OHC kasaus ongelma , uusi propleema!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

OHC kasaus ongelma , uusi propleema!

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Heinäkuu 25. 13:33:04 2008

Konetta kasatessa huomasin just kun olin öljypohjaa laittamassa paikalleen että pöydällä oli alakerran tiivistesarjasta jäänyt kaksi tiivistettä. Ohut 30mm sisämitalla oleva O-rengas ja vähän pienempi valkoinen muovi prikka. Mihin nämä kuuluu, ei millään tule mieleen.
Jos joku muistaa niin auttakee ihmeessä miestä mäessä, olen konetta kasaamassa juurikin tällähetkellä.
(vai kuuluvatko kyseiset osat edes koko alakertaan, saattaa myös olla että tiivisteitä on mennyt pöydällä sekaisin)

terv. Ilkka
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Heinäkuu 25. 14:41:07 2008. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#6
Escort -75

hilteri
Viestit: 1043
Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
Paikkakunta: pohjois-suomi

Re: OHC kasaus ongelma KIIRE, apuja kaivataan !

Viesti Kirjoittaja hilteri » Pe Heinäkuu 25. 13:36:50 2008

Ilkka_H kirjoitti:Konetta kasatessa huomasin just kun olin öljypohjaa laittamassa paikalleen että pöydällä oli alakerran tiivistesarjasta jäänyt kaksi tiivistettä. Ohut 30mm sisämitalla oleva O-rengas ja vähän pienempi valkoinen muovi prikka. Mihin nämä kuuluu, ei millään tule mieleen.
Jos joku muistaa niin auttakee ihmeessä miestä mäessä, olen konetta kasaamassa juurikin tällähetkellä.
(vai kuuluvatko kyseiset osat edes koko alakertaan, saattaa myös olla että tiivisteitä on mennyt pöydällä sekaisin)

terv. Ilkka
o-rengas virranjakajaan ja muoviprikka oljypohjan proppuun.

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: OHC kasaus ongelma KIIRE, apuja kaivataan !

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Heinäkuu 25. 13:43:12 2008

hilteri kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Konetta kasatessa huomasin just kun olin öljypohjaa laittamassa paikalleen että pöydällä oli alakerran tiivistesarjasta jäänyt kaksi tiivistettä. Ohut 30mm sisämitalla oleva O-rengas ja vähän pienempi valkoinen muovi prikka. Mihin nämä kuuluu, ei millään tule mieleen.
Jos joku muistaa niin auttakee ihmeessä miestä mäessä, olen konetta kasaamassa juurikin tällähetkellä.
(vai kuuluvatko kyseiset osat edes koko alakertaan, saattaa myös olla että tiivisteitä on mennyt pöydällä sekaisin)

terv. Ilkka
o-rengas virranjakajaan ja muoviprikka oljypohjan proppuun.
Nehän ne onkin, kiitokset Hilterille ja Sierra Friikkille, jonka kanssa äsken juttelin.
#6
Escort -75

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Pe Heinäkuu 25. 14:40:39 2008

Miten nuo öljypohjan kaarevien päätyjen tiivisteiden pitäisi istua. Koska kiilat tulevat vähän ylös tuosta lohkon "tivistetasosta" niin niitä kaarevia kumitiivisteitä ei saa uran pohjaan saakka. vaan tiiviste jää kantamaan ilmaan ihan kuin se olisi liian pitkä. Jos taas sen saa pohjaan saakka niin näyttäisi siltä että kaarenkohdalle jää rako öljypohjaan nähden.
#6
Escort -75

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Pe Heinäkuu 25. 16:28:22 2008

Tiivistesilikoni liima on keksitty. Olen aina laittanut ensin pukin ja lohkon rakoihin liimaa ja sitten kiilat perään niin pitkälle kun mahtuu ja mattopuukolla ylimääräiset pois, tuolleesti aina saannut pitämään

Tosin laitan kyllä joka tiivisteen väliin liimat kun en luota että pitää ilman ja ketuttaa purkaa jos vuotaa

Sitten siitä kaarikumista joutuu aavistuksen sivuleikkureita näyttämään siihen kohtaan missä se korkkitiiviste menee sen kaarikumin alle, ainakin Payenin tiivistesarjoissa on ollut joku "valurösö" siinä kumissa ja ei asetu hyvin ennenkuin leikkaa pois

Niin ja niiden kaarikumien molemmin puolin myös reiluhkosti tiivisteliimaa, ei taida niin suoraa öljypohjaa löytyä että asettuisi kunnolla

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » La Heinäkuu 26. 3:58:57 2008

Jotain on pielessä joko moottorissa tai tiivisteissä jos kiilat eivät uppoa "pohjaan". Kiilassa on muuten ero sivuissa; kaareva sivu tulee laakeripukkia kohden. Tippa -hylomaria- ensin ja sitten kiila pohjaan. Silikonit yms. voi laittaa vaikkapa amerikan moottoreihin... :)
Sitten hylomaria kumikaaren päätyihin; ja kaari asettuu kohdalleen uran pohjaan kun öljypohja painaa sitä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Su Heinäkuu 27. 16:05:17 2008

Kyllä se öljypohja sinne pienen taistelun jälkeen meni paikalleen, ja tiivisteliimaa meni kyllä ns. riittävästi :)
Nyt jos vuotaa niin sitten heitän kyllä koko koneen mereen.
#6
Escort -75

VesQ
Viestit: 1142
Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ » Su Heinäkuu 27. 21:41:16 2008

Muista sitten laittaa se kampuran takastefa ettei käy niinkuin jollekkin täällä joku aika sitten :D

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Su Heinäkuu 27. 23:50:18 2008

Fordin kone ei vuoda öljyä vain kahdessa tapauksessa:
1) uusi moottori: sinne ei ole vielä laitettu öljyä
2) vanha: öljyt on jo loppu
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Heinäkuu 28. 0:31:39 2008

VesQ kirjoitti:Muista sitten laittaa se kampuran takastefa ettei käy niinkuin jollekkin täällä joku aika sitten :D
On jo paikallaan :)
#6
Escort -75

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Heinäkuu 28. 14:27:27 2008

Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.
#6
Escort -75

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Heinäkuu 28. 14:35:37 2008

Ilkka_H kirjoitti:Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.
Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan. :D elikkä se pyörä tulee juurikin toisinpäin kuin nokkapyörä. Keskiosa on vähän eri kohdassa kuin tuo ulkokehä.

E: pitäis remmin asettua pyörälle suurpiirteinkin noin jos on pyörylä oikeinpäin-> http://personal.inet.fi/cool/tope/sovitus5.jpg
Viimeksi muokannut Eemeli, Ma Heinäkuu 28. 14:40:06 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Heinäkuu 28. 14:39:20 2008

Eemeli kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.
Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan. :D elikkä se pyörä tulee juurikin toisinpäin kuin nokkapyörä. Keskiosa on vähän eri kohdassa kuin tuo ulkokehä.
Siis sen pyörän pitäisi tulla ns.väärinpäin. eli fordin logot ym tulee lohkonpuolelle?
#6
Escort -75

Eemeli
Viestit: 422
Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
Paikkakunta: Lappi/Simo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Eemeli » Ma Heinäkuu 28. 14:41:55 2008

Ilkka_H kirjoitti:
Eemeli kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.
Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan. :D elikkä se pyörä tulee juurikin toisinpäin kuin nokkapyörä. Keskiosa on vähän eri kohdassa kuin tuo ulkokehä.
Siis sen pyörän pitäisi tulla ns.väärinpäin. eli fordin logot ym tulee lohkonpuolelle?
Ulkomuistista itekkin kirjoittelen mutta niin se minusta tulee. Taisin itekki tuota joskus ihmetellä.
Jäsen #1342

-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Heinäkuu 28. 14:49:24 2008

Eemeli kirjoitti:
Ilkka_H kirjoitti:
Eemeli kirjoitti: Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan. :D elikkä se pyörä tulee juurikin toisinpäin kuin nokkapyörä. Keskiosa on vähän eri kohdassa kuin tuo ulkokehä.
Siis sen pyörän pitäisi tulla ns.väärinpäin. eli fordin logot ym tulee lohkonpuolelle?
Ulkomuistista itekkin kirjoittelen mutta niin se minusta tulee. Taisin itekki tuota joskus ihmetellä.
Kiitokset Eemeli.
#6
Escort -75

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Heinäkuu 29. 0:39:47 2008

jjs kirjoitti:Fordin kone ei vuoda öljyä vain kahdessa tapauksessa:
1) uusi moottori: sinne ei ole vielä laitettu öljyä
2) vanha: öljyt on jo loppu
onkelma ratkaistu?

tottahan jiiässä puhuu ikänä ei pidä nuo korkki tiivisteet
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Ilkka_H
Viestit: 3621
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ilkka_H » Ma Elokuu 4. 11:47:58 2008

Muistaakos kukaan mihin momenttiin pitää laittaa kampuran siivapyörän pultti ?

Edit. löyty.
#6
Escort -75

Vastaa Viestiin