FSE b-paineensäädin...
Valvoja: CRSC Hallitus
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
FSE b-paineensäädin...
Eli tuli tuommoinen hommattua rallyracesta kun vanha hajos,FSE:n 3kalvoinen, ilm. 1.4 kertova kun on harmaa kantinen, kuulin että mustakantinen olis sit 1.7... kumminkin=> jätin vanhan weberin paikalleen, oli paskana, weberiin porattu reikä siten että "sisääntulo" putkesta menee suoraan tukille menevään putkeen!! Eli senhän pitäisi olla silloin neutraali(ihan ylös ruuvattuna!! Noh, uusi FSE on kiinni+kuuteen baariin riittävä nesteessä oleva mittari(makso muuten 15e), nyt pitäs sitten säätää paineet kohilleen!! Autossahan on lastu vihreille, vihreät suuttimet(yllätys), gt35turbo, 3"putkisto alusta loppuun, 3bar mappi ja muut hilppeet!! tehot varmaan 300-350hv!!! En ole ennen nuita b-paineita säätänyt, pitäs vaan saada jotenkin kohilleen että saa vietyä säätöihin, eli mitä sinne uskaltaa ruuvata?? tietysti pitää kattoa meneekö laihalle lappu lattiassa mutta haluaisin nyt suuntaa-antavan tiedon mitä se vois olla suunnillee tyhjäkäynnillä!! Ídeana on että se ajetaan suoraan säätöön, ennen sillä ei ajeta, että näin!!
-
- Viestit: 1699
- Liittynyt: Pe Heinäkuu 11. 16:53:02 2003
- Paikkakunta: Muikkukukko #496
Mulla on nelikon lastussa vihreille 3.3bar! Tuo mitataan siis alipaineletku irti ollessa.
Ford Escort RS2000 mk2 Rf
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
Ford Mondeo 2.0 Stw Ghia -03
http://www.valkonenracing.com
Varkauden työttömät Ry (Vitun Karvinen...)
Inkilänmäen AikamiesPoikamiehet Ry (Oma moka...)
Epäonnistumisen vaara on suurin, kun kyvytön neuvoo halutonta tekemään tarpeetonta!
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Miten kytkit sen uuden säätimen sinne jos kerran jätit vanhankin paikoilleen?
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 1314
- Liittynyt: Pe Maaliskuu 21. 13:53:31 2003
No säädät sen ilman alipainetta samaan kuin aikaisemmin. Jos sulla ei ole ollut aikaisemmin mittaria niin yleensä taitaa toi "vihreitten" säätöpaine olla n. 3,8 bar.
Silloin pitäisi toimia ilman ahtoja ihan samalla lailla kuin vakiosäätimelläkin ja ahdoilla antaa vielä hieman lisää soppaa vakioon verrattuna, kun säädin kertoo painetta sen 1,4.
Edit. olin näköjään hidas. Kuitenkin ainakin 2WD:n lastuissa on vähän enemmän toi paine kuin papermann mainitsi.
Silloin pitäisi toimia ilman ahtoja ihan samalla lailla kuin vakiosäätimelläkin ja ahdoilla antaa vielä hieman lisää soppaa vakioon verrattuna, kun säädin kertoo painetta sen 1,4.
Edit. olin näköjään hidas. Kuitenkin ainakin 2WD:n lastuissa on vähän enemmän toi paine kuin papermann mainitsi.
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
kiitoksia, täytyypi säätää se!!!
"Miten kytkit sen uuden säätimen sinne jos kerran jätit vanhankin paikoilleen?"
kaveri lahessa on tehny samalla lailla joten se neuvo, elikkä porataa reikä (siitä putkesta mistä se menee jakotukkii) tuloputkeen=> eli sitten meillä on 90 asteen kulma ja puhaltamalla pitäs tulla läpi!!! alipaineletku vanhasta irti ja se pitää sit tukkia!!! Se kuulemma neutraloi sen tuollatavalla ja menee vain läpi eikä vaikuta käyttöön!! Uuden kytkin sitten ihan normaalisti, joutu vain tekemään paikan mihin sen laittoi kulmaraudalla + mittari samassa!!!
Meni siinäkin tovi
sitten vaan letku vanhaan weberii josta se menee suoraa jakotukkii!!!
jos jäi epäselväks ni kysykää vaan
"Miten kytkit sen uuden säätimen sinne jos kerran jätit vanhankin paikoilleen?"
kaveri lahessa on tehny samalla lailla joten se neuvo, elikkä porataa reikä (siitä putkesta mistä se menee jakotukkii) tuloputkeen=> eli sitten meillä on 90 asteen kulma ja puhaltamalla pitäs tulla läpi!!! alipaineletku vanhasta irti ja se pitää sit tukkia!!! Se kuulemma neutraloi sen tuollatavalla ja menee vain läpi eikä vaikuta käyttöön!! Uuden kytkin sitten ihan normaalisti, joutu vain tekemään paikan mihin sen laittoi kulmaraudalla + mittari samassa!!!
Meni siinäkin tovi

jos jäi epäselväks ni kysykää vaan

-
- Viestit: 660
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 14:41:08 2001
- Viesti:
Mitenköhän jaksaa sun pumppu sitten tuupata tavaraa tommoseen rapiaan 6barin paineeseen? (3,8bar+1,5bar*1,4)
Mulla oli vihreitten lastu, 540cc suuttimet ja 1,7 kertova FSE. Kompuralla painetta säätimelle siten että oli tommoset 4,5-5bar bensanpaineet, kun kompurasta tuuppas 1,5-2bar "ahtoja". Jolloin peruspaineet oli jossain 1,5-2bar alipaineletku irti. Tuollain toimi kohtuullisesti kun ei rötännyt
Mulla oli vihreitten lastu, 540cc suuttimet ja 1,7 kertova FSE. Kompuralla painetta säätimelle siten että oli tommoset 4,5-5bar bensanpaineet, kun kompurasta tuuppas 1,5-2bar "ahtoja". Jolloin peruspaineet oli jossain 1,5-2bar alipaineletku irti. Tuollain toimi kohtuullisesti kun ei rötännyt

-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
se jää nähtäväks, täytyy vaan kokeilla mitä se antaa!! Taidan kokeilla vaan jollain 3.2bar paineilla kun lastussa niin lukee!! Jos vetää laihalle niin sit enempi soppaa!glue kirjoitti:Mitenköhän jaksaa sun pumppu sitten tuupata tavaraa tommoseen rapiaan 6barin paineeseen? (3,8bar+1,5bar*1,4)
Mulla oli vihreitten lastu, 540cc suuttimet ja 1,7 kertova FSE. Kompuralla painetta säätimelle siten että oli tommoset 4,5-5bar bensanpaineet, kun kompurasta tuuppas 1,5-2bar "ahtoja". Jolloin peruspaineet oli jossain 1,5-2bar alipaineletku irti. Tuollain toimi kohtuullisesti kun ei rötännyt
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Noniin, kokeilin säätää ne paineet kohdalleen äsken, auto käyntiin ja alipaineletku irti=> mittarin mukaan paineet +6bar.. äkkiä säätämään pienemmiksi, meni hetki, sain ne sinne 3.5bar kun alko kuulua naps* naps* naps* ja painemittari heitteli 2-5bar välillä!! Sai vissiin ilmaa jostain ja perästä alko tippua bensaa!! Näinkin voi käydä
Katselin jo aikaisemmin kun paineensäädintä vaihdoin että on aika kovaa jo letku, ja pientä, arvio 6-8mm sisämitta eli todella pientä!! minkäkokosta porukka on käyttänyt kun aion vaihtaa koko putken alusta loppuun, oisko joku 10-14mm hyvä?! Ja mistä sais kestävää ja edullista bensaletkua 


-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Kun sulla on se aiemmin rikkimennyt paineensäädin siinä "porattuna" niin se melko varmasti vuotaa ulospäin!!! Jos kalvossa on reikä niin sen säätöruuvin kierteiden välistä ja jos koko kalvo on tullut ulos sieltä kuorien välistä(esim porauksen surauksena), niin silloin se vuotaa sen teräspannan alta jolla ne puoliskot on prässätty yhteen.
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Kyllä se riittääJaakkoki kirjoitti:Jos bensalinjoja meinaat, niin kyllä 6-8mm pitäisi riittää melko hyvin.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
selvä, näillä eväillä etiäpäin!! ja ei muuten vuoda vaikka oliski kalvo rikki, ei ainakaa tällähetkellä, eikä mulla(täytyypi hommata uus jakotukki ja siihen sopivat nippelit ettei tota kauaa tartte tossa katella)siipicossu kirjoitti:Kyllä se riittääJaakkoki kirjoitti:Jos bensalinjoja meinaat, niin kyllä 6-8mm pitäisi riittää melko hyvin.

-
- Viestit: 116
- Liittynyt: Ma Elokuu 2. 21:52:32 2004
- Paikkakunta: Parikkala
-
- Viestit: 8657
- Liittynyt: Su Joulukuu 9. 2:28:56 2001
- Paikkakunta: Joensuu
- Viesti:
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
niinhän se pitääkin laskeaMontune kirjoitti:dodii, laitettu paineet sit 3.6bar, vähän laskee ku laittaa alipaineletkun kiinni mut kyllä käy kone hyvin!!!!!
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
juu, niinhän se pitää!! Jouduin tiputtamaan paineet 3.2 mutta vieläkin heittää rikkaalle kun ajaa esim 80 5vaihteellaa.. 2500rpm kierrokset ja mittari ihan tapissa, kumma juttu!!! Olisko lastun vaihto edessä?!siipicossu kirjoitti:niinhän se pitääkin laskeaMontune kirjoitti:dodii, laitettu paineet sit 3.6bar, vähän laskee ku laittaa alipaineletkun kiinni mut kyllä käy kone hyvin!!!!!
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Tottakai sun pitää tommosella kertovalla säätimellä pudottaa peruspaine (letku irti) pienemmäksi kun vakiosäätimellä. Voit tiputtaa reilusti alemmas niitä. Se lastun päällä oleva arvo on tarkoitettu vakiosäätimelle. Tiputat niin alas että seokset on vedossa sopivat, mikäli seosmittari on luotettava.Montune kirjoitti:juu, niinhän se pitää!! Jouduin tiputtamaan paineet 3.2 mutta vieläkin heittää rikkaalle kun ajaa esim 80 5vaihteellaa.. 2500rpm kierrokset ja mittari ihan tapissa, kumma juttu!!! Olisko lastun vaihto edessä?!siipicossu kirjoitti:niinhän se pitääkin laskeaMontune kirjoitti:dodii, laitettu paineet sit 3.6bar, vähän laskee ku laittaa alipaineletkun kiinni mut kyllä käy kone hyvin!!!!!
Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Ylläpitäjä
- Viestit: 11528
- Liittynyt: Pe Joulukuu 7. 10:48:11 2001
- Paikkakunta: Kehä kolmosen ja napapiirin välissä.
- Viesti:
Mulla on kans kertova säädin ja ilman letkua paine on n. 4 bar.
Siitä vielä vähän nostettiin kun penkitettiin ja haettiin parasta tehoa.
Siitä vielä vähän nostettiin kun penkitettiin ja haettiin parasta tehoa.
Enemmän Irti Vanhoista Vehkeistä, #23.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
Sierra RS Cosworth siipicossu -87 (430hp/480Nm).
Mondeo ST200 -00 3.0.
S-MAX 2.5 -06 Kameleontti.
Focus RS500 2.5 -10 (437hp/595Nm) .
ex: S-MAX 2.5 -06 BSR-softalla, Mondeo ST200 -00, Mondeo 2.5 V6 STW GT -98, Escort 2.0 -79.
-
- Viestit: 439
- Liittynyt: Ti Tammikuu 22. 10:17:52 2002
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Onko sulla sitten jotkut "pienehköt" suuttimet noille tehoille ?siipicossu kirjoitti:Mulla on kans kertova säädin ja ilman letkua paine on n. 4 bar.
Siitä vielä vähän nostettiin kun penkitettiin ja haettiin parasta tehoa.

Escort GT mk1
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
Escort RS Turbo S1
Escort RS Turbo S2
Fiesta RS Turbo
Focus RS Mk1
Transit T460 x2
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä
Selvä, kiitoksia!! Täytyy kokeilla tiputtaa alemmas, mutta tosiaan ollut aikaisemminkin ongelmia saada nuo b-paineet kohalleen tolla lastulla kun kaikki oli ok!! Mittari on SplitfirenJay kirjoitti:Tottakai sun pitää tommosella kertovalla säätimellä pudottaa peruspaine (letku irti) pienemmäksi kun vakiosäätimellä. Voit tiputtaa reilusti alemmas niitä. Se lastun päällä oleva arvo on tarkoitettu vakiosäätimelle. Tiputat niin alas että seokset on vedossa sopivat, mikäli seosmittari on luotettava.Montune kirjoitti:juu, niinhän se pitää!! Jouduin tiputtamaan paineet 3.2 mutta vieläkin heittää rikkaalle kun ajaa esim 80 5vaihteellaa.. 2500rpm kierrokset ja mittari ihan tapissa, kumma juttu!!! Olisko lastun vaihto edessä?!siipicossu kirjoitti:niinhän se pitääkin laskea
-
- Viestit: 2740
- Liittynyt: Su Tammikuu 27. 19:47:06 2002
- Paikkakunta: Otalampi
-
- Viestit: 269
- Liittynyt: Ma Helmikuu 16. 14:01:53 2004
- Paikkakunta: Kärkölä