
puristussuhteen laskua taas
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: puristussuhteen laskua taas
huoh.. ohjelma ei taida kertoa kuinka isoksi KÄRSII nuo palotilat kairata.. tilavuudeltaan ennenkuin menee puhki 

-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: puristussuhteen laskua taas
Ei kerro mutta muistaakseen palotilassa oli aika paksulti tavaraa siellä "muotoilemattomalla puolella".tikkuri kirjoitti:huoh.. ohjelma ei taida kertoa kuinka isoksi KÄRSII nuo palotilat kairata.. tilavuudeltaan ennenkuin menee puhki
Jos löytyy toinen pilalle mennyt kansi niin porailee reikiä siihen kanteen niin näkee paksultiko siellä sitä tavaraa on. Ainakin 2mm pystyy kaivamaan sieltä tasaiselta puolelta pois. Yhden kokeeksi joskus kaivelin niin reilusti pystyi ottamaan eikä läpi mennyt(lähemmäs 4mm).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: puristussuhteen laskua taas
Tuo 2mm on varmaan turvallinen, ite ajelin vingulla puhki yhen kannen mut en osaa sanoo paljonko siitä lähti, varmaan 5mm ainakin mut en tiiä.Aksu kirjoitti:Ainakin 2mm pystyy kaivamaan sieltä tasaiselta puolelta pois. Yhden kokeeksi joskus kaivelin niin reilusti pystyi ottamaan eikä läpi mennyt(lähemmäs 4mm).
-
- Viestit: 4147
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
- Paikkakunta: Turuus
- Viesti:
Re: puristussuhteen laskua taas
Niin ja kun alkaa mietiskelemään niin ei ole yks jos toinenkaan 2L kansi joka on 1,5mm laskettu.henu kirjoitti:Tuo 2mm on varmaan turvallinen, ite ajelin vingulla puhki yhen kannen mut en osaa sanoo paljonko siitä lähti, varmaan 5mm ainakin mut en tiiä.Aksu kirjoitti:Ainakin 2mm pystyy kaivamaan sieltä tasaiselta puolelta pois. Yhden kokeeksi joskus kaivelin niin reilusti pystyi ottamaan eikä läpi mennyt(lähemmäs 4mm).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer
-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: puristussuhteen laskua taas
jees.. pittää kairailla ja katsella.. kallis koriste tuloo jos puhki menee
pakopuolelle seetirenkaat teetin ja kanaviin käytetty työtunteja useampi

pakopuolelle seetirenkaat teetin ja kanaviin käytetty työtunteja useampi

-
- Viestit: 6809
- Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
- Paikkakunta: kuopio
Re: puristussuhteen laskua taas
Hitsaa takasin läjään ja taas mennääntikkuri kirjoitti:jees.. pittää kairailla ja katsella.. kallis koriste tuloo jos puhki menee![]()

-
- Viestit: 308
- Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
- Paikkakunta: pieksämäki
Re: puristussuhteen laskua taas
joo.. sinitarra ja kemiksi korjaa kaiken mihin jeesusteippi ja nippuside ei pysty.. 

-
- Viestit: 1022
- Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
- Paikkakunta: Rovaniemi
puristussuhteen laskua
tervehdys kaikille !
asiaan vahvasti liittyen tiedustelen seuraavaa
hakua jo käytin.
205 lohko kyseessä
kossun vakio kanget 128,5 mm
Sierra/Taunus kampiakseli
mäntä 91,6 mm
männän palotila ?
US-partsin myymä cossu Wiseco malli
lohkosta ja männistä otettu pois 2mm siivut
kansi on vakio 2wd cossu oletetaan että ei höylätty
kannentiiviste cometic
tarkoitus tehdä ahdettu moottori
mitä olette saanut cometikin vahvuudeksi ei ole käytettyä tyrkyllä
tuosta puuttuu muutama tärkeä tieto laskua varten
Mukavaa Joulun odottelua kaikille ja kiitos tiedoista jo etukäteen !
asiaan vahvasti liittyen tiedustelen seuraavaa
hakua jo käytin.
205 lohko kyseessä
kossun vakio kanget 128,5 mm
Sierra/Taunus kampiakseli
mäntä 91,6 mm
männän palotila ?
US-partsin myymä cossu Wiseco malli
lohkosta ja männistä otettu pois 2mm siivut
kansi on vakio 2wd cossu oletetaan että ei höylätty
kannentiiviste cometic
tarkoitus tehdä ahdettu moottori
mitä olette saanut cometikin vahvuudeksi ei ole käytettyä tyrkyllä
tuosta puuttuu muutama tärkeä tieto laskua varten
Mukavaa Joulun odottelua kaikille ja kiitos tiedoista jo etukäteen !
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl
Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki
harley.davidsonfi miuku gmail piste com
-
- Viestit: 1487
- Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002
Re: puristussuhteen laskua taas
Näihin kaikkiin yleinen vastaus: kannen tilavuus jottain mitähän se nyt oli cc, pahvi tai pelti mikähän se nyt oli vedetty tai ei tai oli on tilavuus muutama cc, mäntä tulee yli tai ali lohkon missähän se nyt oli voi olla tilavuus mitäköhä se oli cc, männät on joo kuka veistäny millokoha oli cc. Kaikki on siis mitä sattuu missäköhä mikäkin oncc.
Lähde. kokemusten arkisto vuodelta -85 alkaen ja pari lasia jotain virolaista viinaa piste vai mikä se nyt oli. ihan sama mitakkaa. huomena meen tutkii dynaamista puristusta 12.2 rutulla raikkaalla yli 270 millistämilliin 4.7 auki ykk:ssa nokalla . moi.
Lähde. kokemusten arkisto vuodelta -85 alkaen ja pari lasia jotain virolaista viinaa piste vai mikä se nyt oli. ihan sama mitakkaa. huomena meen tutkii dynaamista puristusta 12.2 rutulla raikkaalla yli 270 millistämilliin 4.7 auki ykk:ssa nokalla . moi.
-
- Viestit: 1015
- Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002
Re: puristussuhteen laskua taas
oho joko on nipussa ....meekkö oikeen penkkiin?
-
- Viestit: 10
- Liittynyt: To Kesäkuu 12. 23:29:34 2008
Re:
Niin eikös se kone paremmin toimi jos paljealueelta männän ja kannen väli on mahd. pieni? vaikka 0,5mm.. Pätee varmaan myös ahdettuun koneeseen.SLEI kirjoitti:Puristus 7.79 ja sen sain laskemalla palotilan koon vakion puristussuhteesta, jos vakio mäntä tulee ihan tasan dekkitasoon. Lisäsin siihen palotilaan 92mm halk. ja 2.2mm syvän poteron, jonka noi Kuppeli männät jää vajaaksi.siipicossu kirjoitti:8.013625654674731:1
tulee noilla antamillasi arvoilla (jos kannentiivisteen halkaisija sylinterinkohdalla on 92mm)
Tämä kone on taidettu jo rakentaa ja mennyt kiertoon, mutta minä olisin ottanut kyllä lohkosta vähän pois, että männät olisi lähempänä kantta.
Vaikka puristusuhde nousisi saattaisi silti olla vähemmän herkkä nakuttamaan.
Tuosta puristussuhteesta vielä, itelläin on ahdettu 2.0 ohc kone IS:n ruiskulla ja Cossun moottorinohjauksella.
Olisko 8,5-9,0 puristussuhteella mahdollista saada toimimaan max. ahdon ollessa 1,3 bar?
Tällä hetkellä puristussuhde on alle 8,0, alakerrassa kun on F-veivit ja Cossun männät..
-schwitzer
-
- Viestit: 1042
- Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
- Paikkakunta: Nummi-Pusula
Re: puristussuhteen laskua taas
Sanoisin että tuo 0,5mm paljeväli on liian pieni. Alkaa mäntä hipoo hattua 0,8-0,9 olis aika passeli
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro
Audi 2.0Tfsi quattro