Jeps.. Soittelin aamulla Viescarille, sanoivat että todennäköisesti menee koko pumppu vaihtoon. Tämän jälkeen ilmoitin asian auton myyjälle.
Myöhemmin päivällä tuli myyjältä puhelu, oli soittanut itse Viescarille. Pumppua ei kuulemma tarvitsekaan vaihtaa, vaan sen voikin korjata.
Oli antanut viescarille mm. laskutusosoitteensa, eli maksaja on liike(niinkuin kuuluukin tällaisessa tapauksessa olla)
Ihmeellistä toimintaa kyllä merkkiliikkeen huollossa jos noin menee ristiin nuo diagnoosit hommasta, riippuen kysyjästä.
Luuliko huolto, että kyseessä on tyhmä asiakas, jolta voi helposti nyhtää uuden pumpun hinnan, vai onko kyseessä arveluttava pumpun fixaus johon autoliike on saanut huoltoliikkeen suostumaan
Toisinsanoen, voiko tuon vanhan pumpun korjaaminen olla vain tekohengitystä, jolla saadaan muutama kuukausi ajoaikaa ja siten myyjä pääsee kalliista pumpun vaihdosta. Virhevastuuhan on auton myyjäliikkeellä 6kk.
Olisiko kellään räjäytyskuvaa tuollaisesta ruiskutuspumpusta, että voisi hieman perehtyä sen sielunelämään, sillä itsellä ei ole hajuakaan voiko pumpussa olla muuta rikki tässä tapauksessa kuin käyttöakselin tiiviste.. voiko esimerkiksi itse akseli olla kulunut tms.
Auto lähtee huomenaamulla korjaamolle (mersumies sanoisi huoltoon

).
Viescar ei liene itse huolla noita pumppuja, vaan lähettävät dieselkorjaamolle? Onkohan noissa korjauksissa takuuta ollenkaan?..Siis pumpun osalta..
Kiitti kaikille vastanneille, toivottavasti joku jaksaa luke tän jaarittelun!