Sierran ohjaustehostin

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

osku78
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
Paikkakunta: Outokumpu

Sierran ohjaustehostin

Viesti Kirjoittaja osku78 » Ti Maaliskuu 11. 21:40:35 2008

Tuli seuraavanlainen probleema. Kyseessä siis tehostettu hammastanko, dokki mallin pumpulla joka alkoi vuotamaan öljyä. Vuodon syyksi ilmeni hammastagon alapuolelta irronnut "suojakuppi", josta tiputteli öljyä. Vuoto loppui kun laitoin uuden kupin lukitteen kanssa paikalleen. No nyt alkoi sitten vuotamaan hammastangon suojakumin välistä. Onko sattumaa vai onko hammastangossa/ pumpussa vikaa. Lähinnä kiinnostaisi tietää onko ko. systeemissä jotain ylipaine venttiiliä mikä vois olla rikki ja liika paine aiheuttaa vuodot?
sierra 2.0 turbo

xrissane
Viestit: 1545
Liittynyt: Pe Joulukuu 21. 11:27:42 2001
Paikkakunta: Kuopio
Viesti:

Viesti Kirjoittaja xrissane » Ke Maaliskuu 12. 18:40:01 2008

Joskus muinoin omassa Sierrassa oli sama vuodon syy, puuttuva suojatulppa. Tuossa yhteydessä systeemiin pääsee kaikenlaista kamelia pienempää kakkaa, joten tuo vuosi olla syy jatkovuotoihin. Onko tehostuksen kangertelemista tms. esiintynyt?

Jussi
* # 71 *

Harraste1 - Ford Sierra XR 24v Cosworth -83/-93
Harraste2 - Ford Mustang GT Convertible -07
pikkuMUSTA - Ford Galaxy 2,2 TDCi Titanium -09

Historiaa - Scorpio Cosworth STW Ghia -93 & Sierra 2,0 STW -83 & Ka 1,3i -98 & Ratsuni 160 J -78 & Citroen C2 VTR -04

osku78
Viestit: 43
Liittynyt: Ke Marraskuu 23. 20:09:19 2005
Paikkakunta: Outokumpu

Viesti Kirjoittaja osku78 » Ke Maaliskuu 12. 20:29:41 2008

xrissane kirjoitti:Joskus muinoin omassa Sierrassa oli sama vuodon syy, puuttuva suojatulppa. Tuossa yhteydessä systeemiin pääsee kaikenlaista kamelia pienempää kakkaa, joten tuo vuosi olla syy jatkovuotoihin. Onko tehostuksen kangertelemista tms. esiintynyt?

Jussi
Tehostin pelaa niin kuin pitääkin, ei kangertele eikä tee muutakaan temppuja!
sierra 2.0 turbo

Suh0
Viestit: 321
Liittynyt: Pe Huhtikuu 14. 17:43:58 2006
Paikkakunta: Akaa, Toijala

Viesti Kirjoittaja Suh0 » Su Maaliskuu 23. 19:06:39 2008

tuotanoin, pistin itselle tehostamattoman hammastangon tilalle cossun tehostetun(n.2,5 kierrosta laidasta laitaan), nyt on ongelma se että kun kone on ohc ja kampiakselin pyörällä on kaksi hihnauraa, cossussa ilmeisesti kolme kun pumppu tulee yhden uran verran liian ulos joten remmi menis ihan vinksin vonksin, olisko jotain hyviä vinkkejä millä sais pumppua siirrettyä taaksepäin tai jotain viritystä kampiakselin pyörään ?
Nissan Cedric -86 2,8l TD

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Maaliskuu 23. 20:51:31 2008

Tuota minäkin mietin mut sitten alko v'tuttaa ja ostin cossun hihnapyörän.. :roll:
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin