Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Arvon Harrastajat onko kokemusta siitä jos laittaa nelikonlaatikon takavetoseen? tilanne on se et jäärata kutsuu ja ei olekaan kutosenlaatikkoa. ajatuksena et tulppaa vaan jakolaatikosta etuperänvetarin reiän ja kiinni? Kiirekkin olisi... Edit: type-9 on kyseessä...
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Ei se mene oikein minnekkää sitten. Keskivisko vaan sutii eikä voimaa mene takapäähän. Tee ohc laatikkoon kytkinakselille jatkopalikka.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 78
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 12. 22:08:14 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
eikai sillä ole vaikutusta vetääkö takaset jos etukartaanin jättää pois?ei se visko mun käsittääkseni hoida kun etusten voimankäytön. tavannut kaksi 4x4 sierraa mistä toisesta tehty takaveto jättämällä etusten romppeet pois ja toinen mistä on visko antautunu ja veti vaan takasilla
lyhyt mutta ohut...
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
pientä ei tarvitse peitellä ja isoa ei tarvitse hävetä...
etuveto?joku uusi veikkauksen peli ilmeisesti?!?
sierra cosworth 4x4 -90 "ex"
mustang -68 ht 393w+tko 600+currie 9 plus "
kimpparojekti escort mk2 cosworth (tehoa vitusti ja vääntöä jopa himpun verran enemmän)
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
no siten vaan kokeilemaan.
ÄLÄ kuitenkaan hirmu kauas montusta aja.
on ikävä työnnellä takisin.
Kyllä se niin on että ei se liiku mihinkään.
tai no liikkuu tasaisella mut sentin kolikko etupyörän alla oli liikaa sille voimalle mikä koneesta tuli.
Mitä sitä miettimään hihat heiluun vaan.
Ne jotka ovat tehneet 4likon laatikosta 2 laatikon ottavat häntä osan pois planettapyörästöineen ja viskoineen ja korvaavat sen takapotkun osalla. Se toimii. Ja type 9 tapauksessa siinä on jopa järkee, jos on voima moottori mutkalla.
ÄLÄ kuitenkaan hirmu kauas montusta aja.
on ikävä työnnellä takisin.
Kyllä se niin on että ei se liiku mihinkään.
tai no liikkuu tasaisella mut sentin kolikko etupyörän alla oli liikaa sille voimalle mikä koneesta tuli.
Mitä sitä miettimään hihat heiluun vaan.
Ne jotka ovat tehneet 4likon laatikosta 2 laatikon ottavat häntä osan pois planettapyörästöineen ja viskoineen ja korvaavat sen takapotkun osalla. Se toimii. Ja type 9 tapauksessa siinä on jopa järkee, jos on voima moottori mutkalla.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1863
- Liittynyt: Ma Tammikuu 28. 14:15:38 2008
- Paikkakunta: Turku
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Eikös se oo vaan volkkarien ongelma missä on pelkkä visko? Voortin planeettapyörästön pitäis tyrkätä 64% taakse jokatapauksessa. Toisaalta jos etukardaanin vastus on lähes nolla niin eikös momentit oo sillon aika vähissä...puuhapete kirjoitti:Ei se mene oikein minnekkää sitten. Keskivisko vaan sutii eikä voimaa mene takapäähän. Tee ohc laatikkoon kytkinakselille jatkopalikka.
Jos laatikosta saa jakoboksin irti niin eikse oo sit takavetoloota ^^
Sierra Cosworth ´89
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
Mondeo ST220 '06
Fiesta ST ´19
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Kaippa se sit on alettava naittamaan noita laatikoita tavan type ysi ja tuo nelikkoloota. ei ole v-koneella vaan ohc ja siinä mutka. 
Räjäkuvaa kellään nelikon laatikosta???
Niin ja käykö normi type-9 siis nelosen lootasta se häntäosa suoraan siihen?

Räjäkuvaa kellään nelikon laatikosta???
Niin ja käykö normi type-9 siis nelosen lootasta se häntäosa suoraan siihen?
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
vaihdat vaan kytkinkopan siihen type9:siin ja kytkinakseliin sorvaat pienen jatkon jotta ylettää silmälaakeriin, kaikista helpoin ratkaisu
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Selkeennetääs tilannetta, eli kone on ohc ja Vauhtipyörä teetetty Cossun kytkimelle. kytkinkoppa on transitista, sen ja koneen väliin tulee välilaippa samasta transit paketista. eli eikös cossun kytkimessä ole sama boorimäärä kuin kutosessa? eli silloin ei käy ohc koneen type-9 kytkinakseli. multa löytyy vaan xr4x4 laatikko ja xr4 loota mikä ei ole type-9 vaan joku muu mahdollisesti joku vanha caprin loota mihin ei käy tuo meidän kytkinkoppa.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Niin ja sama boorimäärä on myös OHC:ssä ja DOHCissa eli siis kaikissa sama niin ei pitäis olla mitään ongelmia vai miksi ei OHC:n kytkinakseli käy?
Just oli tossa "meidän" pikkujoulureissulla puhetta, että kyllä se nelosen laatikko toimii kutosen perässä ilman sitä kytkinakselin jatkamistakin.
Just oli tossa "meidän" pikkujoulureissulla puhetta, että kyllä se nelosen laatikko toimii kutosen perässä ilman sitä kytkinakselin jatkamistakin.
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
KääKMikkoT kirjoitti:Niin ja sama boorimäärä on myös OHC:ssä ja DOHCissa eli siis kaikissa sama niin ei pitäis olla mitään ongelmia vai miksi ei OHC:n kytkinakseli käy?
Just oli tossa "meidän" pikkujoulureissulla puhetta, että kyllä se nelosen laatikko toimii kutosen perässä ilman sitä kytkinakselin jatkamistakin.


-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
No en tiedä mitä olet mittaillutMikitic kirjoitti:KääKMiksi olen ollut siinä uskossa et kutosessa ja nelosessa on kytkinakselin paksuudessa se ero
Voi visva! olenkohan mitannut jotakin väärin?


-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
olis se sit varmaan hyvä olla kuitenkin se pidennys siihen akseliin kun voipi olla muutes aika kovilla? Kytkin 6lapanen sintteri. tarviiko se jatko siis hitsata siihen akseliin vai?MikkoT kirjoitti:No en tiedä mitä olet mittaillutMikitic kirjoitti:KääKMiksi olen ollut siinä uskossa et kutosessa ja nelosessa on kytkinakselin paksuudessa se ero
Voi visva! olenkohan mitannut jotakin väärin?
![]()
, mutta kaikissa -60 - -70 luvuilta lähtien on oman ymmärrykseni mukaan "sama" kytkinakseli, jos on kyseessä 23 boorinen (yleensä 2,0:sta ylöspäin).
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
onko boori kuitenkin sit oikealla kohdalla?
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
siis jos moottorina on ohc ja laatikkona v6 type9 niin sitä kytkinakselia joutuu lyhentämään. Itselle laitettiin 2.8:sin perään neloskoneisen type9 ja siihen kytkinakseliin joutuin tekemään noin 20mm pitkän holkin
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Juurikin sinne on nyt menossa neloskoneisen type-9 oliko tää holkki kiinnitetty akseliiin miten?JP kirjoitti:siis jos moottorina on ohc ja laatikkona v6 type9 niin sitä kytkinakselia joutuu lyhentämään. Itselle laitettiin 2.8:sin perään neloskoneisen type9 ja siihen kytkinakseliin joutuin tekemään noin 20mm pitkän holkin
-
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Mikitic kirjoitti: Juurikin sinne on nyt menossa neloskoneisen type-9 oliko tää holkki kiinnitetty akseliiin miten?
Pieni krymppi siihen ja lämmittämällä sisään. Toinen vaihtoehto on sorvata vauhtipyörän keskelle holkki missä on silmälaakeri.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Kellään tämmöistä jatkoa valmiina? ostetaan kun en sorviakaan omista
kauankohan mahtaa kestää ilman 


-
- Viestit: 1696
- Liittynyt: La Tammikuu 14. 12:56:26 2006
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Voi se talven yli kestääkkin... kaveri ajeli 2,8 granadalla muistaakseni muutaman kuukauden ainaki neloskoneen askilla. Ja sai se auto kenkää...Mikitic kirjoitti:Kellään tämmöistä jatkoa valmiina? ostetaan kun en sorviakaan omistakauankohan mahtaa kestää ilman
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Eihän tässä yhteen naittamisessa oo mitään ihmeellistä, jos ymmärsin nyt oikein niin MOOTTORI ON TURBO OHC ja V:LAATIKKO ON MYÖS OHC MALLIN TYPE 9 ja ainut sopivuus ongelma on nyt se TRANSIT KYTKINKOPPA JA COSWORTHIN 240MM KYTKIN.Mikitic kirjoitti:Selkeennetääs tilannetta, eli kone on ohc ja Vauhtipyörä teetetty Cossun kytkimelle. kytkinkoppa on transitista, sen ja koneen väliin tulee välilaippa samasta transit paketista. eli eikös cossun kytkimessä ole sama boorimäärä kuin kutosessa? eli silloin ei käy ohc koneen type-9 kytkinakseli. multa löytyy vaan xr4x4 laatikko ja xr4 loota mikä ei ole type-9 vaan joku muu mahdollisesti joku vanha caprin loota mihin ei käy tuo meidän kytkinkoppa.
Mun mielestä tossa ei oo mitään ongelmaa jos tuo ransun kytkinkoppa on saman pituinen kuin type 9 ohc mallissa ja jos ransunkin koppa on type 9 mallia.
Kaikki pitäis mennä bolt on, mutta jos ransun type 9 k.koppa on pidempi (niinkuin v6 type 9.ssä), niin sit tarvii sen pidemmän kytkin akselin tai minkä lie jatkon siihen.
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Mut kerro jotain uutta?tumppe kirjoitti:Eihän tässä yhteen naittamisessa oo mitään ihmeellistä, jos ymmärsin nyt oikein niin MOOTTORI ON TURBO OHC ja V:LAATIKKO ON MYÖS OHC MALLIN TYPE 9 ja ainut sopivuus ongelma on nyt se TRANSIT KYTKINKOPPA JA COSWORTHIN 240MM KYTKIN.Mikitic kirjoitti:Selkeennetääs tilannetta, eli kone on ohc ja Vauhtipyörä teetetty Cossun kytkimelle. kytkinkoppa on transitista, sen ja koneen väliin tulee välilaippa samasta transit paketista. eli eikös cossun kytkimessä ole sama boorimäärä kuin kutosessa? eli silloin ei käy ohc koneen type-9 kytkinakseli. multa löytyy vaan xr4x4 laatikko ja xr4 loota mikä ei ole type-9 vaan joku muu mahdollisesti joku vanha caprin loota mihin ei käy tuo meidän kytkinkoppa.
Mun mielestä tossa ei oo mitään ongelmaa jos tuo ransun kytkinkoppa on saman pituinen kuin type 9 ohc mallissa ja jos ransunkin koppa on type 9 mallia.
Kaikki pitäis mennä bolt on, mutta jos ransun type 9 k.koppa on pidempi (niinkuin v6 type 9.ssä), niin sit tarvii sen pidemmän kytkin akselin tai minkä lie jatkon siihen.

-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
siis onko kukaan kokeillu 4wd laatikossa ku laittaa esim 4 päälle ja pyörittää kytkinakselia ja on etukartaani pois että pyöriikö takakartaani ja jos sitä kuormittaa vielä?
jos ei oo kukaan kokeillu niin pitää ite kokeilla ku saa laatikon takas..
pasi
jos ei oo kukaan kokeillu niin pitää ite kokeilla ku saa laatikon takas..
pasi
-
- CRSC jäsen 2014
- Viestit: 220
- Liittynyt: Pe Syyskuu 2. 7:47:34 2005
- Paikkakunta: kangasniemi
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
Mulla 4wd Sierra cossussa etupää ei vedä yhtään, lumella ja asfaltilla pyörii aivan samalla tavalla takapään varassa. Etukardaanin otin pois ja sormella pystyy pyörittämään jakolaatikosta etukardaanin ulostuloratasta. Ainakin tässä yksilössä takaveto suora ja etuvedolle luistavan viskon välityksellä jotain. Täytyy purkaa se ja katsoo onko se niin vakiona vai onko Luigi tehny jotain omiaan.
Escort 2.0 -77
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01
Escort RS Cosworth -93
Audi A4 2.5 TDI Quattro -01
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 4537
- Liittynyt: Ti Syyskuu 9. 13:19:13 2003
- Paikkakunta: nurmijärvi
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
bpasi
Auto
sierra 4x4 2.9 88 ja mt vaihteisto ( ei 9 mutta rakenne sisällä sama)
etu kardaani irti
jakolaatikosta pyörittämällä akseli tumppi pyörii
hitaasti jäykästi mutta pyörii,tällä voi mitata keskiviskon kunnon.
jos lähdetään ajamaan niin auto liikkuu tasaisella mutta mäessä moottori vaan huutaa
ja ei liiku.
tämä johtuu siitä että planettapyörästön ( voimajansuhdejako laitteisto) yksi ulostulo on ilman vastavoimaa ja se pääsee pyrimään vapaasti.
tämä on testattua
autossa visko toimii, suutii kaikilla pyörillä lumella ( ympyrääkin)
jos oikein kovasti kaasuttelis paikalla niin saattaa viskon lämpeäminen aiheuttaa sen että auto lähtisi liikkeelle paremmin.
se miksi takakardaani tuntuu olevan yhtäpuuta kytkin akselin kanssa , siis ei luistoa johtuu siitä että siellä ei ole välissä viskoa vaan sen on vain planettapyörästön välittämä.Visko on etuvedolle.
Auto
sierra 4x4 2.9 88 ja mt vaihteisto ( ei 9 mutta rakenne sisällä sama)
etu kardaani irti
jakolaatikosta pyörittämällä akseli tumppi pyörii
hitaasti jäykästi mutta pyörii,tällä voi mitata keskiviskon kunnon.
jos lähdetään ajamaan niin auto liikkuu tasaisella mutta mäessä moottori vaan huutaa
ja ei liiku.
tämä johtuu siitä että planettapyörästön ( voimajansuhdejako laitteisto) yksi ulostulo on ilman vastavoimaa ja se pääsee pyrimään vapaasti.
tämä on testattua
autossa visko toimii, suutii kaikilla pyörillä lumella ( ympyrääkin)
jos oikein kovasti kaasuttelis paikalla niin saattaa viskon lämpeäminen aiheuttaa sen että auto lähtisi liikkeelle paremmin.
se miksi takakardaani tuntuu olevan yhtäpuuta kytkin akselin kanssa , siis ei luistoa johtuu siitä että siellä ei ole välissä viskoa vaan sen on vain planettapyörästön välittämä.Visko on etuvedolle.
Ihan tavallisia käyttis foordeja,ja vielä ruosteisia
-
- Viestit: 1542
- Liittynyt: Ma Huhtikuu 13. 11:34:31 2009
- Viesti:
Re: Xr4x4 laatikko 2wd käytössä???
OT: Kaverin halkes etuvetarista se mikä pitää niitä kuulia ''kiinni'' sit kuulat hukku rikkinäisen suojakumin kautta mäjelle.
Oli 30km kotoo soitti mulle että ihan kun kytkin luistais tuli käymään meillä,sit kun se lähti siitä nii ei meinannu millään kiihtyä mut sai sitten vauhtiin sen ja kotiinkin pääsi 20km vaikka matkalla on semmosia mäkiä mitä mä en ainakaan jaksa polkee pyörällä vaan talutan..
Vaihdoin sille sen nivelen ja käytiin koe ajolla että kaikki toimi niin kuin ennenkin nyt se on sitten seissy +20C n.5vuotta..
Jos tänätalvena pääsis koittaa että pitääkö se etupää vielä kunnolla..
'89 Scorpio 2.9 4x4 MT-75 paketilla.
Oli 30km kotoo soitti mulle että ihan kun kytkin luistais tuli käymään meillä,sit kun se lähti siitä nii ei meinannu millään kiihtyä mut sai sitten vauhtiin sen ja kotiinkin pääsi 20km vaikka matkalla on semmosia mäkiä mitä mä en ainakaan jaksa polkee pyörällä vaan talutan..
Vaihdoin sille sen nivelen ja käytiin koe ajolla että kaikki toimi niin kuin ennenkin nyt se on sitten seissy +20C n.5vuotta..
Jos tänätalvena pääsis koittaa että pitääkö se etupää vielä kunnolla..
'89 Scorpio 2.9 4x4 MT-75 paketilla.
Ford Sierra Xr4i '83
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95
Ford Scorpio Cosworth '91
Ford Cortina '66
Ford Focus 2.0 '00
Chevrolet Lumina LE '95&'97
Opel Kadett C Coupe '75
Zündapp M50 '66
Solifer SM '80
Peugeot SV50 Executive '97
Pocket Mini Bike '08
Murray 12ic/38 '95