Cologne V6 12v 4x4 vaihtaminen 24v malliseksi
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Cologne V6 12v 4x4 vaihtaminen 24v malliseksi
Sanokaa viisaat, kumpi on helpompi muuntaa V6 24v Cosworth moottorille: 2.8 vai 2.9 vai onko yhtä iso savotta tiedossa kummassakin? Kyseessä 4x4 mallinen Scorpio Mk1. Ajatuksena on nostaa entinen 12 valve pois ja laittaa tilalle 24v.
Öljypohja pitää ilmeisesti ottaa nelivetoisesta. Onko ne samat 2.8 ja 2.9?
Moottorin korvat/tuet?
Vaihteisto käy ilmeisesti suoraan 24v:n perään?
Entä pakoputkisto. Pakosarjahan on 2.8:ssa tunnetusti kaksi reikäinen per puoli. Onko 2.9:n reiät kannessa edes lähellekään sinne päin kuin 24v:ssä? Mitä siitä vielä eteenpäin putkistossa menee vaihtoon? Takavetoisessa 2.8:ssa on tuplaputket takamurikalle asti ja yhdessä tekniikanvaihto 4x4 2.9:ssa yhdistyi yhdeksi putkeksi heti moottorin jälkeen. Miten on 4x4:ssa oikeasti tilanne? Takavetoisessa 24v:ssa on tuplaputkella perälle asti.
Jos joku on tuollaisen swapin tehnyt Sierraan tai Scorpioon, niin olisi hyvä kuulla lisää.
Öljypohja pitää ilmeisesti ottaa nelivetoisesta. Onko ne samat 2.8 ja 2.9?
Moottorin korvat/tuet?
Vaihteisto käy ilmeisesti suoraan 24v:n perään?
Entä pakoputkisto. Pakosarjahan on 2.8:ssa tunnetusti kaksi reikäinen per puoli. Onko 2.9:n reiät kannessa edes lähellekään sinne päin kuin 24v:ssä? Mitä siitä vielä eteenpäin putkistossa menee vaihtoon? Takavetoisessa 2.8:ssa on tuplaputket takamurikalle asti ja yhdessä tekniikanvaihto 4x4 2.9:ssa yhdistyi yhdeksi putkeksi heti moottorin jälkeen. Miten on 4x4:ssa oikeasti tilanne? Takavetoisessa 24v:ssa on tuplaputkella perälle asti.
Jos joku on tuollaisen swapin tehnyt Sierraan tai Scorpioon, niin olisi hyvä kuulla lisää.
-
- Viestit: 3111
- Liittynyt: Ke Maaliskuu 13. 23:22:06 2002
- Viesti:
www.fordpower.org.uk sivustolta löytyy ainkin tollanen topic, jos siitä apuja olis... 24v conversion, whats needed for sierra xr4x4?
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
vanhamotti pois.
uus tilalle.
uuteen otat vanhasta
öljypohjan
Öljypumpun imusihdin putkineen.
(ei pumppua)
modaat hieman 24v loiskelevyä jotta vetari mahtuu.(peltisakset)
otat koneen korvat 4x4 mallista.
teet toiseen korvaan 3mm loven jotta öljytikku mahtuu.
öljypohjaan tehdään kaksi sisääntuloa 24v kansien öljyjen paluuseen.oikealle ja vasemmalle.
huomioi vasemmalla startti ,jotta mahtuu ja oikealla etuperä.
öljynsuodatin jalkoineen 24v mallista.
vaihteisto heitäämällä.
vauhtipyörä tee uus kevyempi tai ota 12v
pakosarjat käytä 24v mallista tai tee peltiset (tee mullekkin )
putkisto tee uus kokonaan.
ja sit remmi kylkeen
uus tilalle.
uuteen otat vanhasta
öljypohjan
Öljypumpun imusihdin putkineen.
(ei pumppua)
modaat hieman 24v loiskelevyä jotta vetari mahtuu.(peltisakset)
otat koneen korvat 4x4 mallista.
teet toiseen korvaan 3mm loven jotta öljytikku mahtuu.
öljypohjaan tehdään kaksi sisääntuloa 24v kansien öljyjen paluuseen.oikealle ja vasemmalle.
huomioi vasemmalla startti ,jotta mahtuu ja oikealla etuperä.
öljynsuodatin jalkoineen 24v mallista.
vaihteisto heitäämällä.
vauhtipyörä tee uus kevyempi tai ota 12v
pakosarjat käytä 24v mallista tai tee peltiset (tee mullekkin )
putkisto tee uus kokonaan.
ja sit remmi kylkeen

Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 1:26:23 2001
- Paikkakunta: Lpr
- Viesti:
Tai sitten jätät ne tylsät peltisakset talin nurkkaan ja otat sen loiskelevynkin siitä mistä sen imusiivilän.
Ja sattuu ne 12V downpipet aika lähelle niitä 24V pakosarjoja, ei tarvii hirveesti modata. Ainakin toisen laipan joutuu vaihtamaan javähän kulmaa muuttamaan. Jos ei jaksa kokonaan alkaa heti putkistoa tekemään ni sillä pääsee alkuun.
Ja jos 24V johtosarjoineen on 91 Scorppiosta, pääsee huomattavasti helpommalla kuin -92 ja eteenpäin tapauksissa, vaikka kyllä sekin tuntuu onnistuvan...
Ja sattuu ne 12V downpipet aika lähelle niitä 24V pakosarjoja, ei tarvii hirveesti modata. Ainakin toisen laipan joutuu vaihtamaan javähän kulmaa muuttamaan. Jos ei jaksa kokonaan alkaa heti putkistoa tekemään ni sillä pääsee alkuun.
Ja jos 24V johtosarjoineen on 91 Scorppiosta, pääsee huomattavasti helpommalla kuin -92 ja eteenpäin tapauksissa, vaikka kyllä sekin tuntuu onnistuvan...
Mondeo 2.2 Tdci Titanium Wagon -05
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
Mitsu Pajero 3.2 DID
Escort mk4 RWD 2.9 24V Cosworth tic kilpuri projekti
Jäsen 338
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Sine kirjoitti: Hyss..tätä ei pitänyt vielä kenellekään paljastaa
Tarpeeksi vanha auto kun on, niin pitäisi onnistua.



* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04