Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")

Viesti Kirjoittaja tommi.r » La Marraskuu 19. 21:53:40 2005

On tätä varmasti täällä jauhettukkin, mutta nyt kysyn lyhyesti, että mitä tarvitsee muuttaa sierraan jos haluaa laittaa 16 tappisen ahdetun moottorin? Vertailu autona olisi vaikka 2wd kossu. Autossani vm 89 .. (ei ole kattia,kun se on kuulemma ollut rastittavana jo silloin.) ..on ollut vakiona levyt x 4 ,ohj.tehostin, abs jarrut ja ja ja ja se ghia varustus :lol: . Ainakin katti tulee, mutta miten muuten? Kanta-auto tarkastus ja rossat sinne 45 tietamille vai? Tarkoitus olisi rakentaa laillinen peli ilman vilppi prosentteja. Vinkkejä kiitos, jos tuo on edes mahdollista :? .
Escort XR3i cabriolet

Mankka
Viestit: 1118
Liittynyt: Su Maaliskuu 24. 21:24:11 2002

Re: Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")

Viesti Kirjoittaja Mankka » La Marraskuu 19. 22:06:13 2005

4rd kirjoitti:On tätä varmasti täällä jauhettukkin, mutta nyt kysyn lyhyesti ,että mitä tarvitsee muuttaa sierraan jos haluaa laittaa 16 tappisen ahdetun moottorin? Vertailu autona olisi vaikka 2wd kossu. Autossani vm 89 . (ei ole kattia,kun se on kuulemma ollut rastittavana jo silloin.) on ollut vakiona levyt x 4 ,ohj.tehostin,abs jarrut ja ja se ghia varustus :lol: . Ainakin katti tulee,mutta miten muuten?kanta-auto tarkastus ja rossat sinne 45 tietamille vai? Tarkoitus olisi rakentaa laillinen peli ilman vilppi prosentteja. Vinkkejä kiitos jos tuo on edes mahdollista :? .
Moottori, vaihdelaatikko, apulaitteet, etu- ja taka-akselistot jarruineen. Noi kun vaihdat, niin autosta saa laillisen cossun tekniikalla, mutta se ei vielä näytä cossulta. Prossia tulee yhteensä yli 40. Kanta-autotarkastus pitää suorittaa jos prosentteja tulee yli 35. Kanta-autotarkastuksen maksu vaihtelee vissiin hieman katsastuskonttoreiden välillä. Joissain konttoreissa se on nykyään 700 euroa. Täydellistä cossureplikaa on mahdoton tehdä alle 50 prosentilla.

Kattia ei tartte laittaa, jos autosi ei ole vähäpäästöinen.

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » La Marraskuu 19. 22:24:07 2005

Kait niitä prosentteja jostain pystyy nipistämään? Jos käyttää vanhaa lohkoa ja apulaitteita? Taka akselista kun on jo levytkin? Eroaako akseli kovin paljon kossun takavetovastaavaan? Mulla on vissiin jo lukollinen persus? Taka ja etuvakaavat ja jouset tietysti.. Mitä eroa doch 4x4 ja tämän välillä on muutakuin moottori ja vetotapa. Jarrut lienee samat? Hä! . Pihalla kun lumiukko.

edit. jos ei 16v , niin laitetaan sitten ahdin ohc.n kylkeen :twisted:
Escort XR3i cabriolet

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 19. 22:30:47 2005

Mites tuleekos enään jarruista prosentteja???

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » La Marraskuu 19. 22:41:59 2005

mikimikkola kirjoitti:Mites tuleekos enään jarruista prosentteja???
No eikös se sillei mee et jos prossat menee yli 35% eli kanta-autotarkastuksen rajan yli ni ei enää jarruja lasketa.

Mikitic
Viestit: 2571
Liittynyt: To Lokakuu 20. 21:56:17 2005
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mikitic » La Marraskuu 19. 22:44:07 2005

niin mutta siis eikös laki muuttunut niin että turvallisuutta parantavista tekijöistä eli jarrut ni ei tulis enään prosentteja. vai olenko ymmärtänyt väärin??

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » La Marraskuu 19. 22:56:23 2005

Ymmärtänyt niin, että jos muutetut osat on rajalla 35% niin kanta-autoa tarkastusta ei tarvitse suorittaa ja muutetut jarrut saa olla? Yleensä paremmat kuin alkup. :lol: Tiedä sitten miten on.
Escort XR3i cabriolet

dexta
Viestit: 764
Liittynyt: Ke Lokakuu 16. 17:58:38 2002
Paikkakunta: Etelä-savo

Viesti Kirjoittaja dexta » Su Marraskuu 20. 0:09:52 2005

http://www.cosworthrsclub.com/foorumi/v ... hp?t=95518

Olisko tuosta mitää iloa? Haulla löyty...

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 20. 0:11:17 2005

kyllä ne jarrutkin merkitään otteeseen prosenteiksi mikäli moottorin muutos sitä vaatii.. niistä saatetaan sit tinkiä hyvin perustein jos 50% lähenee.

ja jos joku nyt vielä luulee "mistäs ne tietää onko mulla ollu sähkölasit vai ei" jne niin voin valaista sen verran että niin halutessa saadaan ihan kaikki tiedot siitä millainen auto on ollut tehtaalta tullessa...

en ryhtyisi tekemään "täydellistä" cosworth kopiota, eri asia jos vaikka vain tekniikan tosiaankin aiot laittaa, silloinkin prosentteja tulaa aika tavalla..

niin ja just katsastajakurssilla oli näytillä lista eniten jälkikäteen verotetuista korinvaihdoista ja top kolmosessa oli mersun w123<->w126 ja bmw:n <-> M sarjan kanssa sierra <-> cosworth...

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Re: Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Su Marraskuu 20. 2:15:19 2005

Mankka kirjoitti: Kattia ei tartte laittaa, jos autosi ei ole vähäpäästöinen.
Olen ymmärtänyt ,että jälkiasennus ko. vuosimalliin vaatisi katin?
Escort XR3i cabriolet

tommi.r
Viestit: 1230
Liittynyt: Ti Elokuu 5. 19:20:15 2003
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r » Su Marraskuu 20. 2:19:06 2005

samiharju kirjoitti:kyllä ne jarrutkin merkitään otteeseen prosenteiksi mikäli moottorin muutos sitä vaatii.. niistä saatetaan sit tinkiä hyvin perustein jos 50% lähenee.

ja jos joku nyt vielä luulee "mistäs ne tietää onko mulla ollu sähkölasit vai ei" jne niin voin valaista sen verran että niin halutessa saadaan ihan kaikki tiedot siitä millainen auto on ollut tehtaalta tullessa...

en ryhtyisi tekemään "täydellistä" cosworth kopiota, eri asia jos vaikka vain tekniikan tosiaankin aiot laittaa, silloinkin prosentteja tulaa aika tavalla..

niin ja just katsastajakurssilla oli näytillä lista eniten jälkikäteen verotetuista korinvaihdoista ja top kolmosessa oli mersun w123<->w126 ja bmw:n <-> M sarjan kanssa sierra <-> cosworth...
Kiitos S.H!

Tarvii käydä keskustelua aken? ja katsastusaseman kanssa niin selviää..
Escort XR3i cabriolet

Popi
Viestit: 5538
Liittynyt: Su Joulukuu 29. 21:31:47 2002
Paikkakunta: Keski-Uusimaa
Viesti:

Re: Tekniikan vaihto (normaali---> "kossu")

Viesti Kirjoittaja Popi » Su Marraskuu 20. 10:21:17 2005

4rd kirjoitti:
Mankka kirjoitti: Kattia ei tartte laittaa, jos autosi ei ole vähäpäästöinen.
Olen ymmärtänyt ,että jälkiasennus ko. vuosimalliin vaatisi katin?
Jos otat koko 'tyyppihyväksytyn' tekniikan jostain (esim. cossu), niin ei tarvii kattia ellei auto ole alunperin vähäpäästöinen.
Jos taas teet jonkun oman viritelmän (esim turbotat sen OHC:n), niin 7/-87 jälkeen rekisteröityihin autoihin laitettava katti tai mittautettava päästöt VTT:llä tai vastaavassa paikassa.
Escort, käyttö STw Focus ja Supermoto... :shock: ja toinen
Katoksessa myös https://www.lahdenkattohuolto.fi/ PASKANPUHUJAN myymä Hijazu. Poliisit kerto että autoo myydes voi puhuu paskaa niin paljon ku haluu ja ehtii eikä oo rikollinen!! Hyvä tietää ku myy rojuja ;)

J
Viestit: 551
Liittynyt: Ke Toukokuu 8. 9:28:35 2002
Paikkakunta: Karjala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja J » Su Marraskuu 20. 13:18:49 2005

Jos tekis nelikosta cossun niin eikös siinä tulis vähemmän prosentteja kuin takavetoisesta :roll:
Kaikki ryssät maasta pois ja alas punakaarti.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Su Marraskuu 20. 13:26:55 2005

J kirjoitti:Jos tekis nelikosta cossun niin eikös siinä tulis vähemmän prosentteja kuin takavetoisesta :roll:
juuri näin. vaihdettaviksi jäisi jarrut, kone, etuakseli jne eli noin 30-35%.. eli jäis nippanappa alle kanta-autotarkistus rajan.

ukormi
Viestit: 8657
Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ukormi » Su Marraskuu 20. 14:49:40 2005

Jos jostakin saa cossun tekniikan järkihintaan niin sitten. Mutta mistä yleensä saa cossun tekniikkaa, saati järkihintaan tekniikanvaihtoa ajatellen?

Ei nuo originaalitkaan ole mitenkään kalliita. Ehkäpä tekniikanvaihdon saa tehtyä tonnin tai kaksi halvemmalla jos ei työlle laske mitään.

Tästähän on väännetty peistä jo useasti :D
#14
Chevrolet Corvette 1978 ( jopa melkein valmis )
Skoda Octavia RS TDI combi 2015

Walderama
Viestit: 423
Liittynyt: Ti Joulukuu 25. 0:35:12 2001

Viesti Kirjoittaja Walderama » Su Marraskuu 20. 18:06:12 2005

ukormi kirjoitti:Jos jostakin saa cossun tekniikan järkihintaan niin sitten. Mutta mistä yleensä saa cossun tekniikkaa, saati järkihintaan tekniikanvaihtoa ajatellen?

Ei nuo originaalitkaan ole mitenkään kalliita. Ehkäpä tekniikanvaihdon saa tehtyä tonnin tai kaksi halvemmalla jos ei työlle laske mitään.

Tästähän on väännetty peistä jo useasti :D
Entäs,jos haluaa tehdä tekniikan vaihdon ihan vaan tekemisen halusta.
Pitäsikö siltikin ostaa aito,lyödä se palasiksi ja kasata uudestaan,jotta saa tekemisen tarpeen taltutettua :lol:

Ei kaikki laske harrastuksessan rahan kulutusta,rakentelevat vaan tekemisen ilosta.
Heikosta lompakosta kärsii koko harrastus.
Mutta kohta rävähtää, se on vissi =)

Vastaa Viestiin