Naftavuoto mondeo -98 1,8td

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Naftavuoto mondeo -98 1,8td

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Marraskuu 6. 15:47:28 2005

Nyt on sitten taas lyöty kädet kyynärpäitä myöten paskaan. Eilen haettu hyvin pidetty ja kaikinpuolin kunnossa oleva mondeo kusee naftaa ruiskutuspumpun juurelta.. tarkempaa en osaa sanoa, tulisiko pumpun käyttöakselilta :?:
Onko vastaavaa sattunut kellekään?
Korjauskustannukset/ vaihdettavat osat?
Meneekö jakopään osat vaihtoon samalla?

Myyjäliikkeestä sanottiin kyllä, että hoitavat laskun.

Millainen on kuluttajan oikeusturva, jos kallis remppa ja joutuu alkamaan taistoon myyjäliikkeen kanssa?

Että semmoset kaupat tuli tehtyä.. :cry:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

JP
Viestit: 479
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 19:18:06 2002
Paikkakunta: Rantasalmi

Viesti Kirjoittaja JP » Su Marraskuu 6. 16:07:17 2005

meidän -97 1.8td mondeo vuoti pumpun akselin stefasta, kysyin diesel korjaamosta niin kuulema tyyppivika! Ei ole paha homma vaihtaa itse se stefa, jakopää vain auki ja pumppu irti (kannattaa katsoa että ei pumpun ajoitus muutu)

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Marraskuu 6. 16:12:52 2005

JP kirjoitti:meidän -97 1.8td mondeo vuoti pumpun akselin stefasta, kysyin diesel korjaamosta niin kuulema tyyppivika! Ei ole paha homma vaihtaa itse se stefa, jakopää vain auki ja pumppu irti (kannattaa katsoa että ei pumpun ajoitus muutu)
Vähä helpotti.. :? Jokatapauksessa viescarille taidan viedä, kerran myyjäliike aikoi sanojensa mukaan hoitaa kulut. Tarviiko jakohihnakin irroittaa.. kuitenkin vasta 15tkm ajetut osat jakopäässä..
.. Niin ja vissiin kuiteskin kestää ajella huoltoon asti vaikka vähän tiputtaaki? :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

mondeon naftavuoto

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Su Marraskuu 6. 18:02:51 2005

Ei ole paha homma vaihtaa, ilman muuta merkkiliikkeeseen kun kerran luvanneet, tyyppivika. Kyseinen vika aiheuttaa myös käynnistys ja käynti häiriöö ajan kanssa. jakopään voi kasata vanhoilla, kun katsoo ettei ole kovin mennyt naftaa hihnalle.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Re: mondeon naftavuoto

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Marraskuu 6. 18:26:21 2005

kekkonen68 kirjoitti:Kyseinen vika aiheuttaa myös käynnistys ja käynti häiriöö ajan kanssa.
Jep.. Kylmäkäynnistystä pääsinkin koittamaan vasta tänäaamuna, ei kyllä kovin hyvin lähtenyt kerta hehkutuksella. Millaisia nuo ovat yleensä lähtemään käyntiin?
Muuten kyllä autossa on tasainen ja hyvä käynti.

Eli jakoremmin joutuu ottaan pois tuon stefan vaihdon vuoksi.. silloinhan hihna kiristimineen on vaihdettava samalla, mutta meneeköhän sekin myyjän piikkiin.. :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

mondeon vuoto

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Su Marraskuu 6. 18:48:23 2005

Kyllä jos myyjä on sanojensa takana niin menee sen piikkiin. Yleensä jos kaikki kunnossa niin hyvin lähtee käymään myös kylmästä. talvella kyllä ihan hyvä olisi hehkuttaa kahdesti eka startti. Jotenkin on sellainen kutina että jos kaasuakselin stefa vuotaa pelkästään voi sen vaihtaa kun pumppu on paikoillaan? Kun tuo stefa pääsee oikein huonoksi saa sitä tahkota tosi pitkään käyntiin, vetää ilmaa välistä järjestelmään. Sukulaisella escort -97 ja siinä niin laiska startti ettei oikein lähde pyörimään, jännä ettei mondeossa ole tuota vaivaa vaikka sama kone. Kyseinen vaiva vain johtuu että escossa on niin paljon laiskempi startti.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Marraskuu 6. 20:43:26 2005

Jos jakopää on vasta 15tkm ajettu, niin miksi pitää uusia taas? eihän ne siinä irrotuksessa pilalle mene jos on ei vaan hihnalle oo roiskunu mitään.
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Marraskuu 6. 21:29:47 2005

Stefa kirjoitti:Jos jakopää on vasta 15tkm ajettu, niin miksi pitää uusia taas? eihän ne siinä irrotuksessa pilalle mene jos on ei vaan hihnalle oo roiskunu mitään.
Laskin peruskoulun laajalla matemetiikalla väärin, kyllä sillä on 25tkm ajettu jakopään rempan jälkeen..
Varmaan ei enää takuu korvaa, jos vanha hihna kiristetään uudelleen ja remmi menee poikki ennenkuin 60tkm on tullut täyteen..
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Marraskuu 7. 0:41:54 2005

Jos saman hihnan pistää uudelleen, niin ohjeethan on olleet, että pyörimissuunta ei saa muuttua ja hihna pitäisi mielellään laittaa samoille hampaille kuin millä se olikin, että ei kulu eritavallla..

Kyllä se pitäisi kestää pistää uudelleen, mutta varman päälle on varman päälle..

Jos tuntuu käynnistyvyyn lämpimässäkin huonolta, niin suosittelen vilkaisemaan tulpat.. Dieselissä hehkut tahtoo ajan myötä vähän kärsiä ja saattaa huomaamatta pimentyä.. Parempi liian aikaisin vaihtaa, sillä sulanut hehku vaatii kannen aukikäyttämisen. Pää nimittäin alkaa pullottamaan ja ilman rikkomista ei koneesta tule ulos => pala männän päälle.

Tulpat on helppo vilkaista omatekoisilla työkaluilla. Amppeerimittari (miel. 20A kestoinen) tai iso halogeenipolttimo (100w vähintään). Tämän jälkeen kisko irto ja yksi kerrallaan kokeilet ne tulpat läpi. Virta tai valon voimakkuus ei saa muuttua suuresti. 55w lamppu palaa suht kirkkaasti.

Tähän tietenkin vaikuttaa moottori ja käytetyt hekut. Jotkut matalaohmiset hehkut (nopeat) imaisee virtaa ja polttaa 10a sulakkeen mittarista. Korkeaohmiset (pitkät hehkut) taas ei virtaa hörppää niinkään ja saattaa olla että 100w halogeeni ei syty ollenkaan.

jos ei virtaa mene ollenkaan tai valo ei syty/palaa himmeämmin kuin muissa, niin tulppa uusiksi.

Ja kannattaa kans katsoa että kaikki tulpat on samanlaisia. Kaveri nauroi omaa autoaan kun yritti vaivaisesti parilla sylinterillä käyntiin ja sitten knu starttasi kovassa pakkasessa pidempään, niin hörähti mustalla savulla. Oli pari pyttyä ollut pitkällä hehkulla ja pari lyhyellä :D Ja ärränpäät lenti tuon jälkeen..

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Marraskuu 7. 0:59:17 2005

Kas kun ei yllätä yhtään että lucasin pumppu vuotaa.
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ma Marraskuu 7. 18:10:25 2005

Arska kirjoitti:Kas kun ei yllätä yhtään että lucasin pumppu vuotaa.
TÄH? Onko Fordilla nykyään Lucasin pummpu dieseleissä ??? :? Ei prkl..

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ma Marraskuu 7. 20:45:53 2005

Jeps.. Soittelin aamulla Viescarille, sanoivat että todennäköisesti menee koko pumppu vaihtoon. Tämän jälkeen ilmoitin asian auton myyjälle.

Myöhemmin päivällä tuli myyjältä puhelu, oli soittanut itse Viescarille. Pumppua ei kuulemma tarvitsekaan vaihtaa, vaan sen voikin korjata. :shock:
Oli antanut viescarille mm. laskutusosoitteensa, eli maksaja on liike(niinkuin kuuluukin tällaisessa tapauksessa olla)
Ihmeellistä toimintaa kyllä merkkiliikkeen huollossa jos noin menee ristiin nuo diagnoosit hommasta, riippuen kysyjästä. :roll:
Luuliko huolto, että kyseessä on tyhmä asiakas, jolta voi helposti nyhtää uuden pumpun hinnan, vai onko kyseessä arveluttava pumpun fixaus johon autoliike on saanut huoltoliikkeen suostumaan :?:
Toisinsanoen, voiko tuon vanhan pumpun korjaaminen olla vain tekohengitystä, jolla saadaan muutama kuukausi ajoaikaa ja siten myyjä pääsee kalliista pumpun vaihdosta. Virhevastuuhan on auton myyjäliikkeellä 6kk.
Olisiko kellään räjäytyskuvaa tuollaisesta ruiskutuspumpusta, että voisi hieman perehtyä sen sielunelämään, sillä itsellä ei ole hajuakaan voiko pumpussa olla muuta rikki tässä tapauksessa kuin käyttöakselin tiiviste.. voiko esimerkiksi itse akseli olla kulunut tms.

Auto lähtee huomenaamulla korjaamolle (mersumies sanoisi huoltoon :wink: ).
Viescar ei liene itse huolla noita pumppuja, vaan lähettävät dieselkorjaamolle? Onkohan noissa korjauksissa takuuta ollenkaan?..Siis pumpun osalta..

Kiitti kaikille vastanneille, toivottavasti joku jaksaa luke tän jaarittelun!
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Arska
Viestit: 3835
Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 0:10:35 2001

Viesti Kirjoittaja Arska » Ma Marraskuu 7. 21:04:13 2005

PowerUp kirjoitti:
Arska kirjoitti:Kas kun ei yllätä yhtään että lucasin pumppu vuotaa.
TÄH? Onko Fordilla nykyään Lucasin pummpu dieseleissä ??? :? Ei prkl..
Onhan niitä ollut ennenkin, ja aina samanlaista paskaa. Esim. alkuperäisellä pumpulla oleva 90 luvun alkupuolen turporansitti on harvinainen peli. Noin 2500e saa ransuun uuden pumpun. Riivaa se lucas muitakin merkkejä, esim mersujen köyhäinmallit vuotaa, eräässä cliossa loppu laulu kokonaan ja rintajouppia ahdisti...
Escort Estate -69 1.6 GT
Cortina -72 1.6 GT
Mondeo -04 2.5

kekkonen68
Viestit: 117
Liittynyt: To Maaliskuu 31. 9:06:36 2005
Paikkakunta: kajaani

nafta vuoto

Viesti Kirjoittaja kekkonen68 » Ma Marraskuu 7. 21:15:07 2005

Ei siitä luulisi myyjäliikkeelle olevan älyttömiä kuluja, asentajat varmaan näkee suoraan se tuleeko vuoto akselilta vai elementin päädystä. Aikoinaan noita täällä paikallisessa dieselhuollossa tehtiin ja useinmiten pääsi aika vähällä se oli jotain 1200 mummon rahaa kun irtopumppu tuotiin ja sen kunnostus ja penkki ajo( ei sisäisiä isompia vikoja). Tuon homman jälkeen sulla pitäisi olla pitkäksi aikaa hyvä pumppu
Ps. muista vaihtaa PA-SUODATIN ja filtteri jos on siinä välissä konehuoneessa, mut jos vasta vaihdettu sitten ok.
Ford Mondeo -01 1.8 ambiente sportback
Fiesta 1.6 ssssss -90
Ford Explorer 4.0 xlt -96
Ford Mustang 351 4v -72

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ti Marraskuu 8. 0:32:02 2005

Arska kirjoitti:
PowerUp kirjoitti:
Arska kirjoitti:Kas kun ei yllätä yhtään että lucasin pumppu vuotaa.
TÄH? Onko Fordilla nykyään Lucasin pummpu dieseleissä ??? :? Ei prkl..
Onhan niitä ollut ennenkin, ja aina samanlaista paskaa. Esim. alkuperäisellä pumpulla oleva 90 luvun alkupuolen turporansitti on harvinainen peli. Noin 2500e saa ransuun uuden pumpun. Riivaa se lucas muitakin merkkejä, esim mersujen köyhäinmallit vuotaa, eräässä cliossa loppu laulu kokonaan ja rintajouppia ahdisti...
Sitten kai minä olen nähnyt niitä rikkaiden malleja :roll: Bosch on lukenut niissä mitä minä olen ihaillut pellin alta.. Vai muistelenkohan nyt taas mersua :roll:

Lucasin laturit ainakin on ihan eri planeetalta esim. AcDelcon kanssa 8)



Ja kyllä ne huollot osaa sahata linssiin aika hyvin, etenkin jos huomaavat että asiakas ei tunne asiaa. Joskus vietiin volvosta pumppu huoltoon ja antoivat oman diagnosinsa aiheesta, että ei kannata korjata, että ostakaa uusi. Löytyisi suoraan hyllystä.

Vietiin Ylivieskaan yhdelle hieman pätevämmälle firmalle joka tilasi "viritys-sarjan" englannista tuohon pumppuun ja laittoi puoleen hintaan tehdaskunnostetun hinnasta kuntoon ja säätöihin. Tuossa vehkeessä on ollut tuon jälkeen munaa sen verran, että harmittaa miksi tuota ei tehty aikaisemmin.

Pumpun valmistaja tosin tässä tapauksessa Bosch ja pumppu sama kuin volvon kuorma-autojen dieseleissä ja joissakin kaivinkoneissa.

Jotkut huoltojen äijät väittää vieläkin, että 2t öljystä olisi hyötyä vanhoissa pumpuissa voitelussa ja uusissa tiivisteiden kestävuudessä. En sitten tiedä..

Ja by the way.. Jos se jakopäänhihna on ihan litimärkä siitä dieselöljystä, niin suosittelen vaihtoa. Jos sen hihnan kangaskudokset on kastuneet, niin koneessa tikittää aikapommi..

cosworthman
Viestit: 1181
Liittynyt: Ti Huhtikuu 16. 15:49:07 2002
Paikkakunta: Pinehill

Viesti Kirjoittaja cosworthman » Ti Marraskuu 8. 23:48:22 2005

PowerUp kirjoitti:
Lucasin laturit ainakin on ihan eri planeetalta esim. AcDelcon kanssa 8)
Eikös nuo ole samasta paikasta molemmat, perseestä. Mä luotan ainakin vaan boschiin. Mitä nyt lucaksia on ollu traktoreissa niin niitä on saanu vaihdella ja chevyn kans meni luottamus delcoon. multa ei ainakaan oo boschilaisia hajonnu vaikka olen niillä satoja tuhansia kilsoja ajanut eri fordeissa..

Ja takasin alkuperäiseen aiheeseen..vaikka hehkut uudet mulla mondeo käynnistyy todella huonosti pakkasesta ja joskus tyhjäkäynnillä "rokottää" eli käynti vähän kuin aaltoilee, Pitänee vaihtaa tuo akselitiiviste kun vaihdan hihnat seuraavan kerran.
#350

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ke Marraskuu 9. 0:02:38 2005

PowerUp kirjoitti: Ja kyllä ne huollot osaa sahata linssiin aika hyvin, etenkin jos huomaavat että asiakas ei tunne asiaa. Joskus vietiin volvosta pumppu huoltoon ja antoivat oman diagnosinsa aiheesta, että ei kannata korjata, että ostakaa uusi. Löytyisi suoraan hyllystä.
no en tiedä onko se nyt ihan linssiinkään sahaamista. jos puhutaan vaikka merkkiliikkeestä, niin todella harvinaista on että pumppuja korjataan siellä liikkeessä. vaan ne lähetetään korjattavaksi jonnekin. ja kuluja syntyy niin paljon että voidaan laittaa heti uusi tai tehdaskorjattu. ja asiaan liittyy vielä tietyt takuukysymyksetkin. että en yhtään ihmettele että sanoivat ettei kannata korjata. se piti täysin paikkansa.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Marraskuu 9. 18:13:04 2005

Hectori kirjoitti:
PowerUp kirjoitti: Ja kyllä ne huollot osaa sahata linssiin aika hyvin, etenkin jos huomaavat että asiakas ei tunne asiaa. Joskus vietiin volvosta pumppu huoltoon ja antoivat oman diagnosinsa aiheesta, että ei kannata korjata, että ostakaa uusi. Löytyisi suoraan hyllystä.
no en tiedä onko se nyt ihan linssiinkään sahaamista. jos puhutaan vaikka merkkiliikkeestä, niin todella harvinaista on että pumppuja korjataan siellä liikkeessä. vaan ne lähetetään korjattavaksi jonnekin. ja kuluja syntyy niin paljon että voidaan laittaa heti uusi tai tehdaskorjattu. ja asiaan liittyy vielä tietyt takuukysymyksetkin. että en yhtään ihmettele että sanoivat ettei kannata korjata. se piti täysin paikkansa.
Monessa paikassa juurikin näin, mutta tuossa firmassa oli tuo korjausmahdollisuus. Siellä vaihtoivat aikoinaan samaan pumppuun männät ja tiivisteet. Tosin sitä, miksi sinne vaihdettiin männät, kerran pumppu oli väljä, en ymmärrä.. Hieman tuli sellainen tunne, että yritettiin saada asiakas käymään uudestaan purkkapatentilla. Jotakin tuon remontin jälkeen kertoi olevan pielessä, kun moottori haki tyhjäkäyntiä aika rajusti. Kun suutinpaineet mitattiin, niin yksi linja työnsi huomattavasti vähemmän polttoainetta paineen alaisena.

Harmi vain että homma hoksattiin liian myöhään. Tuostakin olisi voinut valittaa, mutta yli 3kk on hieman hankala osoittaa enää firman piikkiin.. Moottorin epätasaista käyntiä kun oli vaikea osoittaa ilman mittareita ja etenkin kun ruiskutus ei ollut ihan ajoituksissaan. Mutta kyllä ammattilaisen laittama virityssarja on hieman eri luokkaa kuin ruuvattu pumppu :D

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » To Marraskuu 10. 0:18:12 2005

PowerUp kirjoitti: Monessa paikassa juurikin näin, mutta tuossa firmassa oli tuo korjausmahdollisuus.
jos tuolla korjataan pumppuja, niin kyllä se silloin sinne kusetuksen puolelle menee. niiltä voisi odottaa parempaa tietämystä, ja ammattiylpeyttä, ettei asiakkaalle turhaan maksateta kohtuuttomia laskuja.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Su Marraskuu 13. 21:06:41 2005

Voi elämän kevät! Viimeviikon torstaina kävin mondeon huollosta. Aattelin tuossa tänään vaihtaa öljyt moottoriin ja kömmin auton alle.. JUMALAUTA!!!!!!!.....Nyt lentää öljy jostain jakopäästä, uudet hihnat ja suojat aivan öljyssä.. nokka-akselin tai kampuran stefa vissiin kaput.
Voiko ruikkia mistään muualta jakopäästä?
Hakiessani auton huollosta sanottiin, että autoa on käytetty ilman jakopään koppaa ja nyt on vuoto on OK.. Lieneekö vaan laittaneet sen polttoainevuodon kuntoon ja jättäneet öljyvuodon korjaamatta, tosin öljyvuodosta ei ollu puhetta huoltoon viedessä..
Ilmastoinnin remmi oli muuten jätetty aivan löysälle.
Mikä tässä enää auttaa.. menee hermot.
Kertokaa nyt ihmeessä, mitä tässä voi enää tehä...
Paskan möivät... :cry:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

Stefa
Viestit: 4057
Liittynyt: Ma Joulukuu 10. 0:05:07 2001
Paikkakunta: Innercircle

Viesti Kirjoittaja Stefa » Su Marraskuu 13. 23:12:56 2005

soita myyjälle, ei luulisi olevan ongelmaa?
VW Bora TDi '02
Mini '69
Pajero 3.0i V6 '89
Sierra Cosworth 4/2wd '90
P&P Motorsport - O.N.L.Y. !

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Su Marraskuu 13. 23:54:30 2005

Stefa kirjoitti:soita myyjälle, ei luulisi olevan ongelmaa?
samaa miltä..

Hectori
Viestit: 2567
Liittynyt: Ke Helmikuu 6. 17:42:33 2002
Paikkakunta: Mä missään asu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hectori » Ma Marraskuu 14. 0:44:04 2005

Teemu.R kirjoitti:
otat yhteyttä ensiksi huollon tehneeseen yritykseen, ja ilmoitat virheestä. ainakin uudet remmit ja kopat joutuvat laittamaan, jos kerran öljyvuoto on jätetty korjaamatta, tai siitä ei olla ilmoitettu.
Jos ei ole pannussa painetta, ei pilli vihellä.

Teemu.R
Viestit: 197
Liittynyt: Su Tammikuu 18. 16:15:53 2004
Paikkakunta: Kuusamo

Viesti Kirjoittaja Teemu.R » Ke Marraskuu 16. 11:41:12 2005

Hectori kirjoitti:otat yhteyttä ensiksi huollon tehneeseen yritykseen, ja ilmoitat virheestä. ainakin uudet remmit ja kopat joutuvat laittamaan, jos kerran öljyvuoto on jätetty korjaamatta, tai siitä ei olla ilmoitettu.
Jep.. oli kuulemma vaihettu nokka-akselin stefa, mutta kampuran stefa oli näyttäny ehjältä..
Noh, huomenna auto menee taas huoltoon.. toivottavasti tälläkertaa tulee asiat kuntoon noilta osin. :roll:
Pappamallin Tiisseli Monteo
Audi A4 1,8Tq -01
#858

PowerUp
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja PowerUp » Ke Marraskuu 16. 17:44:41 2005

Teemu.R kirjoitti:
Hectori kirjoitti:otat yhteyttä ensiksi huollon tehneeseen yritykseen, ja ilmoitat virheestä. ainakin uudet remmit ja kopat joutuvat laittamaan, jos kerran öljyvuoto on jätetty korjaamatta, tai siitä ei olla ilmoitettu.
Jep.. oli kuulemma vaihettu nokka-akselin stefa, mutta kampuran stefa oli näyttäny ehjältä..
Noh, huomenna auto menee taas huoltoon.. toivottavasti tälläkertaa tulee asiat kuntoon noilta osin. :roll:
:lol: Perinteinen miina.. Näytti ehjältä :) Luulisi sen verran olevan huollossa jo kokemusta, että parin euron osan vaihtavat, kerran ne on kulutustavaraa.. Etenkin kun muuallekkin vaihdetaan stefoja.. Ja bonuksena ei tarvitsisi purkaa uudestaan samaa autoa :)

kujis
CRSC jäsen 2016
Viestit: 170
Liittynyt: Ma Toukokuu 2. 9:48:51 2005
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja kujis » Ma Helmikuu 20. 10:04:48 2006

JP kirjoitti:meidän -97 1.8td mondeo vuoti pumpun akselin stefasta, kysyin diesel korjaamosta niin kuulema tyyppivika! Ei ole paha homma vaihtaa itse se stefa, jakopää vain auki ja pumppu irti (kannattaa katsoa että ei pumpun ajoitus muutu)
Onko tuohon stefan vaihtoon mitään huomioitavaa, vai onko vain "vanha pois,uus tilalle" homma. Näyttäs itelläki sieltä vuotavan, ja en voortille valohoitoon mielellään vie, rupean purkamaan ite...
Sierra Cosworth 4wd - 91

Vastaa Viestiin