EEC-IV kysymys
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
EEC-IV kysymys
mihin pitää mennä nasta 17 kiinni? autona sierra is vm-85 ohc
on diagnostiikka, ainakin autodatan mukaan..
on diagnostiikka, ainakin autodatan mukaan..
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
missähän tuo mahtaisi sijaita sierrassa... tekniikan luovuttajassa ei kyllä ollut sitä pistoketta... joten meillä ehkä on ongelmaAxeman kirjoitti:Haynesin korjausoppaan mukaan tuo menee yhteen niistä diagnostiikkatöpselin liittimistä.
Korjausopas josta tuon katoin on vm. 91 Escortin korjausopas, mutta moottorinohjaus on kuitenki vielä tuo EEC-IV.
Mutta kannattanee vielä oottaa varmistus.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
caddy kirjoitti:pistoke löydetty... menee sinne, mutta mitä kautta boxi saa älynsä eli siis ns herätevirran joka tulee virtalukonpohjalta tai joltain releeltä
Taju, kun ei muistu mieleen, sen vaan muistan että ite mietin ihan noita samoja juttuja sillon ku omaan sierraani vaihdoin ruiskun dfth kaasarin tilalle.
Tuossa haynes escortin oppaassa on seuraavasti:
ECU töpseli nro: 22, ruskea johto menee inertiakytkimelle, jonka jälkeen menee bensapumpun releen töpseliin nro 85.
Bensapumpun relettä taas tuon kaavion mukaan ei ole maadotettu joten uskosin että tuon silmukan jälkeen tuo maadottuu boksin kautta ja samalla boksi saa signaalin tuosta kuskin halusta ruveta käynnistelemään konetta.
Kannattaa vaikka kirjastosta hakea tuo Sierran korjausopas, sillä se selvis kohtuullisella pähkäilyllä mullekki.
#764
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
kävinpäs noutamassa kirjasen pitääpi ruveta suurentamaan kaavioita jotta niistä jotain selvää edes saa ja eikun piirtämään reittejä...Axeman kirjoitti:caddy kirjoitti:pistoke löydetty... menee sinne, mutta mitä kautta boxi saa älynsä eli siis ns herätevirran joka tulee virtalukonpohjalta tai joltain releeltä
Taju, kun ei muistu mieleen, sen vaan muistan että ite mietin ihan noita samoja juttuja sillon ku omaan sierraani vaihdoin ruiskun dfth kaasarin tilalle.
Tuossa haynes escortin oppaassa on seuraavasti:
ECU töpseli nro: 22, ruskea johto menee inertiakytkimelle, jonka jälkeen menee bensapumpun releen töpseliin nro 85.
Bensapumpun relettä taas tuon kaavion mukaan ei ole maadotettu joten uskosin että tuon silmukan jälkeen tuo maadottuu boksin kautta ja samalla boksi saa signaalin tuosta kuskin halusta ruveta käynnistelemään konetta.
Kannattaa vaikka kirjastosta hakea tuo Sierran korjausopas, sillä se selvis kohtuullisella pähkäilyllä mullekki.

Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
vuoden -85 sierrassa ei vain valitettavasti ole inertiakytkintä... mutta muuten menee noin. ja bensapumpunreleestä menee myös musta johto ecun piikkeihin 37 ja 57 joihin menee myös toisesta releestä. voisiko tämä olla sen maadoitus??? ja tätä kautta ei ainakaan tule käskyä että nyt pitää startata. Joten jos joku on tehnyt kyseisen liitännän että -89 DOHC sierrasta vuoden -85 IS sierraksi niin apua voi tarjota joko tähän, yv:llä tai soittamalla num. 040-5584635/teemuAxeman kirjoitti:
ECU töpseli nro: 22, ruskea johto menee inertiakytkimelle, jonka jälkeen menee bensapumpun releen töpseliin nro 85.
Bensapumpun relettä taas tuon kaavion mukaan ei ole maadotettu joten uskosin että tuon silmukan jälkeen tuo maadottuu boksin kautta ja samalla boksi saa signaalin tuosta kuskin halusta ruveta käynnistelemään konetta.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
caddy kirjoitti:
vuoden -85 sierrassa ei vain valitettavasti ole inertiakytkintä... mutta muuten menee noin.
Tuon inertiakytkimen voi unohtaa, koska toimii sillä periaatteella että jos kaikki kunnossa ja inertiakytkin "pois päältä", nii sillon siitä pääsee virta läpi. Jos taas inertiakytkin menee päälle(esim. törmäyksessä) niin se katkasee yhteyden, jollon virta ei pääse kulkemaan, joka johtaa bensapumpun pysähtymiseen, joka taas johtaa jossain vaiheessa koneen sammumiseen. Eli siis tuossa sun projektissa vaan suora johto sen tilalle.
#764
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
Ja edelleen... Selasin tuossa tuota Haynesia. 37 ja 57 siis on yhdistetty kaaviossa vähän matkan päässä ECUsta. Mutta mun käsityksen mukaan noilla johtimilla syötetään virtaa bensapumpun releelle, tyhjäkäynnin solenoidille, edis modulille(esco), jne mitkä niitten johtojen päästä löytyy. Ja tuo Edis on ainakin maadotettu eri johdolla tuossa mun korjausoppaassa.
Kyllä se siitä selviää, pitkämielisyyttä vaan!
Kyllä se siitä selviää, pitkämielisyyttä vaan!
#764
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
käyn minä tänään sedälle nuo laput viemässä josko osais auttaa(autosähköinssi)... jatkan tutkiskelua tässä illalla kunhan töistä pääsenAxeman kirjoitti:Ja edelleen... Selasin tuossa tuota Haynesia. 37 ja 57 siis on yhdistetty kaaviossa vähän matkan päässä ECUsta. Mutta mun käsityksen mukaan noilla johtimilla syötetään virtaa bensapumpun releelle, tyhjäkäynnin solenoidille, edis modulille(esco), jne mitkä niitten johtojen päästä löytyy. Ja tuo Edis on ainakin maadotettu eri johdolla tuossa mun korjausoppaassa.
Kyllä se siitä selviää, pitkämielisyyttä vaan!
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Onko näistä apua sun tapauksessa?
http://i20.photobucket.com/albums/b224/ ... iring1.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b224/ ... iring3.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b224/ ... iring2.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b224/ ... iring1.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b224/ ... iring3.jpg
http://i20.photobucket.com/albums/b224/ ... iring2.jpg
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Niin, kyllä siihen boksiin muistaakseni ihan virta tulee jostain. Voin käydä kurkkimassa tuolta IS-riesasta joka on tuolla mäellä, kun kerkiän.
edit: Kävin katsomassa; Konehuoneen puolella on fordille tyypillinen ns. moottorin johtosarjan ja auton johtosarjan välinen liitin, 5 napanen, jossa kulkee lämpö, öljynpaine, sytytysvirta, kierroslukutieto mittaristolle ja startin herätteestä napattu tieto, joka menee sytkäyksikölle. Ilmeisesti starttitieto on puolan latausajan boostaus starttaamisen ajaksi, jotta tulee vahvempi kipinä.
Värit:
Musta = Sytytysvirta
Musta/sininen (vaihtaa väriä liittimessä, jatkuu autossa musta/punaisena) = startti
Vihreä = Kierroslukutieto mittaristolle
Ruskea/vihreä = öljynpainevalo
Ruskea/valkoinen = lämpömittari
Haynesin manuaalista en ainakaan tota starttitietoa löytänyt, todennäköisesti se kuuluu vain siihen motorcraftin molo-virranjakajalla varustettuun malliin, jossa sytkäyksikkö on jakajan kyljessä. Haynesin kirjassa käsitellään sitä normaalilla BOSCH-virranjakajalla ja erillisellä sytytysyksiköllä olevaa mallia.
Haynesin kirjoissa olevat kytkikset on siitä vekkuleita, että niissä ei näytetä johtosarjoja kokonaisuutena, vaan tiettyjä toimintoja, katsomatta siihen mihin johtosarjaan kyseinen toiminto kuuluu. Todella ärsyttävä tapa rakentelijan kannalta.
Kuitenkin, jos joku älypää on saksinut tuon 5-napaisen liittimen pois ruiskun johtosarjasta, voidaan pienellä pohdinnalla ja kaavion tulkitsemisella tehdä johtopäätös: Virtalukolta tuleva sytytysvirta kytketään ruiskun johtosarjassa olevaan puolanjohtoon, eli siihen mustaan, joka jakaantuu puolalle, sytytysyksikölle ja sitten jatkuu releelle musta/keltaisena.
edit: Kävin katsomassa; Konehuoneen puolella on fordille tyypillinen ns. moottorin johtosarjan ja auton johtosarjan välinen liitin, 5 napanen, jossa kulkee lämpö, öljynpaine, sytytysvirta, kierroslukutieto mittaristolle ja startin herätteestä napattu tieto, joka menee sytkäyksikölle. Ilmeisesti starttitieto on puolan latausajan boostaus starttaamisen ajaksi, jotta tulee vahvempi kipinä.
Värit:
Musta = Sytytysvirta
Musta/sininen (vaihtaa väriä liittimessä, jatkuu autossa musta/punaisena) = startti
Vihreä = Kierroslukutieto mittaristolle
Ruskea/vihreä = öljynpainevalo
Ruskea/valkoinen = lämpömittari
Haynesin manuaalista en ainakaan tota starttitietoa löytänyt, todennäköisesti se kuuluu vain siihen motorcraftin molo-virranjakajalla varustettuun malliin, jossa sytkäyksikkö on jakajan kyljessä. Haynesin kirjassa käsitellään sitä normaalilla BOSCH-virranjakajalla ja erillisellä sytytysyksiköllä olevaa mallia.
Haynesin kirjoissa olevat kytkikset on siitä vekkuleita, että niissä ei näytetä johtosarjoja kokonaisuutena, vaan tiettyjä toimintoja, katsomatta siihen mihin johtosarjaan kyseinen toiminto kuuluu. Todella ärsyttävä tapa rakentelijan kannalta.
Kuitenkin, jos joku älypää on saksinut tuon 5-napaisen liittimen pois ruiskun johtosarjasta, voidaan pienellä pohdinnalla ja kaavion tulkitsemisella tehdä johtopäätös: Virtalukolta tuleva sytytysvirta kytketään ruiskun johtosarjassa olevaan puolanjohtoon, eli siihen mustaan, joka jakaantuu puolalle, sytytysyksikölle ja sitten jatkuu releelle musta/keltaisena.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
itse ihmettelin kanssa kun ei löytynyt tuolla motocraftin jakajalla olevan tietoja, jonka takia meinasi sormi mennä suuhun... oli muuten se 5 liitin ainoat johdot joita en siitä tekniikan luovuttajasta ottanut(viisas minä kele)olafu kirjoitti:Niin, kyllä siihen boksiin muistaakseni ihan virta tulee jostain. Voin käydä kurkkimassa tuolta IS-riesasta joka on tuolla mäellä, kun kerkiän.
edit: Kävin katsomassa; Konehuoneen puolella on fordille tyypillinen ns. moottorin johtosarjan ja auton johtosarjan välinen liitin, 5 napanen, jossa kulkee lämpö, öljynpaine, sytytysvirta, kierroslukutieto mittaristolle ja startin herätteestä napattu tieto, joka menee sytkäyksikölle. Ilmeisesti starttitieto on puolan latausajan boostaus starttaamisen ajaksi, jotta tulee vahvempi kipinä.
Värit:
Musta = Sytytysvirta
Musta/sininen (vaihtaa väriä liittimessä, jatkuu autossa musta/punaisena) = startti
Vihreä = Kierroslukutieto mittaristolle
Ruskea/vihreä = öljynpainevalo
Ruskea/valkoinen = lämpömittari
Haynesin manuaalista en ainakaan tota starttitietoa löytänyt, todennäköisesti se kuuluu vain siihen motorcraftin molo-virranjakajalla varustettuun malliin, jossa sytkäyksikkö on jakajan kyljessä. Haynesin kirjassa käsitellään sitä normaalilla BOSCH-virranjakajalla ja erillisellä sytytysyksiköllä olevaa mallia.
Haynesin kirjoissa olevat kytkikset on siitä vekkuleita, että niissä ei näytetä johtosarjoja kokonaisuutena, vaan tiettyjä toimintoja, katsomatta siihen mihin johtosarjaan kyseinen toiminto kuuluu. Todella ärsyttävä tapa rakentelijan kannalta.
Kuitenkin, jos joku älypää on saksinut tuon 5-napaisen liittimen pois ruiskun johtosarjasta, voidaan pienellä pohdinnalla ja kaavion tulkitsemisella tehdä johtopäätös: Virtalukolta tuleva sytytysvirta kytketään ruiskun johtosarjassa olevaan puolanjohtoon, eli siihen mustaan, joka jakaantuu puolalle, sytytysyksikölle ja sitten jatkuu releelle musta/keltaisena.

Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
caddy kirjoitti:ps. EN MUUTEN OLE KATKONUT PIUHOJA ne vain jäi ottamatta irti (liitin tallessa mutta loppuosa jossain)

Juu, yleensä näin käy. Mutta sille liittimelle saattaa löytyä vastapeluri lähes mistä tahansa saman ikäisestä fordista.
Onhan sulla muuten semmonen johtosarja missä on sekä päävirtarele että bensapumpun rele siinä lähellä boksin liitintä, omissa oloissaan?
Uudemmissahan nämä on siirretty sinne sulakerasiaan kuskinpuolelle. Ilmeisesti projektoinnin kohteena olevassa sierrassakin on bensapumpun rele ja päävirtarele jo sulakerasiassa.
Itselläkin on tämä motorcraft-molovirranjakaja.
Tässä mallissa on ainakin kaksi erillistä maajohtoa, jotka eivät boksissa ole toisiinsa suorassa yhteydessä.
Ensimmäinen on auton sisällä, samassa nipussa josta paksu bensapumpun johto lähtee auton takaosaan. Se maadoitetaan koriin. Alkuperäinen paikka on etuoven karmin etureunassa.
Toinen maajohto onkin konehuoneessa. Se kuuluu maadoittaa akkuun (-) ja tulee johtonipusta ulos samasta kohdasta josta tulee punainen päävirtajohto, joka sekin kytketään akkuun (+).
Sitten: (koskee näitä joissa ne releet on siinä boksin tykönä)
Tarkistin vielä, minulla se "ruskea/keltainen" johto, joka tulee ruiskun päävirtareleelle, onkin oikeasti musta. Ilmeisesti taas yksi omituinen ero sen motorcraft virranjakajallisen mallin ja bosch virranjakajallisen mallin välillä.
Fordilla on kyllä ainakin näissä vanhemmissa vehkeissä ollut kunnioitettava tapa jakaa johtosarjat aina niin, että yleensä ainakin koneelle on oma johtosarjansa. Tämä 5-napainen liitin nimittäin löytyy myös mk4 escorteista. En ole tutkinut, mutta saattaa olla jopa sama pinnijärjestys. EDIT, ei ole mk5:ssä samanlainen, vaan paremman mallinen AMP-liitin. Ja pinnijärjestyskin on mk4:ssa eri lukuunottamatta sytytysvirtaa. Escortissa ei ollut myöskään kuin 4 johtoa tässä liittimessä. Liitinrunko itsessään kyllä sopi paikallensa.
Viikonloppuna purin juuri yhdestä scorpiosta ABS:n kaikki romppeet, johtosarjaa myöden. Yhtäkään johtoa en joutunut katkomaan mistään, eikä siinä nipussa todella kulkenut muuta kuin vain ja ainoastaan ABS:n omia johtoja.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Kävin tässä vielä illan hämärtyessä tutkailemassa nelikko dohc-sierraa, löysin akun läheltä pistokkeen jossa on suuri osa näistä vanhemmassa 5-napasessa pistokkeessa olevista väreistä. Kytkentäkaaviota katselin eikä niiden värisissä johdoissa konehuoneessa kulje juurikaan muuta, kuin nämä öljynpaine, lämpö yms tiedot. Siitä löytyi myös latausvalon johdon värinen johto. Jos muistan ja ehdin, niin voin huomenna tutkia asiaa tarkemmin.
Jäsen #606
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
nonii... kipinää löydetty
vielä kun olisi muistanut ostaa uudet tulpat, ei noilla paljon käynnisty. mitäs pienistä hakeepi huomenna uudet. Miten muuten kun tankkiakaan en kerennyt luovuttajasta ottaa(ukko anto viijä auton pihasta liian hätäseen) niin toimiiko ohari IS kaasari dokkilaisen pensapumpulla

Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Ruiskun pumppu täytyy ollacaddy kirjoitti:nonii... kipinää löydettyvielä kun olisi muistanut ostaa uudet tulpat, ei noilla paljon käynnisty. mitäs pienistä hakeepi huomenna uudet. Miten muuten kun tankkiakaan en kerennyt luovuttajasta ottaa(ukko anto viijä auton pihasta liian hätäseen) niin toimiiko ohari IS kaasari dokkilaisen pensapumpulla
Jäsen #606
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
elikkäs siis täytyy nyt ostaa se keleen pumppukin... jos jollain sattuisi löytymään voisin ostaa pois.. lähteekös se edes käyntiin tuon dokki kaasarin pumpulla vai sahaanko ihan turhaanolafu kirjoitti:Ruiskun pumppu täytyy ollacaddy kirjoitti:nonii... kipinää löydettyvielä kun olisi muistanut ostaa uudet tulpat, ei noilla paljon käynnisty. mitäs pienistä hakeepi huomenna uudet. Miten muuten kun tankkiakaan en kerennyt luovuttajasta ottaa(ukko anto viijä auton pihasta liian hätäseen) niin toimiiko ohari IS kaasari dokkilaisen pensapumpulla
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
-
- Viestit: 244
- Liittynyt: Ke Joulukuu 24. 1:24:41 2003
- Paikkakunta: Tampere
mikimikkola kirjoitti:
turhaahan tuo on mutta meneehän se siirtopumppuna jos tekee vaikka konehuoneeseen siirtosäiliön ja ruiskunpumppu siihen
Ja noin tehtynä säästyt auton alla ryömimiseltä.
Montulla tehtynä tuo pumun asennus tankin viereen tosin ei oo paha. Ite hitsasin vaan 10mm pultin auton pohjaan, rakensin pannan pumpulle(reilusti kumia pannan ja pumpun väliin nii ei surinat tuu hyttiin) ja sitte vaan koko paketti mutterilla pohjaanhitsattuun pulttiin kiinni.
#764
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
meinasin homman puuhata silleen että ostan toisen pumpun jossa tehotkin myös riittää ja kytken molemmat pumput vain peräkkäin... Näin pitäisi pensan ruveta riittämään7Axeman kirjoitti:mikimikkola kirjoitti:
turhaahan tuo on mutta meneehän se siirtopumppuna jos tekee vaikka konehuoneeseen siirtosäiliön ja ruiskunpumppu siihen
Ja noin tehtynä säästyt auton alla ryömimiseltä.
Montulla tehtynä tuo pumun asennus tankin viereen tosin ei oo paha. Ite hitsasin vaan 10mm pultin auton pohjaan, rakensin pannan pumpulle(reilusti kumia pannan ja pumpun väliin nii ei surinat tuu hyttiin) ja sitte vaan koko paketti mutterilla pohjaanhitsattuun pulttiin kiinni.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: Ti Syyskuu 27. 14:42:38 2005
- Paikkakunta: Urjala
meinasin homman puuhata silleen että ostan toisen pumpun jossa tehotkin myös riittää ja kytken molemmat pumput vain peräkkäin... Näin pitäisi pensan ruveta riittämään7[/quote]
Johan on sydeemit. Ei se ruiskun pumppu tarvi erillistä siirtopumppua jos sen laittaa tankin alle/kylkeen. Moottori ei saa yhtään enempää ainetta on sulla vaikka kuinka monta pumppua peräkkäin. Eri asia on jos laitat rinnakkain ja vaikka joka pytylle oman!

Johan on sydeemit. Ei se ruiskun pumppu tarvi erillistä siirtopumppua jos sen laittaa tankin alle/kylkeen. Moottori ei saa yhtään enempää ainetta on sulla vaikka kuinka monta pumppua peräkkäin. Eri asia on jos laitat rinnakkain ja vaikka joka pytylle oman!


-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
Johan on sydeemit. Ei se ruiskun pumppu tarvi erillistä siirtopumppua jos sen laittaa tankin alle/kylkeen. Moottori ei saa yhtään enempää ainetta on sulla vaikka kuinka monta pumppua peräkkäin. Eri asia on jos laitat rinnakkain ja vaikka joka pytylle oman!tomsak kirjoitti:meinasin homman puuhata silleen että ostan toisen pumpun jossa tehotkin myös riittää ja kytken molemmat pumput vain peräkkäin... Näin pitäisi pensan ruveta riittämään7


en kehtoo kaivella sitä entistä sieltä tankin sisältä poes... laiskuus iskee viime metreillä
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 1241
- Liittynyt: Pe Joulukuu 27. 21:41:37 2002
- Paikkakunta: Salocon Valley #584
- Viesti:
Kannattaa muistaa kun noita kaasaritankkeja muuttaa ruiskupumpulle, että pelkästään pumpun sijainti alhaalla ei riitä. Tankin bensalähtö pitää olla myös alhaalla tankissa ja sisällä jonkinmoinen keräilyastia estäen pumpun hörppäämästä ilmaa kaarteissa tai lähes tyhjänä. Sitä varten ruiskuautoissa on omanlaiset tankit joissa on keräysastia/labyrintti joihin paluuletku tulee.
Ruiskun rullapumppu kun ei osaa imeä ilman läpi gasoa ja pidempi pumpun huudattaminen kuivana tuhoaa satavarmasti pumpun. Yhden sain näin rikki.
Nimim. Pari vuotta leikkinyt kaasaritankilla ruiskuautossa, kunnes vaihdoin alkuperäiseen ruiskuntankkiin.
Ruiskun rullapumppu kun ei osaa imeä ilman läpi gasoa ja pidempi pumpun huudattaminen kuivana tuhoaa satavarmasti pumpun. Yhden sain näin rikki.
Nimim. Pari vuotta leikkinyt kaasaritankilla ruiskuautossa, kunnes vaihdoin alkuperäiseen ruiskuntankkiin.
- Toyota Corolla 1.4 D4D -06
Ford Escort mk3 3d 1.3 farmari
Chevrolet K1500 4x4 pick-up
-
- Viestit: 2075
- Liittynyt: Ke Helmikuu 23. 21:34:28 2005
- Paikkakunta: Toivala
vaihdan minäkin jossain vaiheessa ruiskutankin. mutta näin alkuun saa tuo kelvata, paitsi edelleen jos jollain sattuu olemaan ruiskun tankki+ pumppu niin ostan ne välittömästi poisHartza kirjoitti:Kannattaa muistaa kun noita kaasaritankkeja muuttaa ruiskupumpulle, että pelkästään pumpun sijainti alhaalla ei riitä. Tankin bensalähtö pitää olla myös alhaalla tankissa ja sisällä jonkinmoinen keräilyastia estäen pumpun hörppäämästä ilmaa kaarteissa tai lähes tyhjänä. Sitä varten ruiskuautoissa on omanlaiset tankit joissa on keräysastia/labyrintti joihin paluuletku tulee.
Ruiskun rullapumppu kun ei osaa imeä ilman läpi gasoa ja pidempi pumpun huudattaminen kuivana tuhoaa satavarmasti pumpun. Yhden sain näin rikki.
Nimim. Pari vuotta leikkinyt kaasaritankilla ruiskuautossa, kunnes vaihdoin alkuperäiseen ruiskuntankkiin.
Mondeo -02 ST220
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
Sierra -86 iS --> M52B25
#1398
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: EEC-IV kysymys
Perk.. oon saanut pari vuotta sitten kytkettyä megan ominavuin mutta nyt en normi sierran vakio ruiskua
eli kyseessä vm-90 sierrasta raksittu satsi missä on pikkujakaja ja releet olleet sulakerasiassa. on mulla joo vanhanmallin kytkis siipicosan sivuilta mutta ei mene jakeluun perk mitenkään miten tuo pitäis tusata! kaikki vanhojen topiccien kuvat poistettu jne... eli pumppu kytketty, päävirta ruiskunjohtosarjalle akulle, virranjakaja+syttyboksi, maadoitukset mutta nuo releet mitkä on kaiveltu sulakerasiasta Kuvia http://s44.photobucket.com/albums/f25/m ... tunruisku/
eli nämä on tässä raksitussa versiossa. keltaiselta releeltä puuttuu 30 eli vissiin suoravirta? "punainen" siitäkin yksi "karva" kuuluuko mokomaa olla edes "relettä" vai pitikö siinä olla se hyppäri? ja tuo ruskea se on selvä tapaus. pumpun sulake eri paikassa. helpomi olisi huomattavasti se vanhemman mallin johtosarja. pääsisikin itse purkamaan niin olis huomattavasti helpompaa kun alkaa toisten rääppimistä seulomaan

eli nämä on tässä raksitussa versiossa. keltaiselta releeltä puuttuu 30 eli vissiin suoravirta? "punainen" siitäkin yksi "karva" kuuluuko mokomaa olla edes "relettä" vai pitikö siinä olla se hyppäri? ja tuo ruskea se on selvä tapaus. pumpun sulake eri paikassa. helpomi olisi huomattavasti se vanhemman mallin johtosarja. pääsisikin itse purkamaan niin olis huomattavasti helpompaa kun alkaa toisten rääppimistä seulomaan

-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: EEC-IV kysymys
Ei pelitä tuo 2 pumppua peräkkäin. Ruiskun pumppu ei ime ja se sun kaasarin pumpun tuotto ei riitä ruiskun pumpulle.
Muuta kuin etit selkeet ohjeet ja teet sen kerääjäsäiliön tai sit ruiskun tankki.
Muuta kuin etit selkeet ohjeet ja teet sen kerääjäsäiliön tai sit ruiskun tankki.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: EEC-IV kysymys
Lainasin tätä topiccia vaan tuota mun kysymystä varten. kuten huomaat tuo on aikas vanha juttu jo 

-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: EEC-IV kysymys
Voipi olla....aina ei voi yöllä huomata kaikkee 

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis