TCM -79

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

TCM -79

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Syyskuu 21. 13:53:41 2010

Kertokaas mikä tohon uuden karheaan TCM:n kaasutrukkiin oikein tuli.
Ei lähde käymään vaikka motti(nissanin) toimii teknisesti kuten pitää ja kipuna tulee sekä kaasua saa riittävästi.
Vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen, pesin koko hoidon sekä kaasarin putsasin ni ny paska ei lähe enää olleskaan käymään. Pesun jälkeen toimi viel satametriä kunnes sammutin koko paskan ja aloin vaihtamaan noita osia.
Ammattiosaamisen takia jo alkaa vituttaa toi rukki. Mitenkä paljon tommonen kaasu/ilma seos täytyy olla et lähtee käymään? Joskos siitä olis seokset menny sekasin tai jotain :roll: :roll: ...
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

pablo
Viestit: 1948
Liittynyt: Ke Kesäkuu 1. 21:01:17 2005
Paikkakunta: Nokia

Re: TCM -79

Viesti Kirjoittaja pablo » Ti Syyskuu 21. 14:39:38 2010

BlackEscort kirjoitti:Kertokaas mikä tohon uuden karheaan TCM:n kaasutrukkiin oikein tuli.
Ei lähde käymään vaikka motti(nissanin) toimii teknisesti kuten pitää ja kipuna tulee sekä kaasua saa riittävästi.
Vaihdoin tulpat ja ilmansuodattimen, pesin koko hoidon sekä kaasarin putsasin ni ny paska ei lähe enää olleskaan käymään. Pesun jälkeen toimi viel satametriä kunnes sammutin koko paskan ja aloin vaihtamaan noita osia.
Ammattiosaamisen takia jo alkaa vituttaa toi rukki. Mitenkä paljon tommonen kaasu/ilma seos täytyy olla et lähtee käymään? Joskos siitä olis seokset menny sekasin tai jotain :roll: :roll: ...
-Tulikos vika ennen tota pesua ja kaasarin putsausta?
- Tuleeko kaasu perille asti? Jossakin nissaneissa on systeemi ettei lähde käymään ennen kuin öljynpaineet on nousseet et jos kosteudesta johtuvaa on niin kannattaa tsekata liitokset.
- Jos kaasu tulee "kaasarille" asti ja kipinäkin tulee ei vika ole iso. Niin ja ethän ole kääntänyt bensapuolelle Kaasu/bensa kytkintä :green: Yleesä tankit tyhjiä juurikin tolla puolella.

EDIT: Ja niin noihan kulkee yllättävänkin pitkään vaikka pullo kiinni ettei siitä kannata sekottua.
Bmw 330i E46
Opel Kadett ja seiskytluku..

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: TCM -79

Viesti Kirjoittaja Pykälä » Ti Syyskuu 21. 15:10:38 2010

Kaasupullon vaihdon jälkeen huononi käyntiin lähteminen. Eka ei meinannu lähteä ilman apuvirtaa käyntiin, sitten ei lähteny kuin apuvirralla ja nyt ei sit millään.
Joo siis tutkittu parina päivänä useampi hetki et kaasu tulee kaasariin asti...mua ruvettiin sanomaan hitlerin kaasuttajaksi :lol:
Eka ei meinannu tulla kaasua ollenkaan kaasariin asti, jonka jälkeen purin ja putsasin sen potikan mikä päästää kaasun eteenpäin kun imusarjaan tulee alipaine. Nyt tulee kaasua kaasariin asti, mutta tuleeko sinne nyt sitten liikaa vai liian vähän on toinen juttu. Huomena testaan bensalla et lupaako koko rousku enää mitään. Eli kyl on kaasu/bensa vipu oikeessa asennossa ja sähkö kulkee kaasun magneettiventtiilille asti.

Ihme ja kumma et ei edes lupaa, voiko tommonen saada kaasua liikaa et "kastelee" tulpat? :lol: :lol: :lol:
Hitto kun ei ole ton kaasunvempeleiden kanssa ollut ennen hirveästi tekemisissä :oops:

E:Jakaja putsattu ja piuhat oikein...syttykin täytyy viel tarkistaa ettei ole muuttunut. Btw. mitäs tommosessa käytettään ennakoita kaasun kanssa? Kai se sama on kuin mitä bensallakin???
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

Pykälä
Viestit: 1858
Liittynyt: Ti Syyskuu 28. 22:34:44 2004
Paikkakunta: Nummela

Re: TCM -79

Viesti Kirjoittaja Pykälä » To Syyskuu 23. 13:41:25 2010

Ei mitään käryä mikä laitosta vaivas, vissiin kuukautiset. Bensaryypyt kaasariin ja hörähti käyntiin ja kävi sen jälkeen kaasulla. Nyt lähtee kaasulla käyntiin ja käy sekä kukkuu...
Nää on vissiin niitä henkimaailman laitoksia :lol: :lol:
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
KALUSTO:
Sierra Cosworth Replica -86
Lintta -87
Sisu SR 313
Joku käyttis

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: TCM -79

Viesti Kirjoittaja tumppe » Ke Marraskuu 17. 10:37:02 2010

BlackEscort kirjoitti:Ei mitään käryä mikä laitosta vaivas, vissiin kuukautiset. Bensaryypyt kaasariin ja hörähti käyntiin ja kävi sen jälkeen kaasulla. Nyt lähtee kaasulla käyntiin ja käy sekä kukkuu...
Nää on vissiin niitä henkimaailman laitoksia :lol: :lol:
Yhden vanhan 70-lukuisen kaasu/bensa trukin kanssa painineena, kohtaisin samat ongelmat, misään ei mitään vikaa (uusi pullo tais olla liian hyvää tavaraa, pitäs vissiin olla vähän vanhentunutta :lol: ). Tässä oli myös Datsun/Nissan moottori. :green:
Ei sitten millään käyntiin, kunnes pomo tuli kaupasta startti sprayn kanssa -> heti käyntiin ja sen jälkeen lähti hienosti ihan pelkällä kaasullakin. :shock:

Nää on just niitä henkimaailman juttuja tai sitten noilla "sodan aikasilla" romuilla on jotkut omat tunteet, eli älkää kiusatko vanhoja trukkeja, ne alkaa kiukutteleen. :wink: :lol: :lol: :lol:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

Rielo
Viestit: 182
Liittynyt: La Maaliskuu 21. 12:42:27 2009

Re: TCM -79

Viesti Kirjoittaja Rielo » La Joulukuu 25. 19:46:32 2010

joo mulla on -71 valmetti, continentalin koneella. Vanha rouva on tosiaan aika herkkä. Jos päästät akun vähän liian tyhjäksi niin ei varmana käymään. Tuot apuvirtaa, ei auta. Kone on vielä mallia vaihde päällä startataan muuten ei liiku. kun sahaat tunnin voi olla että käy mutta ei liiku. Sammutat vaihde päälle -> ei jaksa startata. Ajat kesällä liian kuumaksi, ei varmana käynnisty.

Öljytkin muuttuu kermaksi vuoden aikana. Vettä ei häviä? Mutta aina se vaan käy kun kohtelee oikein :lol:
Käyntiin saa kahdella keinolla (jos ei lähde normaalisti): toisella trukilla etupyörä ilmaan ettei ota vastusta ja apuvirtaa tai apuvirtaa ja jotain tulenarkaa imuilmaan. Jarrunpuhdistus aine näyttää aina tekevän tehtävänsä :wink:
Escort Roadless 1.1 -84
Sierra 2.0 -84
Transit GL 2.5 -90
Mondeo GT 2.5 -98
myydään osia
Pappa tunturi -84

Vastaa Viestiin