BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Onkos tämä se OHC ja Cossu moottoriin sopiva osa? Noista on niin turkasen huonoja kuvia noissa nettikataloogeissa, mutta kovasti muistuttaa silti tuota.
Hieman silti häiritsee kun moni puhuu "Z3 öljyruiskuista" .. no okei, tämähän sopii myös Z3:een, mutta samalla myös kaikkiin M52 koneisiin, sekä moniin muihin. On olemassa myös toinen Z3:een sopiva suutin, mutta se on täysin erilainen, eikä ilmeisesti ole varustettu kuulaventtiilillä.
Hieman silti häiritsee kun moni puhuu "Z3 öljyruiskuista" .. no okei, tämähän sopii myös Z3:een, mutta samalla myös kaikkiin M52 koneisiin, sekä moniin muihin. On olemassa myös toinen Z3:een sopiva suutin, mutta se on täysin erilainen, eikä ilmeisesti ole varustettu kuulaventtiilillä.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Minkä muotoista suutinta etsit? Mihinkä kohtaan tarkoitus laittaa kiinni?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Ei ole se "Z" suutin tuo.
tällänen numero on paketin kyljessä 11 11 1 739 907
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... Medium.jpg
tällänen numero on paketin kyljessä 11 11 1 739 907
http://i13.photobucket.com/albums/a283/ ... Medium.jpg
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Ylemmän kuvan mukaista suutinta ja kyseisen kuvan mukainen kiinnitys. Koska öljykanavan päällä ei ole ainevahvuutta mielestäni riittävästi, että siihen voi suoraan kiertää mitään kiinni. Tuosta aiemmin laittamastani kuvasta se kiinnitystapa ei oikein aukene, mutta otetaanpas linkki eräälle sivulle. Ilmeisesti sama osa kyseessä, mutta putki taivutettu oman mielen mukaiseksi: http://www.rbgault.com/Corvair_36L/Oil_Jets/OilJets.htmJasu kirjoitti:Minkä muotoista suutinta etsit? Mihinkä kohtaan tarkoitus laittaa kiinni?
Jäsen #606
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Ok.
Entä onkos noita pukkiin porattavia suuttimia käytetty foorteissa? (11 42 1 748 199) Mielestäni se voisi myös olla hyvä vaihtoehto.
Entä onkos noita pukkiin porattavia suuttimia käytetty foorteissa? (11 42 1 748 199) Mielestäni se voisi myös olla hyvä vaihtoehto.
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Sitä mullekkin on suositeltu, se on ainakin helppo toteuttaa. Tosin volkkarin VR6:sta olevilla suuttimilla, mutta sama periaate. Silti olen mieltynyt jostain syystä enemmän tuohon sylinterin alareunaan kiinnitettävään malliinJasu kirjoitti:Ok.
Entä onkos noita pukkiin porattavia suuttimia käytetty foorteissa? (11 42 1 748 199) Mielestäni se voisi myös olla hyvä vaihtoehto.

Lainaus corvair-sivulta: "It has an internal valve that opens at 2-2.7 bar (29-49 psi), and a rated flow of 1.8L/min (.5 gpm) at 60 psi."
Jäsen #606
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Tuossa näkyy kohtuu hyvin kuin paksu ainakin on 200 lohkossa kohta.
http://www.flickr.com/photos/anttit/362 ... otostream/
http://www.flickr.com/photos/anttit/362 ... otostream/
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Porailin yhteen 205 lohkoon kokeeks, niin se seinämä ei tainnut olla ihan noin vahva. Aikaa 5 vuotta, mutta tulin sillon siihen tulokseen että kesto ei ole taattu.
Porasin reiät sitten kanavan viereen ja puhkasin ne lopuks vinolla porauksella pääkanavaan, mutta sopivia suuttimia en löytänyt. Tällä hetkellä lohko on tulpattuine reikineen yhdessä cossussa ja cossun omalla öljyruiskulla
Porasin reiät sitten kanavan viereen ja puhkasin ne lopuks vinolla porauksella pääkanavaan, mutta sopivia suuttimia en löytänyt. Tällä hetkellä lohko on tulpattuine reikineen yhdessä cossussa ja cossun omalla öljyruiskulla

Jäsen #606
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Noissa esillä olleissa OHC-lohkon kuvissa on
suuttimet porattu suoraan öljykanavan päälle, jossa ainetta on noin 6 mm,
ja noiden suuttimien kiinnitysruuvi taas on 9.5 mm pitkä, eli menee yli 3.5 mm kanavaan tukkien sitä tehokkaasti, riippuen miten syvältä pitää ottaa että saa kuvissa näkyvän tason sileäksi. Korotusprikka auttaisi, mutta paljoa ei sovi ilman että ottaa kampeen kiinni.
Onkos muita ehdotuksia ?
suuttimet porattu suoraan öljykanavan päälle, jossa ainetta on noin 6 mm,
ja noiden suuttimien kiinnitysruuvi taas on 9.5 mm pitkä, eli menee yli 3.5 mm kanavaan tukkien sitä tehokkaasti, riippuen miten syvältä pitää ottaa että saa kuvissa näkyvän tason sileäksi. Korotusprikka auttaisi, mutta paljoa ei sovi ilman että ottaa kampeen kiinni.
Onkos muita ehdotuksia ?
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Mulla on omassa noi kiinnitysrei'ät suoraan kanavan päällä pari senttiä keskemmällä Aksun kuviin nähden, suihkun / lohkon välissä pari kupariprikkaa nostamassa kierrettä kanavasta ja samalla tekemässä tilaa männälle. Tähän asti toiminut ongelmitta ja tilakin riittää juuri ja juuri.TAp kirjoitti:Noissa esillä olleissa OHC-lohkon kuvissa on
suuttimet porattu suoraan öljykanavan päälle, jossa ainetta on noin 6 mm,
ja noiden suuttimien kiinnitysruuvi taas on 9.5 mm pitkä, eli menee yli 3.5 mm kanavaan tukkien sitä tehokkaasti, riippuen miten syvältä pitää ottaa että saa kuvissa näkyvän tason sileäksi. Korotusprikka auttaisi, mutta paljoa ei sovi ilman että ottaa kampeen kiinni.
Onkos muita ehdotuksia ?
Mites onko kellään tiedossa päivän hintaa tälle 11 11 1 739 907 suuttimelle?
-
- Viestit: 1987
- Liittynyt: Ma Kesäkuu 3. 19:53:15 2002
- Paikkakunta: Tampere / Isojoki
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Noin 10e/kpl.MikkoT kirjoitti:Mulla on omassa noi kiinnitysrei'ät suoraan kanavan päällä pari senttiä keskemmällä Aksun kuviin nähden, suihkun / lohkon välissä pari kupariprikkaa nostamassa kierrettä kanavasta ja samalla tekemässä tilaa männälle. Tähän asti toiminut ongelmitta ja tilakin riittää juuri ja juuri.TAp kirjoitti:Noissa esillä olleissa OHC-lohkon kuvissa on
suuttimet porattu suoraan öljykanavan päälle, jossa ainetta on noin 6 mm,
ja noiden suuttimien kiinnitysruuvi taas on 9.5 mm pitkä, eli menee yli 3.5 mm kanavaan tukkien sitä tehokkaasti, riippuen miten syvältä pitää ottaa että saa kuvissa näkyvän tason sileäksi. Korotusprikka auttaisi, mutta paljoa ei sovi ilman että ottaa kampeen kiinni.
Onkos muita ehdotuksia ?
Mites onko kellään tiedossa päivän hintaa tälle 11 11 1 739 907 suuttimelle?
Jäsen 194.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
HOMMA HANSKASSA, HANSKAT RANSKASSA.
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Tilasin tänään ittelleni 11 42 7 507 384 suuttimet 14e kappale. Tulee ensviikolla, laitan kuvia näkösälle sovituksesta. Samalla pääsee eroon TAp:n mainitsemasta kanavan tukkeutumisesta, koska natsat ei mene niin syvälle. Materiaalia kiinnityspultille on öljykanavan vieressä ruhtinaallisesti, minkä jälkeen tulee vesitilan pohja vastaan.
Jäsen #606
-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
hyvä aihe menossa
missä on suomessa pohjoisin paikka jossa noita on laiteltu bemarin suihkuja ohc lohkoon kiinni. eli eivät tarvitse sitä harjoitus lohkoa.
kyseessä 205 kossu lohko liekkö ero ohariin tuossa kiinnityspaikan vahvuudessa.
tietää varata matkasuunnitelman kun täältä kehä kolmosen yläpuolelta Roista lähtee ettiin moottori velhoa etelästä.
missä on suomessa pohjoisin paikka jossa noita on laiteltu bemarin suihkuja ohc lohkoon kiinni. eli eivät tarvitse sitä harjoitus lohkoa.
kyseessä 205 kossu lohko liekkö ero ohariin tuossa kiinnityspaikan vahvuudessa.
tietää varata matkasuunnitelman kun täältä kehä kolmosen yläpuolelta Roista lähtee ettiin moottori velhoa etelästä.
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 6264
- Liittynyt: Su Syyskuu 19. 21:41:04 2004
- Paikkakunta: Pohjanmaa
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Mun tiedossa pohjoisin ois Kokkola, mutta varmasti muitakin...Fomococars kirjoitti:hyvä aihe menossa
missä on suomessa pohjoisin paikka jossa noita on laiteltu bemarin suihkuja ohc lohkoon kiinni. eli eivät tarvitse sitä harjoitus lohkoa.
kyseessä 205 kossu lohko liekkö ero ohariin tuossa kiinnityspaikan vahvuudessa.
tietää varata matkasuunnitelman kun täältä kehä kolmosen yläpuolelta Roista lähtee ettiin moottori velhoa etelästä.
Itelle on tulossa jotkut myös venttiilein varustetut olikohan Toyotan ö.ruiskut.
B.Pasi voi saada lisää tietoa, mua ei kukaan usko kumminkaan...

MYYTÄVÄT: http://www.nettivaraosa.com/412490
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
Kalusto:
-Escort mk1 2.0 ohc vm.69 -Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-Line Black Edition vm.07
-Sierra mk2 2.0 ohc IS vm.87 -Harley-Davidson FLHTC S&S 1600cc vm.85
-Sierra RS Cosworth Sapphire Grp A (katu kilpuri projekti)
-Sierra RS Cosworth vm.89 (stage 4 yms.)
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Koneistajien kanssa keskusteltu asiasta, aiheuttaa hieman hankaluuksia tuon asentaminen "oikein", koska kellään ei tahdo olla riittävän pitkää tappia millä pääsee ajamaan tason sinne nurkkaan laakeripukin juureen. No, kysellään ja selvitellään. Muuten on just eikä melkein.
Jäsen #606
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
tilaa itsellesi sopiva tappi http://188.65.137.50/teraskonttori.fi/a ... e=8046&p=0olafu kirjoitti:Koneistajien kanssa keskusteltu asiasta, aiheuttaa hieman hankaluuksia tuon asentaminen "oikein", koska kellään ei tahdo olla riittävän pitkää tappia millä pääsee ajamaan tason sinne nurkkaan laakeripukin juureen. No, kysellään ja selvitellään. Muuten on just eikä melkein.
teräskonttori myy myös yksityisille, hinnat alv 0
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Ei mulla tommosiin tappeihin varaa o 
Tarttis vielä sen jälkeen tehdä kaks reikää per pytty, 5mm ja 8mm. 8mm reikä on mittatarkka, eli tarttis porata ensin ja protsata sopivaks. No, katotaan kuinka käy

Tarttis vielä sen jälkeen tehdä kaks reikää per pytty, 5mm ja 8mm. 8mm reikä on mittatarkka, eli tarttis porata ensin ja protsata sopivaks. No, katotaan kuinka käy

Jäsen #606
-
- Viestit: 479
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
- Paikkakunta: Rantasalmi
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
tuohon voisi kokeilla hioa poranterästä jyrsin tapin, saisi tehtyä tarpeeksi pitkän ja ja varovasti jyrsien voisi kestää
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Mulle tehtiin tuollainen tasku ruiskuja varten http://i4.photobucket.com/albums/y109/R ... 007136.jpg
Noita varten hiottiin jyrsintappi silleen ettei se jätä terävää reunaa nurkkaan..
Noita varten hiottiin jyrsintappi silleen ettei se jätä terävää reunaa nurkkaan..
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Sopiva koneistaja löytyi oikeilla työkaluilla varustettuna. Sitä en tiedä koska nähdään tulosta, mutta asialla ei onneksi ole vielä kiire.
Jäsen #606
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Tulos syntyi: http://koti.mbnet.fi/kolonen/sierra/kau ... lsprutarna

Kampuralle jää reilusti tilaa, saa vaikka vähän venyä eikä silti osu

Kampuralle jää reilusti tilaa, saa vaikka vähän venyä eikä silti osu

Jäsen #606
-
- Viestit: 1438
- Liittynyt: Ma Tammikuu 7. 21:44:15 2002
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Onko tuolla joku tiiviste välissä ?
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Jos ton reiän seevaa niin saa laitettua o-renkaan, itte ajattelin käyttää loctitea. Muutenhan tuo ei tarttis mitään, mutta yks noista reijistä on hiukan väljempi ja suutin "holahtaa" siihen, kun muihin se on tiukka.
Jäsen #606
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: La Joulukuu 31. 19:16:59 2005
- Paikkakunta: Riihimäki
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Nostetaas kun tämmöinen tuli ajankohtaiseks.
Missä ootte noita koneistuksia tehneet, vai löytyiskö kerhon sisältä tekijää??
Pariin lohkoon pitäis saada, 205- lohkoja molemmat eli tommonen erillisellä kiinnityspultilla oleva olis parempi.
Etelä-Suomen alueelta siis..
Missä ootte noita koneistuksia tehneet, vai löytyiskö kerhon sisältä tekijää??
Pariin lohkoon pitäis saada, 205- lohkoja molemmat eli tommonen erillisellä kiinnityspultilla oleva olis parempi.
Etelä-Suomen alueelta siis..
Escort 1974
Sierra 1988
Focus 2008
Focus 2003
Harley 1999
Sierra 1988
Focus 2008
Focus 2003
Harley 1999
-
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
R-koneistus ymmärtääkseni ainakin osaa.
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
- Viestit: 7372
- Liittynyt: Ke Helmikuu 15. 18:41:31 2006
- Paikkakunta: Maapallo
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Mikä etu näillä saavutetaan verrattuna cossun orkkis systeemiin?
That's the craziest idea I've ever heard of . . . Let's do it!
-
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
Ainakin näissä on paineventtiilit banjopulteissa, eli eivät alhaisilla öljynpaineilla hukkaa painetta öljyn suihkuttamiseen. (en tosin tiedä onko Cosassa..)vauhtipete kirjoitti:Mikä etu näillä saavutetaan verrattuna cossun orkkis systeemiin?

'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: BMW osanumero 11 42 7 507 384 (=öljyruisku)
2WD cossun öljyruiskuihin tulee paine öljypumpun kannesta. Siinä on kyllä joku paineraja minkä jälkeen ne alkaa toimia, kun kannessa on kuula tai joku kara ja jousi.
4WD mallissa putkille tulee öljy itse pumpusta, liekö paineenrajottimesta tai jostain sieltä päin, en ole käpistellyt kyseistä osaa käsissäni. Joku osannee kertoa paremmin.
T25 escortissa lienee tonne lohkoon ruuvattu suoraan pääöljykanavaan, en o nähny kun kuvista. Painerajaventtiilit on niissäkin.
4WD mallissa putkille tulee öljy itse pumpusta, liekö paineenrajottimesta tai jostain sieltä päin, en ole käpistellyt kyseistä osaa käsissäni. Joku osannee kertoa paremmin.
T25 escortissa lienee tonne lohkoon ruuvattu suoraan pääöljykanavaan, en o nähny kun kuvista. Painerajaventtiilit on niissäkin.
Jäsen #606