Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
_Escort_
- Viestit: 7
- Liittynyt: To Maaliskuu 20. 22:44:43 2008
Viesti
Kirjoittaja _Escort_ » Ma Marraskuu 24. 21:37:35 2008
Onko kellään kokemuksia tälläsestä kokoonpanosta kun cossun wisecot 91,6 , Crower 5,7 veivit ja Cometic kannentiiviste? Ja jos on kokemuksia niin millaset puristukset on tullut (riippuen kannesta)?? ( OHC Turbo )
Kertokaa hyviä vaihtoehtoja ( OHC Turbo ) mäntien ja veivien suhteen?? Tiedetään et cossun männät ja veivit olis hyvät mut jotain muuta??
Kiitos näin etukäteen

-
adh
- Viestit: 1334
- Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
- Paikkakunta: Lammin hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja adh » Ma Marraskuu 24. 22:00:53 2008
cossun wisecot on takoitettu cossun kangelle joka on 128,5mm pitkä. eli ei voi laittaa 5,7" kangen kanssa.
ford escort´79 tic
-
tumppe
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Viesti
Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 25. 10:01:36 2008
Taitaa jäädä männän lakikorkeuskin niin pieneks 5.7" veivillä että ei tuu kovinkaan kestävä turbo alakerraks, vapareissahan noita käytetään ei turboissa...
Jos on jo Cossun Wisecot hankittuna, niin ei kannata mitään H-veivejä santsata vaan Cossun vakio veivit. Sit jos meinaat pidemmät veivit hankkia, niin sit menee männätkin vaihtoon.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 25. 19:13:58 2008
Kyllähän niillä cossun vakio veiveillä ja männillä saa otettua vaikka minkälaisia tehoja.
Kokeilemisen arvosia budjettiyhdistelmiä esim. 2.9 v6:n kuppimännät sopivan mittasilla kangilla, esim. fordin 1.6 dieselissä on, mikäli 2.9 ja 2.8 on samalla puristuskorkeudella. Kampiakselia joutuu vain koneistamaan ja noihin 1.6 kankiin makso ainakin muutama vuosi sitten laakerin liuskat 11e kappale, eli 88e. Nykyään kuulemma saa taas arwidsoniltakin.
2.9:ssä kaiketi ainoa sopiva vaihtoehto on se, missä kuppi on pyöreä, palotilaa apinoivat männät ei mahdollisesti sovellu jos männäntappi on epäkeskeinen. Yhden joutuisi siis laittamaan väärin päin. Virtaukset ja palotapahtuma muuttuu, yks pytty voi käydä laihemmalla tai voi olla nakutusherkempi mitä muut.
Jäsen #606