Etuveto MTX75 laatikon sovitusta

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Etuveto MTX75 laatikon sovitusta

Viesti Kirjoittaja Hartza » Pe Elokuu 25. 15:06:31 2006

Onko joku klupilaisista tutkiskellut tarkemmin RS2000 lootan sovittmista Esim. mk3 Fiestaan tai mk4 Escorttiin? Pulttijako sopii koneeseen (zetec)ja varmaan vauhtipyörän, startin ja vivuston saa sopimaan, mutta mites kannattimet, vetarit, hydraulinen kytkin ja fyysinen sopivuus moottoritilaan? Ihan mielenkiinnosta kyselen, eipä tuolla laatikolla hirveästi etua saa verrattuna perinteiseen laatikkoon.

Brittilässä muutamia tällaisia on näkynyt, mutta fakta on kiven alla. Johtunee siitä kun vaihdot on suoritettu viripajoilla ja tieto maksaa...
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

JesseT
Viestit: 3233
Liittynyt: Ti Joulukuu 11. 13:00:56 2001
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja JesseT » Pe Elokuu 25. 15:52:49 2006

On noita ollut suomessakin mk4 escoissa. Kiinnikkeet joutuu tekemään. Konetilaan mahtuu. Hybridivetarit joutuu hitsaamaan. Kytkin on vaijerilla vissiin joissakin MTX75 malleissa?
Escort mk3 + 2x Focus mk1

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Pe Elokuu 25. 16:39:00 2006

Ainakin RS2K:ssa (-93) on aivan vaijerilla kytkin. Pitäisi samaan aiheeseen tässä tutustua kun kone ja laatikko vaan saadaan irti korista.

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Pe Elokuu 25. 22:56:10 2006

MTX75 lootiakin on sitten miljoonaa erilaista. Yhdistelmiä muodostuu ainakin seuraavien ominaisuuksien suhteen
- hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
- vaijeri vs tankovälitteinen vaihteensiirto
- startin sijainti
- kiinnikkeiden sijainti
(-4wd vs 2wd)

Itsellä seuraava projekti on tuoda Mondeon tai ST170:n kuuslovinen loota Fiestaan. Vetareita ei välttämättä tarvitse hitsata, mutta lyhentää kyllä.

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » La Elokuu 26. 0:21:37 2006

jive kirjoitti:MTX75 lootiakin on sitten miljoonaa erilaista. Yhdistelmiä muodostuu ainakin seuraavien ominaisuuksien suhteen
- hydraulinen vs. mekaaninen kytkin
- vaijeri vs tankovälitteinen vaihteensiirto
- startin sijainti
- kiinnikkeiden sijainti
(-4wd vs 2wd)

Itsellä seuraava projekti on tuoda Mondeon tai ST170:n kuuslovinen loota Fiestaan. Vetareita ei välttämättä tarvitse hitsata, mutta lyhentää kyllä.
Jep, kattelin kanssa Microcattia ja malleja löytyy erilaisia riippuen mistä autosta kotoisin ja vuosimallista. Kattelin kanssa brittifoorumeita ja iskin silmäni nelivetotekniikan sovittamisesta Fiestaan :) 4x4 Escortin taka-akseli sopii suoraan mk3 Fiestaan, takapalkkiin pitää vaan tehdä muttereille paikat, reiätkin/reikien paikat on jo valmiina. Akselivälikin on melko tarkkaan sama, tankki pitää vaan siirtää pois edestä. Kestävyys tuntuu vaan olevan kaikille kysymysmerkki.

Täytyy vissiin alkaa kiroittamaan poikkeuslupa-anomusta AKElle, ja sen jälkeen hakemaan Autiolta 4x4 RS2000:ta varaosiksi. Eihän ilman nelivetoa pärjää Suomen luonnossa :)
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

jive
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja jive » Ma Elokuu 28. 9:49:22 2006

Hartza kirjoitti: Täytyy vissiin alkaa kiroittamaan poikkeuslupa-anomusta AKElle, ja sen jälkeen hakemaan Autiolta 4x4 RS2000:ta varaosiksi. Eihän ilman nelivetoa pärjää Suomen luonnossa :)
Jos lapun saat, niin se on kulttuuriteko. Itse pistän saman tein moisen rakennuksen myös alulle. Escortin 4wd tekniikka ei vaan kestä, jos voimaa on vähänkin enempi. Toisenlaisen 4wd projektin etenemistä voi seurata osoitteessa:

http://www.mwstewart.co.uk/cars/fiestaquattro/

Oma ajatus on tehdä keskimoottori Fiesta ála RS200. Kilpiin moista ei saa Suomessa(vielä) mutta voihan olla että säännökset muuttuu(joskus).

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Elokuu 30. 20:33:58 2006

Minkäslainen poori on rs2000 kytkimessä?
Jäsen #606

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ke Elokuu 30. 21:28:54 2006

Mulla olis ylimääränen mk1 2,0 mondeon loota, siinä on vaijerikytkin ja startti tulee moottorin taakse.. mondeo dieseleissä on startti moottorin etupuolella ja hydraulinen kytkin

koskar
Viestit: 2565
Liittynyt: Pe Marraskuu 7. 18:17:16 2003
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar » Ke Elokuu 30. 23:20:50 2006

olafu kirjoitti:Minkäslainen poori on rs2000 kytkimessä?
1" x 23 sanoo burton.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Syyskuu 19. 18:00:54 2007

cosworthman kirjoitti:Mulla olis ylimääränen mk1 2,0 mondeon loota, siinä on vaijerikytkin ja startti tulee moottorin taakse.. mondeo dieseleissä on startti moottorin etupuolella ja hydraulinen kytkin
Hain viikonloppuna dieselmondeon laatikon missä on vaijerikytkin ja keppisiirtäjä.

Mites noitten vetareitten kanssa, onko niihin jotain hyvää kikkaa millä saa mittailtua, että tulee oikeen mittaset?

Sitten toinen asia, onko noita keppivaihteisiakin montaa sorttia, kun näyttäs lähtevän ihan päin vittua toi siirtotanko tossa omassa laatikossa. Eli siis kuskinpuoleisen vetarin alta pikkasen viistosti auton keskelle päin. IB-5 toosassa se lähtee suoraan taakse päin repsikan etuvetarin alta.

Mun mielestä niitä tankosiirtäjällä oleviakin on ainakin kahdenlaisia, pitääkö paikkansa?
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Syyskuu 19. 22:45:51 2007

Hartza kirjoitti:Täytyy vissiin alkaa kiroittamaan poikkeuslupa-anomusta AKElle, ja sen jälkeen hakemaan Autiolta 4x4 RS2000:ta varaosiksi. Eihän ilman nelivetoa pärjää Suomen luonnossa :)
Täyttä asiaa, juuri näin. Toimeksi kuvien kera :)
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » La Joulukuu 29. 17:11:31 2007

ratsastan topicin harjalla :-)

meinaan vaihtaa -94 1.8i mondeoon automaatin tilalle manuaalin. pihassa seisoo elintenluovuttajana saman ikäinen 2.0i manuaali mondeo. motonetistä kun katsoin niin kytkin on erilainen 2.0:ssa kun pienemmissä; mulla on olettamus että tuosta 2.0:sta sopis kaikki suoraan niksnaks 1,8:n perään kiinni; mitä tähän sanoo raatimme?

sit se toinen juttu.. onkohan 2.0 vauhtipyörä paljon 1.8:n vastaavaa painavampi?

Vastaa Viestiin