Kätevähän ottaa afr mittarista ulostulon servolle joka sitten säätää joko sitä läppää tai bensanpainetta, tai kaasariautossa ryypynläppää
RE 85
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Re: RE 85
Eikös tuohon muutokseen riittäisi yksinkertaisimmillaan joku kuristin imupuolelle, jos ei tehon lasku häiritte? Vähän kuin ryypynläppä jota vois sitten säädellä afr mittarin kanssa riippuen tankkaako viinaa vai bensaa.
Kätevähän ottaa afr mittarista ulostulon servolle joka sitten säätää joko sitä läppää tai bensanpainetta, tai kaasariautossa ryypynläppää
Kätevähän ottaa afr mittarista ulostulon servolle joka sitten säätää joko sitä läppää tai bensanpainetta, tai kaasariautossa ryypynläppää
Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Escort 1.6 zetec stw -96.Sine kirjoitti:Mitä Escortteja teillä oikein on testissä? Siis tarkka malli, moottori ja vuosimalli?
Kunhan tuota soppaa alkaa saada täälläkin, niin pitänee testata yhteen -91 1.6 CVH EFi Escorttiin. Ei ole niin väliä, vaikka siitä moottori "räjähtäisikin".
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Onko kenellä obd-2 lukijaa, jolla näkis tuosta sytkäennakot yms? Näkis vaan vaikutuksen, jos huijais vastuksella moottorin lämpöanturia. Eikös tuon pitäisi hiukan vaikuttaa myös ennakoihin? Ittellä edelleen 60% viinaa ja tuolla on ainakin toiminu, mut pikkuhiljaa mennään täälläkin lähemmä 100% RE85 kokeilua.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Sen verran taas tähän topiciin, et laitoin juuri 1.8 zetec suuttimet paikoilleen omaa. Muuten toimii ok, mutta normaali bensanpaineella menee täskaasukiihdytyksessä todella rikkaalle. AFR 10. Pintakaasulla 14.5-15 afr ja vajaalla kaasulla kihdyttäessä 13.5-14. Tulossa ensiviikolla vielä yhdet suuttimet, joilla kokeilen vakioboksilla. Nyt tankissa siis pelkkää RE85:sta.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Tänään taasen testiä... Vaihtelin suuttimia vakioiden ja isompien välillä. Lopulta laitoin 1.8 zetecin tapit takas ja paineensäätimelle menevään letkuun yksisuuntaventtiilin, joka jättää alipaineen täyskaasullakin paineensäätimelle
Nyt menee 14.7afr tiellä ja rikastaa vieläkin 12afr täysvedossa, mut muuten toimii hyvin. Pintakaasullakin toimii paremmin, kun vakioboksi yrittää pitää näemmä reilullakin kaasulla kiihdyttäessä seokset 1 lambdassa! Nyt rikastaa tuosta hiukan.
Nyt pitää seurailla kulutusta nurkka ajossa.
Nyt pitää seurailla kulutusta nurkka ajossa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
pitäis itsekki katsoa seoksia ekkeristä, voi olla että sekin on vähä laihalla kaasupohjassa, tuntuis vähä siltä, et ei vetäisi ihan puhtaasti ylös asti, mutta ei ole saanu vielä aikaiseksi tutkia sitä...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Tänään tankilla ja kulutus 9L luokkaa. Tuosta 80% matka-ajoa. Muutamat kylmäkäytöt ja täyskaasu testailuita maantiellä. Taidanpa laittaa oikean flex fuel-anturin ostoon, et pääsee ihan oikeasti säätää, jos mega tuohon tulee.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
puuhapete
- Viestit: 4907
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
- Viesti:
Re: RE 85
mistäs tuollaisia antureita löytyy?Vesku kirjoitti:Tänään tankilla ja kulutus 9L luokkaa. Tuosta 80% matka-ajoa. Muutamat kylmäkäytöt ja täyskaasu testailuita maantiellä. Taidanpa laittaa oikean flex fuel-anturin ostoon, et pääsee ihan oikeasti säätää, jos mega tuohon tulee.
Sierra Twinturbo
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
Ford Focus sedan v6 st200 projekti
st200 sedan -00
Uutta kotisvun ulkoasua haetaan
Varoitus! Sisällän mysteeristen vikojen magneetin.Saattaa tarttua.
Perhekulkine Galaxy 2.0 riisseli ghia
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Tuossa ainakin yksi vaihtoehto. Pitää selvitellä, josko kävis VW:n anturi myöskin megaan, ni sellaisen saisi Suomestakin ja ilmeisesti ois jopa halvempikin, joten pitä kuulostella ennen ostoa! Tuossa forren anturissa ainakin olis mukana lämpötilakompensointi, mut eiköhän se VW:n vastaavakin osaa lämmön polttoaineesta haistella.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Re: RE 85
Tämä saattaa olla totta. Silloin kun vuonna 1992 tuli hopeakantiset 1.8 Zetecit, niin liikkui jo huhuja "enemmän ilmaa -> enemmän tehoa" viritelmistä ja mitään ei kuulemma tarvinnut tehdä ruiskulle. Ilmeisesti ei ihan pelkkien valmiiden karttojen perusteella mennä, vaan mukana on myös lambda-ohjaus.Vesku kirjoitti:Nyt menee 14.7afr tiellä ja rikastaa vieläkin 12afr täysvedossa, mut muuten toimii hyvin. Pintakaasullakin toimii paremmin, kun vakioboksi yrittää pitää näemmä reilullakin kaasulla kiihdyttäessä seokset 1 lambdassa! Nyt rikastaa tuosta hiukan.
Nyt pitää seurailla kulutusta nurkka ajossa.
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: RE 85
Katillisen dokin eec4 näkyy toimivan perinteiseen malliin, pintakaasulla tienpäällä 15 pintaan ja sinkki tiukalla korkea 12. 95:lla.
Miten lähtee röhkimään 85:lla selvinnee loppuviikosta.
Miten lähtee röhkimään 85:lla selvinnee loppuviikosta.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
veli sai nyt sen väliboksin mondeoon, niin se pelaa hienosti, ei mitään hankaluuksia, ja toimii siis aivan normaalisti, paitsi et tuntuis vetävän vähä paremmin.. auto siis -03 mondeo olikohan 1,8 duratekki...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: RE 85
Kaadettu kiljut stw:n tankkiin. Pensan paineet käännetty melkein tappiin orkkis säätimestä.
Ecu mtx l:n perässä, josta nb asetuksia muuttamalla tuli jonkunlaista tulosta.
Kyllähän tolla nyt ajaa, mutta normi bensan tasoiseen toimintaan on vielä matkaa.
Adventure continue.
Ecu mtx l:n perässä, josta nb asetuksia muuttamalla tuli jonkunlaista tulosta.
Kyllähän tolla nyt ajaa, mutta normi bensan tasoiseen toimintaan on vielä matkaa.
Adventure continue.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RE 85
Kysymysrypäs:pontsei kirjoitti:veli sai nyt sen väliboksin mondeoon, niin se pelaa hienosti, ei mitään hankaluuksia, ja toimii siis aivan normaalisti, paitsi et tuntuis vetävän vähä paremmin.. auto siis -03 mondeo olikohan 1,8 duratekki...
Onko tässä nyt aiemmin mainittu "unkarin poikien" väliboxi?
Linkkiä sivuille?
Missä hinnoissa?
Omaa innostusta häiritsee hieman se että vastoin muistikuvaani ei löytynytkään RE85-pistoolia asemilta tällä kylällä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45
eli juuri tämä sama ukrainan vai unkarin laite kyseessä mikä maa nyt lie olikaan
Eli hinta oli 95€ tänne tuotuna, ja sellaisilla suuttimen liittimillä mitkä autossasi on, Ja voi valita ajeleeko bensalla vai 85:lla ja on myös automaatti asetus että pelaa molemmilla, tällöin käsittääkseni rikastaa 20% ja silloin auton oma ecu saa korjattua seoksen bensalle sekä re:lle. kylmä käynnistys rikastus löytyy myös...
eli juuri tämä sama ukrainan vai unkarin laite kyseessä mikä maa nyt lie olikaan
Eli hinta oli 95€ tänne tuotuna, ja sellaisilla suuttimen liittimillä mitkä autossasi on, Ja voi valita ajeleeko bensalla vai 85:lla ja on myös automaatti asetus että pelaa molemmilla, tällöin käsittääkseni rikastaa 20% ja silloin auton oma ecu saa korjattua seoksen bensalle sekä re:lle. kylmä käynnistys rikastus löytyy myös...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: RE 85
Täytyy kysyä kun en jaksa tutkia. Mikäs liitin tuossa mondeossa on? Ite meinasin et kokeilee tohon -03 2.0 duratecciin tuotapontsei kirjoitti:http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45
eli juuri tämä sama ukrainan vai unkarin laite kyseessä mikä maa nyt lie olikaan![]()
Eli hinta oli 95€ tänne tuotuna, ja sellaisilla suuttimen liittimillä mitkä autossasi on, Ja voi valita ajeleeko bensalla vai 85:lla ja on myös automaatti asetus että pelaa molemmilla, tällöin käsittääkseni rikastaa 20% ja silloin auton oma ecu saa korjattua seoksen bensalle sekä re:lle. kylmä käynnistys rikastus löytyy myös...
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: RE 85
Laitoin potikan stw:n moottorin lämpötila anturin johtoon.
Toimii joo, saa tolla säädettyä koneen jurriin kovemmillakin kierroksilla mutta ei tuo kovin sivistynyt tapa ole. Ryyppykartalla kun mennään ei moottorijarrutuksella katkaise syöttöä ja tyhjäkäynti jää turhan ylös. Ennakoita toivoin tulevan vähän lisää, mutta ainakaan paikallaan kaasutellen ei muutosta lampulla havainnut.
Pensanpainetta sai tiputettua ettei pumppu enää ulvo.
Seuraavaksi pitää koittaa jotain muuta.
Vielä on 95:lla ja tehtaan jäljiltä parempi..
Toimii joo, saa tolla säädettyä koneen jurriin kovemmillakin kierroksilla mutta ei tuo kovin sivistynyt tapa ole. Ryyppykartalla kun mennään ei moottorijarrutuksella katkaise syöttöä ja tyhjäkäynti jää turhan ylös. Ennakoita toivoin tulevan vähän lisää, mutta ainakaan paikallaan kaasutellen ei muutosta lampulla havainnut.
Pensanpainetta sai tiputettua ettei pumppu enää ulvo.
Seuraavaksi pitää koittaa jotain muuta.
Vielä on 95:lla ja tehtaan jäljiltä parempi..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: RE 85
Onkohan kukaan kokeillut ahtaa "korkea" puristeista mottia ton e85:n turvin? Semmosia villejä ajatuksia päässä että jos tohon caprin kattilaan tarjois remmiahtimella vähän myötätuulta maltillisesti e85:n avulla. Konehan on 11:1 ruttunen 3.5l essex kattila 
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Jos noita välilaatikoita kerran tulee ihmisille täälläkin, ni mitatkaa joku seokset laajakaistalambdalla! Kiinnostaisi tietää, miten tuo looda suoriutuu seoksen säädöstä RE85:lla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
- Viesti:
Re: RE 85
Romikselta? Toki ruiskusuuttimen pään liitintä joutuu modaamaan rankemmin kun ei ole tarkoitettu johtoon liitettäväksi, mutta itse kenties lähestyisin aihetta tätä kautta...ylimark kirjoitti:Mistähän noita suuttimien liittimiä (uros ja naaras) sais, jos tekis moisen boxin ite?
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: RE 85
Liittimiä saa autosähköroipetta myyvistä liikkeistä, Startaxin tuotenumero 4410661 on se johtoon sopiva urosmalli. Pinnit myydään erikseen, niitten numero 1102010.
4420910 sopii suuttimeen, siihen menee pinnit numerolla 1107210.
Noihin kannattaa ostaa myös ne silikonitiivisteet, mutta niitten numeroo en juur äkkiä löytäny.
Hinnat koko liittimellä on siinä kolmen-neljän euron hujakoilla kappale.
4420910 sopii suuttimeen, siihen menee pinnit numerolla 1107210.
Noihin kannattaa ostaa myös ne silikonitiivisteet, mutta niitten numeroo en juur äkkiä löytäny.
Hinnat koko liittimellä on siinä kolmen-neljän euron hujakoilla kappale.
Jäsen #606
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Re: RE 85
Iso kiitos infosta!olafu kirjoitti:Liittimiä saa autosähköroipetta myyvistä liikkeistä, Startaxin tuotenumero 4410661 on se johtoon sopiva urosmalli. Pinnit myydään erikseen, niitten numero 1102010.
4420910 sopii suuttimeen, siihen menee pinnit numerolla 1107210.
Noihin kannattaa ostaa myös ne silikonitiivisteet, mutta niitten numeroo en juur äkkiä löytäny.
Hinnat koko liittimellä on siinä kolmen-neljän euron hujakoilla kappale.
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
Cossu 4x4 x2
#654
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Vähän väärin tuon kysymykseni kirjoitin..VooDoo kirjoitti:Eihän se varsinaisesti mitään säädä, vaan lisää kiinteästi x määrän koko karttaan.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: RE 85
Nyt on stw:hen laitettu lisäsuutin orkkis ecun ohjaamana.
Olafun personal efi helpdeskin tuella sähkötkin meni arpomatta.
Paras tulos tähän asti. Ryyppykartta kikkailusta kun pääsi eroon on toiminta muuten normaalia.
Ajossa toimii hienosti, mutta ilmeisesti suuttimen sijainnista johtuen tyhjäkäynnillä ei ilman virtaus oikein riitä sotkemaan lisä bensoja. Kylmäkäynnistys jää nähtäväksi.
Seuraavaksi täytyy siirtää suutin läpän edestä alipaineen puolelle. Mahdollisesti myös vaihtaa BOA:n -219 suutin v 40t volgan siimenssiin.
Kulutus alle 9,5l satasella. Vielä on halvempaa työmatkaa kuin P100:lla 1.8td voimin.
So far so good.
Olafun personal efi helpdeskin tuella sähkötkin meni arpomatta.
Paras tulos tähän asti. Ryyppykartta kikkailusta kun pääsi eroon on toiminta muuten normaalia.
Ajossa toimii hienosti, mutta ilmeisesti suuttimen sijainnista johtuen tyhjäkäynnillä ei ilman virtaus oikein riitä sotkemaan lisä bensoja. Kylmäkäynnistys jää nähtäväksi.
Seuraavaksi täytyy siirtää suutin läpän edestä alipaineen puolelle. Mahdollisesti myös vaihtaa BOA:n -219 suutin v 40t volgan siimenssiin.
Kulutus alle 9,5l satasella. Vielä on halvempaa työmatkaa kuin P100:lla 1.8td voimin.
So far so good.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RE 85
Uskaltaako kysyä miten lisäsuuttimen ohjaus on kaapattu / signaali vahvistettu?Jari H kirjoitti:Nyt on stw:hen laitettu lisäsuutin orkkis ecun ohjaamana.
Olafun personal efi helpdeskin tuella sähkötkin meni arpomatta.
Paras tulos tähän asti. Ryyppykartta kikkailusta kun pääsi eroon on toiminta muuten normaalia.
Ja miten ryyppyongelma ratkesi?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: RE 85
Lisäsuutin on käytännössä yhden orkkis suuttimen rinnalla.
Kun ei tarvi enää potikalla lämpötila anturia huijaamalla noitua lisää keittoa koneeseen niin ei ole ryyppykartalla.
Moottorijarrutuksen fuel cut toimii normaalisti, tyhjäkäynti rpm on normaali. Täyskaasulla menee afr 12.5 korviin, pintakaasulla 15 hujakoilla.
Kun ei tarvi enää potikalla lämpötila anturia huijaamalla noitua lisää keittoa koneeseen niin ei ole ryyppykartalla.
Moottorijarrutuksen fuel cut toimii normaalisti, tyhjäkäynti rpm on normaali. Täyskaasulla menee afr 12.5 korviin, pintakaasulla 15 hujakoilla.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Re: RE 85
ok, kestääköhän trankku rinnakkainkytkennän pitemmän päälle? Niistä ollut aikoinaan huonoja kokemuksia.
ryyppy: äh, niin tietysti...
ryyppy: äh, niin tietysti...
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: RE 85
Kyseinen asia aiheutti pohdintaa, jää nähtäväksi.jjs kirjoitti:ok, kestääköhän trankku rinnakkainkytkennän pitemmän päälle?
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Re: RE 85
Aiheuttaa ongelmia matalaohmisten suuttimien kanssa, mutta korkeaohmisilla en näe ongelmaa. Virrat kasvaa niin vähän. Ja toisekseen, kutoskoneessa on sama "rauta" moottorinohjainlaitteessa, mutta kolme suutinta per kanava...
Jäsen #606
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Re: RE 85
Tuli muuten mieleen, että kun nuo halpis-etanoliboksit ei tee vissiin muuta kuin lisää sen n. 30% soppaa koko alueelle, niin olisiko mahdollista saavuttaa sama tulos vaihtamalla vaan n.30% suuremmat suuttimet? Tällä keinolla pitäisi tietenkin ajaa koko ajan etanolilla eikä voisi vaihtaa bensaan "lennosta", mutta toimisiko periaatteessa?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Re: RE 85
Alkaa houkutella isommat suuttimet tai säädettävä ecu. Lisäsuuttimen siirsin läpän toiselle puolelle, tyhjäkäynti parani mutta vieläkin on tehdastasoon matkaa. Pitää kokeilla vielä tuota v4kymppisen siimenssiä, lähteestä riippuen 350 tai 425cc .
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Re: RE 85
Ittellä riitti 1.6 zetec escoon 1.8:sin suuttimet. Löysin sen verran tietoa, et pitäis olla vakiona 1.6 150cc ja 1.8 170cc. Laiton vielä yksisuuntaventtiilin paineensäätimelle, et kestäisi laihempana soosit ylhäällä. Meni ilman sitä tosi paksulle!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Re: RE 85
Ilmoitettu 3bar ja 3,5bar.Jari H kirjoitti:Alkaa houkutella isommat suuttimet tai säädettävä ecu. Lisäsuuttimen siirsin läpän toiselle puolelle, tyhjäkäynti parani mutta vieläkin on tehdastasoon matkaa. Pitää kokeilla vielä tuota v4kymppisen siimenssiä, lähteestä riippuen 350 tai 425cc .
Escort mk1 -70
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
Transit mk1 -77
Taunus mk3 -81
Toyota Hilux Surf SSR-X Wide Body
Pontiac Trans Am 400 -76
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
tuli pyöriteltyä yhtä sierraa rullilla,niin re:llä 25nm ja 14hv lisää... et kyllä tuo alkoholi on tarkoitettu auton polttoaineeksi. Autossa 2L ohc, peltisarja, hiottu nokka,1.6 kansi, mega, sytkä ihan jakajalla.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Re: RE 85
testasin mondeoon tankata 20litraa RE:tä ja loppu bensaa. Sytyttää moottorin vika valon ja antaa P0171 koodin joka on että käy laihalla.
Ajossa tuntuu aivan normaalilta mutta jos tyhjäkäynnillä polkasee kaasua niin ei ota heti kierroksia vaan tuntuu että tukehtuisi alkuun mutta sitten nostaa kierrokset
Ajossa tuntuu aivan normaalilta mutta jos tyhjäkäynnillä polkasee kaasua niin ei ota heti kierroksia vaan tuntuu että tukehtuisi alkuun mutta sitten nostaa kierrokset
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Re: RE 85
re boksi vaan väliin niin sit ei pitäis sytytellä valoja, ja toimii normaalisti. veli kokeili laittaa vastuksen lämpöanturin johtoon,sai kyllä ecun luulemaan että on kone kylmempi, pelasi kyllä kait ihan hyvin sillainki, mut mitaristossaki lämpömittari näytti koko aika liian vähän...auto siis -03 1,8 mondeo.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
Mb "st" 560hv/800nm...