MB 190 ongelma!
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
MB 190 ongelma!
Kaverillani on 2.0 bensamersu "tenavatähti" ruiskulla, siinä on kummallinen häikkä tai ollut itseasiassa pidemmän aikaa. Aivan sama millä kierros alueella ajaa ja kun polkaisee kaasun pohjaan--->BOO!.. Taas kun vähän löysää kaasua, meno jatkuu. Niinkuin olisi pieni näkymätön pykälä, jonka ylityttyä kampe hyytyy.
Ilmansuodatin vaihdettu ihan vasta autosta.
Vielä huomattu sellainen asia, että tankin korkin kun aukaisee ajon jälkeen niin sihahtaa. Korvausilmareikä tukossa? Testattiin kumminkin juuri äsken, että käytettiin korkkia auki, jonka jälkeen kokeiltiin ajaa niin ei vaikutusta tuohon booaamiseen.
Tämä on siis tällainen pikakysymys, jonka voi sitten moderaattorit poistaa myöhemmin tätä foorumia täyttämästä. Arvelin vaan, että täällä on kumminkin aika pitkälle tekniikkaa ymmärtävää porukkaa, että ehkä löytyisi jotain ratkaisua. Heitelkää ehdotuksia!
Ilmansuodatin vaihdettu ihan vasta autosta.
Vielä huomattu sellainen asia, että tankin korkin kun aukaisee ajon jälkeen niin sihahtaa. Korvausilmareikä tukossa? Testattiin kumminkin juuri äsken, että käytettiin korkkia auki, jonka jälkeen kokeiltiin ajaa niin ei vaikutusta tuohon booaamiseen.
Tämä on siis tällainen pikakysymys, jonka voi sitten moderaattorit poistaa myöhemmin tätä foorumia täyttämästä. Arvelin vaan, että täällä on kumminkin aika pitkälle tekniikkaa ymmärtävää porukkaa, että ehkä löytyisi jotain ratkaisua. Heitelkää ehdotuksia!
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: MB 190 ongelma!
Bensapumppu? paineiden tsekkaus? mikä ruisku? tps=kaasuläpän asentoanturi?
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
190e vm. 89
katalysaattorimalli
118hv
Tuollaista sanoi kaveri, ei yhtäkkiä tiennyt mikä ruisku, aikoi selvittää.
Miten nuo paineet tarkistas helpoiten?
katalysaattorimalli
118hv
Tuollaista sanoi kaveri, ei yhtäkkiä tiennyt mikä ruisku, aikoi selvittää.
Miten nuo paineet tarkistas helpoiten?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: MB 190 ongelma!
oiskohan suutintukissa semmoinen renkaanventtiilin näköinen tötsä missä korkki päällä? on tosin sev verran vanha ettei välttämättä ole.
-
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: MB 190 ongelma!
Eiks toi ole K-Jetronicilla? Määränjakelija ja siihen liittyvät osat.
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Juu tuo bensansuodatin nyt ainakin on näppärä vaihtaa.samiharju kirjoitti:mites se bensansuodatin?
Tuosta ruiskusta ei kaveri ollut tosiaan varma vieläkään.
EDIT: Siis ilmeisesti tuo K-jetti on ruiskuna. Huomenna selvitellään asiaa lisää.
Kiitoksia tähän mennessä vastanneille!

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1694
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 21. 22:51:17 2005
Re: MB 190 ongelma!
Itse katsoisin ensimmäisenä tps-anturin vastusarvot jos noin käyttäytyy joka tilanteessa.
Ford Fiesta 1.8D '97 - elämää hitaampi käyttis ja sen vastapainona Kawasaki ZX-9R. Ikuisuusprojektiksi venynyt Ford Consul '73
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Juu aivan sama miten ajaa, kun kaasun polkaisee aivan pohjaan niin hyytyy.fsohc kirjoitti:Itse katsoisin ensimmäisenä tps-anturin vastusarvot jos noin käyttäytyy joka tilanteessa.
Mistähän ihmeestä keksin noi arvot mitä niiden tulisi olla? Ja mitataanko se ihan normaalisti läpän asennosta huolimatta vai pitääkö olla läppä auki?
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Tulpanjohdot uusittu. Pitää tänään tutkia tuota jos vaan ehtii.AnttiR kirjoitti:Mä veikkaan bensansuodatinta tai sit tulpanjohdot.
"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: MB 190 ongelma!
TPS:lle yksi ääni lisää
TPS:n vastusarvon tulisi muuttua tasaisesti kaasua painaessa, eikä esim vastus saa olla ääretön kaasu pohjassa. Sitä en tiedä millainen potikka siellä on, mutta yleensä kahden piuhan välillä vastus muuttuu. Ei muuta kuin piuha irti ja mittailemaan. Tosin itse tarkistaisin kanssa tuon polttoaineen tulon tps:n lisäksi. Ja vanhat tulpatkin kannattanee vaihtaa jos ei ihan hiljan ole vaihdettu.

TPS:n vastusarvon tulisi muuttua tasaisesti kaasua painaessa, eikä esim vastus saa olla ääretön kaasu pohjassa. Sitä en tiedä millainen potikka siellä on, mutta yleensä kahden piuhan välillä vastus muuttuu. Ei muuta kuin piuha irti ja mittailemaan. Tosin itse tarkistaisin kanssa tuon polttoaineen tulon tps:n lisäksi. Ja vanhat tulpatkin kannattanee vaihtaa jos ei ihan hiljan ole vaihdettu.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Tämä selvensi kummasti hommaa! Kiitti neuvosta. En itsekkään tiedä millainen tps siellä, mutta eiköhän se selviä.BlackEscort kirjoitti:TPS:lle yksi ääni lisää![]()
TPS:n vastusarvon tulisi muuttua tasaisesti kaasua painaessa, eikä esim vastus saa olla ääretön kaasu pohjassa. Sitä en tiedä millainen potikka siellä on, mutta yleensä kahden piuhan välillä vastus muuttuu. Ei muuta kuin piuha irti ja mittailemaan. Tosin itse tarkistaisin kanssa tuon polttoaineen tulon tps:n lisäksi. Ja vanhat tulpatkin kannattanee vaihtaa jos ei ihan hiljan ole vaihdettu.

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 1185
- Liittynyt: To Huhtikuu 28. 14:30:06 2005
- Paikkakunta: Jyväskylä
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MB 190 ongelma!
KE-Jetissä on, mutta eikö ne just eroa sen takia... Se E ois vähä enemmän sähköjuttui lisää. Sori tyhmyyteni.AnttiR kirjoitti:K-jetissä ei taida olla tps anturia.

Ja KE-Jetin TPS naksahtaa kerran kun painaa kaasua "pois tyhjäkäynti alueelta" ja toinen minkä tunnistaa on täyskaasu. Ei ilmeisesti muuta? (Näin oon ymmärtäny.)
Multa löytyy yks TPS, väärän kätinen Escorttiin. Eli vasemmalla puolella kaasuläppää oleva.
Bensapumppu voi tehdä just tommost ettei jaksa pumppaa tarpeeks. Tosin mites ku K ja KE pitää sen bensanpaineen 6bar ilmeisesti koko aika, ja jotenkin hanaa painamalla sitten antaa suuttimille miten haluaa?
Voin olla väärässä, toivottavasti joku korjaa jos olen.

-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: MB 190 ongelma!
KE:n TPS antaa vaan rajatiedot eli ei oo muuttuvaa vastusta.
K Ja KE jeteissä se noin 5.5-6 bar on järjestelmäpaine mikä ei muutu, säätöpaine joka taas tehdään kummassakin vähän erilailla on se joka vaikuttaa kuinka paljon suuttimet sylkee.
Jos on K jetti kysessä niin kannattaa ekaks laittaa pa letkuun ennen määräjäkajaa mittari ja kattoa että paine pysyy samana koko kierrosalueen.
K Ja KE jeteissä se noin 5.5-6 bar on järjestelmäpaine mikä ei muutu, säätöpaine joka taas tehdään kummassakin vähän erilailla on se joka vaikuttaa kuinka paljon suuttimet sylkee.
Jos on K jetti kysessä niin kannattaa ekaks laittaa pa letkuun ennen määräjäkajaa mittari ja kattoa että paine pysyy samana koko kierrosalueen.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Tuossa jonkin aikaa sitten koitin katsella sieltä sitä tps -anturia. Kyllä mielestäni löysin, kun on kaasuläpän kyljessä. On vaan todella ahdas väli ruveta johtoa mittailemaan! Kaikki ruiskun johdot on edessä.
"Mieluiten ihan sama."
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 3417
- Liittynyt: Ke Joulukuu 7. 9:45:37 2005
- Paikkakunta: JKL
Re: MB 190 ongelma!
No tuota, koetas urkkia mikä ruisku siellä on?Artery kirjoitti:Tuossa jonkin aikaa sitten koitin katsella sieltä sitä tps -anturia. Kyllä mielestäni löysin, kun on kaasuläpän kyljessä. On vaan todella ahdas väli ruveta johtoa mittailemaan! Kaikki ruiskun johdot on edessä.
Focus 1.6 STW -03
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
Escort RS2000 F1 -95
Taunus 3.5 V8 -82
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MB 190 ongelma!
Jos ei löydy/ole sähköjohtoja suuttimille on K-Jet, jos et tienny...wekku kirjoitti:No tuota, koetas urkkia mikä ruisku siellä on?Artery kirjoitti:Tuossa jonkin aikaa sitten koitin katsella sieltä sitä tps -anturia. Kyllä mielestäni löysin, kun on kaasuläpän kyljessä. On vaan todella ahdas väli ruveta johtoa mittailemaan! Kaikki ruiskun johdot on edessä.


-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: MB 190 ongelma!
Noissa on lähes järjestään kaks pumppua, toinen tankissa/tankin vieressä esipaineistuspumppuna ja toinen vähän siitä eteenpäin. Kaverilla oli 3.0 kutosmyllyllä 124 korimalli, siitä oli sen varsinaisen painepumpun johto hapettunut poikki ja systeemi toimi sillä pelkällä esipaineistuspumpulla. Booas kans kun paino vähänkin enempi kaasua mutta kävi kyllä tyhjää "kunnolla". Äkkiseltään ei tule mitään muuta mieleen.
Eli bensanpaineet, kuten yllä jo sanottiinkin.
Eli bensanpaineet, kuten yllä jo sanottiinkin.
Jäsen #606
-
- Viestit: 3835
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001
Re: MB 190 ongelma!
W201 mallissa on vain 1 pumppu, ruiskuna ke-jet. Jos pumpun vaihdolla selviää niin hyvä, jos vika on paine-erosäätimessä tai ilmamäärämittarin potikassa, maksaa osa enemmän kuin koko auto.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5
-
- Viestit: 1858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
- Paikkakunta: Nummela
Re: MB 190 ongelma!
Kuvakin varmaan herkistäis porukan mieltä? Pieni muistikuva on koko mersun k-paskasta 10 vuoden takaa...
Mutta aine pula tai sit joku joka mittaa kaasupolkimen asentoa...miten se mitataan ja mistä on ihan utopiaa.
Siksi FORD on auto kun se on yksinkertainen, hajoava sekä helppo korjata/virittää
Mutta aine pula tai sit joku joka mittaa kaasupolkimen asentoa...miten se mitataan ja mistä on ihan utopiaa.
Siksi FORD on auto kun se on yksinkertainen, hajoava sekä helppo korjata/virittää

-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis
-
- Viestit: 9717
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 13:07:45 2001
- Paikkakunta: Länsirannikon aikuisviihdekeskus
- Viesti:
Re: MB 190 ongelma!
Mulle tulee tosta lauseesta vaan mieleen Ford 4-cyl OHC moottori.BlackEscort kirjoitti:Siksi FORD on auto kun se on yksinkertainen, hajoava sekä helppo korjata/virittää
Nykyiset:
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
'14 E500 Coupe
Ollut joskus:
'07 CL63 AMG V8
'04 Mondeo V6
'04 SLK55 AMG V8
'01 Maxima V6
'00 Passat V6
'99 S80 I6
'00 300M V6
'97 Lumina V6
'02 Omega V6
'97 Mondeo V6
'05 CLK55 AMG V8
'94 A8 V8
'00 CLK55 AMG V8
'92 850i V12
'96 Mustang SVT Cobra V8
'92 TownCar V8
'78 Capri V6 BOA Cosworth
'77 Capri V6
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Asia tuossa vähän jäi sivummalle, mutta nyt alettiin taas mietiskelemään tuota juttua. Eilen mitattiin TPS-anturi ja näytti kahden nastan välillä ensin 0.2ohmia ja kaasua painettaessa meni äärettömäksi?!
Seuraavaksi aletaan kattomaan pumpun kunto ja b-paineet. Eli paineen pitäisi vissiin pysyä samana koko kierrosalueen?

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MB 190 ongelma!
Pitäis olla se 5.5-6bar painetta.Artery kirjoitti:Asia tuossa vähän jäi sivummalle, mutta nyt alettiin taas mietiskelemään tuota juttua. Eilen mitattiin TPS-anturi ja näytti kahden nastan välillä ensin 0.2ohmia ja kaasua painettaessa meni äärettömäksi?!Seuraavaksi aletaan kattomaan pumpun kunto ja b-paineet. Eli paineen pitäisi vissiin pysyä samana koko kierrosalueen?
Naksahtaako se TPS kummassakaan päässä? Vai onko tässä nyt joku ihme K/KE missä eri TPS? Sen pitäis tyhjäkäyntiasennossa näyttää jotain 0-1ohm? ja muuten ei mitään paitsi täyskaasuasennossa? Muista tota arvoa mutta idean saa varmaan...
Ekkerin KE:ssä siis naksahtaa alussa ja lopussa, ei toimi kuten normaalit TPS mitkä mittaa koko alueen.
EDIT: Ilmamäärämittarin potikan voi mitata, RST se antaa n. 7v ja sitten lautasta painettaessa pitäis pienentyä tasasesti. Ei saa pätkiä tai heitellä voltit. Tuntuis että tääki vois tehdä sen. Tosin se pumppukin voi, luulis ettei kävis tyhjääkään kunnolla.
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: MB 190 ongelma!
Käsittääkseni tossakin mursussa on kaks pumppua, saattas hyvin tehdä jos jompikumpi bensapumppu on väsähtänyt.
Olen korjannut kyllä yhden sellasenkin missä painepumpun johto oli poikki ja auto pelas kutakuinkin tuolla lailla, kun toiminnassa oli pelkkä siirtopumppu. Siirtopumppu jakso työntää riittävän paineen juuri ja juuri sen painepumpun läpi
Olen korjannut kyllä yhden sellasenkin missä painepumpun johto oli poikki ja auto pelas kutakuinkin tuolla lailla, kun toiminnassa oli pelkkä siirtopumppu. Siirtopumppu jakso työntää riittävän paineen juuri ja juuri sen painepumpun läpi

Jäsen #606
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Tuo taisi kyllä olla yhdellä pumpulla pelkästään. Katsottiin jo sen liittimiä. 50e olisi uusi tarvikepumppu. Ja tyhjäkäyntiähän tuo ei ainakaan kylmänä tahdo oikein käydä. Seilaa aivan sammumispisteeseen ja sitten taas nousee ja taas alas. Pitäisi käydä painemittari hakemassa bensalinjaan niin näkisi heti noi paineet. Tyhjäkäynnillä kun löi lapun lattiaan niin kierrokset nousevat normaalisti sinne neljään tonniin, jossa ovat hetken tasaisesti ja sitten nousevat tappiin. Ajossa tosiaan jos laittaa kaasun pohjaan niin ei päästä yli neljän tonnin ollenkaan. Sitten kaasua löysäämällä pääsee neljäntonnin yli.
"Mieluiten ihan sama."
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: MB 190 ongelma!
Eli ehjältä tuntuu.Artery kirjoitti:Asia tuossa vähän jäi sivummalle, mutta nyt alettiin taas mietiskelemään tuota juttua. Eilen mitattiin TPS-anturi ja näytti kahden nastan välillä ensin 0.2ohmia ja kaasua painettaessa meni äärettömäksi?!![]()
Ke saa siitä tiedon vain jos kaasu on tyhjäkäynnillä.
Pa linja vialta kuullostaa -putki tukossa,- pumppu hajoamassa,-suodain tukossa.
Paine tulee olla vakio koko kierrosluku alueen ajan.
K ja Ke ovat herkkiä paineen alenemiselle koska suuttimet vaativat tietyn paineen avautuakseen.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Otin sierrasta bensanpainemittarin ja tökkäsin meppiksen bensalinjaan kiinni--> 6bar jatkuvasti, välillä vissiin vähän reilukin, mutta asteikko loppui kuuden bar jälkeen. Tyhjäkäyntiventtiili/lisäilmaluisti pitää vissiin ainakin tuosta puhdistaa kun tuo tyhjäkäynti seilaa kylmänä. Kiihdytyksessä ilmenevä vika vain ei poistu. Miten pitäisi reagoida jos kokeilee vielä vaikka nykäistä tps anturin irti? Kunhan nyt ei ilmamäärämittari olisi ainakaan paskana, kun on vähän hinnakas osa..Millaiset ovat oireet, mikäli olisi ilmamäärämittari selvänä?
Niin ja sellainen vielä, että kaveri sanoi auton kiihtyvän ensimmäisen kiihdytyksen aivan hyvin kylmänä käynnistettäessä, mutta heti kun lämpenee vähääkään niin ei enää anna täyskaasulla kiihtyä yli 4tontun..
Hienoja värkkejä nää meppikset.
Niin ja sellainen vielä, että kaveri sanoi auton kiihtyvän ensimmäisen kiihdytyksen aivan hyvin kylmänä käynnistettäessä, mutta heti kun lämpenee vähääkään niin ei enää anna täyskaasulla kiihtyä yli 4tontun..

Hienoja värkkejä nää meppikset.

"Mieluiten ihan sama."
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
-
- Viestit: 3928
- Liittynyt: Ti Toukokuu 16. 22:01:59 2006
- Paikkakunta: Helsinki
Re: MB 190 ongelma!
Se ilmamäärämittari on helppo mitata... n.7v -> n.0v pitäis jännite muuttua ku läppää liikuttaa. Ei siis vaihdella kesken alueen jne.Artery kirjoitti:Otin sierrasta bensanpainemittarin ja tökkäsin meppiksen bensalinjaan kiinni--> 6bar jatkuvasti, välillä vissiin vähän reilukin, mutta asteikko loppui kuuden bar jälkeen. Tyhjäkäyntiventtiili/lisäilmaluisti pitää vissiin ainakin tuosta puhdistaa kun tuo tyhjäkäynti seilaa kylmänä. Kiihdytyksessä ilmenevä vika vain ei poistu. Miten pitäisi reagoida jos kokeilee vielä vaikka nykäistä tps anturin irti? Kunhan nyt ei ilmamäärämittari olisi ainakaan paskana, kun on vähän hinnakas osa..Millaiset ovat oireet, mikäli olisi ilmamäärämittari selvänä?
Niin ja sellainen vielä, että kaveri sanoi auton kiihtyvän ensimmäisen kiihdytyksen aivan hyvin kylmänä käynnistettäessä, mutta heti kun lämpenee vähääkään niin ei enää anna täyskaasulla kiihtyä yli 4tontun..![]()
Hienoja värkkejä nää meppikset.
Toimii ekat kiihdytykset kun on vielä joku ecun "kylmäkäynnistyspiiri/rikastuspiiri" vielä käytössä?
-Talvilintta e30
-S13 200sx SR20DET
-S13 200sx SR20DET
-
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 1631
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 18:42:19 2007
- Paikkakunta: Nivala
Re: MB 190 ongelma!
Eli tässä vaiheessa sitten varmaan hyvä selventää, että tosiaan K-jetti on kyseessä.
Varmaan seuraavaksi voisi mitata tuon ilmamäärämittarin.
Varmaan seuraavaksi voisi mitata tuon ilmamäärämittarin.
"Mieluiten ihan sama."