OHC kasaus ongelma , uusi propleema!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
OHC kasaus ongelma , uusi propleema!
Konetta kasatessa huomasin just kun olin öljypohjaa laittamassa paikalleen että pöydällä oli alakerran tiivistesarjasta jäänyt kaksi tiivistettä. Ohut 30mm sisämitalla oleva O-rengas ja vähän pienempi valkoinen muovi prikka. Mihin nämä kuuluu, ei millään tule mieleen.
Jos joku muistaa niin auttakee ihmeessä miestä mäessä, olen konetta kasaamassa juurikin tällähetkellä.
(vai kuuluvatko kyseiset osat edes koko alakertaan, saattaa myös olla että tiivisteitä on mennyt pöydällä sekaisin)
terv. Ilkka
Jos joku muistaa niin auttakee ihmeessä miestä mäessä, olen konetta kasaamassa juurikin tällähetkellä.
(vai kuuluvatko kyseiset osat edes koko alakertaan, saattaa myös olla että tiivisteitä on mennyt pöydällä sekaisin)
terv. Ilkka
Viimeksi muokannut Ilkka_H, Pe Heinäkuu 25. 14:41:07 2008. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1043
- Liittynyt: To Maaliskuu 4. 20:06:31 2004
- Paikkakunta: pohjois-suomi
Re: OHC kasaus ongelma KIIRE, apuja kaivataan !
o-rengas virranjakajaan ja muoviprikka oljypohjan proppuun.Ilkka_H kirjoitti:Konetta kasatessa huomasin just kun olin öljypohjaa laittamassa paikalleen että pöydällä oli alakerran tiivistesarjasta jäänyt kaksi tiivistettä. Ohut 30mm sisämitalla oleva O-rengas ja vähän pienempi valkoinen muovi prikka. Mihin nämä kuuluu, ei millään tule mieleen.
Jos joku muistaa niin auttakee ihmeessä miestä mäessä, olen konetta kasaamassa juurikin tällähetkellä.
(vai kuuluvatko kyseiset osat edes koko alakertaan, saattaa myös olla että tiivisteitä on mennyt pöydällä sekaisin)
terv. Ilkka
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Re: OHC kasaus ongelma KIIRE, apuja kaivataan !
Nehän ne onkin, kiitokset Hilterille ja Sierra Friikkille, jonka kanssa äsken juttelin.hilteri kirjoitti:o-rengas virranjakajaan ja muoviprikka oljypohjan proppuun.Ilkka_H kirjoitti:Konetta kasatessa huomasin just kun olin öljypohjaa laittamassa paikalleen että pöydällä oli alakerran tiivistesarjasta jäänyt kaksi tiivistettä. Ohut 30mm sisämitalla oleva O-rengas ja vähän pienempi valkoinen muovi prikka. Mihin nämä kuuluu, ei millään tule mieleen.
Jos joku muistaa niin auttakee ihmeessä miestä mäessä, olen konetta kasaamassa juurikin tällähetkellä.
(vai kuuluvatko kyseiset osat edes koko alakertaan, saattaa myös olla että tiivisteitä on mennyt pöydällä sekaisin)
terv. Ilkka
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Miten nuo öljypohjan kaarevien päätyjen tiivisteiden pitäisi istua. Koska kiilat tulevat vähän ylös tuosta lohkon "tivistetasosta" niin niitä kaarevia kumitiivisteitä ei saa uran pohjaan saakka. vaan tiiviste jää kantamaan ilmaan ihan kuin se olisi liian pitkä. Jos taas sen saa pohjaan saakka niin näyttäisi siltä että kaarenkohdalle jää rako öljypohjaan nähden.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
Tiivistesilikoni liima on keksitty. Olen aina laittanut ensin pukin ja lohkon rakoihin liimaa ja sitten kiilat perään niin pitkälle kun mahtuu ja mattopuukolla ylimääräiset pois, tuolleesti aina saannut pitämään
Tosin laitan kyllä joka tiivisteen väliin liimat kun en luota että pitää ilman ja ketuttaa purkaa jos vuotaa
Sitten siitä kaarikumista joutuu aavistuksen sivuleikkureita näyttämään siihen kohtaan missä se korkkitiiviste menee sen kaarikumin alle, ainakin Payenin tiivistesarjoissa on ollut joku "valurösö" siinä kumissa ja ei asetu hyvin ennenkuin leikkaa pois
Niin ja niiden kaarikumien molemmin puolin myös reiluhkosti tiivisteliimaa, ei taida niin suoraa öljypohjaa löytyä että asettuisi kunnolla
Tosin laitan kyllä joka tiivisteen väliin liimat kun en luota että pitää ilman ja ketuttaa purkaa jos vuotaa
Sitten siitä kaarikumista joutuu aavistuksen sivuleikkureita näyttämään siihen kohtaan missä se korkkitiiviste menee sen kaarikumin alle, ainakin Payenin tiivistesarjoissa on ollut joku "valurösö" siinä kumissa ja ei asetu hyvin ennenkuin leikkaa pois
Niin ja niiden kaarikumien molemmin puolin myös reiluhkosti tiivisteliimaa, ei taida niin suoraa öljypohjaa löytyä että asettuisi kunnolla
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Jotain on pielessä joko moottorissa tai tiivisteissä jos kiilat eivät uppoa "pohjaan". Kiilassa on muuten ero sivuissa; kaareva sivu tulee laakeripukkia kohden. Tippa -hylomaria- ensin ja sitten kiila pohjaan. Silikonit yms. voi laittaa vaikkapa amerikan moottoreihin...
Sitten hylomaria kumikaaren päätyihin; ja kaari asettuu kohdalleen uran pohjaan kun öljypohja painaa sitä.

Sitten hylomaria kumikaaren päätyihin; ja kaari asettuu kohdalleen uran pohjaan kun öljypohja painaa sitä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 1142
- Liittynyt: Ma Elokuu 16. 18:20:59 2004
- Paikkakunta: Hollola
-
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan.Ilkka_H kirjoitti:Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.

E: pitäis remmin asettua pyörälle suurpiirteinkin noin jos on pyörylä oikeinpäin-> http://personal.inet.fi/cool/tope/sovitus5.jpg
Viimeksi muokannut Eemeli, Ma Heinäkuu 28. 14:40:06 2008. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Siis sen pyörän pitäisi tulla ns.väärinpäin. eli fordin logot ym tulee lohkonpuolelle?Eemeli kirjoitti:Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan.Ilkka_H kirjoitti:Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.elikkä se pyörä tulee juurikin toisinpäin kuin nokkapyörä. Keskiosa on vähän eri kohdassa kuin tuo ulkokehä.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 422
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 9. 15:10:53 2004
- Paikkakunta: Lappi/Simo
- Viesti:
Ulkomuistista itekkin kirjoittelen mutta niin se minusta tulee. Taisin itekki tuota joskus ihmetellä.Ilkka_H kirjoitti:Siis sen pyörän pitäisi tulla ns.väärinpäin. eli fordin logot ym tulee lohkonpuolelle?Eemeli kirjoitti:Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan.Ilkka_H kirjoitti:Nonniin taas hommat tökkii. Kuuluuko Kampuran ja apuakselin hammaspyörien olla täysin samalla "korkeus tasolla" toistensa kanssa. meinaa väkisinkin jäädä noin 4mm erikorkeudelle nuo, vaikka omasta mielsestäni apuakseli on täysinpohjassa. Mielestäni nuo pitäisi olla täysin samalla tasolla mutta ei kyllä pysty muistamaan miten oli, kun on tämä projekti vähän päässyt pitkittymään. Rullat on sen verran leveät että hihna asettuu noinkin mutta pahasti epäilyttää että jossain on jotain häikkää taas.elikkä se pyörä tulee juurikin toisinpäin kuin nokkapyörä. Keskiosa on vähän eri kohdassa kuin tuo ulkokehä.
Jäsen #1342
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-Escort II 2.0TiC -79
-Mondeo 1.8i -99
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Kiitokset Eemeli.Eemeli kirjoitti:Ulkomuistista itekkin kirjoittelen mutta niin se minusta tulee. Taisin itekki tuota joskus ihmetellä.Ilkka_H kirjoitti:Siis sen pyörän pitäisi tulla ns.väärinpäin. eli fordin logot ym tulee lohkonpuolelle?Eemeli kirjoitti: Pistähän toisinpäin se pyörä niin asettuu linjaan.elikkä se pyörä tulee juurikin toisinpäin kuin nokkapyörä. Keskiosa on vähän eri kohdassa kuin tuo ulkokehä.
#6
Escort -75
Escort -75
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
-
- Viestit: 3621
- Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 15:04:55 2001
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti: