Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 25. 8:48:15 2007

Joo, eli tuli taas uus leikkikalu, auto on malliltaan Ford Sierra 2.0i gl stw ja pellin alta löytyy OHC RUISKU KONE, jossa mm. pakokaasun takasin kierrätys, labda-anturi ja myös mappi, joita en ite oo tähän mennessä ohc.ssä ennen nähnyt... :shock:

Ennenku valitus alkaa, niin kerrottakoon että rekisteriotteessa ei puhuta mitään vähäpäästöisyydestä, eikä mitään muutakaan katalysaattoriin liittyvää jonka vuoksi olis tarkotus purkaa pakokaasun takaskierrätys vermeet ja katti pois.
Tilalle luonnollisesti olis tulos pellisarjaa ja 2.5" putkisto.

Kertokaas ny arvon raati, onko tämä nyt joku ihme "ultra harvinainen" ohc ruisku ja jos jollain tarkempia eroavaisuus tietoja tms. niin saa kaikkea tietoa laittaa nyt jakoon??? 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » To Lokakuu 25. 9:08:38 2007

Kuullostais ruotsin/sveitsin saastemallilta. Minkäs vuotinen se on?
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Lokakuu 25. 22:48:35 2007

Vuosimalli on -88.
Otteessa lukee: Korjattu auto, vaihdettujen osien määrä 40 prosenttia.
Eli epäilen että auto olis ihan Suomi malli mutta Ruottista uitettu kone yms. :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Hesus
Viestit: 7350
Liittynyt: To Toukokuu 1. 22:02:10 2003
Paikkakunta: Siuntio

Viesti Kirjoittaja Hesus » Pe Lokakuu 26. 0:01:27 2007

tumppe kirjoitti:Vuosimalli on -88.
Otteessa lukee: Korjattu auto, vaihdettujen osien määrä 40 prosenttia.
Eli epäilen että auto olis ihan Suomi malli mutta Ruottista uitettu kone yms. :roll:
Kyllä se siltä vähän kuullostaa..
EX-Jäsen #438
Puma 1.0 Mhev 125hv STline -21
Puma 1.0 Mhev 125hv Titanium -21
Triumph Bonneville SE -09 Street Scrambler

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Lokakuu 26. 11:42:20 2007

Näyttää ilmeisesti olevan Suomessa aika harvinainen ilmestys, kun ei oo kukaan vielä kommentoinu mitään.
Oiskohan jotain huomioon otettavaa, jos/kun puran pakokaasun kierrätyksen ja katin pois, eli onko jotain anturia tms. mitä ei saa poistaa, niinku esim. lamda?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Lokakuu 26. 18:37:55 2007

Luultavasti se sekoaa enemmän tai vähemmän jos siitä ottaa yhtään mitään osia pois. Siihen täytyis laittaa ei saastemallin ecu ja johtosarja niin siitä tulis braa.
Jäsen #606

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Pe Lokakuu 26. 19:36:19 2007

105 hv. Matalammat puristukset kuin normiruiskussa. Kierrätykset pois jne, mutta happitunnistin täytyy jättää, toimii muuten vikasietotilassa.
Korjattu auto -tekstiä ei "saanut" pelkällä tekniikan vaihdolla (jos katsuri hereillä). Korille tehty aikalailla jotain.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Lokakuu 26. 21:28:34 2007

olafu kirjoitti:Luultavasti se sekoaa enemmän tai vähemmän jos siitä ottaa yhtään mitään osia pois. Siihen täytyis laittaa ei saastemallin ecu ja johtosarja niin siitä tulis braa.
Empä oo moista ennen kuullu, siis väität vakavissas että moottori ei enää toimi kun se saa raikkaampaa ilmaa, kun puran pakokaasun takas kierrätyslaitteet pois ja kun pakokaasut karkaavat reippaammin ulos katin poiston jälkeen? :shock: :lol:
Autossa on todennäköisesti kaikki koneen vaatimat osat saaste mallista, kun löytyy mm. mappikin, jota tietääkseni ei missään katittomassa ole.
Saattaa olla muuttoautonakin tuotu ja sen jälkeen kolarikorjattu, mutta se selviää kun soittelen pietarsaaren kats.konttorille ja selvitän samalla mitä kaikkea autoon on vaihdettu...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Lokakuu 26. 21:31:33 2007

jjs kirjoitti:105 hv. Matalammat puristukset kuin normiruiskussa. Kierrätykset pois jne, mutta happitunnistin täytyy jättää, toimii muuten vikasietotilassa.
Korjattu auto -tekstiä ei "saanut" pelkällä tekniikan vaihdolla (jos katsuri hereillä). Korille tehty aikalailla jotain.
Paljos normi katittomassa on puristukset ja paljos tässä kissa mallissa?
Mulhan ois tos pakosarja ja muuta kivaa jo valmiiks, jos vaikka koittas ahtaa... :wink: :twisted:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Lokakuu 26. 21:48:24 2007

No joo no tuskin se siitä mitään meinaa jos egr:n ja katin purat pois, mutta lambdan se ecu kyllä varmasti vaatii.

Ja tuota mun oppaan mukaan on tassan 100hv tossa "low compression" mallissa.
On siis tyyppikoodiltaan ilmeisesti N4B???
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Pe Lokakuu 26. 22:03:51 2007

Ei se kone hirveästi eroa tavallisesta mallista. Pakosarja vaihtoon niin saat ne putkenpäät pois kanavista ja sen jäkeen koneen huohotus niin, että lohkon kyljestä tulevasta purkista letkut niihin imusarjan reikiin, johon nyt tulee ne takaisinkierrätysputket.
Sen jäkeen vain kaikki mekaaniset takaisinkierrätyshelyt pois ja ainakin minun ymmärryksen mukaan pitäisi toimia ihan normaalisti.

Yhden kerran olen nähnyt map-anturin sierran katittomassa ruiskussa ja se oli muistaakseni vm -88. Myös haynesin korjausmanuaali väittää, että -88 ylöspäin pitäisi löytyä toi map-anturi, vaikka koneessa on myös normaali ilmamäärämittari.
Noita KAT-sierroja myytiin minun mielestäni myös saksassa, kun joskus vuosia sitten mobilea tutkin varaosa-auton mahdollista hakua ajatellen niin siellä oli esimerkiksi -87 mk1 IS katilla myynnissä.

TeRoK
Viestit: 1242
Liittynyt: Pe Toukokuu 13. 17:08:31 2005
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja TeRoK » Pe Lokakuu 26. 23:19:28 2007

Eikö noi saksan katti versiot olleet e-max moottorilla??? Vai onko se just toi??? Vai olenko täysin kahvilla??? :D
Transit econetic -15, Mondeo trend stw -10, Mustang GT cabriolet -96

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Lokakuu 27. 10:15:29 2007

Kyl tosta näköjään kaikenlaisia pikku eroja löytyy, esim. lohko on 207 valumerkinnällä... 8)
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » La Lokakuu 27. 11:04:11 2007

Joo, eli tälläset puristukset löysin koneille:

Normi katittoman ohc ruiskun puristukset: 9,2

Katti mallin ohc ruiskun puristukset: 8,5

Ja teho tiedot oli: 2.0i kat =100hv, 2.0i ei kat =115hv
(aika säälittävää, kun vm.88 kaasari 2.0 ohc.ssä on 5 heposta enempi :roll: :lol: )


Nyt sit kiperämpi kyssäri, eli onko männät erilaiset vai kansi tai jopa molemmat?

Niin ja is turbottajat vois kertoo paljonko tollasella ruiskulla voi ahtaa että ruisku ei sekoile tai omakohtaisia kokemuksia?
Niin ja paljonko vakio kansipaffi kestää ahtoja.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ma Lokakuu 29. 13:34:06 2007

tumppe kirjoitti:Joo, eli tälläset puristukset löysin koneille:

Normi katittoman ohc ruiskun puristukset: 9,2

Katti mallin ohc ruiskun puristukset: 8,5

Ja teho tiedot oli: 2.0i kat =100hv, 2.0i ei kat =115hv
(aika säälittävää, kun vm.88 kaasari 2.0 ohc.ssä on 5 heposta enempi :roll: :lol: )


Nyt sit kiperämpi kyssäri, eli onko männät erilaiset vai kansi tai jopa molemmat?

Niin ja is turbottajat vois kertoo paljonko tollasella ruiskulla voi ahtaa että ruisku ei sekoile tai omakohtaisia kokemuksia?
Niin ja paljonko vakio kansipaffi kestää ahtoja.
Männät on 0,88mm matalemmat 8,5:1 ruttusessa eli pk:40,67 vs 9,2:1 joka on 41,55. Tuo määrähän jo riittää pudottaa rutut ei tarvitse enää kanteen koskea.

Tuotahan "samaa" konetta on p100 ja transitissa tosin vaan kaasarilla ja 85hp voimin. Hyvä ahto aihio.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 31. 12:28:40 2007

Joo, olishan tuo hauska ahtaa, mutta prosenttien takia ei onnistukkaan, eli auto on korinvaihto härveli... :roll:

Mutta koska auton kunto on sen verran hyvä, ettei lihoikskaan viitti laittaa, niin aattelinkin suorittaa vaan ihan maltillisia muutoksia ja pitää itellä ainakin toistaiseksi...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 31. 13:24:14 2007

tumppe kirjoitti:Joo, olishan tuo hauska ahtaa, mutta prosenttien takia ei onnistukkaan, eli auto on korinvaihto härveli...
Täh? Täytyy olla prossat tosi katkolla jos pakosarjan vaihto lyö yli...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 31. 13:32:54 2007

jjs kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Joo, olishan tuo hauska ahtaa, mutta prosenttien takia ei onnistukkaan, eli auto on korinvaihto härveli...
Täh? Täytyy olla prossat tosi katkolla jos pakosarjan vaihto lyö yli...
Niin tota, kyllähän ahtimen leimaamisasta tulee yhtä paljo prosentteja ku moottorin vaihdosta ja jos nyt on jo 40%, enkä tie onko tuo konekkaan kanta-auton... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 31. 14:40:50 2007

Jos kone on alkuperäiseksi hyväksytty niin prosentit menevät katsastusmiehen jyvityksen mukaan moottorista -vain vaihdettujen komponenttien osalta-. Menetät max. muutaman prosentin, mm. pakosarjan + pikkusälästä jos ruokintapuoli säilyy samana etkä muista liikaa esim. sisuskalujen vaihtoja.

:arrow: Amatöörit menevät yleensä seuraavaan ansaan: "ahtaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon". Eli -teknisesti-, ei verotuksellisesti (=muutos%).
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Lokakuu 31. 16:04:12 2007

Ja pelimies käyttää vielä "vakio" pakosarjaa niin on prossat vähissä. TT mersuun tuli prosentteja turbotuksen jälkeen vain pakosarjoista, sekin taisi olla luokkaa 2-3%.

Newis
Viestit: 399
Liittynyt: Pe Maaliskuu 1. 10:14:43 2002

Viesti Kirjoittaja Newis » Ke Lokakuu 31. 16:34:29 2007

ytte kirjoitti:Ja pelimies käyttää vielä "vakio" pakosarjaa niin on prossat vähissä. TT mersuun tuli prosentteja turbotuksen jälkeen vain pakosarjoista, sekin taisi olla luokkaa 2-3%.
Siis W-T-F? :shock:

Pakosarjoista prosentteja ?!? Nyt menee yli. Aprillipäivää siirretty?

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Ke Lokakuu 31. 18:58:39 2007

Newis kirjoitti:
ytte kirjoitti:Ja pelimies käyttää vielä "vakio" pakosarjaa niin on prossat vähissä. TT mersuun tuli prosentteja turbotuksen jälkeen vain pakosarjoista, sekin taisi olla luokkaa 2-3%.
Siis W-T-F? :shock:

Pakosarjoista prosentteja ?!? Nyt menee yli. Aprillipäivää siirretty?
juu, tuleehan imusarjastakin :?

Mistään muusta ei tullu prossuja kun käytettiin alkuperäisiä mese osia :D

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Lokakuu 31. 19:37:55 2007

jjs kirjoitti:Jos kone on alkuperäiseksi hyväksytty niin prosentit menevät katsastusmiehen jyvityksen mukaan moottorista -vain vaihdettujen komponenttien osalta-. Menetät max. muutaman prosentin, mm. pakosarjan + pikkusälästä jos ruokintapuoli säilyy samana etkä muista liikaa esim. sisuskalujen vaihtoja.

:arrow: Amatöörit menevät yleensä seuraavaan ansaan: "ahtaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon". Eli -teknisesti-, ei verotuksellisesti (=muutos%).
Tää on taas näitä asioita johon SAMI HARJU tjm. katsuri vois esim. kertoo jotain ratkasevaa infoa, ko. jäsenen työpaikalta kun oon nimittäin ko. asiaa kysyny ja katsuri sanoi notta ahtimen lisäys rinnastetaan moottorin vaihtoon...

Sitten tulee seuraava ongelma, eli en todellakaan ala rakentamaan mitään juntti patentteja jarrujen kanssa ja akselistot kun ovat melko varmasti kanta-auton osia, niin eipä niitäkään voi vaihdella... :?

Toki näihin mun kommentteihin vois perustella järkevästikkin, eli laittakaahan lista mitä osia pitäs vaihtaa että sais järkevän tehorajan, ei mitään 120hv säälittävyyksiä ja paljonko näistä muutoksista tulee prosentteja.

Yksi ongelmahan on tämän päivän muutosprosentit, eli uus muutoskatsastus ei välttämättä onnistu, koska tuo 40% voi nousta huimiin lukemiin, jos ne lasketaan uusiks tämänpäivän %.lla, joku vois laittaa listaa nyky prosentti taulukosta, niin saisin tehtyä laskelmat? :shock:

En oo saanu vaihdettujen osien listaa vielä postista, mutta ainakin nämä kuuluu jo tohon 40% (näitähän voi vielä vaihdella, niinku huvittaa):
- Kori
- Taka ovet
- Taka puskuri
- Kojelauta
- Penkit ja ovipahvit
- toinen etu ovi
- Takaluukku
- Joku johtosarja?

Auto on siis ollu 2.0i GL sedan, johon vaihdettu STW koppa...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » Ke Lokakuu 31. 22:31:18 2007

tumppe kirjoitti:
jjs kirjoitti: :arrow: Amatöörit menevät yleensä seuraavaan ansaan: "ahtaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon". Eli -teknisesti-, EI verotuksellisesti (=muutos%).
Tää on taas näitä asioita johon SAMI HARJU tjm. katsuri vois esim. kertoo jotain ratkasevaa infoa, ko. jäsenen työpaikalta kun oon nimittäin ko. asiaa kysyny ja katsuri sanoi notta ahtimen lisäys rinnastetaan moottorin vaihtoon...
*Huokaus..*. Eli: luepa ajatuksella tuo vastaukseni. Selviää se siitä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

ilehmus
Viestit: 31
Liittynyt: Ke Joulukuu 27. 13:27:18 2006
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja ilehmus » To Marraskuu 1. 7:51:54 2007

Jos tuo tosiaan on vaihdettu sedanista farkkuun niin kannattaa olla ihan hipihipihiljaa vaan. Tällä haavaa jos meet muuttamaan niin jo yksistään kopasta lasketaan prosentteja se 50%.. tai ainaki melkein
Kyllä liika on liikaa mutta kohtuus on ihan liian vähän.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Marraskuu 1. 10:13:52 2007

ilehmus kirjoitti:Jos tuo tosiaan on vaihdettu sedanista farkkuun niin kannattaa olla ihan hipihipihiljaa vaan. Tällä haavaa jos meet muuttamaan niin jo yksistään kopasta lasketaan prosentteja se 50%.. tai ainaki melkein

Kori kaikkine pelti osineen tais olla 50% (joku vois laittaa sen tuoreen listan linkkinä tms.?), mutta sitä just yritin jjs.lle ym. sanoa, että tänäpäivänä kun ei korinvaihto enää onnistu, niin eipä taida onnistua vanhan korinvaihdon uudelleen muutoskatsastuskaan, ainakaan siis prosetti osien vaihto, jarruista, vanteista ja madalluksesta nyt ei prosentteja tuu, mutta lähes kaikesta muusta tulee.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

THR
Viestit: 4915
Liittynyt: Su Joulukuu 14. 13:22:05 2003
Paikkakunta: Suomussalmi

Viesti Kirjoittaja THR » To Marraskuu 1. 10:18:06 2007

tumppe kirjoitti:
ilehmus kirjoitti:Jos tuo tosiaan on vaihdettu sedanista farkkuun niin kannattaa olla ihan hipihipihiljaa vaan. Tällä haavaa jos meet muuttamaan niin jo yksistään kopasta lasketaan prosentteja se 50%.. tai ainaki melkein

Kori kaikkine pelti osineen tais olla 50% (joku vois laittaa sen tuoreen listan linkkinä tms.?), mutta sitä just yritin jjs.lle ym. sanoa, että tänäpäivänä kun ei korinvaihto enää onnistu, niin eipä taida onnistua vanhan korinvaihdon uudelleen muutoskatsastuskaan, ainakaan siis prosetti osien vaihto, jarruista, vanteista ja madalluksesta nyt ei prosentteja tuu, mutta lähes kaikesta muusta tulee.
http://www.cosworthrsclub.com/pdf/2006_ ... ulukko.pdf

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » To Marraskuu 1. 10:19:16 2007

jjs kirjoitti:
tumppe kirjoitti:
jjs kirjoitti: :arrow: Amatöörit menevät yleensä seuraavaan ansaan: "ahtaminen rinnastetaan moottorinvaihtoon". Eli -teknisesti-, EI verotuksellisesti (=muutos%).
Tää on taas näitä asioita johon SAMI HARJU tjm. katsuri vois esim. kertoo jotain ratkasevaa infoa, ko. jäsenen työpaikalta kun oon nimittäin ko. asiaa kysyny ja katsuri sanoi notta ahtimen lisäys rinnastetaan moottorin vaihtoon...
*Huokaus..*. Eli: luepa ajatuksella tuo vastaukseni. Selviää se siitä.
Niin ja mulle myös sanottiin että tulee samat muutos prosentit kun koneen vaihdosta, mutta sillä ei oo mitään väliä koska kunnon jarruja ei saa ilman patentteja (paitsi jotku vitun kalliit bolt on setit.), eli ei mitään järkeä asentaa autoon ahdinta, jos se pitää penkittää jollain 0.1bar ahdoilla ja leimata jollekki 120hv tehoille? :shock:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Marraskuu 1. 12:28:56 2007

Niin eli kun luetaan jyrkin teksti, niin se katsuri on amatööri.

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 1. 13:00:24 2007

- vielä 3. kerran tämä, hieman eri sanamuodossa: ahtimen asennus rinnastetaan moottorinvaihtoon vain teknisessä mielessä (tehot, alusta, jarrut jne), EI verotuksellisessa eli muutos% laskuissa. Näin Suomessa tähän päivään asti.

-asia erikseen on muutosprosenttitaulukon muuttuminen. Se kannattaa kysyä suoraan AKEsta, konttoritkaan eivät välttämättä osaa sitä oikein kun kyseessä on aiempi muutos vanhalla tavalla. Yrittävät todennäköisesti torpedoida sillä perusteella että kaikki prosentit lasketaan uudelleen. Mutta joku "oikeus" pitää ihmisillä olla.
-Varmuuden- saat sieltä jos innostut rusetin asentamaan.

Muuten tuo low compression kone on hyvä ahtamiseen mutta koska mäntä on suora, paljealue aiheuttaa ongelmia.

Ehkei maksa vaivaa tehdä tuosta autosta... :?: Mutta periaatteesta olisi kiva tietää mitä eri vastauksia suikkapäät antaa. Aina pitää vähän kammeta :wink:
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

jjs
Viestit: 6490
Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
Paikkakunta: Nummela

Viesti Kirjoittaja jjs » To Marraskuu 1. 13:01:32 2007

Jallu kirjoitti:Niin eli kun luetaan jyrkin teksti, niin se katsuri on amatööri.
Tai viritin ei ole taajuudella?

Amatöörillä tarkoitin ketä hyvänsä joka ei muista - osaa erottaa tekniikkaa ja veropolitiikkaa toisistaan. Oli suikka tai ei.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Viesti Kirjoittaja Jallu » To Marraskuu 1. 15:32:11 2007

jjs kirjoitti:
Jallu kirjoitti:Niin eli kun luetaan jyrkin teksti, niin se katsuri on amatööri.
Tai viritin ei ole taajuudella?

Amatöörillä tarkoitin ketä hyvänsä joka ei muista - osaa erottaa tekniikkaa ja veropolitiikkaa toisistaan. Oli suikka tai ei.
Jepjep ja tässä tapauksessa sillä oli suikka. Mä en oo ostanut digiboxia, ei oo viritin ees päällä ;) Sori OT.

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Marraskuu 2. 20:03:06 2007

Joo, eli oon kaavaillut nyt kumminkin ihan maltillisia "perus parannuksia" vaan asennella ko. säkättimeen, eli mm. jotain tälläsiä:

- Tulpa flekti mallia dohc/1.6icvh (syylärissä alkuperäinen anturin paikka) ja alkuperänen visko flekti hyllylle/myyntiin varaosiks.
- Pakosarjaks vois laittaa RS2000 Escortin RS pakosarja +alkuputki ja tallin perältä löytyy sylillinen 2" putkenosia ja vaimentimia, joista aattelin putken väsätä uusiks. Eli näillä eväillä lähtee pakokaasun takas kierrätys ja katti hyllylle.
- Ohjaustehostin vermeet mallia ohc Sierrasta (tämän kanssa ei mahdu Marteliuksen pellisarja, jonka vuoksi tulee se RS-pakosarja)
- Kojetaulu vm.92 ja ehkä 4wd Cossun mittaristo
- Muut operaatiot vielä harkinnassa, mutta mahdollisesti: alut, madallus sarja, helmat, puskurit, jne. joskus... :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Jape105
Viestit: 1542
Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
Viesti:

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja Jape105 » Ma Joulukuu 7. 16:56:56 2009

Täältä löytyy 1 kpl ohc katti,lambda moottori.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Joulukuu 7. 17:12:35 2009

Jape105 kirjoitti:Täältä löytyy 1 kpl ohc katti,lambda moottori.
Niin ja?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Joulukuu 7. 18:01:59 2009

Että vähän on vanha aihe kaivettu esille.
Koitikko muuten tumppe mitä kaikkee se kärsi ottaa irti ilman sekoamisia?
Jäsen #606

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re:

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Joulukuu 7. 18:03:46 2009

Newis kirjoitti:
ytte kirjoitti:Ja pelimies käyttää vielä "vakio" pakosarjaa niin on prossat vähissä. TT mersuun tuli prosentteja turbotuksen jälkeen vain pakosarjoista, sekin taisi olla luokkaa 2-3%.
Siis W-T-F? :shock:

Pakosarjoista prosentteja ?!? Nyt menee yli. Aprillipäivää siirretty?
Missä noin lukee?
Ainakin kolmeen autoon olen vaihtanut peltisarjan vakiomöykyn tilalle eikä ole mitään kysellyt leimalla.
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ma Joulukuu 7. 18:42:13 2009

olafu kirjoitti:Että vähän on vanha aihe kaivettu esille.
Koitikko muuten tumppe mitä kaikkee se kärsi ottaa irti ilman sekoamisia?
Kaikki ne turhakkeet tuli nypittyä irti (bensahöyryjen takasin kierrätys romut kaikki pois paitsi se tankista tuleva "hengitys" putki jäi, sit katti vakio putkistoineen ja pakokaasun takasin kierrätys romut lähti romukuormaan) ja hyvin pelas, ilman minkään sortin hyppyjohto tms. patentteja.
Alkuun luulin et ei pelaa, kun oireili jotain, mut se johtuikin siitä nopeusmittarin vaijerissa olevasta anturista, joka on siinä sulakeboksin vieres...
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re:

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Joulukuu 8. 15:30:16 2009

tumppe kirjoitti:Kyl tosta näköjään kaikenlaisia pikku eroja löytyy, esim. lohko on 207 valumerkinnällä... 8)
Mulla oli purussa joskus 10v sitten tollanen -87 saksantuonti. 207 lohko, hirvee hässäkkä takasinkierrätys pakosarjassa, moottorinohjauksessa lambda, map sekä ilmamäärämittari. Ei noi mitään harvinaisia oo ollu euroopassa eikä ruotsissa.
#350

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ti Joulukuu 8. 16:34:39 2009

cosworthman kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Kyl tosta näköjään kaikenlaisia pikku eroja löytyy, esim. lohko on 207 valumerkinnällä... 8)
Mulla oli purussa joskus 10v sitten tollanen -87 saksantuonti. 207 lohko, hirvee hässäkkä takasinkierrätys pakosarjassa, moottorinohjauksessa lambda, map sekä ilmamäärämittari. Ei noi mitään harvinaisia oo ollu euroopassa eikä ruotsissa.
Eipä ne siellä Saksas ja Ruottis varmaan harvinaisia oo koskaan ollukkaan, mutta aika harvassa tääs Suomen puolella tahtovat olla.
Tollanen patahan ois mitä mainioin aihio näille pikku budjetin turbottajille, puristussuhdekkin on 8 paikkeilla valmiiks, luulisin että toi lambda versio tosta "is" ruiskusta vois olla parempi pikkuvirityksille, kun "haistelee" seoksia ja varmaan hiukan korjailee sen mukaan?
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Re: Re:

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Joulukuu 8. 19:07:11 2009

tumppe kirjoitti:
cosworthman kirjoitti:
tumppe kirjoitti:Kyl tosta näköjään kaikenlaisia pikku eroja löytyy, esim. lohko on 207 valumerkinnällä... 8)
Mulla oli purussa joskus 10v sitten tollanen -87 saksantuonti. 207 lohko, hirvee hässäkkä takasinkierrätys pakosarjassa, moottorinohjauksessa lambda, map sekä ilmamäärämittari. Ei noi mitään harvinaisia oo ollu euroopassa eikä ruotsissa.
Eipä ne siellä Saksas ja Ruottis varmaan harvinaisia oo koskaan ollukkaan, mutta aika harvassa tääs Suomen puolella tahtovat olla.
Tollanen patahan ois mitä mainioin aihio näille pikku budjetin turbottajille, puristussuhdekkin on 8 paikkeilla valmiiks, luulisin että toi lambda versio tosta "is" ruiskusta vois olla parempi pikkuvirityksille, kun "haistelee" seoksia ja varmaan hiukan korjailee sen mukaan?
Ei toi nyt niin hyvä oo, oikeesta iS pannusta saa paremmin vääntöä alas kun on enempi puristuksia ja tuskin noi ton 207-motin männät on yhtään paremmat materiaaleiltaan. iS pannu on hyvä budjetti-turbo kun ei ala hulluttelemaan.
#350

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja matsu » Ti Joulukuu 8. 19:47:40 2009

Onkos näissä 207 koneissa mitään eroa 205:een lukuunottamatta tuota mäntää? Onko männän laki muuten samanlainen?

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Joulukuu 9. 19:14:51 2009

matsu kirjoitti:Onkos näissä 207 koneissa mitään eroa 205:een lukuunottamatta tuota mäntää? Onko männän laki muuten samanlainen?
Männistä en tiä mutta HUHUT kertoo että 207 olis malliltaan ja mitoiltaan ihan samanlainen ku 205, jotain pikku päivitystä siel vissiin on, mut ei ilmeisesti mitään kestävyyteen vaikuttavaa kumminkaan.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja matsu » Ke Joulukuu 9. 20:45:02 2009

tumppe kirjoitti:
matsu kirjoitti:Onkos näissä 207 koneissa mitään eroa 205:een lukuunottamatta tuota mäntää? Onko männän laki muuten samanlainen?
Männistä en tiä mutta HUHUT kertoo että 207 olis malliltaan ja mitoiltaan ihan samanlainen ku 205, jotain pikku päivitystä siel vissiin on, mut ei ilmeisesti mitään kestävyyteen vaikuttavaa kumminkaan.
Joo siis saman näköinen se on muuten mutta lohkon takaosassa ei ole sitä öljypohjaan paluuta. Lähinnä juuri kiinnosti onko sisuskalut samat kuin 205, yks tuollainen 207 mulla on mutta joku on laittanu sinne "lekentaariset" mahlet, mietin vaan että onkohan maksanu vaivaa...

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja olafu » Ke Joulukuu 9. 22:22:16 2009

lekenta kertoo että siinä olis jollekkin anturille paikka, mitä muissa lohkoissa ei ole...
Jäsen #606

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja matsu » Pe Joulukuu 11. 1:41:14 2009

olafu kirjoitti:lekenta kertoo että siinä olis jollekkin anturille paikka, mitä muissa lohkoissa ei ole...
Enpä ole tarkkaan älynnyt tutkia mutta pitääpä käydä kyyläämässä... :wink:

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja tumppe » Pe Joulukuu 11. 8:33:39 2009

matsu kirjoitti:
olafu kirjoitti:lekenta kertoo että siinä olis jollekkin anturille paikka, mitä muissa lohkoissa ei ole...
Enpä ole tarkkaan älynnyt tutkia mutta pitääpä käydä kyyläämässä... :wink:
Ilmottele jos löydät, omastani en löytänyt tuota vaikka kuinka kattelin lohkoa ympäriinsä. :roll:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja olafu » Pe Joulukuu 11. 17:25:11 2009

tumppe kirjoitti:
matsu kirjoitti:
olafu kirjoitti:lekenta kertoo että siinä olis jollekkin anturille paikka, mitä muissa lohkoissa ei ole...
Enpä ole tarkkaan älynnyt tutkia mutta pitääpä käydä kyyläämässä... :wink:
Ilmottele jos löydät, omastani en löytänyt tuota vaikka kuinka kattelin lohkoa ympäriinsä. :roll:
Se voi olla myös joku valumöhkö mihin on mahdollista koneistaa pinta ja porata reikä. Yks vaihtoehto on että se lekenta on lekentaa.
Jäsen #606

matsu
Viestit: 1696
Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja matsu » La Joulukuu 12. 20:10:41 2009

Sitä lekentaa.
Mulla ei ollu nyt 205 lohkoa mihin verrata mutta ei kai niissä tuommoista ole? Tossa 13 mm (vai oliko 1/2..?) kannalla oleva pultti, reikä vesitilaan.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: Tietoja kaivataan 2.0i ohc KAT moottorista!!!

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Joulukuu 13. 12:58:24 2009

matsu kirjoitti:Sitä lekentaa.
Mulla ei ollu nyt 205 lohkoa mihin verrata mutta ei kai niissä tuommoista ole? Tossa 13 mm (vai oliko 1/2..?) kannalla oleva pultti, reikä vesitilaan.
Ei o tommosta. Eli siinä se ero on.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin