pitäis kuulemma olla aika hyvä..

Valvoja: CRSC Hallitus
hups, en huomannut et sulla oli pienemmällä siivellä tuo H1, eli kyllä jos "super" herää samoin kun tuo sun (oletan et se vetää aika alhaalta, mulla 60/65 ja 14 pesä ja noin 4300rpm) niin voisi se olla hyväkin..Jokeri kirjoitti:Turbotekniikaan kun soittelin ja kyselin noista ahtimista ja kerroin, että mulla on Holsetin H1 nro.14 pakopesällä (siivet 56/57) ni se sano, että tuo super trimmin heräävyys on samaa luokkaa mutta tuottoa riittää 2l koneessa 550hp asti..
no mut kun se 6..+++SHR kirjoitti:Kuulkaahan nyt viritä lisää addiktitTimokin nyt vaan käyttää "vanhoja" 500++ tehoja aktiivisesti niin eiköhän se ala jo kulkee riittävästi, eikä siitä noilla tehoilla saa millään ihan nollasta heräävää. Ainakin mitä ne 0-260 vedot oli niin vaihtaa sitte isomman ahtimen kun joku luupää pudottaa motarilla, ja silloinhan pitää yli 300 vetää...
penkki vois olla v.loppuna vapaaTimo kirjoitti:no mut kun se 6..+++SHR kirjoitti:Kuulkaahan nyt viritä lisää addiktitTimokin nyt vaan käyttää "vanhoja" 500++ tehoja aktiivisesti niin eiköhän se ala jo kulkee riittävästi, eikä siitä noilla tehoilla saa millään ihan nollasta heräävää. Ainakin mitä ne 0-260 vedot oli niin vaihtaa sitte isomman ahtimen kun joku luupää pudottaa motarilla, ja silloinhan pitää yli 300 vetää...
![]()
bpasi vinoilee kun ei kulje..
no täytyy nyt ensin käydä penkissä todentamassa onko se enää 500+ ja sitten tuumata lisä-juttuja.. ja oikeassa oot, kyl se jo nykyisinkin menee (ainakin meni) aika rapeasti, mutta jos siihen sais aluetta 500-1000rpm lisää ja samalla yläpäähän lisää puhallusta niin... niin, mitäpä sitten, ei se paljoa siitä enää muutu, paikat vaan hajoaa..
Rupeaa jo kuullostamaan asialliselta teholukemalta.bpasi kirjoitti:penkki vois olla v.loppuna vapaaTimo kirjoitti:
no mut kun se 6..+++![]()
bpasi vinoilee kun ei kulje..
no täytyy nyt ensin käydä penkissä todentamassa onko se enää 500+ ja sitten tuumata lisä-juttuja.. ja oikeassa oot, kyl se jo nykyisinkin menee (ainakin meni) aika rapeasti, mutta jos siihen sais aluetta 500-1000rpm lisää ja samalla yläpäähän lisää puhallusta niin... niin, mitäpä sitten, ei se paljoa siitä enää muutu, paikat vaan hajoaa..![]()
jaa vai 6++luulin et mennään 7++ luvuissa
Jokeri kirjoitti:Turbotekniikaan kun soittelin ja kyselin noista ahtimista ja kerroin, että mulla on Holsetin H1 nro.14 pakopesällä (siivet 56/57) ni se sano, että tuo super trimmin heräävyys on samaa luokkaa mutta tuottoa riittää 2l koneessa 550hp asti..
hx50:n kanssa tuskin kannattaa odottaa parempaa heräämistä, kun myyntipuheet hx40 superista kertoi sen heräävän huomattavasti alempaa kuin normi h1e tai hx40. ja edelleen samat puheet väitti tuoton olevan kuitenkin "ison" ahtimen luokkaa.samiharju kirjoitti:maallikkona / mistään mitään tietämättömänä kyselen miksi se hx40 superi olis ykkösenä listalla eikä se hx50? superi kuulostaa heti kalliimmalta kun tavan hx40, tuskin 50 paljoa hintavampi on kun superi?
mitä eroa on superilla ja tavallisella?
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... p?t=103681samiharju kirjoitti:ja superinko saa vain hx40:stä, eikö hx50:stä oli super mallia?
Mites tossa hommassa kävi? Itelle pitäis kans talven aikana joku järkevämpi ahdin katella.. Ja onks porukoilla lisää kokemuksii tosta superista?Timo kirjoitti: oulussa pitäisi olla yks tehokas auto menossa penkkiin, vaihtoi juuri tuon superin tavallisen tilalle. täytyy varmaan odotella minkäläiset laput sieltä tulee..
no tuossa jo joskus ennenkin mainitussa kaverin audi 100 s4:ssa on nyt sellainen, harisen penkissä puski mukavia +630hv tehoa vaivaisella 2.8bar ahdoilla, muuten kone aika vakio. tosin penkityshalli oli silloin noin 60 astetta lämmin et ihan kaikkia ei tullut ulos, vääntö jotain +750nm..magelius kirjoitti:Mites tossa hommassa kävi? Itelle pitäis kans talven aikana joku järkevämpi ahdin katella.. Ja onks porukoilla lisää kokemuksii tosta superista?Timo kirjoitti: oulussa pitäisi olla yks tehokas auto menossa penkkiin, vaihtoi juuri tuon superin tavallisen tilalle. täytyy varmaan odotella minkäläiset laput sieltä tulee..
Tämän velipojalla tais olla kans suht tehokas Ässä myynnis, mahtaakohan olla vieläki??Timo kirjoitti:no tuossa jo joskus ennenkin mainitussa kaverin audi 100 s4:ssa on nyt sellainen, harisen penkissä puski mukavia +630hv tehoa vaivaisella 2.8bar ahdoilla, muuten kone aika vakio. tosin penkityshalli oli silloin noin 60 astetta lämmin et ihan kaikkia ei tullut ulos, vääntö jotain +750nm..magelius kirjoitti:Mites tossa hommassa kävi? Itelle pitäis kans talven aikana joku järkevämpi ahdin katella.. Ja onks porukoilla lisää kokemuksii tosta superista?Timo kirjoitti: oulussa pitäisi olla yks tehokas auto menossa penkkiin, vaihtoi juuri tuon superin tavallisen tilalle. täytyy varmaan odotella minkäläiset laput sieltä tulee..
vartilla samainen noin 1600-1700kg auto veti kolmoselle saakka, kone poks, rullaten loput, loppuaika alle 12 sek ja nopeus jotain alle 150kmh, ahtopaine logista noin 3.3 bar.
tästä oli joskus juttua, mut valitettavasti nuo tiedot ei auta yhtään asiassa kuinka se cossussa toimisi. superi on kuitenkin suunniteltu "korkea" paine ahtimeksi, eli alle puolentoistakilon ei ole toimintaa odotettavissa, ja parhaimmillaan se lienee jossakin 2.5bar paikkeilla.. ehkä, ei 100% faktaa asiasta, paitsi nuo audi jutut..