puristussuhteen laskua taas

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ma Joulukuu 8. 23:11:06 2008

huoh.. ohjelma ei taida kertoa kuinka isoksi KÄRSII nuo palotilat kairata.. tilavuudeltaan ennenkuin menee puhki :cry:
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 9. 0:08:45 2008

tikkuri kirjoitti:huoh.. ohjelma ei taida kertoa kuinka isoksi KÄRSII nuo palotilat kairata.. tilavuudeltaan ennenkuin menee puhki :cry:
Ei kerro mutta muistaakseen palotilassa oli aika paksulti tavaraa siellä "muotoilemattomalla puolella".
Jos löytyy toinen pilalle mennyt kansi niin porailee reikiä siihen kanteen niin näkee paksultiko siellä sitä tavaraa on. Ainakin 2mm pystyy kaivamaan sieltä tasaiselta puolelta pois. Yhden kokeeksi joskus kaivelin niin reilusti pystyi ottamaan eikä läpi mennyt(lähemmäs 4mm).
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Joulukuu 9. 0:41:06 2008

Aksu kirjoitti:Ainakin 2mm pystyy kaivamaan sieltä tasaiselta puolelta pois. Yhden kokeeksi joskus kaivelin niin reilusti pystyi ottamaan eikä läpi mennyt(lähemmäs 4mm).
Tuo 2mm on varmaan turvallinen, ite ajelin vingulla puhki yhen kannen mut en osaa sanoo paljonko siitä lähti, varmaan 5mm ainakin mut en tiiä.

Aksu
Viestit: 4147
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 20:27:24 2001
Paikkakunta: Turuus
Viesti:

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja Aksu » Ti Joulukuu 9. 1:34:20 2008

henu kirjoitti:
Aksu kirjoitti:Ainakin 2mm pystyy kaivamaan sieltä tasaiselta puolelta pois. Yhden kokeeksi joskus kaivelin niin reilusti pystyi ottamaan eikä läpi mennyt(lähemmäs 4mm).
Tuo 2mm on varmaan turvallinen, ite ajelin vingulla puhki yhen kannen mut en osaa sanoo paljonko siitä lähti, varmaan 5mm ainakin mut en tiiä.
Niin ja kun alkaa mietiskelemään niin ei ole yks jos toinenkaan 2L kansi joka on 1,5mm laskettu.
Focus 3d- 99 homemade rämä
Mk3 mondeo stw dailydriver
Focus 4d raatoracer

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Joulukuu 9. 17:47:40 2008

jees.. pittää kairailla ja katsella.. kallis koriste tuloo jos puhki menee :D
pakopuolelle seetirenkaat teetin ja kanaviin käytetty työtunteja useampi :roll:
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

henu
Viestit: 6809
Liittynyt: Pe Kesäkuu 18. 9:45:26 2004
Paikkakunta: kuopio

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja henu » Ti Joulukuu 9. 17:58:04 2008

tikkuri kirjoitti:jees.. pittää kairailla ja katsella.. kallis koriste tuloo jos puhki menee :D
Hitsaa takasin läjään ja taas mennään :wink:

tikkuri
Viestit: 308
Liittynyt: Ti Huhtikuu 17. 11:26:35 2007
Paikkakunta: pieksämäki

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja tikkuri » Ti Joulukuu 9. 22:51:52 2008

joo.. sinitarra ja kemiksi korjaa kaiken mihin jeesusteippi ja nippuside ei pysty.. :lol:
Radalle ja PAM
kaasari ohc
edistyy

Fomococars
Viestit: 1022
Liittynyt: Ti Lokakuu 24. 22:42:12 2006
Paikkakunta: Rovaniemi

puristussuhteen laskua

Viesti Kirjoittaja Fomococars » La Joulukuu 13. 19:31:32 2008

tervehdys kaikille !

asiaan vahvasti liittyen tiedustelen seuraavaa

hakua jo käytin.

205 lohko kyseessä

kossun vakio kanget 128,5 mm
Sierra/Taunus kampiakseli
mäntä 91,6 mm
männän palotila ?
US-partsin myymä cossu Wiseco malli

lohkosta ja männistä otettu pois 2mm siivut

kansi on vakio 2wd cossu oletetaan että ei höylätty

kannentiiviste cometic

tarkoitus tehdä ahdettu moottori

mitä olette saanut cometikin vahvuudeksi ei ole käytettyä tyrkyllä

tuosta puuttuu muutama tärkeä tieto laskua varten

Mukavaa Joulun odottelua kaikille ja kiitos tiedoista jo etukäteen !
Escort Mk1 GT 2D 1969 1300 RS kilpapalikat cosworth rojekti 1986-2050
Escort Mk2 2D 1980 1300 Automatic
Escort Mk1 2D 1300 1972 kahesti katon kautta ympäri
Escort Mk1 2D 1100 1968 eka Fordini inssiajo esko
Escort Mk1 2D RS2000 1973 orginal kori avattavat ikkunat 6 kpl

Tarpeettomana 4wd Cosworth/OHC ö-pumppu + 4wd ö-suihkuputki

harley.davidsonfi miuku gmail piste com

SHR
Viestit: 1487
Liittynyt: Ke Joulukuu 18. 16:38:59 2002

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja SHR » La Joulukuu 13. 23:12:37 2008

Näihin kaikkiin yleinen vastaus: kannen tilavuus jottain mitähän se nyt oli cc, pahvi tai pelti mikähän se nyt oli vedetty tai ei tai oli on tilavuus muutama cc, mäntä tulee yli tai ali lohkon missähän se nyt oli voi olla tilavuus mitäköhä se oli cc, männät on joo kuka veistäny millokoha oli cc. Kaikki on siis mitä sattuu missäköhä mikäkin oncc.
Lähde. kokemusten arkisto vuodelta -85 alkaen ja pari lasia jotain virolaista viinaa piste vai mikä se nyt oli. ihan sama mitakkaa. huomena meen tutkii dynaamista puristusta 12.2 rutulla raikkaalla yli 270 millistämilliin 4.7 auki ykk:ssa nokalla . moi.

bpasi
Viestit: 1015
Liittynyt: Su Toukokuu 12. 19:00:09 2002

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja bpasi » La Joulukuu 13. 23:49:12 2008

oho joko on nipussa ....meekkö oikeen penkkiin?

schwitzer
Viestit: 10
Liittynyt: To Kesäkuu 12. 23:29:34 2008

Re:

Viesti Kirjoittaja schwitzer » Su Joulukuu 14. 17:27:43 2008

SLEI kirjoitti:
siipicossu kirjoitti:8.013625654674731:1
tulee noilla antamillasi arvoilla (jos kannentiivisteen halkaisija sylinterinkohdalla on 92mm)
Puristus 7.79 ja sen sain laskemalla palotilan koon vakion puristussuhteesta, jos vakio mäntä tulee ihan tasan dekkitasoon. Lisäsin siihen palotilaan 92mm halk. ja 2.2mm syvän poteron, jonka noi Kuppeli männät jää vajaaksi.
Tämä kone on taidettu jo rakentaa ja mennyt kiertoon, mutta minä olisin ottanut kyllä lohkosta vähän pois, että männät olisi lähempänä kantta.
Vaikka puristusuhde nousisi saattaisi silti olla vähemmän herkkä nakuttamaan.
Niin eikös se kone paremmin toimi jos paljealueelta männän ja kannen väli on mahd. pieni? vaikka 0,5mm.. Pätee varmaan myös ahdettuun koneeseen.
Tuosta puristussuhteesta vielä, itelläin on ahdettu 2.0 ohc kone IS:n ruiskulla ja Cossun moottorinohjauksella.
Olisko 8,5-9,0 puristussuhteella mahdollista saada toimimaan max. ahdon ollessa 1,3 bar?
Tällä hetkellä puristussuhde on alle 8,0, alakerrassa kun on F-veivit ja Cossun männät..

-schwitzer

KIP
Viestit: 1042
Liittynyt: To Huhtikuu 18. 19:24:18 2002
Paikkakunta: Nummi-Pusula

Re: puristussuhteen laskua taas

Viesti Kirjoittaja KIP » Su Joulukuu 14. 20:41:44 2008

Sanoisin että tuo 0,5mm paljeväli on liian pieni. Alkaa mäntä hipoo hattua 0,8-0,9 olis aika passeli
Kawasaki Zx-10r
Audi 2.0Tfsi quattro

Vastaa Viestiin