BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 7. 21:17:25 2011

Onkos tämä se OHC ja Cossu moottoriin sopiva osa? Noista on niin turkasen huonoja kuvia noissa nettikataloogeissa, mutta kovasti muistuttaa silti tuota.

Hieman silti häiritsee kun moni puhuu "Z3 öljyruiskuista" .. no okei, tämähän sopii myös Z3:een, mutta samalla myös kaikkiin M52 koneisiin, sekä moniin muihin. On olemassa myös toinen Z3:een sopiva suutin, mutta se on täysin erilainen, eikä ilmeisesti ole varustettu kuulaventtiilillä.
Jäsen #606

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 7. 21:28:59 2011

Minkä muotoista suutinta etsit? Mihinkä kohtaan tarkoitus laittaa kiinni?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 7. 21:33:12 2011

Ei ole se "Z" suutin tuo.
tällänen numero on paketin kyljessä 11 11 1 739 907
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... Medium.jpg
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 7. 21:56:13 2011

Jasu kirjoitti:Minkä muotoista suutinta etsit? Mihinkä kohtaan tarkoitus laittaa kiinni?
Ylemmän kuvan mukaista suutinta ja kyseisen kuvan mukainen kiinnitys. Koska öljykanavan päällä ei ole ainevahvuutta mielestäni riittävästi, että siihen voi suoraan kiertää mitään kiinni. Tuosta aiemmin laittamastani kuvasta se kiinnitystapa ei oikein aukene, mutta otetaanpas linkki eräälle sivulle. Ilmeisesti sama osa kyseessä, mutta putki taivutettu oman mielen mukaiseksi: http://www.rbgault.com/Corvair_36L/Oil_Jets/OilJets.htm
Jäsen #606

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ma Helmikuu 7. 22:04:42 2011

Ok.
Entä onkos noita pukkiin porattavia suuttimia käytetty foorteissa? (11 42 1 748 199) Mielestäni se voisi myös olla hyvä vaihtoehto.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 7. 22:07:59 2011

Jasu kirjoitti:Ok.
Entä onkos noita pukkiin porattavia suuttimia käytetty foorteissa? (11 42 1 748 199) Mielestäni se voisi myös olla hyvä vaihtoehto.
Sitä mullekkin on suositeltu, se on ainakin helppo toteuttaa. Tosin volkkarin VR6:sta olevilla suuttimilla, mutta sama periaate. Silti olen mieltynyt jostain syystä enemmän tuohon sylinterin alareunaan kiinnitettävään malliin :)
Lainaus corvair-sivulta: "It has an internal valve that opens at 2-2.7 bar (29-49 psi), and a rated flow of 1.8L/min (.5 gpm) at 60 psi."
Jäsen #606

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ma Helmikuu 7. 22:16:28 2011

Tuossa näkyy kohtuu hyvin kuin paksu ainakin on 200 lohkossa kohta.
http://www.flickr.com/photos/anttit/362 ... otostream/
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ma Helmikuu 7. 22:50:05 2011

Porailin yhteen 205 lohkoon kokeeks, niin se seinämä ei tainnut olla ihan noin vahva. Aikaa 5 vuotta, mutta tulin sillon siihen tulokseen että kesto ei ole taattu.
Porasin reiät sitten kanavan viereen ja puhkasin ne lopuks vinolla porauksella pääkanavaan, mutta sopivia suuttimia en löytänyt. Tällä hetkellä lohko on tulpattuine reikineen yhdessä cossussa ja cossun omalla öljyruiskulla :)
Jäsen #606

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja TAp » Ti Helmikuu 8. 11:10:26 2011

Noissa esillä olleissa OHC-lohkon kuvissa on
suuttimet porattu suoraan öljykanavan päälle, jossa ainetta on noin 6 mm,
ja noiden suuttimien kiinnitysruuvi taas on 9.5 mm pitkä, eli menee yli 3.5 mm kanavaan tukkien sitä tehokkaasti, riippuen miten syvältä pitää ottaa että saa kuvissa näkyvän tason sileäksi. Korotusprikka auttaisi, mutta paljoa ei sovi ilman että ottaa kampeen kiinni.

Onkos muita ehdotuksia ?

MikkoT
Viestit: 1314
Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja MikkoT » Ti Helmikuu 8. 16:22:06 2011

TAp kirjoitti:Noissa esillä olleissa OHC-lohkon kuvissa on
suuttimet porattu suoraan öljykanavan päälle, jossa ainetta on noin 6 mm,
ja noiden suuttimien kiinnitysruuvi taas on 9.5 mm pitkä, eli menee yli 3.5 mm kanavaan tukkien sitä tehokkaasti, riippuen miten syvältä pitää ottaa että saa kuvissa näkyvän tason sileäksi. Korotusprikka auttaisi, mutta paljoa ei sovi ilman että ottaa kampeen kiinni.

Onkos muita ehdotuksia ?
Mulla on omassa noi kiinnitysrei'ät suoraan kanavan päällä pari senttiä keskemmällä Aksun kuviin nähden, suihkun / lohkon välissä pari kupariprikkaa nostamassa kierrettä kanavasta ja samalla tekemässä tilaa männälle. Tähän asti toiminut ongelmitta ja tilakin riittää juuri ja juuri.

Mites onko kellään tiedossa päivän hintaa tälle 11 11 1 739 907 suuttimelle?

Jasu
Viestit: 1987
Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
Paikkakunta: Tampere / Isojoki

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Jasu » Ti Helmikuu 8. 16:55:44 2011

MikkoT kirjoitti:
TAp kirjoitti:Noissa esillä olleissa OHC-lohkon kuvissa on
suuttimet porattu suoraan öljykanavan päälle, jossa ainetta on noin 6 mm,
ja noiden suuttimien kiinnitysruuvi taas on 9.5 mm pitkä, eli menee yli 3.5 mm kanavaan tukkien sitä tehokkaasti, riippuen miten syvältä pitää ottaa että saa kuvissa näkyvän tason sileäksi. Korotusprikka auttaisi, mutta paljoa ei sovi ilman että ottaa kampeen kiinni.

Onkos muita ehdotuksia ?
Mulla on omassa noi kiinnitysrei'ät suoraan kanavan päällä pari senttiä keskemmällä Aksun kuviin nähden, suihkun / lohkon välissä pari kupariprikkaa nostamassa kierrettä kanavasta ja samalla tekemässä tilaa männälle. Tähän asti toiminut ongelmitta ja tilakin riittää juuri ja juuri.

Mites onko kellään tiedossa päivän hintaa tälle 11 11 1 739 907 suuttimelle?
Noin 10e/kpl.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » Ti Helmikuu 8. 18:27:25 2011

Tilasin tänään ittelleni 11 42 7 507 384 suuttimet 14e kappale. Tulee ensviikolla, laitan kuvia näkösälle sovituksesta. Samalla pääsee eroon TAp:n mainitsemasta kanavan tukkeutumisesta, koska natsat ei mene niin syvälle. Materiaalia kiinnityspultille on öljykanavan vieressä ruhtinaallisesti, minkä jälkeen tulee vesitilan pohja vastaan.
Jäsen #606

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Fomococars » Ke Helmikuu 9. 17:44:42 2011

hyvä aihe menossa

missä on suomessa pohjoisin paikka jossa noita on laiteltu bemarin suihkuja ohc lohkoon kiinni. eli eivät tarvitse sitä harjoitus lohkoa.

kyseessä 205 kossu lohko liekkö ero ohariin tuossa kiinnityspaikan vahvuudessa.

tietää varata matkasuunnitelman kun täältä kehä kolmosen yläpuolelta Roista lähtee ettiin moottori velhoa etelästä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

tumppe
CRSC jäsen 2015
Viestit: 6264
Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
Paikkakunta: Pohjanmaa

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja tumppe » Su Helmikuu 13. 18:52:04 2011

Fomococars kirjoitti:hyvä aihe menossa

missä on suomessa pohjoisin paikka jossa noita on laiteltu bemarin suihkuja ohc lohkoon kiinni. eli eivät tarvitse sitä harjoitus lohkoa.

kyseessä 205 kossu lohko liekkö ero ohariin tuossa kiinnityspaikan vahvuudessa.

tietää varata matkasuunnitelman kun täältä kehä kolmosen yläpuolelta Roista lähtee ettiin moottori velhoa etelästä.
Mun tiedossa pohjoisin ois Kokkola, mutta varmasti muitakin...

Itelle on tulossa jotkut myös venttiilein varustetut olikohan Toyotan ö.ruiskut.
B.Pasi voi saada lisää tietoa, mua ei kukaan usko kumminkaan... :wink:
MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » La Helmikuu 19. 13:57:05 2011

Koneistajien kanssa keskusteltu asiasta, aiheuttaa hieman hankaluuksia tuon asentaminen "oikein", koska kellään ei tahdo olla riittävän pitkää tappia millä pääsee ajamaan tason sinne nurkkaan laakeripukin juureen. No, kysellään ja selvitellään. Muuten on just eikä melkein.
Jäsen #606

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja JP » La Helmikuu 19. 20:20:04 2011

olafu kirjoitti:Koneistajien kanssa keskusteltu asiasta, aiheuttaa hieman hankaluuksia tuon asentaminen "oikein", koska kellään ei tahdo olla riittävän pitkää tappia millä pääsee ajamaan tason sinne nurkkaan laakeripukin juureen. No, kysellään ja selvitellään. Muuten on just eikä melkein.
tilaa itsellesi sopiva tappi http://188.65.137.50/teraskonttori.fi/a ... e=8046&p=0
teräskonttori myy myös yksityisille, hinnat alv 0

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » La Helmikuu 19. 20:24:34 2011

Ei mulla tommosiin tappeihin varaa o :)
Tarttis vielä sen jälkeen tehdä kaks reikää per pytty, 5mm ja 8mm. 8mm reikä on mittatarkka, eli tarttis porata ensin ja protsata sopivaks. No, katotaan kuinka käy :)
Jäsen #606

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja JP » La Helmikuu 19. 20:42:19 2011

tuohon voisi kokeilla hioa poranterästä jyrsin tapin, saisi tehtyä tarpeeksi pitkän ja ja varovasti jyrsien voisi kestää

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Helmikuu 20. 12:42:13 2011

Mulle tehtiin tuollainen tasku ruiskuja varten http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 007136.jpg

Noita varten hiottiin jyrsintappi silleen ettei se jätä terävää reunaa nurkkaan..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Helmikuu 20. 20:55:27 2011

Sopiva koneistaja löytyi oikeilla työkaluilla varustettuna. Sitä en tiedä koska nähdään tulosta, mutta asialla ei onneksi ole vielä kiire.
Jäsen #606

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » La Huhtikuu 9. 19:22:10 2011

Tulos syntyi: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/kau ... lsprutarna
:twisted:
Kampuralle jää reilusti tilaa, saa vaikka vähän venyä eikä silti osu :)
Jäsen #606

TAp
Viestit: 1438
Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
Paikkakunta: Mäntsälä

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja TAp » Su Huhtikuu 10. 10:04:43 2011

Onko tuolla joku tiiviste välissä ?

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » Su Huhtikuu 10. 11:00:06 2011

Jos ton reiän seevaa niin saa laitettua o-renkaan, itte ajattelin käyttää loctitea. Muutenhan tuo ei tarttis mitään, mutta yks noista reijistä on hiukan väljempi ja suutin "holahtaa" siihen, kun muihin se on tiukka.
Jäsen #606

Juntto
Viestit: 279
Liittynyt: La Joulukuu 31. 19:16:59 2005
Paikkakunta: Riihimäki

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Juntto » Pe Marraskuu 7. 17:50:41 2014

Nostetaas kun tämmöinen tuli ajankohtaiseks.

Missä ootte noita koneistuksia tehneet, vai löytyiskö kerhon sisältä tekijää??
Pariin lohkoon pitäis saada, 205- lohkoja molemmat eli tommonen erillisellä kiinnityspultilla oleva olis parempi.

Etelä-Suomen alueelta siis..
Escort 1974
Sierra 1988
Focus 2008
Focus 2003
Harley 1999

Jallu
CRSC hallitusjäsen
Viestit: 6559
Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
Paikkakunta: Helsinki..... #54

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Jallu » Pe Marraskuu 7. 18:38:34 2014

R-koneistus ymmärtääkseni ainakin osaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76

vauhtipete
Viestit: 7372
Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
Paikkakunta: Maapallo

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja vauhtipete » Ma Maaliskuu 2. 17:06:30 2015

Mikä etu näillä saavutetaan verrattuna cossun orkkis systeemiin?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!

Posmo
Viestit: 2397
Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
Paikkakunta: Järvenpää

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja Posmo » Ti Maaliskuu 3. 19:23:27 2015

vauhtipete kirjoitti:Mikä etu näillä saavutetaan verrattuna cossun orkkis systeemiin?
Ainakin näissä on paineventtiilit banjopulteissa, eli eivät alhaisilla öljynpaineilla hukkaa painetta öljyn suihkuttamiseen. (en tosin tiedä onko Cosassa..) :roll:
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport

olafu
Viestit: 4825
Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
Paikkakunta: Urjala

Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)

Viesti Kirjoittaja olafu » To Maaliskuu 12. 23:41:04 2015

2WD cossun öljyruiskuihin tulee paine öljypumpun kannesta. Siinä on kyllä joku paineraja minkä jälkeen ne alkaa toimia, kun kannessa on kuula tai joku kara ja jousi.
4WD mallissa putkille tulee öljy itse pumpusta, liekö paineenrajottimesta tai jostain sieltä päin, en ole käpistellyt kyseistä osaa käsissäni. Joku osannee kertoa paremmin.
T25 escortissa lienee tonne lohkoon ruuvattu suoraan pääöljykanavaan, en o nähny kun kuvista. Painerajaventtiilit on niissäkin.
Jäsen #606

Vastaa Viestiin