Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.
Valvoja: CRSC Hallitus
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » Ma Huhtikuu 9. 16:43:46 2012
Eikös tuohon muutokseen riittäisi yksinkertaisimmillaan joku kuristin imupuolelle, jos ei tehon lasku häiritte? Vähän kuin ryypynläppä jota vois sitten säädellä afr mittarin kanssa riippuen tankkaako viinaa vai bensaa.
Kätevähän ottaa afr mittarista ulostulon servolle joka sitten säätää joko sitä läppää tai bensanpainetta, tai kaasariautossa ryypynläppää

Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 9. 16:52:58 2012
Sine kirjoitti:Mitä Escortteja teillä oikein on testissä? Siis tarkka malli, moottori ja vuosimalli?
Kunhan tuota soppaa alkaa saada täälläkin, niin pitänee testata yhteen -91 1.6 CVH EFi Escorttiin. Ei ole niin väliä, vaikka siitä moottori "räjähtäisikin".
Escort 1.6 zetec stw -96.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ma Huhtikuu 9. 17:08:26 2012
samoin mulla vm.97 1.6 zetec.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ke Huhtikuu 11. 17:41:11 2012
Tänää ajellu ekkerillä reilu 200km ja kulutus ollu noin 7L/100KM. Eli pari eukua edullisempaa kuin bensiini...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
jat-79
- Viestit: 1179
- Liittynyt: Ke Toukokuu 21. 19:23:20 2008
- Paikkakunta: Ilmajoki
Viesti
Kirjoittaja jat-79 » Ke Huhtikuu 11. 21:40:12 2012
pontsei kirjoitti:Tänää ajellu ekkerillä reilu 200km ja kulutus ollu noin 7L/100KM. Eli pari eukua edullisempaa kuin bensiini...
Niin pelkkää re:täkö?

Mk3 Mondeo stw
Mk1 Fiesta
Mk5 Escort XR3i
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » To Huhtikuu 12. 7:32:11 2012
pelkkää sitä, ajattelin et vie paljon enemmän, mut ainaki 9l pääs 130km, et vaikutti ihan hyvältä

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » To Huhtikuu 12. 11:48:03 2012
Onko kenellä obd-2 lukijaa, jolla näkis tuosta sytkäennakot yms? Näkis vaan vaikutuksen, jos huijais vastuksella moottorin lämpöanturia. Eikös tuon pitäisi hiukan vaikuttaa myös ennakoihin? Ittellä edelleen 60% viinaa ja tuolla on ainakin toiminu, mut pikkuhiljaa mennään täälläkin lähemmä 100% RE85 kokeilua.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Su Huhtikuu 15. 20:14:58 2012
Sen verran taas tähän topiciin, et laitoin juuri 1.8 zetec suuttimet paikoilleen omaa. Muuten toimii ok, mutta normaali bensanpaineella menee täskaasukiihdytyksessä todella rikkaalle. AFR 10. Pintakaasulla 14.5-15 afr ja vajaalla kaasulla kihdyttäessä 13.5-14. Tulossa ensiviikolla vielä yhdet suuttimet, joilla kokeilen vakioboksilla. Nyt tankissa siis pelkkää RE85:sta.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ma Huhtikuu 16. 15:21:30 2012
Tänään taasen testiä... Vaihtelin suuttimia vakioiden ja isompien välillä. Lopulta laitoin 1.8 zetecin tapit takas ja paineensäätimelle menevään letkuun yksisuuntaventtiilin, joka jättää alipaineen täyskaasullakin paineensäätimelle

Nyt menee 14.7afr tiellä ja rikastaa vieläkin 12afr täysvedossa, mut muuten toimii hyvin. Pintakaasullakin toimii paremmin, kun vakioboksi yrittää pitää näemmä reilullakin kaasulla kiihdyttäessä seokset 1 lambdassa! Nyt rikastaa tuosta hiukan.
Nyt pitää seurailla kulutusta nurkka ajossa.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ti Huhtikuu 17. 6:32:39 2012
pitäis itsekki katsoa seoksia ekkeristä, voi olla että sekin on vähä laihalla kaasupohjassa, tuntuis vähä siltä, et ei vetäisi ihan puhtaasti ylös asti, mutta ei ole saanu vielä aikaiseksi tutkia sitä...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Pe Huhtikuu 20. 18:37:56 2012
Tänään tankilla ja kulutus 9L luokkaa. Tuosta 80% matka-ajoa. Muutamat kylmäkäytöt ja täyskaasu testailuita maantiellä. Taidanpa laittaa oikean flex fuel-anturin ostoon, et pääsee ihan oikeasti säätää, jos mega tuohon tulee.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
puuhapete
- Viestit: 4906
- Liittynyt: To Maaliskuu 7. 23:07:51 2002
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja puuhapete » Su Huhtikuu 22. 0:44:07 2012
Vesku kirjoitti:Tänään tankilla ja kulutus 9L luokkaa. Tuosta 80% matka-ajoa. Muutamat kylmäkäytöt ja täyskaasu testailuita maantiellä. Taidanpa laittaa oikean flex fuel-anturin ostoon, et pääsee ihan oikeasti säätää, jos mega tuohon tulee.
mistäs tuollaisia antureita löytyy?
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Su Huhtikuu 22. 9:06:18 2012
Tuossa ainakin yksi vaihtoehto. Pitää selvitellä, josko kävis VW:n anturi myöskin megaan, ni sellaisen saisi Suomestakin ja ilmeisesti ois jopa halvempikin, joten pitä kuulostella ennen ostoa! Tuossa forren anturissa ainakin olis mukana lämpötilakompensointi, mut eiköhän se VW:n vastaavakin osaa lämmön polttoaineesta haistella.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Sine
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6041
- Liittynyt: Ke Toukokuu 15. 1:12:37 2002
- Paikkakunta: Joensuu
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Sine » Ma Huhtikuu 23. 20:56:52 2012
Vesku kirjoitti:Nyt menee 14.7afr tiellä ja rikastaa vieläkin 12afr täysvedossa, mut muuten toimii hyvin. Pintakaasullakin toimii paremmin, kun vakioboksi yrittää pitää näemmä reilullakin kaasulla kiihdyttäessä seokset 1 lambdassa! Nyt rikastaa tuosta hiukan.
Nyt pitää seurailla kulutusta nurkka ajossa.
Tämä saattaa olla totta. Silloin kun vuonna 1992 tuli hopeakantiset 1.8 Zetecit, niin liikkui jo huhuja "enemmän ilmaa -> enemmän tehoa" viritelmistä ja mitään ei kuulemma tarvinnut tehdä ruiskulle. Ilmeisesti ei ihan pelkkien valmiiden karttojen perusteella mennä, vaan mukana on myös lambda-ohjaus.
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ma Huhtikuu 23. 22:56:23 2012
Katillisen dokin eec4 näkyy toimivan perinteiseen malliin, pintakaasulla tienpäällä 15 pintaan ja sinkki tiukalla korkea 12. 95:lla.
Miten lähtee röhkimään 85:lla selvinnee loppuviikosta.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ti Huhtikuu 24. 6:44:08 2012
veli sai nyt sen väliboksin mondeoon, niin se pelaa hienosti, ei mitään hankaluuksia, ja toimii siis aivan normaalisti, paitsi et tuntuis vetävän vähä paremmin.. auto siis -03 mondeo olikohan 1,8 duratekki...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » To Huhtikuu 26. 23:21:27 2012
Kaadettu kiljut stw:n tankkiin. Pensan paineet käännetty melkein tappiin orkkis säätimestä.
Ecu mtx l:n perässä, josta nb asetuksia muuttamalla tuli jonkunlaista tulosta.
Kyllähän tolla nyt ajaa, mutta normi bensan tasoiseen toimintaan on vielä matkaa.
Adventure continue.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » To Huhtikuu 26. 23:34:38 2012
pontsei kirjoitti:veli sai nyt sen väliboksin mondeoon, niin se pelaa hienosti, ei mitään hankaluuksia, ja toimii siis aivan normaalisti, paitsi et tuntuis vetävän vähä paremmin.. auto siis -03 mondeo olikohan 1,8 duratekki...
Kysymysrypäs:
Onko tässä nyt aiemmin mainittu "unkarin poikien" väliboxi?
Linkkiä sivuille?
Missä hinnoissa?
Omaa innostusta häiritsee hieman se että vastoin muistikuvaani ei löytynytkään RE85-pistoolia asemilta tällä kylällä.
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Pe Huhtikuu 27. 9:21:20 2012
http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45
eli juuri tämä sama ukrainan vai unkarin laite kyseessä mikä maa nyt lie olikaan
Eli hinta oli 95€ tänne tuotuna, ja sellaisilla suuttimen liittimillä mitkä autossasi on, Ja voi valita ajeleeko bensalla vai 85:lla ja on myös automaatti asetus että pelaa molemmilla, tällöin käsittääkseni rikastaa 20% ja silloin auton oma ecu saa korjattua seoksen bensalle sekä re:lle. kylmä käynnistys rikastus löytyy myös...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » Pe Huhtikuu 27. 20:22:57 2012
pontsei kirjoitti:http://bioadapter.com/product_info.php?products_id=45
eli juuri tämä sama ukrainan vai unkarin laite kyseessä mikä maa nyt lie olikaan
Eli hinta oli 95€ tänne tuotuna, ja sellaisilla suuttimen liittimillä mitkä autossasi on, Ja voi valita ajeleeko bensalla vai 85:lla ja on myös automaatti asetus että pelaa molemmilla, tällöin käsittääkseni rikastaa 20% ja silloin auton oma ecu saa korjattua seoksen bensalle sekä re:lle. kylmä käynnistys rikastus löytyy myös...
Täytyy kysyä kun en jaksa tutkia. Mikäs liitin tuossa mondeossa on? Ite meinasin et kokeilee tohon -03 2.0 duratecciin tuota
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » La Huhtikuu 28. 0:47:16 2012
eikö tuo lie ev1 tyyppinen oo...
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » La Huhtikuu 28. 13:14:46 2012
Laitoin potikan stw:n moottorin lämpötila anturin johtoon.
Toimii joo, saa tolla säädettyä koneen jurriin kovemmillakin kierroksilla mutta ei tuo kovin sivistynyt tapa ole. Ryyppykartalla kun mennään ei moottorijarrutuksella katkaise syöttöä ja tyhjäkäynti jää turhan ylös. Ennakoita toivoin tulevan vähän lisää, mutta ainakaan paikallaan kaasutellen ei muutosta lampulla havainnut.
Pensanpainetta sai tiputettua ettei pumppu enää ulvo.
Seuraavaksi pitää koittaa jotain muuta.
Vielä on 95:lla ja tehtaan jäljiltä parempi..
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » Su Huhtikuu 29. 21:44:16 2012
pontsei kirjoitti:eikö tuo lie ev1 tyyppinen oo...
Kävin tutkimassa ja ev6 sieltä löytyi
Mokkula tilaukseen siis
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ma Huhtikuu 30. 7:08:30 2012
noh aikalähelle

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Ma Huhtikuu 30. 19:05:04 2012
Onkohan kukaan kokeillut ahtaa "korkea" puristeista mottia ton e85:n turvin? Semmosia villejä ajatuksia päässä että jos tohon caprin kattilaan tarjois remmiahtimella vähän myötätuulta maltillisesti e85:n avulla. Konehan on 11:1 ruttunen 3.5l essex kattila

Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Ma Huhtikuu 30. 22:33:41 2012
Mulla olis remmi

-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ti Toukokuu 1. 11:40:06 2012
Jos noita välilaatikoita kerran tulee ihmisille täälläkin, ni mitatkaa joku seokset laajakaistalambdalla! Kiinnostaisi tietää, miten tuo looda suoriutuu seoksen säädöstä RE85:lla.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
VooDoo
- CRSC jäsen 2015
- Viestit: 1156
- Liittynyt: Ti Marraskuu 7. 22:30:36 2006
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Viesti
Kirjoittaja VooDoo » Ti Toukokuu 1. 12:04:20 2012
Eihän se varsinaisesti mitään säädä, vaan lisää kiinteästi x määrän koko karttaan.
Älä ymmärrä, itke ja raivoa.
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » Ti Toukokuu 1. 12:43:08 2012
Mistähän noita suuttimien liittimiä (uros ja naaras) sais, jos tekis moisen boxin ite?
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
-
Zipi
- Viestit: 761
- Liittynyt: To Syyskuu 22. 22:39:30 2005
- Paikkakunta: Imatra
-
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Zipi » Ti Toukokuu 1. 12:47:29 2012
ylimark kirjoitti:Mistähän noita suuttimien liittimiä (uros ja naaras) sais, jos tekis moisen boxin ite?
Romikselta? Toki ruiskusuuttimen pään liitintä joutuu modaamaan rankemmin kun ei ole tarkoitettu johtoon liitettäväksi, mutta itse kenties lähestyisin aihetta tätä kautta...
Kulkineet:
Focus '02 (kesäkäyttis)
Sierra '91 Sedan nelikkodokki (talvikäyttis)
+X kpl tekeytymässä olevia projekteja
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Ti Toukokuu 1. 16:28:57 2012
Liittimiä saa autosähköroipetta myyvistä liikkeistä, Startaxin tuotenumero 4410661 on se johtoon sopiva urosmalli. Pinnit myydään erikseen, niitten numero 1102010.
4420910 sopii suuttimeen, siihen menee pinnit numerolla 1107210.
Noihin kannattaa ostaa myös ne silikonitiivisteet, mutta niitten numeroo en juur äkkiä löytäny.
Hinnat koko liittimellä on siinä kolmen-neljän euron hujakoilla kappale.
Jäsen #606
-
ylimark
- Viestit: 920
- Liittynyt: Ma Maaliskuu 10. 20:10:17 2003
- Paikkakunta: Jkl
Viesti
Kirjoittaja ylimark » Ke Toukokuu 2. 14:16:43 2012
olafu kirjoitti:Liittimiä saa autosähköroipetta myyvistä liikkeistä, Startaxin tuotenumero 4410661 on se johtoon sopiva urosmalli. Pinnit myydään erikseen, niitten numero 1102010.
4420910 sopii suuttimeen, siihen menee pinnit numerolla 1107210.
Noihin kannattaa ostaa myös ne silikonitiivisteet, mutta niitten numeroo en juur äkkiä löytäny.
Hinnat koko liittimellä on siinä kolmen-neljän euron hujakoilla kappale.
Iso kiitos infosta!
Sierra RS Cosworth -86
Cossu 4x4 x2
#654
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ke Toukokuu 2. 19:32:08 2012
VooDoo kirjoitti:Eihän se varsinaisesti mitään säädä, vaan lisää kiinteästi x määrän koko karttaan.
Vähän väärin tuon kysymykseni kirjoitin..

Boksihan siis säätää seoksen, mutta tuo täyskaasuosasto lähinnä kiinnostaa, kuin tuon lisäloodan kanssa se toimii.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » La Toukokuu 5. 17:52:57 2012
Nyt on stw:hen laitettu lisäsuutin orkkis ecun ohjaamana.
Olafun personal efi helpdeskin tuella sähkötkin meni arpomatta.
Paras tulos tähän asti. Ryyppykartta kikkailusta kun pääsi eroon on toiminta muuten normaalia.
Ajossa toimii hienosti, mutta ilmeisesti suuttimen sijainnista johtuen tyhjäkäynnillä ei ilman virtaus oikein riitä sotkemaan lisä bensoja. Kylmäkäynnistys jää nähtäväksi.
Seuraavaksi täytyy siirtää suutin läpän edestä alipaineen puolelle. Mahdollisesti myös vaihtaa BOA:n -219 suutin v 40t volgan siimenssiin.
Kulutus alle 9,5l satasella. Vielä on halvempaa työmatkaa kuin P100:lla 1.8td voimin.
So far so good.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » La Toukokuu 5. 20:11:26 2012
nyt näky et tilaus maksettu, ei aina tiedä ku etukäteen joutuu maksamaa.... siiis re boksi matkalla, rahteineen 85€ ei paha...mikäli se nyt tulee

sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » La Toukokuu 5. 22:31:46 2012
Jari H kirjoitti:Nyt on stw:hen laitettu lisäsuutin orkkis ecun ohjaamana.
Olafun personal efi helpdeskin tuella sähkötkin meni arpomatta.
Paras tulos tähän asti. Ryyppykartta kikkailusta kun pääsi eroon on toiminta muuten normaalia.
Uskaltaako kysyä miten lisäsuuttimen ohjaus on kaapattu / signaali vahvistettu?
Ja miten ryyppyongelma ratkesi?
Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » La Toukokuu 5. 23:01:16 2012
Lisäsuutin on käytännössä yhden orkkis suuttimen rinnalla.
Kun ei tarvi enää potikalla lämpötila anturia huijaamalla noitua lisää keittoa koneeseen niin ei ole ryyppykartalla.
Moottorijarrutuksen fuel cut toimii normaalisti, tyhjäkäynti rpm on normaali. Täyskaasulla menee afr 12.5 korviin, pintakaasulla 15 hujakoilla.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
jjs
- Viestit: 6490
- Liittynyt: To Maaliskuu 14. 19:56:45 2002
- Paikkakunta: Nummela
Viesti
Kirjoittaja jjs » Su Toukokuu 6. 0:33:02 2012
ok, kestääköhän trankku rinnakkainkytkennän pitemmän päälle? Niistä ollut aikoinaan huonoja kokemuksia.
ryyppy: äh, niin tietysti...

Sierra RS Cosworth mkI Gr.A & Escort Mexico -73
GT40 mkI Competition Coupe FIA-HTP & Road Coupe
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Su Toukokuu 6. 9:59:39 2012
jjs kirjoitti:ok, kestääköhän trankku rinnakkainkytkennän pitemmän päälle?
Kyseinen asia aiheutti pohdintaa, jää nähtäväksi.
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
olafu
- Viestit: 4825
- Liittynyt: To Syyskuu 4. 10:50:07 2003
- Paikkakunta: Urjala
Viesti
Kirjoittaja olafu » Su Toukokuu 6. 11:55:12 2012
Aiheuttaa ongelmia matalaohmisten suuttimien kanssa, mutta korkeaohmisilla en näe ongelmaa. Virrat kasvaa niin vähän. Ja toisekseen, kutoskoneessa on sama "rauta" moottorinohjainlaitteessa, mutta kolme suutinta per kanava...
Jäsen #606
-
Posmo
- Viestit: 2397
- Liittynyt: Su Huhtikuu 22. 20:22:20 2007
- Paikkakunta: Järvenpää
Viesti
Kirjoittaja Posmo » Su Toukokuu 6. 21:08:36 2012
Tuli muuten mieleen, että kun nuo halpis-etanoliboksit ei tee vissiin muuta kuin lisää sen n. 30% soppaa koko alueelle, niin olisiko mahdollista saavuttaa sama tulos vaihtamalla vaan n.30% suuremmat suuttimet? Tällä keinolla pitäisi tietenkin ajaa koko ajan etanolilla eikä voisi vaihtaa bensaan "lennosta", mutta toimisiko periaatteessa?
'86 iS -> Gr.A
'70 Cortina Deluxe –> "GT" –> 2.3 itb
'73 Escort 1300 Sport
-
Sultzi
- Viestit: 4858
- Liittynyt: Ti Syyskuu 14. 21:01:09 2004
- Paikkakunta: Kalvola
Viesti
Kirjoittaja Sultzi » Su Toukokuu 6. 22:03:31 2012
Tottakai, toki vähän vaikeempaa ehkä löytää just sopivasti isommat suuttimet, paitsi kokeilemalla.
-
Jari H
- Viestit: 935
- Liittynyt: Ti Maaliskuu 18. 16:46:48 2003
- Paikkakunta: Kausala
Viesti
Kirjoittaja Jari H » Ma Toukokuu 7. 0:13:54 2012
Alkaa houkutella isommat suuttimet tai säädettävä ecu. Lisäsuuttimen siirsin läpän toiselle puolelle, tyhjäkäynti parani mutta vieläkin on tehdastasoon matkaa. Pitää kokeilla vielä tuota v4kymppisen siimenssiä, lähteestä riippuen 350 tai 425cc .
Ken Duttweiler:
'Turbos are great devices for screwing things up because a little is good and little bit more is better and pretty soon you're in trouble.'
Good enough is not good enough, it has to be done right.
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ma Toukokuu 7. 11:14:44 2012
Ittellä riitti 1.6 zetec escoon 1.8:sin suuttimet. Löysin sen verran tietoa, et pitäis olla vakiona 1.6 150cc ja 1.8 170cc. Laiton vielä yksisuuntaventtiilin paineensäätimelle, et kestäisi laihempana soosit ylhäällä. Meni ilman sitä tosi paksulle!
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
Jallu
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 6559
- Liittynyt: Ti Kesäkuu 25. 11:25:15 2002
- Paikkakunta: Helsinki..... #54
Viesti
Kirjoittaja Jallu » Ma Toukokuu 7. 12:12:23 2012
Jari H kirjoitti:Alkaa houkutella isommat suuttimet tai säädettävä ecu. Lisäsuuttimen siirsin läpän toiselle puolelle, tyhjäkäynti parani mutta vieläkin on tehdastasoon matkaa. Pitää kokeilla vielä tuota v4kymppisen siimenssiä, lähteestä riippuen 350 tai 425cc .
Ilmoitettu 3bar ja 3,5bar.
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ti Toukokuu 15. 19:50:16 2012
tuli pyöriteltyä yhtä sierraa rullilla,niin re:llä 25nm ja 14hv lisää... et kyllä tuo alkoholi on tarkoitettu auton polttoaineeksi. Autossa 2L ohc, peltisarja, hiottu nokka,1.6 kansi, mega, sytkä ihan jakajalla.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
escorvet
- CRSC hallitusjäsen
- Viestit: 3164
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 28. 22:24:48 2006
- Paikkakunta: Mäntsälä
Viesti
Kirjoittaja escorvet » Su Toukokuu 20. 21:43:35 2012
testasin mondeoon tankata 20litraa RE:tä ja loppu bensaa. Sytyttää moottorin vika valon ja antaa P0171 koodin joka on että käy laihalla.
Ajossa tuntuu aivan normaalilta mutta jos tyhjäkäynnillä polkasee kaasua niin ei ota heti kierroksia vaan tuntuu että tukehtuisi alkuun mutta sitten nostaa kierrokset
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ma Toukokuu 21. 5:59:07 2012
re boksi vaan väliin niin sit ei pitäis sytytellä valoja, ja toimii normaalisti. veli kokeili laittaa vastuksen lämpöanturin johtoon,sai kyllä ecun luulemaan että on kone kylmempi, pelasi kyllä kait ihan hyvin sillainki, mut mitaristossaki lämpömittari näytti koko aika liian vähän...auto siis -03 1,8 mondeo.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...
-
Vesku
- CRSC jäsen 2016
- Viestit: 2289
- Liittynyt: La Maaliskuu 30. 18:12:19 2002
- Paikkakunta: Kymenlääni
Viesti
Kirjoittaja Vesku » Ma Toukokuu 21. 7:39:50 2012
Onko noissa jo vedenlämpö eculle ja mittaristolle samasta anturista? Ennen ollut erillään.
Voorteja ja jotain muitakin räpellyksiä
-
pontsei
- Viestit: 270
- Liittynyt: Ke Heinäkuu 18. 16:59:36 2007
Viesti
Kirjoittaja pontsei » Ma Toukokuu 21. 11:52:43 2012
kait se samasta on ku vastusta muutti niin muuttui mittarinki arvo.
sierra cosworth 2wd, 480hv, haltec ja "re85".
Mb "st" 560hv/800nm...