voisi pärjätä kesän yli. On toi vuoto nytkin jo niin pieni että tuskin enää jarrulevyä rasvaa.
En kyllä enää ikinä laita venttiilikopan väliin liimoja. Olin edellisellä kerralla laittanut ventiinkoppaan tiivisteen liimalla kiinni ja öljynnyt kannen tasopinnan että ei tartu siihen. Ketutti kuitenkin repiä venttiilinkopasta korkkitiivisteen paloja.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: CVH-kansi vuotaa öljyä
Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?Ari kirjoitti:Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1043
- Liittynyt: Ti Heinäkuu 5. 21:33:09 2005
- Paikkakunta: Laukaa
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: CVH-kansi vuotaa öljyä
Tämä Stefahan on siinä öljypumpussa ja se öljypumppu on toivottavasti keskitetty asennuksen yhteydessä kampuraan nähden, eikä siis öljypohjan tasopintaan nähden?Hartza kirjoitti:Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?Ari kirjoitti:Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
Escort mk3 + 2x Focus mk1
-
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 12:19:39 2001
- Paikkakunta: Helsinki
Re: CVH-kansi vuotaa öljyä
Hartza kirjoitti:Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?Ari kirjoitti:Olen paininut ton fiesta xr2i:n kanssa öljyvuotojen kanssa. Nyt on laitettu öljypohja kahdesti kiinni ja nyt pitää.
Kampuran stefa oli melkoinen ongelma. Uusi alkuperäinen stefa ei pitänyt millään, joko on sovituksissa vikaa tai sitten on vanha stefa pyörinyt pesässään kuluttaen sitä. Joka on tosin mahdollista kun auto seisoo talvet ja stefat kuivavat. Kun sitten päräyttää koneen keväällä käyntiin niin voihan siellä hetken pyöriäkin. Mutta nyt on uusi stefa liimalla kiinni ja pitää. Huohotus on Ok.
Nyt en muista liiman nimeä, mutta samaa kamaa mitä voi laittaa öljypohjan tiivistämiseen. Hong Kongista ostin. Mulla oli stefan ulkoreuna löysä ölypumppuun joten laitoin varovasti liimaa stefan ulkoreunaan niin että ei tunkeudu öljypumpun reikiin. En sitten tiedä oisko vanha stefa pyörinyt pesäsään kun uusi oli siihen löysä.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Re: CVH-kansi vuotaa öljyä
No Haynesin ohjeen mukaan sen kasasin, ja siinä neuvottiin muistaakseni laittamaan pumppu öljypohjan tason mukaan tasan mittaamalla sama välys molemmille puolille. Tietty nyt sen voisi tarkistaa ja jos näyttää kanittavan niin löystää öljypumpun pultteja ja koittaa tönärillä mittailla akseli keskelle ja lyödä uusi akselitiiviste.JesseT kirjoitti:Tämä Stefahan on siinä öljypumpussa ja se öljypumppu on toivottavasti keskitetty asennuksen yhteydessä kampuraan nähden, eikä siis öljypohjan tasopintaan nähden?Hartza kirjoitti: Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 3233
- Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
- Paikkakunta: Kirkkonummi
Re: CVH-kansi vuotaa öljyä
Mulla on usein jäänyt yllättävänkin kauas pumpun ja öljypohjan tasot toisistaan kun olen pumpun akseliin kohdistanut, ja sama zetecin kanssa. Pumaracingin Dave tuosta myös aikoinaan varoitti, että tuolla saa pumpun myös äkkiä rikki jos laittaa tasot väkisin täsmäämään.Hartza kirjoitti:No Haynesin ohjeen mukaan sen kasasin, ja siinä neuvottiin muistaakseni laittamaan pumppu öljypohjan tason mukaan tasan mittaamalla sama välys molemmille puolille. Tietty nyt sen voisi tarkistaa ja jos näyttää kanittavan niin löystää öljypumpun pultteja ja koittaa tönärillä mittailla akseli keskelle ja lyödä uusi akselitiiviste.JesseT kirjoitti:Tämä Stefahan on siinä öljypumpussa ja se öljypumppu on toivottavasti keskitetty asennuksen yhteydessä kampuraan nähden, eikä siis öljypohjan tasopintaan nähden?Hartza kirjoitti: Nyt on hieman samaa vikaa omassa Fiestassa, jakopään kampuran stefa vuotaa aika railakkaasti. Uusi tiiviste on vuotanut hieman remontista lähtien ja nyt alkaa olla pohja sen verran rasvattu että tarttis jotain tehdä. Mitäs liimaa tonne uskaltaa laittaa ja mihin kohtaan, jos liimaukseen päätyy?
Ja missään nimessä se Stefa ei saa löysä olla koloonsa.
Escort mk3 + 2x Focus mk1