MB 190 ongelma!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Tammikuu 21. 15:49:47 2009

Kaverillani on 2.0 bensamersu "tenavatähti" ruiskulla, siinä on kummallinen häikkä tai ollut itseasiassa pidemmän aikaa. Aivan sama millä kierros alueella ajaa ja kun polkaisee kaasun pohjaan--->BOO!.. Taas kun vähän löysää kaasua, meno jatkuu. Niinkuin olisi pieni näkymätön pykälä, jonka ylityttyä kampe hyytyy.
Ilmansuodatin vaihdettu ihan vasta autosta.

Vielä huomattu sellainen asia, että tankin korkin kun aukaisee ajon jälkeen niin sihahtaa. Korvausilmareikä tukossa? Testattiin kumminkin juuri äsken, että käytettiin korkkia auki, jonka jälkeen kokeiltiin ajaa niin ei vaikutusta tuohon booaamiseen.

Tämä on siis tällainen pikakysymys, jonka voi sitten moderaattorit poistaa myöhemmin tätä foorumia täyttämästä. Arvelin vaan, että täällä on kumminkin aika pitkälle tekniikkaa ymmärtävää porukkaa, että ehkä löytyisi jotain ratkaisua. Heitelkää ehdotuksia!
"Mieluiten ihan sama."

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 21. 16:05:05 2009

Bensapumppu? paineiden tsekkaus? mikä ruisku? tps=kaasuläpän asentoanturi?

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Tammikuu 21. 16:56:08 2009

190e vm. 89
katalysaattorimalli
118hv

Tuollaista sanoi kaveri, ei yhtäkkiä tiennyt mikä ruisku, aikoi selvittää.
Miten nuo paineet tarkistas helpoiten?
"Mieluiten ihan sama."

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Mikitic » Ke Tammikuu 21. 17:07:36 2009

oiskohan suutintukissa semmoinen renkaanventtiilin näköinen tötsä missä korkki päällä? on tosin sev verran vanha ettei välttämättä ole.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ke Tammikuu 21. 19:48:56 2009

mites se bensansuodatin?

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja MouTine » Ke Tammikuu 21. 19:55:40 2009

Eiks toi ole K-Jetronicilla? Määränjakelija ja siihen liittyvät osat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » Ke Tammikuu 21. 20:46:21 2009

samiharju kirjoitti:mites se bensansuodatin?
Juu tuo bensansuodatin nyt ainakin on näppärä vaihtaa.
Tuosta ruiskusta ei kaveri ollut tosiaan varma vieläkään.

EDIT: Siis ilmeisesti tuo K-jetti on ruiskuna. Huomenna selvitellään asiaa lisää.

Kiitoksia tähän mennessä vastanneille! 8)
"Mieluiten ihan sama."

fsohc
Viestit: 1694
Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja fsohc » To Tammikuu 22. 14:01:31 2009

Itse katsoisin ensimmäisenä tps-anturin vastusarvot jos noin käyttäytyy joka tilanteessa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » To Tammikuu 22. 14:51:57 2009

fsohc kirjoitti:Itse katsoisin ensimmäisenä tps-anturin vastusarvot jos noin käyttäytyy joka tilanteessa.
Juu aivan sama miten ajaa, kun kaasun polkaisee aivan pohjaan niin hyytyy.
Mistähän ihmeestä keksin noi arvot mitä niiden tulisi olla? Ja mitataanko se ihan normaalisti läpän asennosta huolimatta vai pitääkö olla läppä auki?
"Mieluiten ihan sama."

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Tammikuu 22. 15:48:42 2009

Mä veikkaan bensansuodatinta tai sit tulpanjohdot.
Jäsen #1112

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » To Tammikuu 22. 15:52:29 2009

AnttiR kirjoitti:Mä veikkaan bensansuodatinta tai sit tulpanjohdot.
Tulpanjohdot uusittu. Pitää tänään tutkia tuota jos vaan ehtii.
"Mieluiten ihan sama."

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Tammikuu 22. 16:13:01 2009

TPS:lle yksi ääni lisää :D

TPS:n vastusarvon tulisi muuttua tasaisesti kaasua painaessa, eikä esim vastus saa olla ääretön kaasu pohjassa. Sitä en tiedä millainen potikka siellä on, mutta yleensä kahden piuhan välillä vastus muuttuu. Ei muuta kuin piuha irti ja mittailemaan. Tosin itse tarkistaisin kanssa tuon polttoaineen tulon tps:n lisäksi. Ja vanhat tulpatkin kannattanee vaihtaa jos ei ihan hiljan ole vaihdettu.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » To Tammikuu 22. 16:27:03 2009

BlackEscort kirjoitti:TPS:lle yksi ääni lisää :D

TPS:n vastusarvon tulisi muuttua tasaisesti kaasua painaessa, eikä esim vastus saa olla ääretön kaasu pohjassa. Sitä en tiedä millainen potikka siellä on, mutta yleensä kahden piuhan välillä vastus muuttuu. Ei muuta kuin piuha irti ja mittailemaan. Tosin itse tarkistaisin kanssa tuon polttoaineen tulon tps:n lisäksi. Ja vanhat tulpatkin kannattanee vaihtaa jos ei ihan hiljan ole vaihdettu.
Tämä selvensi kummasti hommaa! Kiitti neuvosta. En itsekkään tiedä millainen tps siellä, mutta eiköhän se selviä.
:)
"Mieluiten ihan sama."

AnttiR
Viestit: 1185
Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja AnttiR » To Tammikuu 22. 17:00:11 2009

K-jetissä ei taida olla tps anturia.
Jäsen #1112

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Tammikuu 22. 17:10:18 2009

AnttiR kirjoitti:K-jetissä ei taida olla tps anturia.
KE-Jetissä on, mutta eikö ne just eroa sen takia... Se E ois vähä enemmän sähköjuttui lisää. Sori tyhmyyteni. :oops:

Ja KE-Jetin TPS naksahtaa kerran kun painaa kaasua "pois tyhjäkäynti alueelta" ja toinen minkä tunnistaa on täyskaasu. Ei ilmeisesti muuta? (Näin oon ymmärtäny.)

Multa löytyy yks TPS, väärän kätinen Escorttiin. Eli vasemmalla puolella kaasuläppää oleva.

Bensapumppu voi tehdä just tommost ettei jaksa pumppaa tarpeeks. Tosin mites ku K ja KE pitää sen bensanpaineen 6bar ilmeisesti koko aika, ja jotenkin hanaa painamalla sitten antaa suuttimille miten haluaa?

Voin olla väärässä, toivottavasti joku korjaa jos olen. :oops:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 22. 17:16:16 2009

KE:n TPS antaa vaan rajatiedot eli ei oo muuttuvaa vastusta.

K Ja KE jeteissä se noin 5.5-6 bar on järjestelmäpaine mikä ei muutu, säätöpaine joka taas tehdään kummassakin vähän erilailla on se joka vaikuttaa kuinka paljon suuttimet sylkee.

Jos on K jetti kysessä niin kannattaa ekaks laittaa pa letkuun ennen määräjäkajaa mittari ja kattoa että paine pysyy samana koko kierrosalueen.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » To Tammikuu 22. 19:26:43 2009

Tuossa jonkin aikaa sitten koitin katsella sieltä sitä tps -anturia. Kyllä mielestäni löysin, kun on kaasuläpän kyljessä. On vaan todella ahdas väli ruveta johtoa mittailemaan! Kaikki ruiskun johdot on edessä.
"Mieluiten ihan sama."

wekku
CRSC jäsen 2014
Viestit: 3417
Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
Paikkakunta: JKL

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja wekku » To Tammikuu 22. 20:34:00 2009

Artery kirjoitti:Tuossa jonkin aikaa sitten koitin katsella sieltä sitä tps -anturia. Kyllä mielestäni löysin, kun on kaasuläpän kyljessä. On vaan todella ahdas väli ruveta johtoa mittailemaan! Kaikki ruiskun johdot on edessä.
No tuota, koetas urkkia mikä ruisku siellä on?
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Tammikuu 22. 20:44:38 2009

wekku kirjoitti:
Artery kirjoitti:Tuossa jonkin aikaa sitten koitin katsella sieltä sitä tps -anturia. Kyllä mielestäni löysin, kun on kaasuläpän kyljessä. On vaan todella ahdas väli ruveta johtoa mittailemaan! Kaikki ruiskun johdot on edessä.
No tuota, koetas urkkia mikä ruisku siellä on?
Jos ei löydy/ole sähköjohtoja suuttimille on K-Jet, jos et tienny... O:) Onnea etsimiseen :green:
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja olafu » To Tammikuu 22. 20:50:19 2009

Noissa on lähes järjestään kaks pumppua, toinen tankissa/tankin vieressä esipaineistuspumppuna ja toinen vähän siitä eteenpäin. Kaverilla oli 3.0 kutosmyllyllä 124 korimalli, siitä oli sen varsinaisen painepumpun johto hapettunut poikki ja systeemi toimi sillä pelkällä esipaineistuspumpulla. Booas kans kun paino vähänkin enempi kaasua mutta kävi kyllä tyhjää "kunnolla". Äkkiseltään ei tule mitään muuta mieleen.

Eli bensanpaineet, kuten yllä jo sanottiinkin.
Jäsen #606

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Arska » To Tammikuu 22. 21:10:56 2009

W201 mallissa on vain 1 pumppu, ruiskuna ke-jet. Jos pumpun vaihdolla selviää niin hyvä, jos vika on paine-erosäätimessä tai ilmamäärämittarin potikassa, maksaa osa enemmän kuin koko auto.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Tammikuu 22. 22:37:03 2009

Kuvakin varmaan herkistäis porukan mieltä? Pieni muistikuva on koko mersun k-paskasta 10 vuoden takaa...
Mutta aine pula tai sit joku joka mittaa kaasupolkimen asentoa...miten se mitataan ja mistä on ihan utopiaa.
Siksi FORD on auto kun se on yksinkertainen, hajoava sekä helppo korjata/virittää :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

MouTine
Viestit: 9717
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
Viesti:

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja MouTine » To Tammikuu 22. 23:18:58 2009

BlackEscort kirjoitti:Siksi FORD on auto kun se on yksinkertainen, hajoava sekä helppo korjata/virittää :lol:
Mulle tulee tosta lauseesta vaan mieleen Ford 4-cyl OHC moottori.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe

Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Huhtikuu 21. 11:17:31 2009

Asia tuossa vähän jäi sivummalle, mutta nyt alettiin taas mietiskelemään tuota juttua. Eilen mitattiin TPS-anturi ja näytti kahden nastan välillä ensin 0.2ohmia ja kaasua painettaessa meni äärettömäksi?! :shock: Seuraavaksi aletaan kattomaan pumpun kunto ja b-paineet. Eli paineen pitäisi vissiin pysyä samana koko kierrosalueen?
"Mieluiten ihan sama."

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » Ti Huhtikuu 21. 11:25:41 2009

Artery kirjoitti:Asia tuossa vähän jäi sivummalle, mutta nyt alettiin taas mietiskelemään tuota juttua. Eilen mitattiin TPS-anturi ja näytti kahden nastan välillä ensin 0.2ohmia ja kaasua painettaessa meni äärettömäksi?! :shock: Seuraavaksi aletaan kattomaan pumpun kunto ja b-paineet. Eli paineen pitäisi vissiin pysyä samana koko kierrosalueen?
Pitäis olla se 5.5-6bar painetta.

Naksahtaako se TPS kummassakaan päässä? Vai onko tässä nyt joku ihme K/KE missä eri TPS? Sen pitäis tyhjäkäyntiasennossa näyttää jotain 0-1ohm? ja muuten ei mitään paitsi täyskaasuasennossa? Muista tota arvoa mutta idean saa varmaan...

Ekkerin KE:ssä siis naksahtaa alussa ja lopussa, ei toimi kuten normaalit TPS mitkä mittaa koko alueen.

EDIT: Ilmamäärämittarin potikan voi mitata, RST se antaa n. 7v ja sitten lautasta painettaessa pitäis pienentyä tasasesti. Ei saa pätkiä tai heitellä voltit. Tuntuis että tääki vois tehdä sen. Tosin se pumppukin voi, luulis ettei kävis tyhjääkään kunnolla.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Huhtikuu 21. 18:03:55 2009

Käsittääkseni tossakin mursussa on kaks pumppua, saattas hyvin tehdä jos jompikumpi bensapumppu on väsähtänyt.

Olen korjannut kyllä yhden sellasenkin missä painepumpun johto oli poikki ja auto pelas kutakuinkin tuolla lailla, kun toiminnassa oli pelkkä siirtopumppu. Siirtopumppu jakso työntää riittävän paineen juuri ja juuri sen painepumpun läpi :)
Jäsen #606

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » To Huhtikuu 23. 10:29:28 2009

Tuo taisi kyllä olla yhdellä pumpulla pelkästään. Katsottiin jo sen liittimiä. 50e olisi uusi tarvikepumppu. Ja tyhjäkäyntiähän tuo ei ainakaan kylmänä tahdo oikein käydä. Seilaa aivan sammumispisteeseen ja sitten taas nousee ja taas alas. Pitäisi käydä painemittari hakemassa bensalinjaan niin näkisi heti noi paineet. Tyhjäkäynnillä kun löi lapun lattiaan niin kierrokset nousevat normaalisti sinne neljään tonniin, jossa ovat hetken tasaisesti ja sitten nousevat tappiin. Ajossa tosiaan jos laittaa kaasun pohjaan niin ei päästä yli neljän tonnin ollenkaan. Sitten kaasua löysäämällä pääsee neljäntonnin yli.
"Mieluiten ihan sama."

sierra friikki
CRSC jäsen 2015
Viestit: 4537
Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
Paikkakunta: nurmijärvi

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja sierra friikki » To Huhtikuu 23. 12:45:17 2009

Artery kirjoitti:Asia tuossa vähän jäi sivummalle, mutta nyt alettiin taas mietiskelemään tuota juttua. Eilen mitattiin TPS-anturi ja näytti kahden nastan välillä ensin 0.2ohmia ja kaasua painettaessa meni äärettömäksi?! :shock:
Eli ehjältä tuntuu.
Ke saa siitä tiedon vain jos kaasu on tyhjäkäynnillä.
Pa linja vialta kuullostaa -putki tukossa,- pumppu hajoamassa,-suodain tukossa.
Paine tulee olla vakio koko kierrosluku alueen ajan.
K ja Ke ovat herkkiä paineen alenemiselle koska suuttimet vaativat tietyn paineen avautuakseen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » To Toukokuu 7. 20:40:17 2009

Otin sierrasta bensanpainemittarin ja tökkäsin meppiksen bensalinjaan kiinni--> 6bar jatkuvasti, välillä vissiin vähän reilukin, mutta asteikko loppui kuuden bar jälkeen. Tyhjäkäyntiventtiili/lisäilmaluisti pitää vissiin ainakin tuosta puhdistaa kun tuo tyhjäkäynti seilaa kylmänä. Kiihdytyksessä ilmenevä vika vain ei poistu. Miten pitäisi reagoida jos kokeilee vielä vaikka nykäistä tps anturin irti? Kunhan nyt ei ilmamäärämittari olisi ainakaan paskana, kun on vähän hinnakas osa..Millaiset ovat oireet, mikäli olisi ilmamäärämittari selvänä?

Niin ja sellainen vielä, että kaveri sanoi auton kiihtyvän ensimmäisen kiihdytyksen aivan hyvin kylmänä käynnistettäessä, mutta heti kun lämpenee vähääkään niin ei enää anna täyskaasulla kiihtyä yli 4tontun.. :roll:

Hienoja värkkejä nää meppikset. :twisted:
"Mieluiten ihan sama."

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja olafu » To Toukokuu 7. 21:14:25 2009

ohjauspaineensäädin?
Jäsen #606

puliukk0
Viestit: 3928
Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
Paikkakunta: Helsinki

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja puliukk0 » To Toukokuu 7. 23:00:09 2009

Artery kirjoitti:Otin sierrasta bensanpainemittarin ja tökkäsin meppiksen bensalinjaan kiinni--> 6bar jatkuvasti, välillä vissiin vähän reilukin, mutta asteikko loppui kuuden bar jälkeen. Tyhjäkäyntiventtiili/lisäilmaluisti pitää vissiin ainakin tuosta puhdistaa kun tuo tyhjäkäynti seilaa kylmänä. Kiihdytyksessä ilmenevä vika vain ei poistu. Miten pitäisi reagoida jos kokeilee vielä vaikka nykäistä tps anturin irti? Kunhan nyt ei ilmamäärämittari olisi ainakaan paskana, kun on vähän hinnakas osa..Millaiset ovat oireet, mikäli olisi ilmamäärämittari selvänä?

Niin ja sellainen vielä, että kaveri sanoi auton kiihtyvän ensimmäisen kiihdytyksen aivan hyvin kylmänä käynnistettäessä, mutta heti kun lämpenee vähääkään niin ei enää anna täyskaasulla kiihtyä yli 4tontun.. :roll:

Hienoja värkkejä nää meppikset. :twisted:
Se ilmamäärämittari on helppo mitata... n.7v -> n.0v pitäis jännite muuttua ku läppää liikuttaa. Ei siis vaihdella kesken alueen jne.

Toimii ekat kiihdytykset kun on vielä joku ecun "kylmäkäynnistyspiiri/rikastuspiiri" vielä käytössä?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET

Artery
CRSC jäsen 2016
Viestit: 1631
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
Paikkakunta: Nivala

Re: MB 190 ongelma!

Viesti Kirjoittaja Artery » Ti Toukokuu 12. 13:44:50 2009

Eli tässä vaiheessa sitten varmaan hyvä selventää, että tosiaan K-jetti on kyseessä.
Varmaan seuraavaksi voisi mitata tuon ilmamäärämittarin.
"Mieluiten ihan sama."

Vastaa Viestiin