EEC-IV kysymys

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

EEC-IV kysymys

Viesti Kirjoittaja caddy » Ma Heinäkuu 17. 14:00:49 2006

mihin pitää mennä nasta 17 kiinni? autona sierra is vm-85 ohc
on diagnostiikka, ainakin autodatan mukaan..
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Heinäkuu 17. 14:18:09 2006

Haynesin korjausoppaan mukaan tuo menee yhteen niistä diagnostiikkatöpselin liittimistä.

Korjausopas josta tuon katoin on vm. 91 Escortin korjausopas, mutta moottorinohjaus on kuitenki vielä tuo EEC-IV.

Mutta kannattanee vielä oottaa varmistus.
#764

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ma Heinäkuu 17. 14:23:11 2006

Axeman kirjoitti:Haynesin korjausoppaan mukaan tuo menee yhteen niistä diagnostiikkatöpselin liittimistä.

Korjausopas josta tuon katoin on vm. 91 Escortin korjausopas, mutta moottorinohjaus on kuitenki vielä tuo EEC-IV.

Mutta kannattanee vielä oottaa varmistus.
missähän tuo mahtaisi sijaita sierrassa... tekniikan luovuttajassa ei kyllä ollut sitä pistoketta... joten meillä ehkä on ongelma
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ma Heinäkuu 17. 14:31:19 2006

pistoke löydetty... menee sinne, mutta mitä kautta boxi saa älynsä eli siis ns herätevirran joka tulee virtalukonpohjalta tai joltain releeltä
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ma Heinäkuu 17. 14:55:39 2006

caddy kirjoitti:pistoke löydetty... menee sinne, mutta mitä kautta boxi saa älynsä eli siis ns herätevirran joka tulee virtalukonpohjalta tai joltain releeltä

Taju, kun ei muistu mieleen, sen vaan muistan että ite mietin ihan noita samoja juttuja sillon ku omaan sierraani vaihdoin ruiskun dfth kaasarin tilalle.

Tuossa haynes escortin oppaassa on seuraavasti:

ECU töpseli nro: 22, ruskea johto menee inertiakytkimelle, jonka jälkeen menee bensapumpun releen töpseliin nro 85.

Bensapumpun relettä taas tuon kaavion mukaan ei ole maadotettu joten uskosin että tuon silmukan jälkeen tuo maadottuu boksin kautta ja samalla boksi saa signaalin tuosta kuskin halusta ruveta käynnistelemään konetta.

Kannattaa vaikka kirjastosta hakea tuo Sierran korjausopas, sillä se selvis kohtuullisella pähkäilyllä mullekki.
#764

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ma Heinäkuu 17. 16:04:18 2006

Axeman kirjoitti:
caddy kirjoitti:pistoke löydetty... menee sinne, mutta mitä kautta boxi saa älynsä eli siis ns herätevirran joka tulee virtalukonpohjalta tai joltain releeltä

Taju, kun ei muistu mieleen, sen vaan muistan että ite mietin ihan noita samoja juttuja sillon ku omaan sierraani vaihdoin ruiskun dfth kaasarin tilalle.

Tuossa haynes escortin oppaassa on seuraavasti:

ECU töpseli nro: 22, ruskea johto menee inertiakytkimelle, jonka jälkeen menee bensapumpun releen töpseliin nro 85.

Bensapumpun relettä taas tuon kaavion mukaan ei ole maadotettu joten uskosin että tuon silmukan jälkeen tuo maadottuu boksin kautta ja samalla boksi saa signaalin tuosta kuskin halusta ruveta käynnistelemään konetta.

Kannattaa vaikka kirjastosta hakea tuo Sierran korjausopas, sillä se selvis kohtuullisella pähkäilyllä mullekki.
kävinpäs noutamassa kirjasen pitääpi ruveta suurentamaan kaavioita jotta niistä jotain selvää edes saa ja eikun piirtämään reittejä... :shock:
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ma Heinäkuu 17. 21:59:37 2006

Axeman kirjoitti:
ECU töpseli nro: 22, ruskea johto menee inertiakytkimelle, jonka jälkeen menee bensapumpun releen töpseliin nro 85.

Bensapumpun relettä taas tuon kaavion mukaan ei ole maadotettu joten uskosin että tuon silmukan jälkeen tuo maadottuu boksin kautta ja samalla boksi saa signaalin tuosta kuskin halusta ruveta käynnistelemään konetta.
vuoden -85 sierrassa ei vain valitettavasti ole inertiakytkintä... mutta muuten menee noin. ja bensapumpunreleestä menee myös musta johto ecun piikkeihin 37 ja 57 joihin menee myös toisesta releestä. voisiko tämä olla sen maadoitus??? ja tätä kautta ei ainakaan tule käskyä että nyt pitää startata. Joten jos joku on tehnyt kyseisen liitännän että -89 DOHC sierrasta vuoden -85 IS sierraksi niin apua voi tarjota joko tähän, yv:llä tai soittamalla num. 040-5584635/teemu
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ma Heinäkuu 17. 22:38:25 2006

Mun projektikuvista taitaa vieläkin löytyä tuo ohc efin boksin kytkentäkaavio, oli jossain muuallakin täällä foorumilla
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Heinäkuu 18. 8:53:05 2006

caddy kirjoitti:
vuoden -85 sierrassa ei vain valitettavasti ole inertiakytkintä... mutta muuten menee noin.

Tuon inertiakytkimen voi unohtaa, koska toimii sillä periaatteella että jos kaikki kunnossa ja inertiakytkin "pois päältä", nii sillon siitä pääsee virta läpi. Jos taas inertiakytkin menee päälle(esim. törmäyksessä) niin se katkasee yhteyden, jollon virta ei pääse kulkemaan, joka johtaa bensapumpun pysähtymiseen, joka taas johtaa jossain vaiheessa koneen sammumiseen. Eli siis tuossa sun projektissa vaan suora johto sen tilalle.
#764

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » Ti Heinäkuu 18. 9:35:15 2006

Ja edelleen... Selasin tuossa tuota Haynesia. 37 ja 57 siis on yhdistetty kaaviossa vähän matkan päässä ECUsta. Mutta mun käsityksen mukaan noilla johtimilla syötetään virtaa bensapumpun releelle, tyhjäkäynnin solenoidille, edis modulille(esco), jne mitkä niitten johtojen päästä löytyy. Ja tuo Edis on ainakin maadotettu eri johdolla tuossa mun korjausoppaassa.

Kyllä se siitä selviää, pitkämielisyyttä vaan!
#764

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ti Heinäkuu 18. 10:22:59 2006

Axeman kirjoitti:Ja edelleen... Selasin tuossa tuota Haynesia. 37 ja 57 siis on yhdistetty kaaviossa vähän matkan päässä ECUsta. Mutta mun käsityksen mukaan noilla johtimilla syötetään virtaa bensapumpun releelle, tyhjäkäynnin solenoidille, edis modulille(esco), jne mitkä niitten johtojen päästä löytyy. Ja tuo Edis on ainakin maadotettu eri johdolla tuossa mun korjausoppaassa.

Kyllä se siitä selviää, pitkämielisyyttä vaan!
käyn minä tänään sedälle nuo laput viemässä josko osais auttaa(autosähköinssi)... jatkan tutkiskelua tässä illalla kunhan töistä pääsen
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Viesti Kirjoittaja fsohc » Ti Heinäkuu 18. 13:19:43 2006

Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 18. 20:55:59 2006

Niin, kyllä siihen boksiin muistaakseni ihan virta tulee jostain. Voin käydä kurkkimassa tuolta IS-riesasta joka on tuolla mäellä, kun kerkiän.

edit: Kävin katsomassa; Konehuoneen puolella on fordille tyypillinen ns. moottorin johtosarjan ja auton johtosarjan välinen liitin, 5 napanen, jossa kulkee lämpö, öljynpaine, sytytysvirta, kierroslukutieto mittaristolle ja startin herätteestä napattu tieto, joka menee sytkäyksikölle. Ilmeisesti starttitieto on puolan latausajan boostaus starttaamisen ajaksi, jotta tulee vahvempi kipinä.

Värit:
Musta = Sytytysvirta
Musta/sininen (vaihtaa väriä liittimessä, jatkuu autossa musta/punaisena) = startti
Vihreä = Kierroslukutieto mittaristolle
Ruskea/vihreä = öljynpainevalo
Ruskea/valkoinen = lämpömittari

Haynesin manuaalista en ainakaan tota starttitietoa löytänyt, todennäköisesti se kuuluu vain siihen motorcraftin molo-virranjakajalla varustettuun malliin, jossa sytkäyksikkö on jakajan kyljessä. Haynesin kirjassa käsitellään sitä normaalilla BOSCH-virranjakajalla ja erillisellä sytytysyksiköllä olevaa mallia.

Haynesin kirjoissa olevat kytkikset on siitä vekkuleita, että niissä ei näytetä johtosarjoja kokonaisuutena, vaan tiettyjä toimintoja, katsomatta siihen mihin johtosarjaan kyseinen toiminto kuuluu. Todella ärsyttävä tapa rakentelijan kannalta.

Kuitenkin, jos joku älypää on saksinut tuon 5-napaisen liittimen pois ruiskun johtosarjasta, voidaan pienellä pohdinnalla ja kaavion tulkitsemisella tehdä johtopäätös: Virtalukolta tuleva sytytysvirta kytketään ruiskun johtosarjassa olevaan puolanjohtoon, eli siihen mustaan, joka jakaantuu puolalle, sytytysyksikölle ja sitten jatkuu releelle musta/keltaisena.
Jäsen #606

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ti Heinäkuu 18. 21:57:31 2006

olafu kirjoitti:Niin, kyllä siihen boksiin muistaakseni ihan virta tulee jostain. Voin käydä kurkkimassa tuolta IS-riesasta joka on tuolla mäellä, kun kerkiän.

edit: Kävin katsomassa; Konehuoneen puolella on fordille tyypillinen ns. moottorin johtosarjan ja auton johtosarjan välinen liitin, 5 napanen, jossa kulkee lämpö, öljynpaine, sytytysvirta, kierroslukutieto mittaristolle ja startin herätteestä napattu tieto, joka menee sytkäyksikölle. Ilmeisesti starttitieto on puolan latausajan boostaus starttaamisen ajaksi, jotta tulee vahvempi kipinä.

Värit:
Musta = Sytytysvirta
Musta/sininen (vaihtaa väriä liittimessä, jatkuu autossa musta/punaisena) = startti
Vihreä = Kierroslukutieto mittaristolle
Ruskea/vihreä = öljynpainevalo
Ruskea/valkoinen = lämpömittari

Haynesin manuaalista en ainakaan tota starttitietoa löytänyt, todennäköisesti se kuuluu vain siihen motorcraftin molo-virranjakajalla varustettuun malliin, jossa sytkäyksikkö on jakajan kyljessä. Haynesin kirjassa käsitellään sitä normaalilla BOSCH-virranjakajalla ja erillisellä sytytysyksiköllä olevaa mallia.

Haynesin kirjoissa olevat kytkikset on siitä vekkuleita, että niissä ei näytetä johtosarjoja kokonaisuutena, vaan tiettyjä toimintoja, katsomatta siihen mihin johtosarjaan kyseinen toiminto kuuluu. Todella ärsyttävä tapa rakentelijan kannalta.

Kuitenkin, jos joku älypää on saksinut tuon 5-napaisen liittimen pois ruiskun johtosarjasta, voidaan pienellä pohdinnalla ja kaavion tulkitsemisella tehdä johtopäätös: Virtalukolta tuleva sytytysvirta kytketään ruiskun johtosarjassa olevaan puolanjohtoon, eli siihen mustaan, joka jakaantuu puolalle, sytytysyksikölle ja sitten jatkuu releelle musta/keltaisena.
itse ihmettelin kanssa kun ei löytynyt tuolla motocraftin jakajalla olevan tietoja, jonka takia meinasi sormi mennä suuhun... oli muuten se 5 liitin ainoat johdot joita en siitä tekniikan luovuttajasta ottanut(viisas minä kele) :oops: mutta huomenna töiden jälkeen kokeilen tämän keinon ja sittenhän sen pitäisi käynnistyä... ilimoottelen ps. EN MUUTEN OLE KATKONUT PIUHOJA ne vain jäi ottamatta irti (liitin tallessa mutta loppuosa jossain)
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 18. 22:13:06 2006

caddy kirjoitti:ps. EN MUUTEN OLE KATKONUT PIUHOJA ne vain jäi ottamatta irti (liitin tallessa mutta loppuosa jossain)
:lol:
Juu, yleensä näin käy. Mutta sille liittimelle saattaa löytyä vastapeluri lähes mistä tahansa saman ikäisestä fordista.
Onhan sulla muuten semmonen johtosarja missä on sekä päävirtarele että bensapumpun rele siinä lähellä boksin liitintä, omissa oloissaan?

Uudemmissahan nämä on siirretty sinne sulakerasiaan kuskinpuolelle. Ilmeisesti projektoinnin kohteena olevassa sierrassakin on bensapumpun rele ja päävirtarele jo sulakerasiassa.

Itselläkin on tämä motorcraft-molovirranjakaja.

Tässä mallissa on ainakin kaksi erillistä maajohtoa, jotka eivät boksissa ole toisiinsa suorassa yhteydessä.

Ensimmäinen on auton sisällä, samassa nipussa josta paksu bensapumpun johto lähtee auton takaosaan. Se maadoitetaan koriin. Alkuperäinen paikka on etuoven karmin etureunassa.

Toinen maajohto onkin konehuoneessa. Se kuuluu maadoittaa akkuun (-) ja tulee johtonipusta ulos samasta kohdasta josta tulee punainen päävirtajohto, joka sekin kytketään akkuun (+).

Sitten: (koskee näitä joissa ne releet on siinä boksin tykönä)
Tarkistin vielä, minulla se "ruskea/keltainen" johto, joka tulee ruiskun päävirtareleelle, onkin oikeasti musta. Ilmeisesti taas yksi omituinen ero sen motorcraft virranjakajallisen mallin ja bosch virranjakajallisen mallin välillä.

Fordilla on kyllä ainakin näissä vanhemmissa vehkeissä ollut kunnioitettava tapa jakaa johtosarjat aina niin, että yleensä ainakin koneelle on oma johtosarjansa. Tämä 5-napainen liitin nimittäin löytyy myös mk4 escorteista. En ole tutkinut, mutta saattaa olla jopa sama pinnijärjestys. EDIT, ei ole mk5:ssä samanlainen, vaan paremman mallinen AMP-liitin. Ja pinnijärjestyskin on mk4:ssa eri lukuunottamatta sytytysvirtaa. Escortissa ei ollut myöskään kuin 4 johtoa tässä liittimessä. Liitinrunko itsessään kyllä sopi paikallensa.
Viikonloppuna purin juuri yhdestä scorpiosta ABS:n kaikki romppeet, johtosarjaa myöden. Yhtäkään johtoa en joutunut katkomaan mistään, eikä siinä nipussa todella kulkenut muuta kuin vain ja ainoastaan ABS:n omia johtoja.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Heinäkuu 18. 22:57:18 2006

Kävin tässä vielä illan hämärtyessä tutkailemassa nelikko dohc-sierraa, löysin akun läheltä pistokkeen jossa on suuri osa näistä vanhemmassa 5-napasessa pistokkeessa olevista väreistä. Kytkentäkaaviota katselin eikä niiden värisissä johdoissa konehuoneessa kulje juurikaan muuta, kuin nämä öljynpaine, lämpö yms tiedot. Siitä löytyi myös latausvalon johdon värinen johto. Jos muistan ja ehdin, niin voin huomenna tutkia asiaa tarkemmin.
Jäsen #606

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Ke Heinäkuu 19. 20:04:00 2006

nonii... kipinää löydetty 8) vielä kun olisi muistanut ostaa uudet tulpat, ei noilla paljon käynnisty. mitäs pienistä hakeepi huomenna uudet. Miten muuten kun tankkiakaan en kerennyt luovuttajasta ottaa(ukko anto viijä auton pihasta liian hätäseen) niin toimiiko ohari IS kaasari dokkilaisen pensapumpulla
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Heinäkuu 19. 22:21:27 2006

caddy kirjoitti:nonii... kipinää löydetty 8) vielä kun olisi muistanut ostaa uudet tulpat, ei noilla paljon käynnisty. mitäs pienistä hakeepi huomenna uudet. Miten muuten kun tankkiakaan en kerennyt luovuttajasta ottaa(ukko anto viijä auton pihasta liian hätäseen) niin toimiiko ohari IS kaasari dokkilaisen pensapumpulla
Ruiskun pumppu täytyy olla
Jäsen #606

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Heinäkuu 20. 10:55:08 2006

olafu kirjoitti:
caddy kirjoitti:nonii... kipinää löydetty 8) vielä kun olisi muistanut ostaa uudet tulpat, ei noilla paljon käynnisty. mitäs pienistä hakeepi huomenna uudet. Miten muuten kun tankkiakaan en kerennyt luovuttajasta ottaa(ukko anto viijä auton pihasta liian hätäseen) niin toimiiko ohari IS kaasari dokkilaisen pensapumpulla
Ruiskun pumppu täytyy olla
elikkäs siis täytyy nyt ostaa se keleen pumppukin... jos jollain sattuisi löytymään voisin ostaa pois.. lähteekös se edes käyntiin tuon dokki kaasarin pumpulla vai sahaanko ihan turhaan
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » To Heinäkuu 20. 11:00:59 2006

Veikkaisin et turhaan sahaat, kaasarikoneen pumppu tuskin kehittää riittävää pensanpainetta ruiskukoneelle.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » To Heinäkuu 20. 11:03:23 2006

dexta kirjoitti:Veikkaisin et turhaan sahaat, kaasarikoneen pumppu tuskin kehittää riittävää pensanpainetta ruiskukoneelle.
turhaahan tuo on mutta meneehän se siirtopumppuna jos tekee vaikka konehuoneeseen siirtosäiliön ja ruiskunpumppu siihen :idea:

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Heinäkuu 20. 11:03:38 2006

dexta kirjoitti:Veikkaisin et turhaan sahaat, kaasarikoneen pumppu tuskin kehittää riittävää pensanpainetta ruiskukoneelle.
erään laillisen ohjelman kautta katsottuna dokkipumppu 0.24-0.38bar ja IS pumppu 5.2-6.0bar
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Axeman
Viestit: 244
Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Axeman » To Heinäkuu 20. 12:54:53 2006

mikimikkola kirjoitti:
turhaahan tuo on mutta meneehän se siirtopumppuna jos tekee vaikka konehuoneeseen siirtosäiliön ja ruiskunpumppu siihen :idea:

Ja noin tehtynä säästyt auton alla ryömimiseltä.

Montulla tehtynä tuo pumun asennus tankin viereen tosin ei oo paha. Ite hitsasin vaan 10mm pultin auton pohjaan, rakensin pannan pumpulle(reilusti kumia pannan ja pumpun väliin nii ei surinat tuu hyttiin) ja sitte vaan koko paketti mutterilla pohjaanhitsattuun pulttiin kiinni.
#764

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Heinäkuu 20. 19:28:54 2006

Axeman kirjoitti:
mikimikkola kirjoitti:
turhaahan tuo on mutta meneehän se siirtopumppuna jos tekee vaikka konehuoneeseen siirtosäiliön ja ruiskunpumppu siihen :idea:

Ja noin tehtynä säästyt auton alla ryömimiseltä.

Montulla tehtynä tuo pumun asennus tankin viereen tosin ei oo paha. Ite hitsasin vaan 10mm pultin auton pohjaan, rakensin pannan pumpulle(reilusti kumia pannan ja pumpun väliin nii ei surinat tuu hyttiin) ja sitte vaan koko paketti mutterilla pohjaanhitsattuun pulttiin kiinni.
meinasin homman puuhata silleen että ostan toisen pumpun jossa tehotkin myös riittää ja kytken molemmat pumput vain peräkkäin... Näin pitäisi pensan ruveta riittämään7
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

tomsak
Viestit: 61
Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja tomsak » To Heinäkuu 20. 21:32:24 2006

meinasin homman puuhata silleen että ostan toisen pumpun jossa tehotkin myös riittää ja kytken molemmat pumput vain peräkkäin... Näin pitäisi pensan ruveta riittämään7[/quote]

Johan on sydeemit. Ei se ruiskun pumppu tarvi erillistä siirtopumppua jos sen laittaa tankin alle/kylkeen. Moottori ei saa yhtään enempää ainetta on sulla vaikka kuinka monta pumppua peräkkäin. Eri asia on jos laitat rinnakkain ja vaikka joka pytylle oman! :idea: :wink:

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » To Heinäkuu 20. 21:38:12 2006

tomsak kirjoitti:meinasin homman puuhata silleen että ostan toisen pumpun jossa tehotkin myös riittää ja kytken molemmat pumput vain peräkkäin... Näin pitäisi pensan ruveta riittämään7
Johan on sydeemit. Ei se ruiskun pumppu tarvi erillistä siirtopumppua jos sen laittaa tankin alle/kylkeen. Moottori ei saa yhtään enempää ainetta on sulla vaikka kuinka monta pumppua peräkkäin. Eri asia on jos laitat rinnakkain ja vaikka joka pytylle oman! :idea: :wink:[/quote]

en kehtoo kaivella sitä entistä sieltä tankin sisältä poes... laiskuus iskee viime metreillä
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Hartza
Viestit: 1241
Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
Paikkakunta: Salocon Valley #584
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hartza » To Heinäkuu 20. 23:01:43 2006

Kannattaa muistaa kun noita kaasaritankkeja muuttaa ruiskupumpulle, että pelkästään pumpun sijainti alhaalla ei riitä. Tankin bensalähtö pitää olla myös alhaalla tankissa ja sisällä jonkinmoinen keräilyastia estäen pumpun hörppäämästä ilmaa kaarteissa tai lähes tyhjänä. Sitä varten ruiskuautoissa on omanlaiset tankit joissa on keräysastia/labyrintti joihin paluuletku tulee.

Ruiskun rullapumppu kun ei osaa imeä ilman läpi gasoa ja pidempi pumpun huudattaminen kuivana tuhoaa satavarmasti pumpun. Yhden sain näin rikki.

Nimim. Pari vuotta leikkinyt kaasaritankilla ruiskuautossa, kunnes vaihdoin alkuperäiseen ruiskuntankkiin.
  • Toyota Corolla 1.4 D4D -06
    Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
    Chevrolet K1500 4x4 pick-up

caddy
Viestit: 2075
Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
Paikkakunta: Toivala

Viesti Kirjoittaja caddy » Pe Heinäkuu 21. 12:02:27 2006

Hartza kirjoitti:Kannattaa muistaa kun noita kaasaritankkeja muuttaa ruiskupumpulle, että pelkästään pumpun sijainti alhaalla ei riitä. Tankin bensalähtö pitää olla myös alhaalla tankissa ja sisällä jonkinmoinen keräilyastia estäen pumpun hörppäämästä ilmaa kaarteissa tai lähes tyhjänä. Sitä varten ruiskuautoissa on omanlaiset tankit joissa on keräysastia/labyrintti joihin paluuletku tulee.

Ruiskun rullapumppu kun ei osaa imeä ilman läpi gasoa ja pidempi pumpun huudattaminen kuivana tuhoaa satavarmasti pumpun. Yhden sain näin rikki.

Nimim. Pari vuotta leikkinyt kaasaritankilla ruiskuautossa, kunnes vaihdoin alkuperäiseen ruiskuntankkiin.
vaihdan minäkin jossain vaiheessa ruiskutankin. mutta näin alkuun saa tuo kelvata, paitsi edelleen jos jollain sattuu olemaan ruiskun tankki+ pumppu niin ostan ne välittömästi pois
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: EEC-IV kysymys

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 16. 2:09:52 2009

Perk.. oon saanut pari vuotta sitten kytkettyä megan ominavuin mutta nyt en normi sierran vakio ruiskua :x eli kyseessä vm-90 sierrasta raksittu satsi missä on pikkujakaja ja releet olleet sulakerasiassa. on mulla joo vanhanmallin kytkis siipicosan sivuilta mutta ei mene jakeluun perk mitenkään miten tuo pitäis tusata! kaikki vanhojen topiccien kuvat poistettu jne... eli pumppu kytketty, päävirta ruiskunjohtosarjalle akulle, virranjakaja+syttyboksi, maadoitukset mutta nuo releet mitkä on kaiveltu sulakerasiasta Kuvia http://s44.photobucket.com/albums/f25/m ... tunruisku/

eli nämä on tässä raksitussa versiossa. keltaiselta releeltä puuttuu 30 eli vissiin suoravirta? "punainen" siitäkin yksi "karva" kuuluuko mokomaa olla edes "relettä" vai pitikö siinä olla se hyppäri? ja tuo ruskea se on selvä tapaus. pumpun sulake eri paikassa. helpomi olisi huomattavasti se vanhemman mallin johtosarja. pääsisikin itse purkamaan niin olis huomattavasti helpompaa kun alkaa toisten rääppimistä seulomaan :icon

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: EEC-IV kysymys

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Tammikuu 16. 3:18:10 2009

Ei pelitä tuo 2 pumppua peräkkäin. Ruiskun pumppu ei ime ja se sun kaasarin pumpun tuotto ei riitä ruiskun pumpulle.
Muuta kuin etit selkeet ohjeet ja teet sen kerääjäsäiliön tai sit ruiskun tankki.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: EEC-IV kysymys

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Pe Tammikuu 16. 9:49:30 2009

Lainasin tätä topiccia vaan tuota mun kysymystä varten. kuten huomaat tuo on aikas vanha juttu jo :lol:

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: EEC-IV kysymys

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Pe Tammikuu 16. 15:02:54 2009

Voipi olla....aina ei voi yöllä huomata kaikkee :green:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Vastaa Viestiin