holset hx40 super

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

holset hx40 super

Viesti Kirjoittaja Timo » Ma Syyskuu 18. 19:28:12 2006

onko kenelläkään faktaa tai kokemuksia ko ahtimesta?

pitäis kuulemma olla aika hyvä.. :shock:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jokeri
Viestit: 81
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 16:34:05 2001

Viesti Kirjoittaja Jokeri » Ma Syyskuu 18. 23:49:30 2006

Turbotekniikaan kun soittelin ja kyselin noista ahtimista ja kerroin, että mulla on Holsetin H1 nro.14 pakopesällä (siivet 56/57) ni se sano, että tuo super trimmin heräävyys on samaa luokkaa mutta tuottoa riittää 2l koneessa 550hp asti..

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 19. 8:39:28 2006

ahaa.. mä kun kävin erään kokeneen turbo-asentajan luona niin näytti uutta "super" mallia ja sanoi että kierrosalue on 1000rpm laajempi normi hx40:seen verrattuna, herää huomattavasti alempaa ja painekarttojen mukainen tuotto vastaa hx55 ahdinta. eli kuulosti aika hyvältä..

mut se oli just tilannut sen ahtimen eli olisikohan kyseessä joku uusi evo-versio vai olikohan pelkkää myyntipuhetta.. tiedä sitten..

oulussa pitäisi olla yks tehokas auto menossa penkkiin, vaihtoi juuri tuon superin tavallisen tilalle. täytyy varmaan odotella minkäläiset laput sieltä tulee..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 19. 8:45:46 2006

Jokeri kirjoitti:Turbotekniikaan kun soittelin ja kyselin noista ahtimista ja kerroin, että mulla on Holsetin H1 nro.14 pakopesällä (siivet 56/57) ni se sano, että tuo super trimmin heräävyys on samaa luokkaa mutta tuottoa riittää 2l koneessa 550hp asti..
hups, en huomannut et sulla oli pienemmällä siivellä tuo H1, eli kyllä jos "super" herää samoin kun tuo sun (oletan et se vetää aika alhaalta, mulla 60/65 ja 14 pesä ja noin 4300rpm) niin voisi se olla hyväkin..

tosin tuo tuoton pienuus ihmetyttää, se on kuitenkin korkeapaine siivellä ja tuolle mun H1 matalapainesiivellekin lupaillaan +600hv tuottoa.. ja jos sen pitäisi vastata HX55 ahdinta niin.. mut aika yleisestihän nuo ahdinvalmistajat ilmoittaa tuotot hieman alakanttiin.. tai sitten penkit näyttää yläkanttiin.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Skorppi
Viestit: 1961
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 18:42:49 2001
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Skorppi » Ti Syyskuu 19. 11:56:53 2006

Tuskin tuo hx40 super mahdottomasti sitä tavallista kummallisempi on. ect:llä oli joskus näytillä täällä se ~540hv käppyrä ja oisko siinä ollu superi paikalla vai muistanko väärin ? Ja siinähän alkoi olla ahdin jo rajoilla. Onko sulla timo kartat siitä että mistä näkis tuoton vai onko toi hx55 vastaavuus vaan kuulopuhetta?
Corvette C5 Supercharged

- 500whp.net -

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 19. 13:21:50 2006

siis nimenomaan erään turbo-huollon kaverin kuulopuhetta, en ole karttoja nähnyt. tosin oli se ahdin sekä omaani vastaava vierekkäin pöydällä tutkittavana, eoja näkyi mutta niiden vaikutus...

mutta kun on toisestakin suunnasta tullut samanlaista huhua että olisi hyvä. täytyy selvittää onko tuo nyt sama malli kuin esim ect:n jne. ja odottaa ne oulun penkityslaput, sieltähän sitä faktaa saattaa tulla.

p.s ei muuten mutta taitaa tuo oma ahdin alkaa olemaan pieni.. :wink:
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Viesti Kirjoittaja SHR » Ti Syyskuu 19. 16:11:14 2006

Kuulkaahan nyt viritä lisää addiktit :lol: Timokin nyt vaan käyttää "vanhoja" 500++ tehoja aktiivisesti niin eiköhän se ala jo kulkee riittävästi, eikä siitä noilla tehoilla saa millään ihan nollasta heräävää. Ainakin mitä ne 0-260 vedot oli niin vaihtaa sitte isomman ahtimen kun joku luupää pudottaa motarilla, ja silloinhan pitää yli 300 vetää...

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 19. 16:39:31 2006

SHR kirjoitti:Kuulkaahan nyt viritä lisää addiktit :lol: Timokin nyt vaan käyttää "vanhoja" 500++ tehoja aktiivisesti niin eiköhän se ala jo kulkee riittävästi, eikä siitä noilla tehoilla saa millään ihan nollasta heräävää. Ainakin mitä ne 0-260 vedot oli niin vaihtaa sitte isomman ahtimen kun joku luupää pudottaa motarilla, ja silloinhan pitää yli 300 vetää...
no mut kun se 6..+++ :wink: :wink: bpasi vinoilee kun ei kulje..

no täytyy nyt ensin käydä penkissä todentamassa onko se enää 500+ ja sitten tuumata lisä-juttuja.. ja oikeassa oot, kyl se jo nykyisinkin menee (ainakin meni) aika rapeasti, mutta jos siihen sais aluetta 500-1000rpm lisää ja samalla yläpäähän lisää puhallusta niin... niin, mitäpä sitten, ei se paljoa siitä enää muutu, paikat vaan hajoaa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » Ti Syyskuu 19. 16:48:54 2006

Viritä viritä. Eiks se niin menny vai mitä se Toimittaja käski toistaa :)

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ti Syyskuu 19. 16:56:09 2006

Timo kirjoitti:
SHR kirjoitti:Kuulkaahan nyt viritä lisää addiktit :lol: Timokin nyt vaan käyttää "vanhoja" 500++ tehoja aktiivisesti niin eiköhän se ala jo kulkee riittävästi, eikä siitä noilla tehoilla saa millään ihan nollasta heräävää. Ainakin mitä ne 0-260 vedot oli niin vaihtaa sitte isomman ahtimen kun joku luupää pudottaa motarilla, ja silloinhan pitää yli 300 vetää...
no mut kun se 6..+++ :wink: :wink: bpasi vinoilee kun ei kulje..

no täytyy nyt ensin käydä penkissä todentamassa onko se enää 500+ ja sitten tuumata lisä-juttuja.. ja oikeassa oot, kyl se jo nykyisinkin menee (ainakin meni) aika rapeasti, mutta jos siihen sais aluetta 500-1000rpm lisää ja samalla yläpäähän lisää puhallusta niin... niin, mitäpä sitten, ei se paljoa siitä enää muutu, paikat vaan hajoaa..
penkki vois olla v.loppuna vapaa :wink: :wink: jaa vai 6++luulin et mennään 7++ luvuissa :wink:

siipicossu
Ylläpitäjä
Viestit: 11528
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
Viesti:

Viesti Kirjoittaja siipicossu » Ti Syyskuu 19. 18:21:52 2006

bpasi kirjoitti:
Timo kirjoitti:
no mut kun se 6..+++ :wink: :wink: bpasi vinoilee kun ei kulje..

no täytyy nyt ensin käydä penkissä todentamassa onko se enää 500+ ja sitten tuumata lisä-juttuja.. ja oikeassa oot, kyl se jo nykyisinkin menee (ainakin meni) aika rapeasti, mutta jos siihen sais aluetta 500-1000rpm lisää ja samalla yläpäähän lisää puhallusta niin... niin, mitäpä sitten, ei se paljoa siitä enää muutu, paikat vaan hajoaa..
penkki vois olla v.loppuna vapaa :wink: :wink: jaa vai 6++luulin et mennään 7++ luvuissa :wink:
Rupeaa jo kuullostamaan asialliselta teholukemalta.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .

ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Ti Syyskuu 19. 22:58:50 2006

Noniin Timo, sitten vielä vetävät etupyörät lisäksi :wink:
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 20. 9:09:52 2006

niinpä, mut nyt lähti laukoille, eli todellisuus on tarua ihmeellisempi, noilla nykyhilppeillä ei vielä 600hv rajaa hätyytellä, valitettavasti. mutta jospa siihenkin löytyisi lääke jostakin.. bpaaasiiiii....?
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Viesti Kirjoittaja bpasi » Ke Syyskuu 20. 11:13:57 2006

Timo kirjoitti:niinpä, mut nyt lähti laukoille, eli todellisuus on tarua ihmeellisempi, noilla nykyhilppeillä ei vielä 600hv rajaa hätyytellä, valitettavasti. mutta jospa siihenkin löytyisi lääke jostakin.. bpaaasiiiii....?

penkkiin ja säätöä sitte mietitään ahdinta....hä?

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ke Syyskuu 20. 20:09:44 2006

No joo,mulla oli toi superi toissakesänä kiinni.2,2 bar oli painetta 4500 kierroksessa eli ei ihmeellisen alhaalta herännyt.Niin mullekkin sanottiin että tuotto on lähes mahtava ja riittää xxx hevosvoimaan.Totuus olikin sitten tarua ihmeellisempää. :lol:Ja mitäs hyötyä siitä suuresta kompuran tuotosta on kun pakopuoli sitten meneekin tukkoon.Laita ihan suosiolla vaikka hx50 jos meinaat saada 600 hv ulos ja unohda noi superhyper kätkyttimet.Eiköhän toi superi ole järkevillä paineilla tollanen 500hv-n ahdin.Mut yks vaihtoehtohan vois olla vaikka rs500 garretti,sillähän noi isot pojat ottaa helposti sen 600hv.... :lol:
+XXXhv

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 20. 20:14:31 2006

hyvä, tätä tietoa kaipasinkin. täytyy nyt ensin koettaa kuinka tuo nykyinen jaksaa puhaltaa.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ke Syyskuu 20. 20:26:39 2006

Jokeri kirjoitti:Turbotekniikaan kun soittelin ja kyselin noista ahtimista ja kerroin, että mulla on Holsetin H1 nro.14 pakopesällä (siivet 56/57) ni se sano, että tuo super trimmin heräävyys on samaa luokkaa mutta tuottoa riittää 2l koneessa 550hp asti..

No niin,mistäköhän ihmeestä turbotekniikka oy voi tietää miten superi herää koneessasi??Ja hevosvoimien tuoton ilmoittaminenkin on aika kyseenalaista,koska se riippuu monenlaisista asioista.Kysäiseppä turbotekniikasta esim. paljonko ilmaa menee harakoille jos koneessasi on esimerkiksi 280 asteiset nokat jotka ovat 4mm auki ykk-ssa.Siihen se laskutaito sitten taitaakin loppua.Erilaisten turbojen kokeileminen taitaa vaan olla ainoa oikea tie sopivan ahtimen löytämiseen,kallista se on kylläkin.
Mä uskallan väittää että suomessa yksikään turboliike ei pysty laskemaan oikeaa turbon kokoa johonkin tiettyyn moottoriin vaikka tietäisivätkin mitä sen sisälle kätkeytyy.Voinhan olla tietysti väärässäkin...että silleen.
+XXXhv

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Syyskuu 20. 20:38:18 2006

maallikkona / mistään mitään tietämättömänä kyselen miksi se hx40 superi olis ykkösenä listalla eikä se hx50? superi kuulostaa heti kalliimmalta kun tavan hx40, tuskin 50 paljoa hintavampi on kun superi?

mitä eroa on superilla ja tavallisella?

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ke Syyskuu 20. 20:50:55 2006

Ei se superi sen enempää maksa kun tavan hx40.
+XXXhv

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 20. 21:03:41 2006

samiharju kirjoitti:maallikkona / mistään mitään tietämättömänä kyselen miksi se hx40 superi olis ykkösenä listalla eikä se hx50? superi kuulostaa heti kalliimmalta kun tavan hx40, tuskin 50 paljoa hintavampi on kun superi?

mitä eroa on superilla ja tavallisella?
hx50:n kanssa tuskin kannattaa odottaa parempaa heräämistä, kun myyntipuheet hx40 superista kertoi sen heräävän huomattavasti alempaa kuin normi h1e tai hx40. ja edelleen samat puheet väitti tuoton olevan kuitenkin "ison" ahtimen luokkaa.

mutta kuten useimmiten, uutta ruutia ei ole vieläkään taidettu keksiä, joten ei mulla ole tarvetta antaa välirahaa ja vaihtaa samanlaiseen ahtimeen kuin nykyään.
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » Ke Syyskuu 20. 21:21:14 2006

Superissa on tuottavampi kompura(kartan mukaan),kompurasiipi on korkeampi tavalliseen verrattuna,pakosiivessä oli enemmän lapoja,en muista enää montako.Ei siinä mitään maatamullistavaa ihmeellistä ole.Ei se ainakaan mun koneessa lunastanut lupauksiaan ja jos tavoittena on yli 600hv niin kannattaa unohtaa superi heti alkuunsa.Oon joskus ajanut sellaisella cossulla missä oli hx50 72mm pakosiivellä,kyseinen auto saavutti pari kiloa 4500 kierroksella.
+XXXhv

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » To Syyskuu 21. 8:54:43 2006

ja superinko saa vain hx40:stä, eikö hx50:stä oli super mallia? :-)

Yrkesman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ke Huhtikuu 3. 17:43:25 2002
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Yrkesman » To Syyskuu 21. 9:18:09 2006

samiharju kirjoitti:ja superinko saa vain hx40:stä, eikö hx50:stä oli super mallia? :-)
http://cosworthrsclub.com/foorumi/viewt ... p?t=103681

HX52 mallista on ilmeisesti kanssa tuo super.

ect
Viestit: 74
Liittynyt: Ma Toukokuu 16. 17:17:55 2005

Viesti Kirjoittaja ect » To Syyskuu 21. 13:03:35 2006

Ei oo super 52 vaan pro52.Sellainen tuli itselle hommattua,saa sitten joskus nähdä onko siitä mihinkään. :roll:
+XXXhv

magelius
Viestit: 783
Liittynyt: Pe Joulukuu 13. 12:45:03 2002

Viesti Kirjoittaja magelius » Ti Syyskuu 25. 19:21:31 2007

Timo kirjoitti: oulussa pitäisi olla yks tehokas auto menossa penkkiin, vaihtoi juuri tuon superin tavallisen tilalle. täytyy varmaan odotella minkäläiset laput sieltä tulee..
Mites tossa hommassa kävi? Itelle pitäis kans talven aikana joku järkevämpi ahdin katella.. Ja onks porukoilla lisää kokemuksii tosta superista?

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ti Syyskuu 25. 22:49:51 2007

magelius kirjoitti:
Timo kirjoitti: oulussa pitäisi olla yks tehokas auto menossa penkkiin, vaihtoi juuri tuon superin tavallisen tilalle. täytyy varmaan odotella minkäläiset laput sieltä tulee..
Mites tossa hommassa kävi? Itelle pitäis kans talven aikana joku järkevämpi ahdin katella.. Ja onks porukoilla lisää kokemuksii tosta superista?
no tuossa jo joskus ennenkin mainitussa kaverin audi 100 s4:ssa on nyt sellainen, harisen penkissä puski mukavia +630hv tehoa vaivaisella 2.8bar ahdoilla, muuten kone aika vakio. tosin penkityshalli oli silloin noin 60 astetta lämmin et ihan kaikkia ei tullut ulos, vääntö jotain +750nm..

vartilla samainen noin 1600-1700kg auto veti kolmoselle saakka, kone poks, rullaten loput, loppuaika alle 12 sek ja nopeus jotain alle 150kmh, ahtopaine logista noin 3.3 bar.

tästä oli joskus juttua, mut valitettavasti nuo tiedot ei auta yhtään asiassa kuinka se cossussa toimisi. superi on kuitenkin suunniteltu "korkea" paine ahtimeksi, eli alle puolentoistakilon ei ole toimintaa odotettavissa, ja parhaimmillaan se lienee jossakin 2.5bar paikkeilla.. ehkä, ei 100% faktaa asiasta, paitsi nuo audi jutut..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

eskort
Viestit: 825
Liittynyt: Ke Helmikuu 26. 17:08:41 2003

Viesti Kirjoittaja eskort » Ti Syyskuu 25. 23:06:05 2007

Timo kirjoitti:
magelius kirjoitti:
Timo kirjoitti: oulussa pitäisi olla yks tehokas auto menossa penkkiin, vaihtoi juuri tuon superin tavallisen tilalle. täytyy varmaan odotella minkäläiset laput sieltä tulee..
Mites tossa hommassa kävi? Itelle pitäis kans talven aikana joku järkevämpi ahdin katella.. Ja onks porukoilla lisää kokemuksii tosta superista?
no tuossa jo joskus ennenkin mainitussa kaverin audi 100 s4:ssa on nyt sellainen, harisen penkissä puski mukavia +630hv tehoa vaivaisella 2.8bar ahdoilla, muuten kone aika vakio. tosin penkityshalli oli silloin noin 60 astetta lämmin et ihan kaikkia ei tullut ulos, vääntö jotain +750nm..

vartilla samainen noin 1600-1700kg auto veti kolmoselle saakka, kone poks, rullaten loput, loppuaika alle 12 sek ja nopeus jotain alle 150kmh, ahtopaine logista noin 3.3 bar.

tästä oli joskus juttua, mut valitettavasti nuo tiedot ei auta yhtään asiassa kuinka se cossussa toimisi. superi on kuitenkin suunniteltu "korkea" paine ahtimeksi, eli alle puolentoistakilon ei ole toimintaa odotettavissa, ja parhaimmillaan se lienee jossakin 2.5bar paikkeilla.. ehkä, ei 100% faktaa asiasta, paitsi nuo audi jutut..
Tämän velipojalla tais olla kans suht tehokas Ässä myynnis, mahtaakohan olla vieläki??

Timo
Viestit: 2229
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 20:23:19 2001

Viesti Kirjoittaja Timo » Ke Syyskuu 26. 17:56:21 2007

juu sehän tais olla bongattuna tuossa nettiauto-topicissa. samaisen kaverin veli on, en tiedä joko audinsa möi.. mitähän lie tulossa tilalle..

ja sitten on vielä kolmas vastaava audi seinäjoen kulmissa..
Ex: Cosworth 664hv
Ex: 14 x Cosworth 2wd&4wd
Ex: CLS AMG Widebody
Ex: E60 M5 Eisenmann Race
Ex: E55AMG Kleemann
Nyx: BMW M5 F10 700hv

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: holset hx40 super

Viesti Kirjoittaja Jasu » Su Maaliskuu 15. 12:05:50 2009

Jatketaapas topicia. Osaako kukaan sanoa että löytyykö Superiin t4 laipalla olevaa 16-pakopesää?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Vastaa Viestiin