Cologne V6 12v 4x4 vaihtaminen 24v malliseksi

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Cologne V6 12v 4x4 vaihtaminen 24v malliseksi

Viesti Kirjoittaja Sine » Su Lokakuu 14. 19:31:10 2007

Sanokaa viisaat, kumpi on helpompi muuntaa V6 24v Cosworth moottorille: 2.8 vai 2.9 vai onko yhtä iso savotta tiedossa kummassakin? Kyseessä 4x4 mallinen Scorpio Mk1. Ajatuksena on nostaa entinen 12 valve pois ja laittaa tilalle 24v.

Öljypohja pitää ilmeisesti ottaa nelivetoisesta. Onko ne samat 2.8 ja 2.9?

Moottorin korvat/tuet?

Vaihteisto käy ilmeisesti suoraan 24v:n perään?

Entä pakoputkisto. Pakosarjahan on 2.8:ssa tunnetusti kaksi reikäinen per puoli. Onko 2.9:n reiät kannessa edes lähellekään sinne päin kuin 24v:ssä? Mitä siitä vielä eteenpäin putkistossa menee vaihtoon? Takavetoisessa 2.8:ssa on tuplaputket takamurikalle asti ja yhdessä tekniikanvaihto 4x4 2.9:ssa yhdistyi yhdeksi putkeksi heti moottorin jälkeen. Miten on 4x4:ssa oikeasti tilanne? Takavetoisessa 24v:ssa on tuplaputkella perälle asti.

Jos joku on tuollaisen swapin tehnyt Sierraan tai Scorpioon, niin olisi hyvä kuulla lisää.

Brenda
Viestit: 3111
Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Brenda » Su Lokakuu 14. 19:45:43 2007

www.fordpower.org.uk sivustolta löytyy ainkin tollanen topic, jos siitä apuja olis... 24v conversion, whats needed for sierra xr4x4?

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » Ma Lokakuu 15. 8:14:22 2007

vanhamotti pois.
uus tilalle.
uuteen otat vanhasta
öljypohjan
Öljypumpun imusihdin putkineen.
(ei pumppua)
modaat hieman 24v loiskelevyä jotta vetari mahtuu.(peltisakset)
otat koneen korvat 4x4 mallista.
teet toiseen korvaan 3mm loven jotta öljytikku mahtuu.
öljypohjaan tehdään kaksi sisääntuloa 24v kansien öljyjen paluuseen.oikealle ja vasemmalle.
huomioi vasemmalla startti ,jotta mahtuu ja oikealla etuperä.
öljynsuodatin jalkoineen 24v mallista.
vaihteisto heitäämällä.
vauhtipyörä tee uus kevyempi tai ota 12v
pakosarjat käytä 24v mallista tai tee peltiset (tee mullekkin )
putkisto tee uus kokonaan.

ja sit remmi kylkeen :)
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Sine
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6041
Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine » Ma Lokakuu 15. 12:42:22 2007

sierra friikki kirjoitti:vanhamotti pois.
uus tilalle.
uuteen otat vanhasta
...
Kiitos friikki tiedosta. Tästä on hyvä jatkaa.
sierra friikki kirjoitti:ja sit remmi kylkeen :)
Hyss.. :-$ tätä ei pitänyt vielä kenellekään paljastaa :wink:

Tarpeeksi vanha auto kun on, niin pitäisi onnistua.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ma Lokakuu 15. 14:06:22 2007

sierra friikki kirjoitti:pakosarjat käytä 24v mallista tai tee peltiset (tee mullekkin )
:lol: :P

Corleone
Viestit: 528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
Paikkakunta: Lpr
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Corleone » Ma Lokakuu 15. 22:48:51 2007

Tai sitten jätät ne tylsät peltisakset talin nurkkaan ja otat sen loiskelevynkin siitä mistä sen imusiivilän.

Ja sattuu ne 12V downpipet aika lähelle niitä 24V pakosarjoja, ei tarvii hirveesti modata. Ainakin toisen laipan joutuu vaihtamaan javähän kulmaa muuttamaan. Jos ei jaksa kokonaan alkaa heti putkistoa tekemään ni sillä pääsee alkuun.

Ja jos 24V johtosarjoineen on 91 Scorppiosta, pääsee huomattavasti helpommalla kuin -92 ja eteenpäin tapauksissa, vaikka kyllä sekin tuntuu onnistuvan...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ti Lokakuu 16. 21:58:20 2007

Sine kirjoitti: Hyss.. :-$ tätä ei pitänyt vielä kenellekään paljastaa :wink:

Tarpeeksi vanha auto kun on, niin pitäisi onnistua.
:D :D päivitähän tännepäin missä mennään :wink:
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

Vastaa Viestiin