Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")
Valvoja: CRSC Hallitus
-
tommi.r
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")
On tätä varmasti täällä jauhettukkin, mutta nyt kysyn lyhyesti, että mitä tarvitsee muuttaa sierraan jos haluaa laittaa 16 tappisen ahdetun moottorin? Vertailu autona olisi vaikka 2wd kossu. Autossani vm 89 .. (ei ole kattia,kun se on kuulemma ollut rastittavana jo silloin.) ..on ollut vakiona levyt x 4 ,ohj.tehostin, abs jarrut ja ja ja ja se ghia varustus
. Ainakin katti tulee, mutta miten muuten? Kanta-auto tarkastus ja rossat sinne 45 tietamille vai? Tarkoitus olisi rakentaa laillinen peli ilman vilppi prosentteja. Vinkkejä kiitos, jos tuo on edes mahdollista
.
Escort XR3i cabriolet
-
Mankka
- Viestit: 1118
- Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002
Re: Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")
Moottori, vaihdelaatikko, apulaitteet, etu- ja taka-akselistot jarruineen. Noi kun vaihdat, niin autosta saa laillisen cossun tekniikalla, mutta se ei vielä näytä cossulta. Prossia tulee yhteensä yli 40. Kanta-autotarkastus pitää suorittaa jos prosentteja tulee yli 35. Kanta-autotarkastuksen maksu vaihtelee vissiin hieman katsastuskonttoreiden välillä. Joissain konttoreissa se on nykyään 700 euroa. Täydellistä cossureplikaa on mahdoton tehdä alle 50 prosentilla.4rd kirjoitti:On tätä varmasti täällä jauhettukkin, mutta nyt kysyn lyhyesti ,että mitä tarvitsee muuttaa sierraan jos haluaa laittaa 16 tappisen ahdetun moottorin? Vertailu autona olisi vaikka 2wd kossu. Autossani vm 89 . (ei ole kattia,kun se on kuulemma ollut rastittavana jo silloin.) on ollut vakiona levyt x 4 ,ohj.tehostin,abs jarrut ja ja se ghia varustus. Ainakin katti tulee,mutta miten muuten?kanta-auto tarkastus ja rossat sinne 45 tietamille vai? Tarkoitus olisi rakentaa laillinen peli ilman vilppi prosentteja. Vinkkejä kiitos jos tuo on edes mahdollista
.
Kattia ei tartte laittaa, jos autosi ei ole vähäpäästöinen.
-
tommi.r
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Kait niitä prosentteja jostain pystyy nipistämään? Jos käyttää vanhaa lohkoa ja apulaitteita? Taka akselista kun on jo levytkin? Eroaako akseli kovin paljon kossun takavetovastaavaan? Mulla on vissiin jo lukollinen persus? Taka ja etuvakaavat ja jouset tietysti.. Mitä eroa doch 4x4 ja tämän välillä on muutakuin moottori ja vetotapa. Jarrut lienee samat? Hä! . Pihalla kun lumiukko.
edit. jos ei 16v , niin laitetaan sitten ahdin ohc.n kylkeen
edit. jos ei 16v , niin laitetaan sitten ahdin ohc.n kylkeen
Escort XR3i cabriolet
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
Mikitic
- Viestit: 2571
- Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
- Paikkakunta: Jämsänkoski
- Viesti:
-
dexta
- Viestit: 764
- Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
- Paikkakunta: Etelä-savo
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
kyllä ne jarrutkin merkitään otteeseen prosenteiksi mikäli moottorin muutos sitä vaatii.. niistä saatetaan sit tinkiä hyvin perustein jos 50% lähenee.
ja jos joku nyt vielä luulee "mistäs ne tietää onko mulla ollu sähkölasit vai ei" jne niin voin valaista sen verran että niin halutessa saadaan ihan kaikki tiedot siitä millainen auto on ollut tehtaalta tullessa...
en ryhtyisi tekemään "täydellistä" cosworth kopiota, eri asia jos vaikka vain tekniikan tosiaankin aiot laittaa, silloinkin prosentteja tulaa aika tavalla..
niin ja just katsastajakurssilla oli näytillä lista eniten jälkikäteen verotetuista korinvaihdoista ja top kolmosessa oli mersun w123<->w126 ja bmw:n <-> M sarjan kanssa sierra <-> cosworth...
ja jos joku nyt vielä luulee "mistäs ne tietää onko mulla ollu sähkölasit vai ei" jne niin voin valaista sen verran että niin halutessa saadaan ihan kaikki tiedot siitä millainen auto on ollut tehtaalta tullessa...
en ryhtyisi tekemään "täydellistä" cosworth kopiota, eri asia jos vaikka vain tekniikan tosiaankin aiot laittaa, silloinkin prosentteja tulaa aika tavalla..
niin ja just katsastajakurssilla oli näytillä lista eniten jälkikäteen verotetuista korinvaihdoista ja top kolmosessa oli mersun w123<->w126 ja bmw:n <-> M sarjan kanssa sierra <-> cosworth...
-
tommi.r
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Re: Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")
Olen ymmärtänyt ,että jälkiasennus ko. vuosimalliin vaatisi katin?Mankka kirjoitti: Kattia ei tartte laittaa, jos autosi ei ole vähäpäästöinen.
Escort XR3i cabriolet
-
tommi.r
- Viestit: 1230
- Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
- Paikkakunta: Orimattila
Kiitos S.H!samiharju kirjoitti:kyllä ne jarrutkin merkitään otteeseen prosenteiksi mikäli moottorin muutos sitä vaatii.. niistä saatetaan sit tinkiä hyvin perustein jos 50% lähenee.
ja jos joku nyt vielä luulee "mistäs ne tietää onko mulla ollu sähkölasit vai ei" jne niin voin valaista sen verran että niin halutessa saadaan ihan kaikki tiedot siitä millainen auto on ollut tehtaalta tullessa...
en ryhtyisi tekemään "täydellistä" cosworth kopiota, eri asia jos vaikka vain tekniikan tosiaankin aiot laittaa, silloinkin prosentteja tulaa aika tavalla..
niin ja just katsastajakurssilla oli näytillä lista eniten jälkikäteen verotetuista korinvaihdoista ja top kolmosessa oli mersun w123<->w126 ja bmw:n <-> M sarjan kanssa sierra <-> cosworth...
Tarvii käydä keskustelua aken? ja katsastusaseman kanssa niin selviää..
Escort XR3i cabriolet
-
Popi
- Viestit: 5539
- Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
- Paikkakunta: Keski-Uusimaa
- Viesti:
Re: Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")
Jos otat koko 'tyyppihyväksytyn' tekniikan jostain (esim. cossu), niin ei tarvii kattia ellei auto ole alunperin vähäpäästöinen.4rd kirjoitti:Olen ymmärtänyt ,että jälkiasennus ko. vuosimalliin vaatisi katin?Mankka kirjoitti: Kattia ei tartte laittaa, jos autosi ei ole vähäpäästöinen.
Jos taas teet jonkun oman viritelmän (esim turbotat sen OHC:n), niin 7/-87 jälkeen rekisteröityihin autoihin laitettava katti tai mittautettava päästöt VTT:llä tai vastaavassa paikassa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto...
ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja
-
samiharju
- Viestit: 8043
- Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
- Paikkakunta: Mutterimäki
- Viesti:
-
ukormi
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
Jos jostakin saa cossun tekniikan järkihintaan niin sitten. Mutta mistä yleensä saa cossun tekniikkaa, saati järkihintaan tekniikanvaihtoa ajatellen?
Ei nuo originaalitkaan ole mitenkään kalliita. Ehkäpä tekniikanvaihdon saa tehtyä tonnin tai kaksi halvemmalla jos ei työlle laske mitään.
Tästähän on väännetty peistä jo useasti
Ei nuo originaalitkaan ole mitenkään kalliita. Ehkäpä tekniikanvaihdon saa tehtyä tonnin tai kaksi halvemmalla jos ei työlle laske mitään.
Tästähän on väännetty peistä jo useasti
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015
-
Walderama
- Viestit: 423
- Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001
Entäs,jos haluaa tehdä tekniikan vaihdon ihan vaan tekemisen halusta.ukormi kirjoitti:Jos jostakin saa cossun tekniikan järkihintaan niin sitten. Mutta mistä yleensä saa cossun tekniikkaa, saati järkihintaan tekniikanvaihtoa ajatellen?
Ei nuo originaalitkaan ole mitenkään kalliita. Ehkäpä tekniikanvaihdon saa tehtyä tonnin tai kaksi halvemmalla jos ei työlle laske mitään.
Tästähän on väännetty peistä jo useasti
Pitäsikö siltikin ostaa aito,lyödä se palasiksi ja kasata uudestaan,jotta saa tekemisen tarpeen taltutettua
Ei kaikki laske harrastuksessan rahan kulutusta,rakentelevat vaan tekemisen ilosta.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)