OHC Päästöt

Tekninen keskustelu, kun kyseessä ei ole mitään tiettyyn malliin, vaan jotain muuta tekniikkaan liittyvää.

Valvoja: CRSC Hallitus

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

OHC Päästöt

Viesti Kirjoittaja qreippi » Ma Huhtikuu 24. 10:19:21 2006

CO 4.1 ja sallittu 3,50?

HC 700 ja sallittu 600?

VM. 87 ja alkuvuosi (löysemmät päästörajat?)

Mahtaako saada kohilleen laittamalla laihemmalle? nyt seokset tossa jossain 13 paikkeilla :roll:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

samiharju
Viestit: 8043
Liittynyt: Pe Huhtikuu 5. 13:18:04 2002
Paikkakunta: Mutterimäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju » Ti Huhtikuu 25. 22:01:16 2006

tulpat ja ilmansuodatin koska vaihdettu? venat koska säädetty? ootko antanu sille kunnon sikaa esim moottoritiellä ennen mittausta?

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » La Huhtikuu 29. 22:38:22 2006

Päästöjen kanssa isoja ongelmia. Hc 1700-3500 ja happiakin paljon. Eikä auta säätö.

Puhaltaa tuo nokka läpi aika paljon. Ei auta kuin lisätä venttiilinvälyksiä ja ottaa sillai lappu. Nokka on 288 imu 292 pako ja isolla huuhtelulla.

qreippi
Viestit: 2076
Liittynyt: Ti Elokuu 31. 13:44:18 2004
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja qreippi » Su Huhtikuu 30. 12:02:45 2006

Näpyttelin PC:ltä seokset konttorin pihassa tonne 15-16 nurkille ja läpi meni et heilahti! "on muuten pirun hyvät arvot nyt" :lol:
Älä itke äläkä raivoa. ymmärrä.

KtK
CRSC jäsen 2015
Viestit: 1835
Liittynyt: Ke Tammikuu 2. 17:26:44 2002

Viesti Kirjoittaja KtK » Su Huhtikuu 30. 12:17:21 2006

kynsi kirjoitti:Päästöjen kanssa isoja ongelmia. Hc 1700-3500 ja happiakin paljon. Eikä auta säätö.

Puhaltaa tuo nokka läpi aika paljon. Ei auta kuin lisätä venttiilinvälyksiä ja ottaa sillai lappu. Nokka on 288 imu 292 pako ja isolla huuhtelulla.
Jotain on pahasti pielessä ,kun hc on noin jumalattoman suuri. Mulla oli 2.0 ohc fr32 nokalla 285/280 +säädettävä nokkapyörä,dellorto tuplilla ja loppuun saakka avarretulla kannella :

co%2.91
co2 11.91
HC 296
o2 1.7
Lambda 0.98
Tommonen päästölappu vuodelta -97 pyöri tossa.

ytte
Viestit: 1555
Liittynyt: Ke Tammikuu 9. 7:47:29 2002
Paikkakunta: Pyhäjärvi

Viesti Kirjoittaja ytte » Su Huhtikuu 30. 12:51:45 2006

virinokan kanssa säädettävä nokkapyörä o hyvä kaveri =)

pau
Viestit: 325
Liittynyt: Ti Toukokuu 13. 13:57:41 2003
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja pau » Su Huhtikuu 30. 13:15:55 2006

mulla oli joskus -87 iS, jossa oli 298 nokka, avarrettu 1.6 lätsä ja 44/38,5 mm venat. Päästöistä sai läpi, kun pisti 2 mm venavälykseks, puolet pirtua tankkiin sytkä myöhäselle ja hissukissunlissun asemalle. Tosta jarrutettiin joskus 165 hp ja 210 nm, eli toimikin vielä.

Toi oli pahin yhdistelmä, kun ruiskun imusarjassa on vaan yksi kaasuläppä, ja jyrkkä nokka yhdistelmä imee puolet pakokaasuista tyhjäkäynnillä imusarjaan. Tästä seuraa taas se, ettei meinaa käydä kunnolla kun kaasut on saastuneet...

p.
Anglia 105E -67, Escort mk1 -73, Escort mk1 4D -74, Sierra Cosworth 4WD -90, F-150 4x4 XLT Lariat, Mondeo STW -03

kynsi
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja kynsi » Su Huhtikuu 30. 14:10:12 2006

pau kirjoitti:mulla oli joskus -87 iS, jossa oli 298 nokka, avarrettu 1.6 lätsä ja 44/38,5 mm venat. Päästöistä sai läpi, kun pisti 2 mm venavälykseks, puolet pirtua tankkiin sytkä myöhäselle ja hissukissunlissun asemalle. Tosta jarrutettiin joskus 165 hp ja 210 nm, eli toimikin vielä.

Toi oli pahin yhdistelmä, kun ruiskun imusarjassa on vaan yksi kaasuläppä, ja jyrkkä nokka yhdistelmä imee puolet pakokaasuista tyhjäkäynnillä imusarjaan. Tästä seuraa taas se, ettei meinaa käydä kunnolla kun kaasut on saastuneet...

p.
Jaa-a tosiaankin sotkii varmaan imupuolellekin. Ei tuo nokan aikaistaminen rauhoittanut ollenkaan. Overlappi alkaa nollista 37ast ja päättyy nolliin 38 ast. Vetoja tosin on ihan kivasti ja tasaisesti (aivan sikana +4000rpm).

Taidan laittaa nuo sikamaiset välykset katsastukseen.

Vastaa Viestiin