Etuveto MTX75 laatikon sovitusta
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Etuveto MTX75 laatikon sovitusta
Onko joku klupilaisista tutkiskellut tarkemmin RS2000 lootan sovittmista Esim. mk3 Fiestaan tai mk4 Escorttiin? Pulttijako sopii koneeseen (zetec)ja varmaan vauhtipyörän, startin ja vivuston saa sopimaan, mutta mites kannattimet, vetarit, hydraulinen kytkin ja fyysinen sopivuus moottoritilaan? Ihan mielenkiinnosta kyselen, eipä tuolla laatikolla hirveästi etua saa verrattuna perinteiseen laatikkoon.
Brittilässä muutamia tällaisia on näkynyt, mutta fakta on kiven alla. Johtunee siitä kun vaihdot on suoritettu viripajoilla ja tieto maksaa...
Brittilässä muutamia tällaisia on näkynyt, mutta fakta on kiven alla. Johtunee siitä kun vaihdot on suoritettu viripajoilla ja tieto maksaa...
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Ylläpitäjä
MTX75 lootiakin on sitten miljoonaa erilaista. Yhdistelmiä muodostuu ainakin seuraavien ominaisuuksien suhteen
- hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
- vaijeri vs tankovälitteinen vaihteensiirto
- startin sijainti
- kiinnikkeiden sijainti
(-4wd vs 2wd)
Itsellä seuraava projekti on tuoda Mondeon tai ST170:n kuuslovinen loota Fiestaan. Vetareita ei välttämättä tarvitse hitsata, mutta lyhentää kyllä.
- hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
- vaijeri vs tankovälitteinen vaihteensiirto
- startin sijainti
- kiinnikkeiden sijainti
(-4wd vs 2wd)
Itsellä seuraava projekti on tuoda Mondeon tai ST170:n kuuslovinen loota Fiestaan. Vetareita ei välttämättä tarvitse hitsata, mutta lyhentää kyllä.
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Jep, kattelin kanssa Microcattia ja malleja löytyy erilaisia riippuen mistä autosta kotoisin ja vuosimallista. Kattelin kanssa brittifoorumeita ja iskin silmäni nelivetotekniikan sovittamisesta Fiestaanjive kirjoitti:MTX75 lootiakin on sitten miljoonaa erilaista. Yhdistelmiä muodostuu ainakin seuraavien ominaisuuksien suhteen
- hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
- vaijeri vs tankovälitteinen vaihteensiirto
- startin sijainti
- kiinnikkeiden sijainti
(-4wd vs 2wd)
Itsellä seuraava projekti on tuoda Mondeon tai ST170:n kuuslovinen loota Fiestaan. Vetareita ei välttämättä tarvitse hitsata, mutta lyhentää kyllä.

Täytyy vissiin alkaa kiroittamaan poikkeuslupa-anomusta AKElle, ja sen jälkeen hakemaan Autiolta 4x4 RS2000:ta varaosiksi. Eihän ilman nelivetoa pärjää Suomen luonnossa

- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Ylläpitäjä
Jos lapun saat, niin se on kulttuuriteko. Itse pistän saman tein moisen rakennuksen myös alulle. Escortin 4wd tekniikka ei vaan kestä, jos voimaa on vähänkin enempi. Toisenlaisen 4wd projektin etenemistä voi seurata osoitteessa:Hartza kirjoitti: Täytyy vissiin alkaa kiroittamaan poikkeuslupa-anomusta AKElle, ja sen jälkeen hakemaan Autiolta 4x4 RS2000:ta varaosiksi. Eihän ilman nelivetoa pärjää Suomen luonnossa
http://www.mwstewart.co.uk/cars/fiestaquattro/
Oma ajatus on tehdä keskimoottori Fiesta ála RS200. Kilpiin moista ei saa Suomessa(vielä) mutta voihan olla että säännökset muuttuu(joskus).
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
- Paikkakunta: Pinehill
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Hain viikonloppuna dieselmondeon laatikon missä on vaijerikytkin ja keppisiirtäjä.cosworthman kirjoitti:Mulla olis ylimääränen mk1 2,0 mondeon loota, siinä on vaijerikytkin ja startti tulee moottorin taakse.. mondeo dieseleissä on startti moottorin etupuolella ja hydraulinen kytkin
Mites noitten vetareitten kanssa, onko niihin jotain hyvää kikkaa millä saa mittailtua, että tulee oikeen mittaset?
Sitten toinen asia, onko noita keppivaihteisiakin montaa sorttia, kun näyttäs lähtevän ihan päin vittua toi siirtotanko tossa omassa laatikossa. Eli siis kuskinpuoleisen vetarin alta pikkasen viistosti auton keskelle päin. IB-5 toosassa se lähtee suoraan taakse päin repsikan etuvetarin alta.
Mun mielestä niitä tankosiirtäjällä oleviakin on ainakin kahdenlaisia, pitääkö paikkansa?
Jäsen #606
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Täyttä asiaa, juuri näin. Toimeksi kuvien keraHartza kirjoitti:Täytyy vissiin alkaa kiroittamaan poikkeuslupa-anomusta AKElle, ja sen jälkeen hakemaan Autiolta 4x4 RS2000:ta varaosiksi. Eihän ilman nelivetoa pärjää Suomen luonnossa

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
ratsastan topicin harjalla 
meinaan vaihtaa -94 1.8i mondeoon automaatin tilalle manuaalin. pihassa seisoo elintenluovuttajana saman ikäinen 2.0i manuaali mondeo. motonetistä kun katsoin niin kytkin on erilainen 2.0:ssa kun pienemmissä; mulla on olettamus että tuosta 2.0:sta sopis kaikki suoraan niksnaks 1,8:n perään kiinni; mitä tähän sanoo raatimme?
sit se toinen juttu.. onkohan 2.0 vauhtipyörä paljon 1.8:n vastaavaa painavampi?

meinaan vaihtaa -94 1.8i mondeoon automaatin tilalle manuaalin. pihassa seisoo elintenluovuttajana saman ikäinen 2.0i manuaali mondeo. motonetistä kun katsoin niin kytkin on erilainen 2.0:ssa kun pienemmissä; mulla on olettamus että tuosta 2.0:sta sopis kaikki suoraan niksnaks 1,8:n perään kiinni; mitä tähän sanoo raatimme?
sit se toinen juttu.. onkohan 2.0 vauhtipyörä paljon 1.8:n vastaavaa painavampi?