Wiseco 91,6+Crower 5,7

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

_Escort_
Viestit: 7
Liittynyt: To Maaliskuu 20. 22:44:43 2008

Wiseco 91,6+Crower 5,7

Viesti Kirjoittaja _Escort_ » Ma Marraskuu 24. 21:37:35 2008

Onko kellään kokemuksia tälläsestä kokoonpanosta kun cossun wisecot 91,6 , Crower 5,7 veivit ja Cometic kannentiiviste? Ja jos on kokemuksia niin millaset puristukset on tullut (riippuen kannesta)?? ( OHC Turbo )

Kertokaa hyviä vaihtoehtoja ( OHC Turbo ) mäntien ja veivien suhteen?? Tiedetään et cossun männät ja veivit olis hyvät mut jotain muuta??

Kiitos näin etukäteen :)

adh
Viestit: 1334
Liittynyt: Pe Toukokuu 9. 9:26:55 2003
Paikkakunta: Lammin hämeenlinna

Re: Wiseco 91,6+Crower 5,7

Viesti Kirjoittaja adh » Ma Marraskuu 24. 22:00:53 2008

cossun wisecot on takoitettu cossun kangelle joka on 128,5mm pitkä. eli ei voi laittaa 5,7" kangen kanssa.
ford escort´79 tic

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Wiseco 91,6+Crower 5,7

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Marraskuu 25. 10:01:36 2008

Taitaa jäädä männän lakikorkeuskin niin pieneks 5.7" veivillä että ei tuu kovinkaan kestävä turbo alakerraks, vapareissahan noita käytetään ei turboissa...
Jos on jo Cossun Wisecot hankittuna, niin ei kannata mitään H-veivejä santsata vaan Cossun vakio veivit. Sit jos meinaat pidemmät veivit hankkia, niin sit menee männätkin vaihtoon.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Wiseco 91,6+Crower 5,7

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Marraskuu 25. 19:13:58 2008

Kyllähän niillä cossun vakio veiveillä ja männillä saa otettua vaikka minkälaisia tehoja.
Kokeilemisen arvosia budjettiyhdistelmiä esim. 2.9 v6:n kuppimännät sopivan mittasilla kangilla, esim. fordin 1.6 dieselissä on, mikäli 2.9 ja 2.8 on samalla puristuskorkeudella. Kampiakselia joutuu vain koneistamaan ja noihin 1.6 kankiin makso ainakin muutama vuosi sitten laakerin liuskat 11e kappale, eli 88e. Nykyään kuulemma saa taas arwidsoniltakin.
2.9:ssä kaiketi ainoa sopiva vaihtoehto on se, missä kuppi on pyöreä, palotilaa apinoivat männät ei mahdollisesti sovellu jos männäntappi on epäkeskeinen. Yhden joutuisi siis laittamaan väärin päin. Virtaukset ja palotapahtuma muuttuu, yks pytty voi käydä laihemmalla tai voi olla nakutusherkempi mitä muut.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin