Sierran ohjaustehostin
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
- Paikkakunta: Outokumpu
Sierran ohjaustehostin
Tuli seuraavanlainen probleema. Kyseessä siis tehostettu hammastanko, dokki mallin pumpulla joka alkoi vuotamaan öljyä. Vuodon syyksi ilmeni hammastagon alapuolelta irronnut "suojakuppi", josta tiputteli öljyä. Vuoto loppui kun laitoin uuden kupin lukitteen kanssa paikalleen. No nyt alkoi sitten vuotamaan hammastangon suojakumin välistä. Onko sattumaa vai onko hammastangossa/ pumpussa vikaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää onko ko. systeemissä jotain ylipaine venttiiliä mikä vois olla rikki ja liika paine aiheuttaa vuodot?
sierra 2.0 turbo
-
- Viestit: 1545
- Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
- Paikkakunta: Kuopio
- Viesti:
Joskus muinoin omassa Sierrassa oli sama vuodon syy, puuttuva suojatulppa. Tuossa yhteydessä systeemiin pääsee kaikenlaista kamelia pienempää kakkaa, joten tuo vuosi olla syy jatkovuotoihin. Onko tehostuksen kangertelemista tms. esiintynyt?
Jussi
Jussi
* # 71 *
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09
Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04
-
- Viestit: 43
- Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
- Paikkakunta: Outokumpu
Tehostin pelaa niin kuin pitääkin, ei kangertele eikä tee muutakaan temppuja!xrissane kirjoitti:Joskus muinoin omassa Sierrassa oli sama vuodon syy, puuttuva suojatulppa. Tuossa yhteydessä systeemiin pääsee kaikenlaista kamelia pienempää kakkaa, joten tuo vuosi olla syy jatkovuotoihin. Onko tehostuksen kangertelemista tms. esiintynyt?
Jussi
sierra 2.0 turbo
-
- Viestit: 321
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
- Paikkakunta: Akaa, Toijala
tuotanoin, pistin itselle tehostamattoman hammastangon tilalle cossun tehostetun(n.2,5 kierrosta laidasta laitaan), nyt on ongelma se että kun kone on ohc ja kampiakselin pyörällä on kaksi hihnauraa, cossussa ilmeisesti kolme kun pumppu tulee yhden uran verran liian ulos joten remmi menis ihan vinksin vonksin, olisko jotain hyviä vinkkejä millä sais pumppua siirrettyä taaksepäin tai jotain viritystä kampiakselin pyörään ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD