Mä arvasin että tänne tulloo tämmöstä osittaista vääntöö.

No hmm megaruuttaa täytyy kyllä ruveta joskus harkitteen, mutta samalla tulee ehdottomasti läppärunko, en rupee tohon IS:n vakio-imusarjaan mitään säätään. Ongelma vaan on siinä että en ymmärrä tommosten ruiskujen toimintaan hevon huilua, vertaa että kaasarit on periaatteessa yksinkertasia mekaanisia laitteita. Putken päästä saan arvot pihalle amitsun laitteilla, dynoon en pääse.
Mutta... on se pakko myöntää että mega alko kiinnostaan, sit pitäis hommata vaan se läppärikin ja kaikkee muuta hilua... Onnistuuko se megan asennus noilla IS:n vakioilla antureilla vai joutuuko niitäkin jostain roplaan? Jaa mistähän niitä "halpoja" läppärunkoja sitten hommataan? Mites muuten ilmamassamittaus toimii läppärunkorakenteessa, kun on neljä erillistä torvee jotka imee sen oman määränsä... Ongelmana tässä on se että pitäis jostain saada valmiit osat, jotka sopii tohon OHC:n, mutta opiskelijan budjetilla.
Löytyykö tohon megaan joltakulta sitten sellasia valmiita säätöjä "kakstonniseen pintoon lievällä kansivirillä" millä vois harkita ajamista ens alkuun? Kun eikös tuollainen kuitenkin pitäis periaatteessa dynossa säätää?
Ongelmana tässä on se että ei taida ihan tosta vaan löytyä valmista pakettia, joilla vois kasata sen auton toimiin yhen vknlopun aikana, milläs sitten kouluun kulen kun ruisku on vasta melkein kiinni maanantaina?
Mega kyllä kiinnoostaa paljolti, mutta en mä silti vielä siitä Dellorto-unelmasta oo luopunu, onhan niissä enemmän munaa.
Yksi syy myös minkä takia haluaisin heivata tuon vakioruiskun meneen, on se että joskus tulevaisuudessa, esim. ensi kesänä palkan saatua rupeen kuitenkin halajaan tiukempaa nokkaa ja vakioruiskulla se ei onnistu.
Eli oikeastaan tiivistettynä, jos siirryn megaan, ni nyt tarvis tietää että mitä osia tarvin ja mistä niitä saa ja paljon maksaa...
-EDIT- Ainiin, mikäs sitten ohjaa syttyä? Mega? Saako senkin jotenkin kytkettyä Sierran vakiosytty-hiluihin?
-EDIT-Haulla löysin sen verta tietoo, että ilmeisesti tuollainen mega ei käytä ollenkaan ilmamassamittausta? Ja että jotkut on jopa saanu megan kiinni suoraan IS:n johtosarjan perään, eli en tarvis kuin läppärungon, siihenkö kiinni vakio kaasuläpän asentoanturi vai joku muu anturi ja alkuperäinen johto kiinni anturiin? Sitten vaan säätämään?
Tosin jotkut ohjeethan mä tarvisin että miten ketussa noi johtosarjan johdot pitää megaan kytkeä, ei varmaan kuitenkaan mene kiinni ihan plug'n'play menetelmällä.
